❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Inssi tehty ristiriitaisin fiiliksin. Lääkäri oli sitä mieltä, että pesutulos oli sen verta huono ja siittiöt hitaita, että oikeastaan suosittelee siirtymään heti seuraavaan hoitomuotoon, mutta että tehdäämpä tämä nyt kokeeksi... Oli aika musertavaa, kun aiemmin on annettu niin positiivista kuvaa ja tulokset huimasti parantuneet. :(
 
Tänne ei ihmeempää. Eilen olin töissä niin väsynyt, että lähdin liukumaan jo 15.30. Oli niin karsee lastensuojelutapaus... Kyllä sitä ihmettelee välillä, millaiset ihmiset saa lapsia ja kuinka hukassa vanhemmuus on. 10 prosenttia nuorista Vantaalla on jo erityissairaanhoidon piirissä (siis psyk. asiakkaita!)! Ihan sairasta :(tervetuloa mukaan!

Minji,
tervetuloa mukaan ja toivottavasti plussaatte pian, ettei tarvitse kauaa täällä notkua. Me on yritetty raskautta 5 vuotta ja nyt odotetaan luovuttajan munasolua :) Joulukuussa siirto näillä näkymin <3

Josia, olipas ikäviä uutisia. Mutta elkää luopuko toivosta. Olette varmasti autettavissa :) Ja saatte sen ihan nyytin.
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
Voisin myös tulla ketjuun mukaan :) Kohta on 2 vuotta yritetty, keväällä keskenmeno ja nyt puoli vuotta siitä päästiin julkiselle puolelle hoitoihin pitkien kiertojen vuoksi. Olin onnekas kun sain silloin keskenmenon yhteydessä lääkäriltä merkinnän papereihin hoitojen aloituksesta ilman että nollaantui koko yritys. Ei ole pco:ta, mutta kierrot 28-90 päivää. Lyhyet kierrot tulleet kun olen syönyt maca-jauhetta. Ilman macaa kierrot aina keskimäärin 40-55 päiväisiä.

Nyt on kourassa letrozol-resepti, vaikka miehen tuloksia ei vielä tiedetä. Toivon että se puoli olisi kunnossa niin voidaan vielä yrittää kevyemmillä hoidoilla. Pidetäänkö letrozolissa aina joka toinen kuukausi taukoa? Luulin myös tarvitsevani jonkin keltarauhashormonin kun on ollut tiputtelua, mutta lääkäri oli sitä mieltä että letrozol korjaa senkin kun ovulaation tapahtuessa aiemmin ja voimakkaammin syntyy parempi keltarauhanenkin o_O

Itselläni ei siis pitkissäkään kierroissa ole ovulaatio jäänyt tulematta vaan olen sen bongannut testein ja lämpöjä seuraamalla. Lämmöt nousee ovulaation jälkeen aina reilusti ja pysyy siellä kuukautisiin saakka.

Aileen 32v, ya 10/2016, 2.lapsi
 
Täältäkin ilmoittautuu yksi jo vuoden päivät yrittänyt (yk 15). Ennestään yksi lapsi 2011 eri miehen kanssa, nykyisellä ei ennestään lapsia. Mies kuitenki tutkittu ja hänellä kaikki ok. Kierrot olleet lyhyitä (normaalin puitteissa kuitenkin), joten nyt sain letrot avuksi ja lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Kp 5 meneillään. Olo on taas vähän toiveikkaampi, kun asia etenee
 
Täältä palailisi yksi plussannut, mutta ultran sun muun perusteella keskenmeno. Kopioin suoraan tuolta vauvaryhmästä raapustukseni. Taustatiedoksi, että oon vuotanut ruskeaa tuhrua melkein alusta asti ja la/su punaista ja tummanpunaista. Mitään hirveitä kipuja ei ole ollut, vaan normaalisti on voinut olla ja mennä.
Tänään siis oli tk-lääkärin aika. Hän teki sisätutkimuksen, ei löytänyt mitään huolenaihetta mistään, ei hcg-arvosta joka oli siis joku 450 (tänään 6+6) eikä tutkittaessa. Kävi kuitenkin konsultoimassa toista lääkäriä ja siltä selvisi että naistenklinikalle vois mennä lähetteellä ja ilman ultrattavaksi. Teki lähetteen ja paukattiin vielä tänään sinne. Ultrattiin ja kohtu tyhjä, ei mitään raskauteen viittaavaa mutta ei mitään jäämiäkään (onneksi) näkynyt. Ei myöskään viitettä että olisikin ollut kiinnittyny muualle kun kohtuun. Löysi tuliaisiksi kuitekin kystan munasarjoista, joka nyt sit katotaan tarkemmin kunhan saan siihen ajan postissa. Multa otettiin kaikenmoisia verikokeita mitä en oo vielä käynyt katsomassa omakannassa ja hcg uudelleen. Soitti juuri kun päästiin kotiin että hcg on laskusuunnassa, mutta ei oo laskenut kovin suurella nopeudella maanantaista, joten pe aamulla uus koe siitä.
Olo on tietenkin haikea, mutta oon tätä jo itkeskellyt pari iltaa. Joten olo ennemminkin helpottunut, kun kaikki selvisi ja oon saanut edes yhden plussan vihdoin jolloin tiedän että on edes jotain mahdollista tapahtua! :)

Eli Nonsk / 1.lapsi / ya 9/15
 
Viimeksi muokattu:
@Nonsk Voi ei, olen hirveän pahoillani puolestanne! :cry: Lohdullista, että olet löytänyt surun jatkeeksi myös toivon tulevasta, yksi alkanut raskaus varmasti kantaa taas toiveessa vähän matkaa eteenpäin, vaikka enkeliksi jäikin. Jaksamista!

Tervetuloa minunkin puolesta uusille kirjoittajille, teitä olikin tullut taas monta kerralla.

@Aileen Letrot voi tosiaan pidentää ja/tai parantaa luteaalivaihetta ilman mitään muuta tukea: mulla on normaalisti luteaalivaihe 11-12 päivää, pelkkien letrojen kanssa oli 14-16 päivää kolmessa eri kierrossa (ei plussia herkissäkään testeissä, eli ihan oikeasti luteaalivaihe piteni noin hurjasti). Gonal-F:llä taas luteaalivaihe palautui omaan normaaliin. Tsemppiä, eipä mistään lääkkeestä tiedä omaa reaktiota ennen kuin kokeilee (y)

Mä odottelen kerrankin menkkoja kuin kuuta nousevaa: saadaan ilmoittautua IVF-kiertoon heti kun alkavat, eli pistokset alkaa sit kp 2 :eek: Vielä varmaan reilu viikko tätä kiertoa jäljellä, koskaan ennen en oo toivonut että jäisi oikein lyhyeksi :ROFLMAO:

Tää odottelu ja hoitojonossa olo on ollut yllättävän tuskaisaa, jopa niin paljon, että huomaan välillä miettiväni, että entäs jos vaan heittäisi pyyhkeen kehään, keskeyttäisi hoidot ja alkaisi elää lapsettoman elämää. Sitten tulen järkiini ja hämmästelen että mitäs hittoa aivot oikein tekee. En yhtään tiedä mistä nää ajatukset kumpuaa, keväällä inssien aikaan otin kaikki toimenpiteet yms aika rennosti, en kokenut niitä mitenkään erityisen hankalina (ensimmäisiä pistämisiä lukuunottamatta). Onko muilla ollut vastaavia fiiliksiä koskaan, ja keksittekö mitä niiden taustalla oli?
 
Kiitos myötätunnosta ja tervetulotoivotuksista! Ehkä tässä pikkuhiljaa pääsee kärryille kunkin omasta tilanteesta, kunhan hetken aikaa seurailee :) Paljon tsemppiä kullekin omaan tilanteeseen!

@Nonsk Olen kovin pahoillani keskenmenostasi :( Voimia tuleviin päiviin ja viikkoihin. Alku on ihan kamalaa, mutta pikkuhiljaa elämä normalisoituu ja toiveikkuus taas herää :)
 
Meillä menossa uusi kierto jo, kp21 nyt. Välikierto menossa omasta pyynnöstä. Oli niin kova paikka taas tää uusi kierto, oli jotenkin toiveet korkealla sen takia kun oli mahdollisuus kaksosraskauteen.. Miehellä todettiin IBS. Loppuelämän lääkitys ja kontrolleja jne..
 
Ollaan miehen kanssa keskusteltu että jos siirrytäisi yksityiselle hoitoihin, kun niin hiton hidasta eteneminen tuolla julkisella. Nyt ensin kysymme naistenklinikalta jos voitaisi siirtyä ivf jonoon ja jos se ei heille käy, pyydämme kaikki dokumentit ja siirrymme sitten sinne yksityiselle.
 
Kiitos tsempistä, niitä tarvitaan! <3

Kovasti voimia @Nonsk :( Ei oikein ole oikeita sanoja, mutta lämpimiä rutistuksia toivon.
@Alinah92 Voimia myös sinulle ja puolisolle! Mielenkiinnosta kysyn tuosta miehen tilanteesta. Itsellä kun sama kurja vaiva, kipuja välillä paljon. Mitä lääkitystä hän sai? Mulle joskus kouristuksiin annettiin, mutta en käyttänyt. Vuosien tuoma kokemus lääkitystä parempi mulla, mutta vei aikaa ja aika epätoivoista touhua oli pitkään..
 
Itse täällä kärvistelen flunssassa. Mies pitäis kellistää viikonloppuna, saa nähdä miten käy, kun flunssa ja lapsetkin kotona, eli ei kahdenkeskistä aikaa. En voinut aloittaa Fitlinen kehokuuria, odotan flunssan loppumista ensin.

Laikkasin tuon toisesta keskustelusta ja kommentoin kohta muita :)
 
@Josia Pahoittelut, että vastaus viivästyi. Kyselit meidän gonalin annoksista. Ekassa kierrossa oli 50 yksikköä reilun viikon ajan, ja aluksi se näytti sopivalta, mutta sitten rakkulat vaan hiipuivat. Silloin nostettiin 75:een, jolla saatiin yksi iso kasvatettua. Nyt tokassa kierrossa aloitettiin heti tuolla 75:llä ja viiden pistospäivän jälkeen oli jo hyperstimulaatio ja homma keskeytettiin. Jos jatketaan, niin lääkärin mukaan ensin 50:llä pari päivää ja sitten vasta 75. Saa nähdä. Tsemppiä sinulle piinapäiviin, ihmeitä tapahtuu kyllä! (y)

@Nonsk Voi ei, paljon halauksia!

@AuliMari Onnittelut, ihanaa! :love:

Uusille tervetuloa! :)

Mulla on ollut nyt kolme päivää ruskeahkoa tuhruvuotoa, kp 18-20. Olisko joku kysta joka vuotaa? Jos ovis/oviksia on tapahtunut, niin niistä on vasta viikko, eli ei voi olla menkat vielä. Ei ole koskaan ennen ollut tällaista. Meillähän on vähän jännää se, että ennen ultraa oltiin menty ilman ehkäisyä. Jos on ollut kovin kestäviä siittiöitä, niin kaikki on mahdollista... tuskin kuitenkaan raskauteen viittaisi tällainen tuhruilu.

Viikonloppuja kaikille!
 
Aulimari, onnea kovasti! Ja hormonikin jo kovin korkea, kun noin korkeat viikot antoi :) Oletteko kauan yrittäneet? Mones siirto? Toivotaan nyt että vaavi pysyy kyydissä!

Kiitos! Ei tätä usko todeksi ennen kuin pääsee varhaisultraan.
Ollaan ainakin n. 7 vuotta lasta yritetty ja parin vuoden taukokin oli ja sitten yritystä uudestaan. Mentiin sitten tutkimuksiin et syy selviäisi kun vauvvaa ei kuulu. Mitään varsinaista syytä ei löytynyt, mulla alhainen amh.
Hoidoissa oltiin n. 2v ( kaksi kesä taukoa) ekana 4 inseminaatio, ilman plussaa. Tämä oli nyt eka ivf ja ensimmäinen alkion siirto josta sitten plussasinkin!
 
itsekin olen jossitellut, olisiko saatu aiemmin kunnalliselta hoitoa, kun aloitettiin yritys oltuani 40-vuotias. Itselläni, kun on kolme lasta, mutta miehellä ei yhtään. Tietääkö kukaan? Välillä tekisi mieli soittaa ja tarkistaa, mutta olisi kauhea kuulla, ettö olisi oltu oikeutettuja hoitoihin ja ei käytetty mahdollisuutta. Jotenkin olin ymmärtänyt, ettei saa jos kaksi lasta, mutta miehelläni kun ei ole yhtään :(

Tallensin Flo-kuukautissovelluksen ja talletin kaikki vuoden kuukautiset. Sen mukaan ovis onkin jo kierron 9. tai 10. päivä, eli tässäkin kierrossa ovis olisi ollut jo keskiviikkona! Meillä oli seksiä lauantaina ja taas seuraavana lauantaina, eli ei mitään raskautumismahdollisuuksia! Nyt harmittaa, miksi en ladannut appia aiemmin. Ensi kiertoon onkin suuret odotukset, aloitan sen Fitline-kuurin ja on tuo uus sovellus, jolla saa hyvin päivät selville :)
 
Tervetuloa uusille! :)

@Nonsk Olen niin pahoillani puolestanne, voimia!

@AuliMari Ihanaa, onnea! :love:

Itsellä ollut viime viikkoina niin paljon kiirettä, ettei ole ehtinyt täällä kauheasti käymään. Välillä olen kuulumisia lueskellut, mutta kirjoittelu on jäänyt. Nyt menossa kp26 ja mahdollisesti dpo 13. Viimeisestä terolutista kulunut 3 päivää. Ei auta, kun odotella. Ei oikeastaan ole odotuksia ollenkaan. Tai lähinnä odottelen, että menkat alkais ja sais aloittaa Letrot. Tsemppiä kaikille! (y)
 
Pitkästä aikaa tulin tänne lukemaan muiden kuulumisia ja ihanaa kun tänne on tullut myös iloisia uutisia. ❤ Täälä on raskaus jo melkein loppusuoralla (rv 33), joka on mennyt kyllä vauhdilla ja ollut jopa helpompi kuin esikoisesta. Meidän esikoispojalle olisi tulossa näillänäkymin pieni sisko leikkikaveriksi ja edelleen meinaa olla epäuskoinen fiilis kun olin täysin varma toisesta pojasta, mutta todella onnellinen olen silti näistä meidän pienistä ihmeistä.

@-dino- paljon onnea plussasta ja ihanaa kun nyt vihdoin tärppäsi. Paljon tsemppiä jatkoon! :love:

@AuliMari Paljon Onnea! :love:

@Nonsk Paljon voimia! ❤:cry:
 
Jossittelu päättyi siihen, että hoidon ikäraja onkin ilmeisesti 40-vuotta, ja olin siis liian vanha. Toisekseen mies ei tuolloin ollut henkisesti valmis hoitoihin. Joten sain mielenrauhan :)

Aloitin Fitline-kuurin tänään. Ihan järkky määrä pitää juoda! Monet ovat raskautuneet tämän kuurin "avulla", joten pientä toivoa itsessä nostaa.
 

Yhteistyössä