❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Luovutetut solut ovat vaihtoehto, jos haluaa kokea raskauden ja imetyksen :) Munasolut olivat toki tosi kalliit. Minulle ei ole mikään kynnys käyttää luovutettuja soluja, mies vähän aluksi arlkaili, mutta lopulta, kun keskenmeno tuli, itki kuin pieni lapsi kaksi päivää putkeen. Ei siinä vaiheessa mietitty, kenen perimä lapsella on, se oli meidän lapsi :)
 
@Wintersun ihanaa kuulla että se ei sinänsä haittaa. Tai siis, ettei ole jäänyt vaan jumiin siihen ajatukseen että mitä minä/puoliso missaa. Kai se aika auttaa sitten siinäkin ajatustyössä :)
@kirsillevauva mahtavaa että mies suostui vaikka ensin arkailikin:) Varmaan sen ensimmäisen, periaatteellisen päätöksen jälkeen ei käy mielessäkään koko asia vaan osaa sitten nauttia siitä että ylipäätään on perheenlisäystä tulossa.
 
Nyt vähän selkeni tuo aukkari itselle. Minulle sitä ei ole tehty koska ei ole aihetta epäillä, että johdin olisi tukossa. Lääkäri selitti sen, kun ei ole sairastanut klamydiaa tai muuta synnytys elinten sairautta eikä tehty vatsan alueella leikkausta. Ja sanoi myös yhdeksi mahdolliseksi endometriosin, niin silloin saatettaisiin tehdä. Sanoi myös, että silloin jollei tiedetä/löydetä syytä lapsettomuuteen niin sitten tehdään myös aukkari.
Samalla ilmeni, että mulle on tehty diagnoosi, jota ei vaan ole meille kerrottu... Olisi ehkä aikasemmin pitänyt kyseenalaistaa asiaa...
 
Mielelläni toki näkisin ja lukisin käyntien jälkeen sen "virallisen" tekstin tai juuri ekasta käynnistä löydökset yms. Koska tähän saakka meille on kaupattu sitä "kummassakaan ei ole selvää syytä". Nyt sitten selvisi, että en kai aikaisemmin ole ovuloinut kunnolla.
 
WhatsApp Image 2019-03-14 at 16.07.321.jpeg

Mut voi nyt ainakin siirtää plussanneisiin <3 Koko 1,5 vuoteen en ole saanut haamun haamua ja viimeksi juuri lääkäri vihjaisi, että luomuraskauden mahdollisuudet ovat lähes nollissa ja inssikin vähän niin ja näin.

Eilen ajattelin huvikseni tehdä yhden negatestin sofilla, kun oli dpo 9 vasta (tein, koska mulla oli ollut outoja oireita kuten järkyttävää nälkää ja runsaasti vetistä vv jne). Aluksi en nähnyt siinä, mitään mutta hiljalleen siihen piirtyi haalean haalea punertava haamu. Romahdin sillä sekunilla lattialle itkemään hysteerisesti ja itkin varmaan vartin putkeen.

Menin tänään dpo 10 ostamaan apteekista herkkiä testejä ja sain yllättävän tummat viivat näille päiville (kuvassa). Vieläkään en meinaa uskoa asiaa ja mies ei edes suostu uskoa. Nyt pitää soitella sitten naikkarille asiasta.

Niin paljo nyt toivon, että tämä ihana ihana taimi pysyisi mukana ♥ Tämä oli viimeinen kierto ennen kuin olisimme ilmoittautuneet icsi-jonoon.. En voi siksi uskoa tätä
 
Puolentoista viikon takainen itkua ja pettymystä sisältänyt ensikäynti Naistenklinikalla vaihtui varoivaiseen innostukseen. Mä yllättäen plussasin! :love: Ke sain haamun, pe viiva oli vahvistunut ja tänään su sain digiin raskaana 2-3 viikkoa! :love:

Esikoisen yritystä takana 1 v 7 kk ja tänä aikana ollut yksi keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin alkuraskauden ultrassa melkein vuosi sitten. Nyt siis varovaisin mielin, koska päällimmäisenä pelko uudesta keskenmenosta. Nyt tuon digin jälkeen kyllä alkaa vähän toivo heräämään, että voisiko tällä kertaa kaikki mennäkin hyvin!
 

Attachments

Ei lääkäri sitä periaatetta tarkemmin perustellut. Varmaan se on joku HUS:n oma periaate. Eli 2 v. yritystä pitää olla takana ennen hoitoja, jos on alle 35 v. ja ei löydy selittävää syytä lapsettomuudelle. Ja siis ei ole mitään mitä voisi tässä odotellessa tehdä minkä vuoksi olisi laitettu kotiin odottamaan (ollaan normaalipainoisia, ei polteta jne). En ole kyllä tollasesta 2 v. periaatteesta ennen kuullut. Onko joku muu?

Inssille tulisi yksityisellä hintaa n. 400 euroa. Tehtäisiin luomukiertoon, koska musta ei ole löytynyt vikaa. Ei siis menisi siellä lääkkeisiin rahaa. Julkisella HUS:ssa ei tehdä inssejä ollenkaan luomukiertoon. Näin ainakin lääkäri sanoi ensikäynnillä viime viikolla. Julkisella menisi sitten lääkkeisiin rahaa, vaikka muuten käynti on edullinen kun on vaan poliklinikkamaksu. Jos en nyt väärin muista, niin sanoi lääkkeiden hinnaksi pari sataa euroa. Käyttävät pistoshoitoja, jotka kalliimpia kuin letrot. Jännästi noi vaihtelee kun tiedän, että toisessa sairaanhoitopiirissä käytetään just letroja inssissä.
Aika jännä, kyllä se on se 1v aktiivista yritystä takana ja jos ei siihen mennessä ole tärppiä käynyt kannattaa hakeutua tutkimuksiin. 35 v ylöspäin oli muistaakseni 6kk jälkeen, tai jos on tiedossa selvä syy lapsettomuuteen.

Me hakeudutiin julkisenkautta naikkarille lapsettomuustutkimuksiin 2017 syyskuussa ja ensikäynti oli jo reilu kuukaudenpäästä lokakuussa naikkarilla. Eikä meitä käännytetty pois, vaan lähdettiin tutkimaan ja selvittämään missä mättää. Selvisikin että mä en ovuloi juuri ollenkaan luomusti, marraskuussa 2018 plussasin toisesta inseminaatiosta. Hyvin hidasta eteneminen julkisella, ensin 2017 joulukuussa munatorvien aukiolotutkimus, sitten 2018 helmi-maaliskuussa 2 kiertoa letrozolia, ei vastetta oli munasarjat lepotilassa. Sitten 1 välikierto ja toukokuussa lähdetiin kokeilemaan pistoshoitoista ovulaatioinduktiota näitä tehtiin 3 kiertoa ja niiden välissä 1 välikierto. Lokakuussa 2018 tehtiin meidän pyynnöstä ensimäinen inseminaatio, ja se marraskuun inssi sitten tuotti tulosta..

Sinuna olisin uudestaan yhteydessä julkiselle. Kyllä teillä on oikeus päästä jo sinne hoitoihin.
 
Puolentoista viikon takainen itkua ja pettymystä sisältänyt ensikäynti Naistenklinikalla vaihtui varoivaiseen innostukseen. Mä yllättäen plussasin! :love: Ke sain haamun, pe viiva oli vahvistunut ja tänään su sain digiin raskaana 2-3 viikkoa! :love:

Esikoisen yritystä takana 1 v 7 kk ja tänä aikana ollut yksi keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin alkuraskauden ultrassa melkein vuosi sitten. Nyt siis varovaisin mielin, koska päällimmäisenä pelko uudesta keskenmenosta. Nyt tuon digin jälkeen kyllä alkaa vähän toivo heräämään, että voisiko tällä kertaa kaikki mennäkin hyvin!

Paljon onnea! :)
En ollut kaikkia viestejä ehtinyt lukea kun vastasin aikaisempaasi viestiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
Omia kuulumisia sen verran että perjantaina 15.3 oli rakenneultra ja toinen poika olisi tulossa. Kaikki oli just niinku pitääkin, kaikki virtaukset nähtiin todella hyvin ja kaikki sisäelimet löytyy. Kätilön sanoin :täydellinen pieni poika siis. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
katso liitettä 6138

Mut voi nyt ainakin siirtää plussanneisiin <3 Koko 1,5 vuoteen en ole saanut haamun haamua ja viimeksi juuri lääkäri vihjaisi, että luomuraskauden mahdollisuudet ovat lähes nollissa ja inssikin vähän niin ja näin.

Eilen ajattelin huvikseni tehdä yhden negatestin sofilla, kun oli dpo 9 vasta (tein, koska mulla oli ollut outoja oireita kuten järkyttävää nälkää ja runsaasti vetistä vv jne). Aluksi en nähnyt siinä, mitään mutta hiljalleen siihen piirtyi haalean haalea punertava haamu. Romahdin sillä sekunilla lattialle itkemään hysteerisesti ja itkin varmaan vartin putkeen.

Menin tänään dpo 10 ostamaan apteekista herkkiä testejä ja sain yllättävän tummat viivat näille päiville (kuvassa). Vieläkään en meinaa uskoa asiaa ja mies ei edes suostu uskoa. Nyt pitää soitella sitten naikkarille asiasta.

Niin paljo nyt toivon, että tämä ihana ihana taimi pysyisi mukana ♥ Tämä oli viimeinen kierto ennen kuin olisimme ilmoittautuneet icsi-jonoon.. En voi siksi uskoa tätä
Onnea!
 
@Alinah92 onnea teillekin! :) odotetaan ekaa inssiä ja etukäteen mietin että tuleekohan siitäkään mitään. Ihana kuulla että teillä se on toiminut (no ei kai sitä kellekään tehtäisi jos ei osalle toimisi, siinä menkkavitutuksessa ei vaan oikeen ollut toiveikas olo...)
Tiedätkö muuten miksi piti olla välikierto? Ja oliko pistoshoito ym. mielestäsi rankkaa? Minua neuvottiin nappailemaan letrozolia vielä ennen inssikiertoa ja pistokset sitten tiedossa...
 
@K123 vastaan vaikka kysymys ei ollutkaan minulle :p mutta mulle ei oo pistoshoidosta tullut sivuoireita, ehkä pieni päänsärky suoraa piston jälkeen, mutta se on voinut johtua jännittämisestä. Pregnyl on kirvellyt todella paljon pistäessä ja siitä tullut punainen jälki joka ollut kosketus kipeä muutaman päivän, mutta Gonal-f tai ovitrelle ei ollenkaan. Itse huomasin Gonal-f:ssä että se neula sattui hieman vikoilla pistokerroilla.
 

Yhteistyössä