Kauanko esikoisen kanssa synnärillä?

  • Viestiketjun aloittaja MiaMamma
  • Ensimmäinen viesti
Mulla meni niin että maanantaina synnytin klo 22:25 ja sitten perjantai aamulle meni kotiutus, kun niin myöhäseen meni tuo pojan syntyminen. 3 vuorokauttahan ne pitää ensisynnyttäjää.

Tsemppiä sulle synnytykseen!

t:Mamma ja Luka 3kk1vk :heart:
 
anu
Tyttö syntyi klo.5.00 aamulla keskiviikkona ja perjantaiaamuna päästiin kotiin. Eli käytännössä vain pari päivää.

Mummo kertoi, että hänen aikaan piti olla osastolla lähes kaksi viikkoa esikoisen kanssa ja vain VUODELEVOSSA..
 
poika syntyi keskiviikkona klo 17 ja kotiin lähdettiin lauantaina lounaan jälkeen.eli kolmisen vuorokautta. Meillä ainakin PHKS:ssä toi on ensisynnyytäjien minimiaika. Ei millää päästä enne sitä. Toisen kans oltii vaan vajaa kaksi vuorokautta. Tyttö synti maanataina 14.30 ja kotiin lähdettii lounasaikaan keskiviikkona. Täällä taitaa olla "nyrkkisääntönä" se että kun maito alkaa kunnolla nousta niin sit pääsee jos kaikki muuten kunnossa. Maito taitaa nousta yleensä 2-4 vrk:tta synn. jälkeen, ensisynnyttäjillä kait hiukan myöhemmin kun jo kertaalleen meijerinsä käynnistäneillä ;)
 
Molemmista lapsistani olin 9 päivää synnytyksen jälkeen osastolla. Esikoisesta vielä päivän ennenkin kun vedet meni, mutta synnytys ei lähtenyt käyntiin heti.

Syynä tähän "viivyttelyyn" oli esikoisen kohdalla itselleni tullut kohtutulehdus, joka nosti kuumeen kolmantena päivänä ja jäin sitten 5 päiväksi suonensisäiselle antibioottikuurille sairaalaan, tyttö oli samaan aikaan valohoidossa kahteen otteeseen. Olin kyllä tosi kipeä silloin enkä olisi kotiin voinut lähteäkään päivääkään aikaisemmin. Ja vielä 2 kk synnytyksen jälkeen ristiäisissä olin niin huonossa kunnossa, että hyvä kun jaloillani pysyin koko seremonian ajan.

Kuopuskesta taas itselläni oli ihan huippu-kunto ja hyvät fiilikset. Olisin ollut jo kiireesti lähtemässä kotiin 3 päivän päästä, mutta tämäkin tyttö joutui valohoitoon ja myös vielä 2 eri kertaan eli siksi tuli taas majailtua siellä sairaalassa se samat 9 päivää.
 
Kiireellisen sektion jälkeen vietimme sairaalassa 9 vuorokautta. tyttö joutui olemaan teho-osastolla pari ensimmäistä yötä infektion vuoksi antibioottihoidossa ja itselle myös meni antibiootti. sitten lähtöpäivänä lääkärintarkastuksessa sektio haavani aukesi ja jouduttiin jäämään vielä yhdeksi yöksi..
 
baabaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 19:48 Anu kirjoitti:
Tyttö syntyi klo.5.00 aamulla keskiviikkona ja perjantaiaamuna päästiin kotiin. Eli käytännössä vain pari päivää.

Mummo kertoi, että hänen aikaan piti olla osastolla lähes kaksi viikkoa esikoisen kanssa ja vain VUODELEVOSSA..
Mulla kans synty keskiviikkona klo04.45 ja perjantaina puolenpäivän jälkeen sain lähteä kotiin. Että pari päivää olin. Halusin siis itse lähteä mahdollisimman aikasin koska en viihtynyt sairaalassa. Ja tämä siis kättärillä.
 
Perjantai-iltana syntyi poika ja tiistai päivällä päästiin kotiin... elikkäs mitäs se tekee... nelisen päivää. Aiemmin olisin lähtenyt, mutta hirveä hinku oli niillä meitä siellä pitää vaikka kaikki oli ihan ok. :\|
 

Yhteistyössä