Kauanko kestää 10 tikin poisto??

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
sh.opisk.
sanoisin että 4 minuuttia. Itse tikkien pisto vie n. 7 sekuntia/tikki, riippuu vähän onko ympärysiho turvoksissa, että joutuuko pintaa "kaivamaan". Täysin kivuton toimenpide joka tapauksessa. Itse poisto ei kauaa vie, käynti th:n luona voi olla 10minuuttia, jos kyselee asioita ja varaa steriilit välineet valmiiksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sh.opisk.:
sanoisin että 4 minuuttia. Itse tikkien pisto vie n. 7 sekuntia/tikki, riippuu vähän onko ympärysiho turvoksissa, että joutuuko pintaa "kaivamaan". Täysin kivuton toimenpide joka tapauksessa. Itse poisto ei kauaa vie, käynti th:n luona voi olla 10minuuttia, jos kyselee asioita ja varaa steriilit välineet valmiiksi.
Suonikohjuleikkauksen arvista kyse, joten turvotusta löytyy enemmän kuin tarpeeksi :( joissain tikeissä näkyy vain langanpätkät, sen verran siellä jossain uumenissa
 
miriam
"Täysin kivuton toimenpide" -joopa joo... Minulla on useimmiten tikkien ottaminen sattunut ihan kiitettävästi, joskus harvoin ei ole tuntunut juuri mitään. Ihokin on herkempi toisissa paikoissa.

Mies poisti itseltään tikit tyräleikkauksen jälkeen, mitä minä vastustin kovasti, koska jos olisi tullut tulehdus tai muuta jälkiseurausta, niin siitä olisi joutunut itse vastuuseen. Yksi tikki jäi sitä paitsi ihon sisään, eikä irronnut. Tietääkö joku voiko siitä seurata myöhemmin jotain, kun ainakaan näin puolen vuoden päästä ei ole ilmaantunut mitään ongelmaa?
 
ap
Kivuttomuuteen en usko minäkään, olen vielä ihan mustelmilla leikkauksesta ja haavojen ympäriltä sattuu tosi kovin ihan ilman ronkkimistakin. Nivusen haavan tikkejä pelkään eniten, sattuu varmaan ihan sikana
 

Yhteistyössä