Kaunis runo koiransa menettäneelle hakusassa

  • Viestiketjun aloittaja nappi
  • Ensimmäinen viesti
"tuulikki"
voit tosiaan hypätä kaivoon mielipiteesi kanssa, Tuo kuvastaa sinusta paljon.Olet kova ja kylmä ihminen...
sydämesi paikalla on kivi! Meitä on paljon,joille koira on se kaikista rakkain kaveri - esim. yksinäisiä ihmisiä.
Keneltäkään et saa niin vilpitöntä rakkautta ja kiintymystä kuin koiralta. Mutta tuo ei ilmeisesti mahdu noin
tunteettoman ihmisen järkeen!
 
(?)
Mikään ei tunnu niin hyvältä
kuin keppijahdin jälkeinen uupumus;
terävät särmät hioutuvat pyöreiksi,
kireys katoaa, värit ja tuoksut palaavat ja sulautuvat pehmeästi yhteen.
Sen ohikiitävän hetken Elämä maistuu hyvältä kuin keppi.

Minä taidan vähäsen levätä.
Voit, ystäväni, pitää keppiä sen aikaa.

-Oscar Hedlund-
 
"inka"
minä sain kuulla tänään että isällä asuvakoiramme jouduttiin lopettamaan ja ikävä on kova ;(!?

Tulit aina ovella vastaan,
katselin surusilmiäsi,
katsoin heiluvaa häntääsi,
olit täydellinen.
Hyvästi? Nähdään taivaassa ?
 
***
Anteeksi jo valmiiksi, mutta ei kai koiran kuolema ole niin ylettömän surullinen tapahtuma, että sen kunniaksi tarvitaan oikein muistovärssyjä...?
Miksi kaltaisesi kylmä ihminen vaivautuu tätä ketjua edes lukemaan saatikka kyselemään mitään noin typerää? Toivon kovasti, että sinäkin joudut kokemaan joskus menettämisen tuskan. Kirjaimellisesti. Kenenkään surua ei voi vähätellä.
 
vierailija
Anteeksi jo valmiiksi, mutta ei kai koiran kuolema ole niin ylettömän surullinen tapahtuma, että sen kunniaksi tarvitaan oikein muistovärssyjä...?
Ehkeivät kaikki koiranomistajat kaipaa runoa tai värssyä. Se riippunee ihmisestä. Mutta surullinen tapahtuma se on, kun on toiseen niin kovasti kiintynyt. En nyt ymmärrä, miksi sinua täällä pitää ihan ylettömästi haukkua, jos tosissasi kysyit ja asiallisen vastauksen halusit. Ihmettelen kyllä kuitenkin, miksi edes vaivaannut näitä lukemaan. Ehkei sinulla ole ollut lemmikkiä, etkä siksi osaa ajatella asiaa toisten näkökulmasta.
 
"Saanko lähteä nyt?
Luuletko, että hetki on oikea?
Saanko jättää hyvästit tuskallisille päiville
ja loputtoman pitkille öille?
Olen elämänpolkuni kulkenut ja parhaani tehnyt,
esimerkkiä yrittänyt näyttää.
Saanko siis astua toiselle puolen
ja vapaaksi henkeni päästää?

Aluksi en tahtonut lähteä,
taistelin kaikin voimin.
Mutta nyt jokin tuntuu kutsuvan minua
Kohti lämmintä ja elävää valoa
Tahdon lähteä
Tahdon todella. On vaikeaa jäädä.

Mutta lupaan, parhaani yritän
Elääkseni vielä yhden päivän.
Niin sinä saat minusta vielä kerran huolehtia
ja minä kokea suuren suurta rakkautta.
Tiedän, olet surullinen ja sinua pelottaa,
sillä tunnen kyyneleesi, jotka turkkini kostuttaa.
En ole kaukana,
Lupaan sen ja toivon, että muistat sen aina;
henkeni tulee sinua seuraamaan,
minne maailmassa matkasi johtaakaan.

Kiitos, kiitos että olet minua rakastanut.
Tiedäthän, että minäkin rakastan sinua,
Siksi on niin vaikea sanoa hyvästi
ja päättää tämä elämä luonasi.
Joten, pidä minua lähelläsi vielä kerran,
ja sano sanat, jotka toiveeni ois,
koska välität minusta tuhannen verran,
annat minun nukkua jo tänään pois."
 
vierailija
En tiedä naputtiko joku jo tämän mutta tässä tuntemattomalta oikein kaunis runo (ja kyllä meni vahingossa vastaukseen ''kertokaa nimiä mitkä sopii tytölle ja pojalle?'')




Aivan taivaan tällä laidalla on paikka nimeltä Sateenkaarisilta.

Lemmikit, jotka ovat olleet täällä jollekulle erityisen läheisiä, menevät kuoltuaan Sateenkaarisillalle.
Siellä on kaikille rakkaille ystävillemme niittyjä ja kukkuloita, joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä.
Ruokaa, vettä ja auringonpaistetta on yllin kyllin, ja kaikilla ystävillämme on lämmintä ja mukavaa.

Kaikki eläimet, jotka ovat olleet sairaita ja vanhoja, saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa; loukkaantuneet ja vammautuneet parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi, juuri sellaisiksi, kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme menneistä päivistä ja ajoista.
Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä. On vain yksi pieni asia: kukin niistä kaipaa jotakuta hyvin rakasta, joka niiden täytyi jättää jälkeensä.

Ne kaikki juoksentelevat ja leikkivät yhdessä, mutta tulee päivä, jona yksi yhtäkkiä pysähtyy katsomaan kaukaisuuteen. Sen kirkkaat silmät ovat jännittyneen tarkkaavaiset; sen innokas ruumis värisee. Yhtäkkiä se alkaa juosta pois ryhmän luota lentäen yhä nopeammin yli vihreän ruohon.

Se on havainnut sinut, ja kun sinä ja rakas ystäväsi vihdoinkin tapaatte, te pysyttelette yhdessä riemukkaina jälleennäkemisestä ettekä koskaan enää eroa. Iloiset suudelmat satavat kasvoillesi, kätesi hyväilevät taas rakasta päätä ja katsot vielä kerran lemmikkisi luottavaisiin silmiin, jotka niin kauan olivat poissa elämästäsi, mutteivät koskaan poissa sydämestäsi.

Sitten te ylitätte Sateenkaarisillan yhdessä...
 

Yhteistyössä