Kaupunki/maaseutu

Ollaan harkitsemassa uuden asunnon ostoa/rakentamista. Harkittiin pitkään, että kaupunki vai maaseutu...päädyttiin sitten siihen, että mielummin maalle. Isoon kaupunkiin ajaa 30 minuutissa...ja tämä maalaiskunta minne aiomme talomme rakentaa tai sen ostaa on kuiteskin ihan virkeä (kaikki palvelut löytyy 8km säteellä.)

Miten te, jotka olette muuttaneet kaupungista maalle...miten olette sopeutuneet ja viihtyneet?=)
 
Viihdyin kunnes tajusin että kukaan ei aja kaupungista maalle vain meidän takia kun ei tänne maalle ole muuta asiaa - n.30min matka. Ite taas en pääse täältä kovin usein lähtemään - joten mä olen 6 vuorokautta viikosta kotona lasten kanssa (2v2kk ja 3kk), iltaisin nään sentään mieheni... Mun "sosiaalinen" elämä siirtyi nettiin tänne muuton jälkeen. Muutto oli elämäni isoin virhe eikä sitä tullu sillon mietittyä tarpeeks pitkälle.
Ei lapsiperheitä, ei leikkikenttiä, ei kauppoja eikä mitään 30km säteellä...
 
KM
Onneksi meillä Suomessa on loistavia paikkoja joissa on maaseudun edut (pieni koulu, luonto, oma rauha) lähellä kaupunkeja.
Esimerkiksi meillä Vierumäellä on hyvä koulu, upeat ulkoilumaastot ja kaikki Suomen urheiluopiston upeat palvelut kävelymatkan päässä. Moottoritielle 1 - 4 min matkaa, sitä pitkin Lahteen 15 - 20 min ja Heinolaan n 6 min.
Ison talon saa samaan hintaan kuin esim. Lahdesta kerrostaloasunnon, Helsingistä yksiön:p
Tsekkaapa facebookista=)
 
vierumäki on vähän eriasia kuin tämä vain autoyhteyksien päässä asuminen - siellä on koulu, palvelut yms kävelymatkan päässä. Ennemmin laskisin sen lähiöksi...
Täältä toiselta puolelta ko. kaupunkia ei niin vaan kävelläkkään.
 

Yhteistyössä