kelpaisko yh

  • Viestiketjun aloittaja kelpaako
  • Ensimmäinen viesti
kelpaako
Kelpaisko teille hyvännäköinen yh, jos sillä olis kolme lasta eri miehille. Naisella on auto velaksi eikä asuntoa. Ei käy töissä. Oon vihjaissut avioehdosta, koska mulla omaisuutta (maatila).
Naine toi heti esiin että jos ehtoja asetetaan häntä ei rakasteta.
Mulla tällainen tilanne oon tosi rakastunu, mutta jotenkin päässä soi varoituskellot.

Mitä mieltä ootte?????????????
 
kauan olette tunteneet jos saan udella?

mä kyllä sinuna pitäisin avioehdosta kiinni ton maatilan suhteen kyllä mun mielestä naisen pitäisi ymmärtää avioehto toisen ihan omasta omaisuudesta vaikka se vähän ehkä loukkaiski.
kyllä muakin varmasti kirpasis mutta ymmärtäisin silti ja haluisin myös suostumuksellani osottaa etten sun maatilaasi tai rahojasi eron tullessa edes halua.
sitäpaitsi tekisin itse luultavasti avioehdon jos varat olisi minun.

muuten en nää mitään esteitä asialle.eli tsemppiä vaan!
 
Minä jatkaisin seurustelua niin kauan että oppis tuntemaan toisen niin hyvin ettei tuollaisesta olisi pelkoa tai sitten jos heti olisi pakko naimisiin päästä niin avioehto. nykyään kun ei ole enää yhtään varma et suhteet kestäis. varsinkin jos naisella jo kolmelle miehelle lapsia.
henk kohtaisesti voisin allekirjoittaa avioehdon. ei se minua haittais.
 
Asian läpikäynyt
Tee avioehto! Mutta otathan huomioon, että avioeron sattuessa (vaikka avioehto olisikin) laki on huonompi osaisen puolella. En muista sanatarkasti lakitekstiä, mutta tämä nainen voi vaatia teidän yhteiseltä ajalta "korvausta", vaikka lakituvassa asti ja menee läpi. Oli muistaakseni joku kohtuullisuusperiaate..
 
Suvussani oli aikoinaan vähän samantapainen tapaus jossa nuori setäni meni puoli vuotta ennen kuolemaansa naimisiin. Tuleva morsian suuttui silmittömästi isälleni joka alkoi puhua avioehdosta. Sedälläni oli osuus aika isosta maatilasta josta kolmanne solisi mennyt tälle tulevalle vaimole ilman avioehtoa. Se kuitenkin tehtiin kovien riitojen jälkeen ja tila säästyi suvulla.
Tee siis tälle naiselle selväksi että rakkasu ja rahat on eri asia. Jos todella haluaa elää sinun kanssa niin suostuu avioehtoon eikä kärky vaan tilan osuutta. Pidä hyvä mies kuitenkin järki kädessä vaikka rakastunut oletkin.
Varmuus ennenkaikkea. Jos te yhdessä elätte loppuelämänne niin mitä se avioehto siellä laatikon pohajlla painaa. Mutta jos nainen on huijausmielessä nin säästyypä sulla hyvä isäntä ainakin se tilasi.
 
no taaas voi heittää vastaan et jos nainen rakastaa niin onko sillä sit hälle merkitystä onko avioehto vai ei, miehenhän hän on naimassa (tai ainakin pitäisi olla) eikä hänen rahojaan, jos avioehdon takia jättää niin tulee kyseenalaiseksi myös hänen motiivinsa avioitua..
ja avioliitossahan omaisuus on yhteistä.. niinkuin avioliiton aikana tienattu omaisuus.. se tulee vaan sitten vastaan jos ero tulee..

kyllä itsekkin hyväksyisin avioehdon jos vaimo olisi huomattavasti varakkaampi mutta eipä kahdesta käyhästä yhdistämällä rikasta saa eli sitä ei tartte huolehtia..

mut näinhän on moni sukutila mennyt jakoon kun ex-vaimo onkin ruvennut ahneeksi omaisuuteen johon hänellä ei ole koskaan olllut mitään osaa eikä arpaa.. ja onhan noita talon puolikkaiden perässä juoksevia naisiakin..

ja kieltämättä sekin epäilyttää naisen kykeneväisyyttä pitkään parisuhteeseen mikäli mitään näkyvää syytä ei oo siihen että on lapsia useille miehille
 
yh olin minäkin
Jo sinä sitä aidosti rakastat niin miksei kelpaisi, mutta pidä avoiehdosta kiinni....3 lapsen yh olin minäkin kun menin nyk mieheeni kanssa naimisiin.Ymmärrän hyvin sen ettei mies haluaa mahd avioeron tullessaan pistää työllä hankittua omaisuttaan puoleksi.Ei tällä minusta ole mitään tekemistä tunteiden kanssa..järjen vaan..Ei se avioehto ainakaan meidän suhdetta haitannut ole !
 

Yhteistyössä