Kemiallinen raskaus ja raskaustestin plussa

Hei!

Haluaisin kysellä teiltä kemiallisen raskauden kokeneilta, ja muiltakin asiasta tietäviltä, että millaiset oireet teillä on ollut kemiallisesta raskaudesta, kuinka kauan raskaustesti on näyttänyt plussaa tai milloin plussa on lähtenyt haalenemaan?

Itselläni on nyt sellainen tilanne, että plussasin dpo 10-11, eli 26.12 aamulla. Verinen ja rusehtava vuoto alkoi muutama tunti plussan jälkeen kevyen liikuntasuorituksen jälkeen, mutta loppui iltaa kohden levättyäni. Seuraavana aamuna plussa on vahvistunut, mutta vuoto taas alkoi punaisempana kuin edellisenä päivänä, mutta määrällisesti niukempana kuin kuukautisissa, loppuen taas illemmasta kokonaan. Tänä päivänä taas sama kuvio: hieman vahvistunut plussa, digissä "raskaana 1-2 viikkoa" ja vuodot kävelyn jälkeen. Vuotoihin ei ole liittynyt voimakasta kipua, vaan pelkästään painon tunnetta alavatsalla, lieviä menkkamaisia jomotteluja ja välillä pientä "pistelyä".

Tiedän, että ei tässä auta kuin odotella ja seurailla tilanteen kehittymistä, mutta mielelläni lukisin muiden kokemuksista. Usko ei ole kovin korkealla, että raskaus (voiko tässä edes puhua raskaudesta?) jatkuisi, mutta ainahan sitä saa varmaan toivoa :D Epätietoisena oleminen on jotenkin ihan kamalaa.

Kiitos vastauksistanne!
 
Itsehän koin kemiallisen menneessä kierrossa. Ensimmäinen haalea plussa tuli oletettavasti dpo10 ja siitä eteenpäin testasin dpo13 asti joka päivä, eli neljä testiä yhteensä. Koko ajan testiviiva oli vahvempi, mutta kuitenkin "heikko".

Dpo 15 (eli jouluaattona) alkoi haalen vaaleanpunainen vuoto, joka voimistui ja tummeni pikkuhilijaa. Silloin tein myös testin, joka edelleen positiivinen (viivan vahvuus ei ollu vertailukelpoinen edellisiin, koska testi eri merkkinen). Jouluaaton ja -päivän välisenä yönä vuoto oli normaalia kk-vuotoa runsaampaa ja joukossa pieniä hyytymiä. Sen kummempia kipuja ei kuitenkaan missään vaiheessa ollut (toisaalta miulla ei niitä oo normaalin kk-vuodon aikaankaan).

Neljäntenä vuotopäivänä tein taas uuden testin, joka edelleen näytti plussaa, heikkoa sellaista. Tuolloin myös raskausoireet oli vielä suht vahvat (siis samoja oireita, kuin ennen vuotoa). Kaksi päivää vuoto oli suht runsasta, sen jälkeen on koko ajan niukentunut, vaikka vieläkin vuotaa. Tänään kp 6.

Nyt ei oikeastaan oo enää oireita, enkä usko, että r-testi enää näyttää positiivista. Sen verran heikko oli jo viimeisin testi ja kaikki viimeisetkin oireet on kadonnu (ok, väsyttää ja vessassa juoksuttaa kyllä hurjana, mutta nehän nyt voi johtua mistä vaan).

Toivottavasti siun vuoto on "normaalia" vuotoa. Kaikista pahinta on varmasti tuo epätietoisuudessa eläminen! Paljon paljon jaksamista ja voimia! :hug:
 
Krumeluu kemiallisessa pitäisi aika pian plussan kadota. Ei kauhean kauan kannata odotella, jos plussa ei katoa ja vuotelu jatkuu. En todellakaan halua alkaa pelottelemaan millään, mutta kun kyse voi olla kohdunulkoisesta, keskenmenosta tai vaikka raskaudesta, jolla on vielä mahdollisuuksia.. kannattaa siis tarkistuttaa tilanne. Tsemppiä!
 
Kiitos vastauksista, DsariaL ja Nyppy!

Tuleekohan plussasta edes vahvaa, jos kyseessä on kemiallinen raskaus, vai jääkö hailuraiseksi?

Olen ollut asiassa yhteydessä neuvolaan itseasiassa nyt jo kahdesti, ja sieltä ohjeena on vain odottaa ja reagoida vahvempiin oireisiin. Kuulemma tässä vaiheessa asiaa ei voi mitenkään tarkastaa ultralla tai muuten. Olen ruinannut pääsyä verikokeisiin, vaikka tällä- ja ensi viikolla, jotta näkisi hcg-arvon muutoksen numeerisesti, mutta se ei ole täällä normaalikäytäntö, niin th:n pitää vielä keskustella asiasta lääkärin kanssa.

Et siis Nyppy pelottele. Ja muutenkin, jos linjoille sattuu sekä vastaavassa tilanteessa hyvän että huonon lopputuloksen saaneita, niin toivoisin kokemuksia kummastakin. Realiteetit ovat hyvin kyllä mielessä, mutta silti se joku "entä jos" -ajatus ja toiveen kipinä jostain löytyy. :)

Jos on kemiallinen/tulee keskenmeno, niin eihän sille mitään voi.

Mutta tämä epätietoisuus... Jos on kemiallinen, niin miksi ei voi vuotaa sitten kunnolla niiden kipujen ja hyytymien kanssa, niin tietäisi, missä luultavasti mennään. Eikä vaan tällaista niukkaa, kivutonta, kirkasta päivävuotelua. *huoh*

Löytyisikö vielä muita, jotka haluaisivat jakaa kokemuksensa?
 
Hyvä että olet asiasta jo kysellytkin.. eihän siinä paljoa ole tässä vaiheessa tehtävissä :( Itse olen niin kamala herkkis noiden asioiden kans nykyään, kun kävin KUn läpi. Varmastikkin asia selviää verikokeita seuraamalla.. toivottavasti siihen pääset.
Toivottavasti muut osaavat sinua neuvoa ja kertoa kokemuksiaan myös. Voi kunpa sulla oliskin vaan jotain alkuraskauden tuhrua....
 
Luultavasti ultralla ei tuossa vaiheessa tosiaan näy mitään muuta kuin paksuuntunut limakalvo. Siksi ultrallakaan ei voida vielä varmistaa, että raskaus olisi edes oikeassa paikassa.

Miulla ei tosiaan testiviivasta koskaan tullut edes kontrolliviivan paksuista, ei kunnon viivaa ollenkaan. Varmaan viisaampi olisin noiden viivojenkin suhteen, kun olisin tehnyt kaikki testit samalla testillä, enkä vaihtanut merkkiä välillä.

Toivottavasti pääsisit siihen HcG-mittaukseen! Jos se nuosee normaalisti, niin luulis olevan ihan hyvä merkki... :hug:
 
Kiitos tsempeistä!

Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että hcg:n mittaus antaa tilanteeseen selvyyttä vain silloin, jos se laskee, joka viittaisi selvästi siihen, ettei raskaus jatku. Nousu taas ei kuulemma lupaa mitään, vaan sen voi aiheuttaa kohdunulkopuolinen, rypäleraskaus tai tuulimunakin. Huomenna olen viisaampi sen suhteen että pääsenkö labrakäynnille. Aamulla teen tietenkin taas r-testin, ja vertaan aiempiin tuloksiin.
 
Krumeluu - kurja on tuo siun tilanteesi:(..kun siihen ei oikein muuta ole kuin se odottelu ja toivoa vaan parasta:heart:

Kylläpä siulla NH:n täti ollut tiukkis kun ei HCG mittaukseen lähetettä antanut: /..voisit kysyä sitä vielä omalta lääkäriltäsi TK:sta - sieltä minä ainahin sen olen muutaman kerran saanut.

Onko siulla nyt tänään dpo13-14?
..miusta toiveita vielä normaaliin raskauteen olisi jos viiva kuitenkin testiin sel-ke-äs-ti tullut - ei siis lähtenyt haalenemaan.

Vuoto VOI olla ihan tavan alkuraskauden tuhruilua..tai sitten ennakoi tosiaan kemiallista raskautta..aika vaan näyttää..koeta vielä kuitenhin sitä HCG lähetettä saada omalta lääkäriltä.
Myös yksityiseltä lääkäriasemalta sen varmasti saisit ja muistaakseni ilman lähetettäkin - maksaa n. 40-50e

Kovasti siulle voimasia näille tuleville päiville toivon:hug:
..ja pikkiselle tarrasukasia, että pysyisi kiinni sen n. 9kk:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä!

Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että hcg:n mittaus antaa tilanteeseen selvyyttä vain silloin, jos se laskee, joka viittaisi selvästi siihen, ettei raskaus jatku. Nousu taas ei kuulemma lupaa mitään, vaan sen voi aiheuttaa kohdunulkopuolinen, rypäleraskaus tai tuulimunakin. Huomenna olen viisaampi sen suhteen että pääsenkö labrakäynnille. Aamulla teen tietenkin taas r-testin, ja vertaan aiempiin tuloksiin.

Eikö TH ajatellut, että sinua helpottaisi tietää juuri se ONKO HCG kuinka alhainen?.. ja lähete kuuluisikin antaa vähintään kahdelle kertaa, että noita arvoja voi vertailla - laskeeko, vaiko nouseeko!

..näin alussahan HCG ei kovin korkea tarvitsekkaan olla, mutta se toinen verikoe parin, kolmen päivän päästä kertoisi sitten lisää jo enämpi.
.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, mur mur sinullekin! Neuvolath ei voi kuulemma ominpäin lähetettä laittaa, vaan hän tarvitsee sille lääkärin siunauksen. Selvittelee asiaa siis huomenna, kun tänään lääkäriä ei ollut paikalla. Pidän itsekin sitä pikkuisen luotettavampana keinona, kuin joidenkin tikkujen viivojen vahvenemisen seuraamista ;) Omalääkäriä ei enää terveysasemilla täälläpäin olekaan kuin pitkäaikaissairaille, muut saavat ensimmäisen vapaan ajan satunnaiselta lääkäriltä. Että jee jee julkinen terveydenhuolto! :D Jos tikut näyttää vahvenevaa plussaa, niin varaan kyllä ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan. Kiitos tsempeistä ja rohkaisusta tosiaan! Nyt dpo 13-14, pregcheckin liuskalla jo selvä plussa mutta ei lähelläkään kontrolliviivan vahvuutta. Yritän malttaa odotella, mutta huomaan vähän väliä hakeutuvani koneelle etsimään tietoa ja kokemuksia kemiallisista raskauksista, alkuraskauden vuodoista yms. :whistle:
 
Krumeluu kirjoitti..nyt dpo13-14, pregcheckin liuskalla jo selvä plussa mutta ei lähelläkään kontrolliviivan vahvuutta.

Eihän se viivanen välttämäti olekkaan monasti vielä tuossa vaiheessa tasavahva Controlviivasen kera - vasitenhin jos olisikin vasta dpo13.

Toivon mitä parahainta lopputulosta tälle siun tarinalle:kiss:

..ja kirjoittelit myös..mutta huomaan vähän väliä hakeutuvani koneelle etsimään tietoa ja kokemuksia kemiallisista raskauksista, alkuraskauden vuodoista yms..

Näinhän sitä minähin tein:ashamed:..4 keskeytynyttä miullahin takana ja HCG määrityksiä, hirmuista huolta ja ahdistusta..
..epäselvyys ON miusta se pahin noissa asioisssa:|..ja kun sitä aikaa ei voi nopeuttaa menemään etiäpäin..on vain odoteltava..
 
mulla ei yhdessäkään kemiallisessa ole testiviiva ehtinyt kontrolliviivan vahvuiseksi mutta selviä punaisia plussaviivoja olen saanut ja digeihin raskaana 1-2, päiväpissasta. Kemiallisessakin hcg-arvot voi kohot jonkin aikaa jos alkio hetkeksi yrittää kiinnittyä. Ei oikein kukaan voi vielä dpo13 sulle luvata onko normaali raskaus vai kemiallinen, edes lääkärit vaikka verikokeen ottaisikin. Sulla raskaus niin alussa joka tapauksessa että nyt ei voi kuin odotella mitä vuodolle tapahtuu ja testailla parin päivän välein, lääkäriin vasta sitten jos on kovia kipuja tai vuoto menee niin runsaaksi että huolestut itse. Kohdunulkoisellekaan ei mitään tehdä rv4-5 kun suuri osa niistä sulaa itsekseen pois eikä kohturaskauskaan ultrassa välttämättä vielä tuolloin näy.

Tsemppiä, toivotaan että olisi vain harmitonta lorahtelua kyseessä ja raskaus jatkuu onnellisena 9kk ajan :hug:
 
En tiedä oliko minun keskenmennyt raskaus kemiallinen vai alkuraskauden keskenmeno (epäilen jälkimmäistä), mutta kerronpa silti :) Eli aloitin testailun dpo8, jolloin näkyi jo aavistus jotain testissä, se tummui pikkuhiljaa ja dpo 12 digiin raskaana 1-2. Sillon alkoivat kivut alaselässä/munasarjoissa. Dpo 14 digiin tuli jo raskaana 2-3 jolloin lopetin testaamisen. MUOKS. Testasin davidin kasetti ja liuska testeillä dpo8-13 ja viiva kyllä tummui ihan hyvää tahtia, muttei kontrollin vahvuiseski. Dpo 13 testasin pregchekillä, jolloin viiva ei myöskään ollut kontrollin vahvuinen, muttei todellakaan mikään haamukaan. Dpo 20 alkoi tuhru joka muuttui saman päivän aikana veriseksi vuodoksi. Seuraavana aamuna testi puhdas nega. Eli viikon aikana viiva oli haalistunut kokonaan. Harmittelin jälkeenpäin etten jatkanut testaamista, olisi ainakin tienyt mitä odottaa : / Eilen dpo 15? testasin samaisella pregc. ja sain heti tummemman testiviivan kuin kontrolliviiva. En oikein usko tämänkään raskauden jatkuvan samojen alaselkä/munasarja kivuista johtuen, mutta se jääköön nähtäväksi.

Raskausoireita oli tuossa edellisessä keskenmenneessä TODELLA paljon, jo dpo11 ällötti, vaikka edellisessä loppuun kestäneessä raskaudessa etominen alkoi vasta rv5->. Oli raudan makua suussa, kamalaa itkuherkkyyttä, palelua, repäisy kipuja yms. Nyt taas noista oireista ei ole muuta kuin palelu, niin ja minä palelen aina muutenkin :D

Sinä voisit viikkonäyttö digillä testata muutaman päivän päästä uudestaan, jos viikot olisivat nousseet. Vaikka niinkun kertomastani näkee, niin sekään ei välttämättä takaa mitään, mutta on kuitenkin merkki että hcg nousee. Tämä on piinaavaa aikaa, eikä oikein auta kun odottaa : / Tsemppiä sinulle, toivottavasti kaikki olisi kunnossa! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Tulenpa päivittelemään tilannetta, ja samalla nosto, jos joku haluaisi vielä jakaa kokemuksiaan ja tietämystään :)

Moonchaser ja Pikkuinen kiitos teillekin kommenteista! Olen ajatellutkin, että voisin tehdä taas ensi viikolla digin, jos tilanteeseen ei ole tullut selvyyttä ennen sitä. Samanlaiset ohjeet sain neuvolastakin, mitä Pikkuinen kerroit. :)

Mur mur olet kyllä niin ihanan empaattisen oloinen, että oikein sydäntä lämmittää :heart:

Sain itseni naristuksi veritestiin, vaikka niitä ei tosiaan täällä yleensä määrätä. Kävinkin tänään labrassa, mutta tulosta ei ole ilmeisesti tullut ennen terveydenhoitajan töiden loppumista, kun ei ole soittoa kuulunut - harmi vaan näin ennen viikonloppua, kun tieto menee sitten maanantailla, vaikka toisaalta en minä sillä lukemalla taida mitään tehdäkään, kun normaaliarvot voivat olla kuulemma mitä tahansa kolmen ja viidensadan välillä :whistle:. Tarkoitus olisi mennä ensi keskiviikkona tai torstaina ottaa toinen, jotta näkisi arvojen kehityksen. Vaikka tosiaan sekään ei kuulemma mitään kerro, ellei arvot ole lähteneet tippumaan.

On se odottavan aika vaan niin pitkä. Helpolla olen elämässäni tainnut päästä, kun kuluneet 3-4 vuorokautta tuntuvat varmaan elämäni pisimmiltä! :LOL:
 
Kyllä siitä hcgn nousun tahdista voi sulkea pois KUn, jos nousee nopeaa. Tai jos nousee normaalisti, ei olisi ainakaan kesken mennyt. Tai siis näin ainakin mun logiikalla :p Rypäleraskaudesta en tiedä, miten siinä arvo nousee?
Vaikka kyllähän se digitestikin kertoo jotain tietysti, vaikka ei tarkkaa arvoa saakkaan.

Harmi ettet Krumeluu saanut tuloksia.. kyllähän se mielen päällä on, vaikka kuinka yrittäis työntää syrjään. Jaksuja hirmusti :hug:
 
Krumeluu - onpa hyvä, jotta sait kuitenhin HCG:n määritykseen lähetteet!=)

Pik-ka-sen mie TH:n kertomalle sanoisin jotta "ei ihan noinkaan"..vaikka en itse tuon alan ammatti ihminen olekkaan..
..siis tämä: "ettei muka toinen otettu HCG märitys kertoisi sen hetkisestä raskauden
kulusta mitään"?
.. kyllä se kertoo ja tämä ihan erikoislääkärin suusta ja ulkolaisia sivustoja melkein 3v kolunneena, voin sanoa itsekin näin.
(siellä onhin paljon kattavampaa tietoa esim. raskaudesta ja sen kulusta, kuin Suomalaisilla sivustoilla:))

Mikäli arvo lähtenyt ensimmäisen kokeen jälkeen tippumaan, raskaus todennäköisesti keskeytyy..m u t t a..jos arvo näyttäisi nousujohdannetta, olisi se jo paljon parempi juttu - EI kuitenkaan takaa vielä sitä, jotta raskaus jatkuu.

..on nämä niin vaikiota ja kipiöitä asioita, ei aina jaksa ymmärtääkkään..niin kovin herkkästi rikkoutuvaa on ihmistaimen alkumetrit.:(

Toivon siulle kuiteshin niitä hyviä uutisia tulevalle vuotta 2012:heart:

Ps. :attn:Itse soittelin sairaalan yhteispäivystykseen jos TK:n/TH:n täti ei kerinnyt työpäivänsä aikana soitella HCG tulostani!:)
..näkevät ainahin täällä Kysillä koneelta vastauksen..ja vaikka heillä aina kiirusta, joka kerta tuloksen kertoivatkin.

HCG:tä seuraamalla rv:lla 4-5 voi saada jo hyvää tietoa raskauden kulusta ja kestosta.
..rv6:den jälkeen ei yleensä enää seurata HCG:tä - ultra silloin jo kertoo enempi.

..vaan, ainahan hyvin noussut(taulukkojen mukaan)HCG ei takaa kuitenkaan onnistunutta raskautta.

Itselläni kuitenkin j o k a i s e s s a kolmessa keskeytyneessä(yhdessä en käynyt HCG määrityksessä ollenkaan) joissa HCG arvo otettiin, nousu ei ollut normaalia ja raskaudet menivät kesken.

HCG ei noussut/tuplaantunut 2-3vrk:n sisään, laski tai lähtöarvot jo alkujaan liian alhaiset normaaliin raskauteen sille raskausviikolle, jolloin testi otettiin - ovulaation olin myös testein bongannut noissa tärpeissä, joten sen hetkisen raskauden kestonhin tiesin melkeinpä 100%varmuudella.

Siullahin nyt pitkä viikonloppu edessä..koetappa soitella ja kysellä - jaksuja&voimasia:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mur mur :heart: Kyllä mä nyt odottelen. Ja päätin jo itsekseni, että jos hcg-arvot nousee, eikä mikään muukaan todista kemiallista raskautta, niin sitten olen raskaana, kunnes toisin todistetaan. Siihen saakka elelen vähän niinkuin jossain välitilassa - raskaana, mutta ei kuitenkaan raskaana. :D Selkeää, eikö? :LOL:
 
Mur mur kuulin sen tänään, arvo oli noin 100 rv 4+0. Eli jos arvo tuplaantuu joka toinen tai joka kolmas päivä, niin torstain rv 4+6 tuloksen pitäisi olla jotain 400 ja 800 välillä?

Kastanja kemiallisessa raskaudessa hedelmöittynyt munasolu ei kiinnity kunnolla kohdun seinämään, vaan hipaisee seinämää niin, että istukkahormonia ehtii erittymään. Todella varhaisia keskenmeno (ennen 7.raskausviikkoja tapahtuneita) sanotaan kemiallisiksi raskauksiksi, sen jälkeen varhaisiksi keskenmenoiksi jne.

Mä en nyt tiedä mitä ajatella, kun toisaalta tuntuu, että miksi hcg nousisi näin kauan, kun vuodon alkamisestakin on nyt viikko aikaa? Ja nyt kun olen viikonloppuna vähän lepäillytkin, ei ole vuotanut enää ollenkaan.

Jännityksellä odotan torstain tuloksia! Ostin tosin viikkonäytöllisen digitestin, jonka ajattelin tehdä keskiviikkona eli ylihuomenna, kun viime viikon torstaina sillä tuli se "raskaana 1-2 viikkoa".
 
Krumeluu - miusta tuo arvosi ON ihan hyvä dpo14(rv4+0)

Hirmuisen kovasti siulle täällä peukuttelen d=)b:heart:

Laitan tuohon siulle vielä ulkolaiselta sivustolta HCG taulukkon dpo päivitäin:
..siullahan eka katottiin silloin dpo14..eikös?..:)

DPO, 14. HCG level, 48 mIU/ml. Range: 17-119 mIU/ml.
DPO, 15. HCG level, 59 mIU/ml. Range: 17-147 mIU/ml.
DPO, 16. HCG level, 95 mIU/ml. Range: 33-223 mIU/ml.
DPO, 17. HCG level, 132 mIU/ml. Range: 17-429 mIU/ml.
DPO, 18. HCG level, 292 mIU/ml. Range: 70-758 mIU/ml.
DPO, 19. HCG level, 303 mIU/ml. Range: 111-514 mIU/ml.
DPO, 20. HCG level, 522 mIU/ml. Range: 135-1690 mIU/ml.
DPO, 21. HCG level, 1061 mIU/ml. Range: 324-4130 mIU/ml.
DPO, 22. HCG level, 1287 mIU/ml. Range: 185-3279 mIU/ml.
DPO, 23. HCG level, 2034 mIU/ml. Range: 506-4660 mIU/ml.
DPO, 24. HCG level, 2637 mIU/ml. Range: 540-10,000 mIU/ml.

Eli..rv4+0 olisi normaali HCG arvo vielä tuo 48mIU/ml..
..ja sitten tuo seuraava(Range) on, mitä arvoja mitataan tuolloin 4+0 yleensäkkin - välillä: 17-119mIU/ml.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun valitettavasti jouduin palaamaan kuumeilijoiden puolelle, niin pisti silmään tämä ketju
Mikä ihme on kemiallinen raskaus? Onko se siis valeraskaus?:O
Itekin tuossa joku aika sitten ihmettelin täällä jossain tätä kemiallista raskautta, niin päätin sitten ottaa selvää asiasta, kun tuntui varsinkin näillä keskustelupalstoilla olevan jos jonkinlaista tulkintaa
Kemiallisia raskaus on melko uusi asia, koska niistä on alettu puhua vasta sen jälkeen, kun markkinoille on tullut erittäin herkkiä kotitestejä, jotka paljastaa raskauden, ennekuin se on edes kunnolla alkanut. Ennen näitä testejä kemiallisesta on kertonut vain pari päivää myöhässä olleet menkat.

Itse hedelmöityminen on hyvin helppo tapahtuma, mutta hedelmöityneen alkion kiinnittyminen kohtuun onkin sitten vaikeampi projekti, niistä jopa 70 % epäonnistuu. Näistä osa voi yrittää kiinnittyä kohdun seinämään, pureutuu limakalvon läpi ja muodostaa jonkinasteisen alkeisistukan joka aloittaa elimistössä biokemiallisen reaktion. Aavistus raskaushormonia erittyy ja se näkyy haaleana plussana raskaustestissä

Kuukautiskierto ja itse kuukautisten alkaminen on niin voimakas kehoon ohjelmoitu tapahtuma (en osaa ilmaista oikein termein), että kuukautiset voivat alkaa tästä raskaudesta huolimatta ja samalla koko raskaus vuotaa pois. Silloin puhutaan biokemiallisesta raskaudesta munasolu hedelmöittyy ja kiinnittyy sen verran, että saa aikaiseksi biokemiallisia muutoksia naisen kehossa

Joskushan käy niin hyvin, että kuukautiset tulevat ja silti raskaus jatkuu.

krumeluu tuossa sanoi, että ennen 7. raskausviikkoa olisi kemiallisia, mutta kyllä tuossa vaiheessa masussa asustaa jo ihan kunnon kokoinen alkio..
Yleisesti ottaen alle 5 viikoiset raskaudet (olettaen että kierto on sen perus 28 päivää) voidaan luokitella biokemiallisiksi.
Sen jälkeen aletaan puhua alkuraskauden keskenmenosta.

Olen lukenut mielenkiinnosta lukuisia ulkomaisia ja kotimaisia nettisivustoja ja käynyt kirjastossa ja kysellyt muutamalta alaa tuntevalta tuttavalta.

Mitä tuohon tilanteeseesi, Krumeluu, niin sanoisin että oot vahvasti raskaana. Biokemiallinen tuskin antaa vahvistuvia raskaustestejä, korkeintaan muutaman päivän jälkeen hiipuu kokonaan pois.
Varsinkin kun sulla oli tuota vuotoa, niin tuskin oli normaaleista kuukautisista kyse. Alkuraskauden vuotoa sanon minä! ( Jopa joka 3. vuotaa raskauden aikana ja kaikki silti hyvin )
Onnittelut täältä!
 
puskajussi - kiitos selventävästä tieto paketista:)

Eli..miulla ollut sitten 1 keskeytynyt km(todettu 8+3) 1 alkuraskauden km(5+3)ja 2 kemiallista(4+3/4+6)..en ollut ajatellutkaan, että tuo rv5+3 olisi jo alkuraskauden km..luulin, jotta alle 6+0 on aina kemiallinen

Näistähin saa nii-iin erillaista tietoa "ammatti ihmisiltä"..ei tunnu oikein lääkäritkään tietävän aina sitä kemiallisen ja alkuraskauden km:n eroa?..
 

Yhteistyössä