Kenelläkään silikonit pitkään ILMAN ongelmia?

  • Viestiketjun aloittaja Breast
  • Ensimmäinen viesti
Breast
Viimeaikoina otsikoissa ollut jälleen silikoni-implantit ja tietyn implanttimallin yhteys alcl-syöpään. Paljon on puhuttu myös, varsinkin ulkomailla, tästä BII-ilmiöstä eli breast implant illnessista. Kyse siis siitä että implanttien epäillään edesauttavan autoimmuunisairauksien syntymistä ja että usea olisi poistanut implantit niiden tehdessä sairaaksi. Masennuksesta lähtien erilaiset vaivat laitetaan implanttien piikkiin.

Kysyisinkin onko täällä ketään jolla olisi ollut implantit pitkään ILMAN ongelmia? Kuinka pitkään?

Rakastan (silikoni)rintojani mutta nyt alkoi ahdistaa onko tulevaisuudessa edessä niistä sairastuminen ja/tai niiden poistattaminen.

Onko ilmiöt ja ongelmat tosiaan näin yleisiä vai tuntuuko vain siltä kun olleet nyt paljon otsikoissa?

Ja kyllä, olen lukenut ihan tarpeeksi niiden vaaroista ja kuinka erittävät kehoon myrkkyjä ja keho torjuu vierasesineitä. Kummasti kukaan ei nosta tapetille esim tekoniveliä ja niiden vaikutusta terveyteen. Ne ovat kuitenkin samantyyppistä materiaalia.
 
vierailija
Mun kaverilla on ollut jo 10 v samat. Ei ongelmia.

Mutta jos ne tuottaa ongelmia niin onko niiden poisto ilmaista? Vai tuleeko kalliiksi potilaalle? Saako sinne mitään ilmaista täytettä? Vai jääkö pelkät tyhjät pussit?
 
vierailija
Mulla on ollut kohta 14 vuotta. En edes ajattele saavani töitä alaltani (edustustehtävä) ilman että huolehtisin rinnoistani.

Nykyään onneksi yhä harvempi suomalaisnainen laiminlyö rinnoistaan huolehtimisen. Välillä kyllä ihmetyttää miten rumasti jotkut roikottavat rintojaan.
 

Yhteistyössä