Kenenkään koira kuollut syötyään purukumia?

  • Viestiketjun aloittaja Jee
  • Ensimmäinen viesti
"apuva"
Mitä mä teen? mun koira
on ehkä syöny n. puolet 130 g purkkapussista!
mitä pitäs tehdä? oksennutin sen suolapallolla ja oksensi
mut xylitoli on varmasti ehtinyt imeytymään jo!
koitin soittaa paikkakunnan eläinlääkäreille ja ketään ei vastaa..
 
"Vieras"
Meillä koira vetäs kans n. puolet 130g täysxylitoli purkkapussista. Oli oksentanu itekseen jo osan pois ja kotiin tullessa oli vielä ihan hereillä ja tuli ovelle vastaan. Annoin hunajaa ensiapuna. Soitin eläinlääkäriin ja ne käski tulla samantien sairaalaan. Koira oli tiputuksessa yön yli ja tuotiin tänään kotiin. Maksavaurioista ei voi vielä sanoa, tulee kuulemma muutaman päivän viiveellä jos on tullakseen, mutta maksa-arvot oli ainaki eilen ihan hulluissa lukemissa. Koira siis 9kk labradorinnoutaja, n.25kg. Hengenlähtö oli tosi lähellä, koko yö pelättiin vääränlaista soittoa..
 
anonyyymi
mun koira on syönyt monta kertaa pussillisen purkkaa, koskaan ei oo mitään kouristuksia saanut, mutta aina säikähdän pahasti.. joskus syönyt myös meikkejä, e-pillereitä, huulirasvaa, kaikki mikä haisee jollekkin kiinnostaa sitä niin pirusti :/
 
vierailija
Meidän labbis varasti pöydältä purkkapussin ja oli syönyt kaikki. Kotiin kun tultiin makas maassa ja tärisi. Annettiin heti hunajaa ja sokerilientä suoraan kurkusta alas. Tarkkailtiin tilannetta kokoajan. Siitä alkoi sitten helpottamaan. Lääkäriin olis lähdetty heti jos ei olo olisi helpottanut. Eipä enää maistu purkka.
 

Yhteistyössä