Kenenkään lapsella epilepsia tai aivokasvain?

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jonkun flunssa oireiden pitkään jatkumisen ja sen seurailun kotona ymmärtää, mutta että epäilee et lapsella on aivokasvain niin kattelempa nyt vaan ja seurailen tässä ja kyselenpä vähä kaksplussalta ohjeita :eek:
 
minä
VAADI sitä lähetettä terveyskeskuksesta eteenpäin. Siellä niin helposti laitetaan oksennustaudiksi tai vaan seuraillaan. Jos oikeasti olet huolissaan, niin VAADi pääsyä tutkimuksiin.
 
ap
Heikotusta/huonoa oloa on jatkunut melkein vuoden. Olen ollut siitä yhteydessä terveydenhoitajaan ja lääkäriin. On kokeiltu kaikki mahdolliset allergiat pois, kesäaikana ei ollut mitään oireita joten huoli kaikkosi hetkeksi ja saatiin oletukseksi stressi + maitoallergia.

Ja aika lääkäriin on kyllä tilattu, että saataisiin vihdoin ja viimein lähete eteenpäin kun sitä aiemmin ei ole saatu. :(

En ole siis mikään tyhmä, joka seuraa vain oireita ja palstailee, mutta haluaisin tietoa varsinkin poissaolokohtauksista et millaisia ne voi olla. Aivokasvaimiakin on toki niin erilaisia ja erilaisin oirein...
 
viera
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oireet riippuu siitä missä mahd. kasvain sijaitsee. Mitään yleisoireistoa ei voi kuvailla. Aiotko viedä lapsesi lääkärille?
Näin. Oireitahan voidaan listata mutta mitä ne tässä tilanteessa hyödyttää. Ja kyllä, jos ajattelen tuota tilannetta omalle kohdalleni, niin en hyväksyisi lääkärin mutudiagnooseja ja odottelisi jatkoa.
Ensin olit olevinaan tosi huolissaan mutta nyt sinusta saa aivan toisenlaisen kuvan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oireet riippuu siitä missä mahd. kasvain sijaitsee. Mitään yleisoireistoa ei voi kuvailla. Aiotko viedä lapsesi lääkärille?
Näin. Oireitahan voidaan listata mutta mitä ne tässä tilanteessa hyödyttää. Ja kyllä, jos ajattelen tuota tilannetta omalle kohdalleni, niin en hyväksyisi lääkärin mutudiagnooseja ja odottelisi jatkoa.
Ensin olit olevinaan tosi huolissaan mutta nyt sinusta saa aivan toisenlaisen kuvan.
?? Toki olen hirveän huolissani lapsestani ja siksi täällä tietoa kyselen! Noi poissaolokohtaukset oon googlettanut ja saattais aika hyvin sopia tohon mitä on nyt pari kertaa käynyt. Ja kahdella tutulla aikuisella on aivokasvain niin siksi sanoin, että riippuu tietty paikasta missä kohtaa se on et millaset oireet koska molemmilla erit. Enkä kaipaa mitään "mene lääkäriin lapsen kanssa" koska aika oon taas kerran varattu.
 
jälki oireinen
Lapsena oli oksentelua, päänsärkyä ja seiniin juoksentelua. Katseessa oli häiriöitä mielenkiinto oli kateissa ja kiukutti. Korkeaa kuumeilua oli kans. Nyttemmin on tasapaino häiriö, motoriikka,koordinaatio, kongnitiivisia, artikulaatio ja orjentoitumis ongelmia yms. ataksiaa. Kasvain oli pikkuaivoissa astrotsytooma gradus II . Leikkaukset suoritettiin 1988 ja resitiivi 1989. Toivon että lapsenne paranee. JA OLKAA PERÄÄN ANTAMATTOMIA!
 

Yhteistyössä