Kenenkään lapsella/itsellä munuasvaivoja?

  • Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä ihmettä sä selität? Oletko sä joku tutkija? vai miten väität että tätä tietoa ei löydy mistään mikä liittyy vaivaani.
Ja tietääkseni mä olen täysi-ikäinen, reilusti, joten mun vanhemmilla ei ole mitään tekemistä tän kanssa.
Tyttölapsilla on munasarjoissa ne munat valmiina ja sun äiti on voinut vahingoittaa niitä - usein tietämättään tietysti. Niitä täytyisi suojella. Mutta kai sillä ei nykyään ole mitään merkitystä?
 
vierailija
Pakko vielä kommentoida, että mielumminko menetän elintärkeän sisäelimen, kuin pidennän elämääni, ja mahdollisesti säästän munuaiseni?
Ja oletko tietoinen, että KAIKKI tai välttämättä YKSIKÄÄN noista sivuoireista ei ilmaannu kaikille.
Otatko sä mitään lääkkeitä itse? MITÄÄN?????
En, enkä ole tarvinnutkaan moneen vuoteen, kuten ei miehenikään.
Hanki luettavaa itsellesikin, kun noin koville ottaa.:LOL:
 
vierailija
"Potilasta, joka siirtyy pitkäaikaisesta systeemisesti vaikuttavasta kortikosteroidihoidosta Nasonex nenäsumutteen käyttöön, on seurattava huolellisesti. Systeemisen kortikosteroidihoidon lopettaminen voi aiheuttaa tällaiselle potilaalle lisämunuaisen vajaatoimintaa useiden kuukausien ajaksi ennen kuin HPA-akselin toiminta palautuu ennalleen. Jos potilaalla ilmenee merkkejä ja oireita lisämunuaisen vajaatoiminnasta,..."
Ettei vaan pääe unohtumaan. Itsehän en tuota koskaan käytä, mutta moni muu voi sairastua.
 
vierailija
https://yle.fi/uutiset/3-10589436
Ihan varmaan aika monellakin, kun tuon lukee... Perunaa ei kannata kasvattaa sellaisessa maassa, missä on käytetty glyfosaattia. Harmillista, ettei siinä muut siemenet idä.
"Glyfosaatin myyntilupa oli umpeutumassa Euroopan unionissa vuoden 2017 lopussa, mutta EU päätti viime metreillä antaa aineelle jatkoluvan ainakin vuoteen 2022. "
Kasvatamme omat luomuperunat eikä yhtenäkään vuonna ole ollut liiaksi rikkaruohoja, oikestaan ei ollenkaan, kun ne perunapenkit mullataan oikeaan aikaan. Ja multauksen jälkeen levitetään luomuruohosilppua ravinteeksi. Eläimiä meillä ei ole, mutta kastemadot viihtyvät silpun suojissa ja lannoittavat maan. Todella hyvä maku on perunoissa:)
 

Yhteistyössä