Kerron oudoista oireistani

Hei
Olen 15-vuotias nuorimies, jolla on kyllä muuten ihan elämä raiteillaan ja en ole mielestäni mitenkään kipeä tai sairas. EN OIKEASTI TIEDÄ MIKSI EN OLE MENNYT LÄÄKÄRIIN, mutta minulla on alla mainitsemiani oireita, jotka häiritsevät kyllä elämää suunnattomasti:

- jotenkin tuntuu että en saa joskus kunnolla henkeä

- puheestani minä eikä kukaan muukaan saa kauheasti selvää kylmässä ja pakkasessa (vaikka haluaisi kertoa jotakin, mutta kun ei vain voi kunnolla niin onhan se aivan per***stä)

- imusolmukkeita on ympäri kaulaa ja leuan alla suurentunut n. 1,5cm kokoisiksi (kaulassa ovat olleet n. 3vuotta ja leuan alla n. 5 vuotta, kainalossakin on jotain muutama, mutta soliskuopissa en ainakaan itse tuntenut mitään

- eniten ihmettelen 2,5 tai 3cm imusolmukkeita kilpirauhasen yläpuolella joita on kaksi täysin symmetrisesti molemmilla puolilla (ovat olleet myöskin n. 3-4 vuotta)

- aamulla ruoka kyllä maistui ennen mutta ei niinkään hirveästi enää, mutta kyllä se menee vielä jotenkin alas

- olen kärsinyt nielemisvaikeuksista jo monta vuotta, mutta tuntuu että ne ovat jopa vaikeutuneet entisestään (alas en saa mitenkään esim. appelsiinia, mandariinia, mutta kaikki nestemäiset ja soseutetut menevät kyllä tietenkin alas)

- välillä tuntuu, että tavaraa jää ruokatorveen jumiin hetkeksi tai se tuntuu kyllä lähes sillä koko matkalla (esim. joskus limsat ja ruoista varsinkin perunasose) mulla on ollu myös sillon tällön närästystä

- jos on juonut vaikka lasillisen vettä niin tuntuu että mahassa hölskyy kunnolla ja tuntuu että se olisi aivan täynnä vettä

- tunnen sydämen tykytykseni mahassa ja rintakehälläni joskus mahalla ollessani

Vaikka en mikään lääkäri olekaan, olen itse epäillyt nielurisojen isoa kokoa, jotka ovat olleet tulehduksissa monen monta vuotta, ja jotka voisivat selittää esim. nuo puheen tuoton tai hengityksen vaikeuden ongelmat, mutta myös nuo 3cm symmetriset imusolmukkeet. Epäilen myös kilpirauhasen toimintahäiriötä tai refluksitautia ja tietenkään en ole sulkenut joitakin muita sairauksia pois tästä. Mutta varsinkin nuo imusolmukkeet ihmetyttää, että ovatko ne voineet jäädä suurentuneiksi jonkun tulehduksen myötä. Jos voisitte jotenkin auttaa tai veikata mikä mulla saattaisi olla, auttaisitte kyllä toden teolla miestä hädässä. Aion mennä hyvin pikaisesti lääkäriin sillä olen päättänyt että en voi elää enää pitkään näiden kanssa. Kiitos!
 
vierailija
No jospa meet sinne lekuriin, kyllä lääkäri tutkii mm nuo sairaudet mitä mietitkit. Turha täällä arvuutella, mitään et siitä hyödy olit trollipoika tai et.
 
vierailija
Imusolmukkeita lukuunottamatta oireesi täsmäävät kyllä refluksitautiin. Myös erinäiset rangan jumit pahentavat oireita ja toisinpäin...siihen päälle vielä stressi ja huoli terveydestä, niin paketti on valmis.

Vältä nyt ihan ensalkuun noita selviä närästyksenaiheuttajia (esim. just limsa) ja soita heti huomenna terveyskeskuksen. Ei siksi, että ajattelisin sulla olevan hengenhätä, vaan siksi, että sitten se vihdoin tulee tehtyä!

Ja niin, kerro huolistasi vanhemmillesi, jos mahdollista! Olet ehkä jo nuorimies, mutta ilman muuta asia kuuluu myös äidille ja/tai isälle!!!

Tsemppiä!
 
Imusolmukkeita lukuunottamatta oireesi täsmäävät kyllä refluksitautiin. Myös erinäiset rangan jumit pahentavat oireita ja toisinpäin...siihen päälle vielä stressi ja huoli terveydestä, niin paketti on valmis.

Vältä nyt ihan ensalkuun noita selviä närästyksenaiheuttajia (esim. just limsa) ja soita heti huomenna terveyskeskuksen. Ei siksi, että ajattelisin sulla olevan hengenhätä, vaan siksi, että sitten se vihdoin tulee tehtyä!

Ja niin, kerro huolistasi vanhemmillesi, jos mahdollista! Olet ehkä jo nuorimies, mutta ilman muuta asia kuuluu myös äidille ja/tai isälle!!!

Tsemppiä!
Kiitos paljon vastauksestasi!
 
vierailija
Kiitos paljon vastauksestasi!
Re tarkoittaa *uudelleen* ja flux on jonkinlainen *purkaus*. Siis polttavaa, hapanta nestettä tulee kurkkuun. Ota löysät vatteet käyttöön ihan aluksi!
Sitten katsot tarkasti, ettet syö mitään sellaista, mistä vaivaa tulee. Hiivatuotteet pois heti, samoin lisäaineet. Täällä asiasta lisää.
Oletko käyttänyt närästyslääkkeitä? Arominvahventeet ovat niiden vastavaikuttajia.
 

Yhteistyössä