Kerrotko myyjälle jos näet jonkun varastavan kaupasta?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja Itse käräytin varkaan, 06.10.2011.

1. Tänään kaupassa näin kuinka joku laittoi tavaraa reppuunsa ja kerroin myyjälle. Olisitko itse tehnyt samoin? Miksi tai miksi et?

2. "vieras"

"vieras" Vieras

En kertoisi. En halua itselleni ongelmia. Koskaan ei noista hulluista tiedä mitä ovat. Sitten, jos vieläpä olisikin tullut katumapäälle ja palauttanut tuotteet. Olisi noloa.

3. .........

......... Vieras

4. "Mimma"

"Mimma" Vieras

Kyllä kertoisin, en halua maksaa varkaiden osuuksia ostaessani tavaroita. Varastaminen on väärin ja jokisella on velvollisuus puuttua siihen, esim. kertomalla myyjälle tai vartijalle.

5. kookosta

kookosta Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.02.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kertoisin.
    Olen myös laittanut paikalliseen Prismaan viesiä menemään kun bussissa kuulin parin tyttösen puhelevan että käyvät usein ko kaupassa pöllimässä irtokarkkeja tyyliin mennään pukukoppiin ja namit reppuun. Kiittivät ainakin tiedosta, liekkö tytöt jääneet touhuistaan sitten kiinni, sitä en tiedä.

6. "vieras"

"vieras" Vieras

7. tiiru

tiiru Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.01.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    [QUOTE="Mimma";24774191]Kyllä kertoisin, en halua maksaa varkaiden osuuksia ostaessani tavaroita. Varastaminen on väärin ja jokisella on velvollisuus puuttua siihen, esim. kertomalla myyjälle tai vartijalle.[/QUOTE]Peesi

8. Kerron kyllä ja olen niin tehnytkin. Aika pahasti ailaisi omatunto soimata, jos en mitään sanoisi.

Meilläpäin jotkut tekee niin, että lastaavat korin täyteen lihaa yms. helposti pilaantuvaa tavaraa ja jättävät korin sitten jonnekin lojumaan ja menevät kaupan takaovelle odottaman, että ruuat viedään roskiin, josta käyvät ne poimimassa. Nyt vartijat on alkanu kyätä näitä "korin hylkääjiäkin" tarkemmin ja nappaavat kiinni.

9. Gloria

Gloria Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.06.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuskin kertoisin. Uskon, että jos vaikka ruokaa varastaa, niin eiköhän se tarpeeseen tule.
    Tosin jos kirppiksellä näkisin vastaavaa toimintaa niin puuttuisin siihen välittömästi. Sikamaista viedä muutaman euron vaatteita/tavaroita, oita jotkut myyvät, jotta saisivat lapsilleen uusia vastaavia tilalle.

10. leijona76

leijona76 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2007
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyl varmaan kertosin. Mut en muista nähneeni koskaan.

11. "vieras"

"vieras" Vieras

Täytyy myöntää, että tuskin kertoisin jos olisi joku tosi iso kauppa kyseessä. Jos olisi pikkukauppa jota pitää pienyrittäjä, niin kertoisin. Olen kertonutkin, kun tiesin että meidän kylän pikkukaupasta tietyt nuoret kävivät pöllimässä tupakkaa ja muutakin tavaraa. Poikani kertoi tämän mulle ja sanoi, että ei halua sanoa nimiä mutta halusi että varoitan sitä kaupan pitäjää.

12. "vieras"

"vieras" Vieras

Olen kertonut. Pari miestä laitteli kaupassa dvd:itä yms. foliopussiin. Kävin sanomassa myyjälle, mutta hän oli kovin nuori, eikä ruuhkaisessa kaupassa osannut toimia ollenkaan eli ei kutsunut vartijoita vaan säntäili vähän päättömästi. Sanon koska kaikki varastettu tavara on poissa meiltä muilta. Se että isossa kaupungissa joku tuntisi juuri minut jos käyn jonkun varkaudesta sanomassa on aika kaukaa haettua...

13. "vieras"

"vieras" Vieras

Kerron, pari kertaa olen nähnyt ja kertonut. Kandee kyl sanoa ihan vaivihkaa, ettei saa turpiin kaupan ulkopuolella...

14. vierailija

vierailija Vieras

Olen kertonut. Kahdesta meikkivarkaast. Molemmat päätyivät kahden kassaneidin vietäväksi takahuoneeseen tarkempiin tutkimuksiin kassalinjan.jälkeen, vaikka toinen näytti pistävän vähän vastaankin... tuntuivat olevan tehokkaita nuo kassaneidit.. kassoilla tähän kokemuksia? Kaupoissa joissa ei ole vartijoita?

15. vierailija

vierailija Vieras

Joudut sitten todistamaan oikeuteen ja nimesi paljastuu rikollisjärjestöille.

16. Lispetti

Lispetti Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.09.2012
    Saadut tykkäykset:
    3 674
    Mulla on hiukka löyhä moraali. En kertoisi.

Olen nuorena tyttönä ollut vaateliikeketjussa töissä ja joku äiti siellä pölli lapsellensa vaatteita.
    Kysyin toiselta myyjältä, että otanko pois ja kutsunko vartijan, niin hän sanoi että ei ole tarvetta, antaa viedä. Oli kuulema niin vähissä varoissa, että ei ollut lapselle vaatteita.:unsure:

Itse yrittäjänä olen myös antanut tuotteen/palvelun tarvitsevalle ihan pientä korvausta vastaan, tai jopa ilmaiseksi. Tuli hyvä mieli kaikille! Ja yrittäjä sai lisää asiakkaita (maksavia) tämän johdosta!(y)

17. Carita h

Carita h Vieras

Olen nähnyt tilanteen, jossa epätoivoisesti about 18-20v nainen yrittää päästä irti kassaneidin jalkalukosta. Paini jatkui varmaan 10minsaa. Mutta ei ollut näpistelijällä mitään mahdollisuutta päästä irti. Tämä kassaneiti sattui olemaan entinen yleisurheilija..

18. vierailija

vierailija Vieras

Kamalaa. Vapaudenriisto ja pahoinpitely on 100 kertaa suurempi rikos kuin näpistys.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri