Kertoako työhaastattelussa raskaudesta vai ei?

Olen siis suhteellisen alkutaipaleella raskaana, viikolla 7. Minulla on ensiviikolla työhaastattelu ja mietinkin pitäisikö kertoa tästä raskaudesta jo siellä. Toisaalta tekisi mieli olla hiljaa jotta saisin paikan, mutta toisaalta mietin että millaisen kuvan se itsestäni antaa kun sitten jonkin ajan kuluttua vatsani alkaa pyöristyä ja myöhemmin ilmoitan jääväni äitiyslomalle. He kuitenkin kaipaavat vakituista työntekijää, jolloin he joutuvat tilalleni palkkaamaan taas uuden työntekijän äitiysloman ajaksi.. Työ taas olisi omaa alaa ja kuin unelma. Siis työajat ja sijainti.

Tuntuu että "huijaan" jos en kerro, mutta lakihan ei vaadi kertomaan.

Hain tätä paikkaa ennen kuin tiesin raskaudestani, lapsi ei siis tähän saumaan kuulunut suunnitelmiin.

Mielipiteitä?? Kannattaako kertoa vai ei?
 
Älä missään nimessä kerro! Kellään ei ole oikeutta kysyä sellaisesta. Itse tulin 1 kk jälkeen raskaaksi työnalkamisesta ja ilmoitin koeajan jälkeen asiasta pomolleni. Kukaan ei valittanut mitään
 
Ketju on jo vanha, mutta vastataan silti :) Eli itse kerroin haastattelussa raskaudestani. Sain paikan siitä huolimatta ja jäi kyllä todella hyvä mieli.Uskon, että työnantajaankin rehellisyyteni teki jonkinlaisen vaikutuksen :)
 

Yhteistyössä