Kertoisitko lapsen kaverin vanhemmille jos lapsi käyttäytyy kylässä kuin diiva määräilijä :(

  • Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiina"
Nyt useamman kerran törmännyt muuten niin hyvin kasvatettuun lapsen kaverin diivailuun meillä.
Eilen jotenkin tuli vain se viimeinen niitti ja jäin miettimään kerronko sillä lapsen vanhemmille ja miten?
Itse vanhempana haluisin kyllä tietää, vai annako vain olla.

Tilanne:
Lapsi tuli meidän lasta pyytämään kylään,
lapseni ei halunnut sillä oli juuri aloittanut leiki ja ilmoitti että haluaa leikkiä sitä nyt,
pyyti tätä kaveria leikkiin mukaan mukaan mutta ei,
haluan sinut meille.
Aikansa jankuttaa ja lopulta kun ei uskonut oma lapseni jättää oven vaan auki :D
ja meni omaan huoneeseen jatkamaan leikkiä ja kaveri perässä jankuttamaan,
minä haluan sinut meille me mennään nyt meille miksi sinä kiusaat minua miksi me ei mennä meille, jankutusta.

(olen vähän korvana tämän lapsen kanssa kun hän on hiukan nuorempikin,
ja itse en voi sietää kiusaamista puolin jos toisinkaan)

Hetken kuluttua tuo kaveri tulee itkien lapseni huoneesta kertomaan minulle kuinka lapseni kiusaa häntä kun hän ei suotu heille tulemaan.
Sanoin että se ei ole kiusaamista ja minun lapsihan sanoi jo monta kertaa tuossa ovellakin että ei halua teille kun oli juuri aloittanut lekit.
Sanoin myös että jos hän nyt menisi kotiin,
kun selkeästi tästä teidän leikistä ei voi tulla mitään.
Vaan kyseinen lapsi menee taas lapseni huoneeseen vinkumaan,
kerroin teidän äidille että sinä kiusaat ja sinun täytyy tulla nyt meille..
Olin siinä ovella ja sanoin nyt hyvin napakasti että nyt loppu,
mene kotiisi sillä sinua ei kukaan kiusaa ja sinä itse täällä jankutat ja jos minun lapseni ei nyt halua leikkiä sinun kanssa on minun myös hankala häntä pakottaa.
Vaan ei,
edelleen koettaa jankuttaa ja itkeä tihruttaa :(
Lopulta talutin tuon lapsen ulos kodistamme :(

Itselle jäi kyllä paha mieli.
Tiedän, olisi pitänyt heti kärppänä juosta ovelle kun omani jätti oven auki ja ilmoitti että ei halua heille, mutta en sitten tajunnut jättää tiskejä kesken kädet märkänä jne.
Ja tiedän että omani teki virhee kun jätti oven auki mutta ei raukka kehdannut kuulemma laittaa toisen nenän edestä ovea kiinnekään
(juttelimme siis tämän asian lapseni kanssa kun kaveri lähti)

Muuten tuo kaveri on ollut tähän asti hyvätapainen kiltti kunnollinen kaveri mutta nyt alkanut viimeaikoina nousta tämmöinen diivailu te teette niinkuin minä haluan me leikitään mitä minä haluan johtajuus tuosta lapsesta esiin :(

Sanoinkin nyt omalleni että nyt kannattaa pitää hetki takoa tuosta kaverista, tuolla tavalla kun ei tule hyvä mieli kenellekään jos yksi päättää ja määrää kaikesta :(

Sen tiedän että tämän kaverin kotona on hyvin selkeät ja tiukat sännöt kuinka käyttäydytään jne.
 
"Tiina"
sinuna kertoisin, koska luultavasti lapsesi kaveri on jo kertonut oman versionsa. kehottaisin lastakin miettimään onko tuollainen hyvää seuraa
Niin, tätä minäkin ajattelin.
Tosin kyseinen lapsi tuli vielä illallakin ovemme taakse ja silloin olinkin heti tuossa oven luona ja sanoin että katsellaankos niitä leikkejä vaikka joskus myöhemmin,huomenna,
jolloin kyseinen lapsi veti taas naaman nurinpäin :(
Mutta päätin nyt olla tiukempana ja laitoin vain oven kiinne.
En siis tiedä jäikö tuo nyt itkemään ovemme taakse.
Itselle vaan jää kyllä aikuisenakin paha mieli vaikka kuinka on selittänyt tuolle lapselle että ei hän voi päättää minun lapseni puolesta haluaako hän nyt lekkiä vai ei.
 
saunatonttu-sandra
jos kaverin perhees on kauheen tiukat säännöt niin se voi kodin ulkopuolella purkautua just tuolaisena käytöksenä. ehkä voisit sanoa omalle lapsellesi että ei vähään aikaan leikkisi tuollain käyttäytyvän kanssa. jos alkaa juoksemaan koko ajan teidän ovella niin ehkä voisit soittaa hänen vanhemmat hakemaan ja sanoo että meillä olis nyt perheen omia juttuja mutta teidän lapsi ei oikein tunnu asiaa hyväksyvän, voitteko tulla hakemaan pois
 
Kertoisin, sillä haluaisin ehdottomasti tietää, jos omani käyttäytyisi noin. Mutta sitten on taas niitä vanhempia, jotka loukkaantuvat / eivät usko, jos omansa käyttäytyykin erilailla muualla. Kertoisin silti, pitivät siitä tai eivät. :D
 
"jep"
Joo, mutta huomioithan sen, että kuulija on vastaanottavaisempi jos samaan kertomukseen lisäät jotain huonoa omasta lapsestasi. Jos kertoo asian niin, että sinun lapsesi sitätätätota se menee ihan vaan valittamisen piikkiin, koska oma on niin kullannuppu. Jos kertoo asian niin, että ongelmia oli, koska meidän riiviö teki näin ja teidän noin niin kuulija ottaa asian paremmin.
 
"jeps"
[QUOTE="jep";28212178]Joo, mutta huomioithan sen, että kuulija on vastaanottavaisempi jos samaan kertomukseen lisäät jotain huonoa omasta lapsestasi. Jos kertoo asian niin, että sinun lapsesi sitätätätota se menee ihan vaan valittamisen piikkiin, koska oma on niin kullannuppu. Jos kertoo asian niin, että ongelmia oli, koska meidän riiviö teki näin ja teidän noin niin kuulija ottaa asian paremmin.[/QUOTE]

Niin että apeen pitää nyt kertoa kuinka itsekäs se hänen oma lapsi oli kuin halusi leikkiä juuri aloittmaansa leikkiä kotonaan eikä ollut kiltti kun ei tullut teille kylään.
Ja kerrot että sinulle jäi paha mieli kun oma lapsesi sen näin sanoi ja heidän lapsi kyllä itki että omasi häntä kiusaa ja koetit sitten vähän toimia sovitelijana mutta kun oma on kisaaja niin on :( Ja toivottavasti se teidän lapsi ei nyt kovasti mieltään pahoittanut.
 
vierailija
Saman tien suorat sanat vanhemmille, jos asian jättää odottamaan parempia aikoja, niin ongelma vaan paisuu. Heti piste toiminnalle ja uusia kavereita etsimään!!
 

Yhteistyössä