Kertokaa miksi yh-äiti ei kelpaa...

Nikitön mamma
Vastaanpa vielä sen verran, etten ole yh, vaikka joku tuolla niin uskoikin... Itse olisin vain toivonut ihmisiltä löytyvän avarakatseisuutta näissä asioissa. Mutta niinhän se toki on, ettei lapseton ihminen oikein pysty ymmärtämään lapsiperheen elämää ja lapset voivat olla lapsettomille miehille shokki. Tai ainakin vaatii todella paljon kypsyyttä sopeutua siihen, että lapset ovat suhteessa ns. "valmiina". Ehkä yh-äitienkin kannattaa etsiä seuraa yh-isistä tai ainakin sellaisista miehistä, joilla jo on lapsia ja kokemusta lasten kanssa elämisestä... Sellaisen johtopäätöksen ainakin tämän keskustelun pohjalta voi vetää.
 
Mä olen miehiltä kuullut kommenttia että yh:t ovat todella päästään kilahtaneita.Ainakin jotkut. :/
Tässä ainakin osasyy miksi yh:t "ei kelpaa".Olen itsekin nähnyt muutaman tapauksen ja voi jestas mitä idiootteja on ollut.En tiedä pehmeneekö aivot liikaa kun on yksin lasten kanssa vai missä vika, mutta harvemmin näkee fiksuja yh:ia.
Ja toisaalta miehiä hirvittää lapset.Kuka nyt haluis varta vasten kasvattamaan ja elättämään toisen miehen lapsia? Minusta ei siihen ainakaan olisi.Mitä jos mies haluaisi vielä lapsia? Naisella niitä onkin jo liuta perässä ja pahimmassa tapauksessa useammalle miehelle.
 
myös yh
:ashamed: Tajuatteko koskaan pilkatessanne yksinhuoltajia, ettei kaikki meistä ole eronneita...joukossa on myös meitä, jotka olemme kuoleman kautta menettäneet puolisomme...voisitte joskus pilkatessanne ajatella, että saattaa se kalikka osua omaan nilkkaan joskus..ja mun mielestä tuo oli törkeä väite, että yksinhuoltajat olis jotenkin päästään vialla..kertoo kyllä ihmisestä joka tollasta kirjoittaa, aika paljon...toivottavasti ei osu mun matkalle koskaan...
 
Nikitön mamma
Voi, voi tätä keskustelun tasoa... Eihän uusi mies joudu elättämään vaimonsa lapsia. Vain äiti ja lasten biologinen isä ovat elatusvelvollisia lasten suhteen ja biologinen isä maksaa lapsista elatusapua.
Ja tuo kommentti yksinhuoltajien tyhmyydestä tai mitä sanaa kirjoittaja käyttikään... Huh-huh! Olipas aika raakaa tekstiä ja täysin ala-arvoinen kommentti minun mielestäni. Ei yksinhuoltajuus tee todellakaan ihmisestä sen tyhmempää tai aivottomampaa... Voi kamala! ja nyt tietysti taas ajatellaan, että ole yh, kun näin kirjoitan. Tapaan työssäni paljon yksinhuoltajia ja ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin.
 
juu
kyllä kaikilla on oikeus rakkauteen onneksi, olipa sinkku, parisuhteessa, lapseton ja/tai lapsia omaava. toki on vara valita jos niin tahtoo ja vaatii vaan tiettyä kriteeriä ihmisestä. onneksi suurin osa varmaankaan ei elä niin vaan on avoin rakkaudelle kun se on kuitenkin niin iso, voimakas ja arvokas asia saatavaksi :heart: ettei sitä yksittäiset seikat ratkaise jos ihminen on "oikea" :attn:
ja itse olen paljon sinkkunakin elänyt nainen jolla nykyään ihana mies ja yhteinen lapsi :heart:
tsemppiä kaikille :hug:
 
Näin on että lapset kustantaa biologinen isä ja äiti. Isä joutuu maksamaan elatusmaksua. Ei yh-äidit tai isät ole mitenkään pimpoja. Kyllä he ovat ihmisiä siinä missä muutkin. Aina kun ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Niin minäkin luulin että elän tän ukon kanssa elämäni loppuun astikka mutta toisin kävi. Kumpikin ollaan ihan normaaleja ja fiksuja mutta miehelläni ei ole kauheesti kokemusta lapsista ei edes omista. Olen itse päättänyt että sinkkuja en ota vaan mielellään sellasen jolla on jo lapsi/lapsia. He tietävät mitä arki on ja mitä lasten kanssa eläminen on. Se on meinaan aikamoinen elämän muutos kun lapsi syntyy perheeseen. Eikä ikävä kyllä aina kauheen positiivinen kokemus kaikille parisuhteille. Mun lapset eivät ole enää mitään kauheen pieniä joten heidän kanssaan on jo ihan helppo elää. Lapset ovat mun elämän suola ja olen kiitollinen että sain heidät! Miettikää muuten sinkut ja muut että tiedättekö todella mitä yh-tarkoittaa. Mä en ennen tiennyt ennen kuin tän itse joudun kokemaan. Olen muuttanut käsitykseni ihan täysin asiasta, toivottavasti tekin joskus.
 
MItä vanhemmaksi tulet niin sitä vähemmän ne lapset haittaa deittailua.. muuttavat omilleen jne.

Mut jos nuori nainen olet ja lapset ihan pieniä niin varmaan on vaikea löytää miestä. Tai pitäis olla huippuluokan ulkonäkö että kelpais. Miehet ihanvarmaan karsastaa noin kauheeta määrää lapsia. Niinkuin moni jo sanoi, yksi tai kaksi varmaan vielä menisi mutta neljä?

Tästä kommentista saan varmaan kakkaa niskaani mutta ihmettelen miksi ihmiset tekevät kauhean määrän lapsia?? Liikaa aikaa ja energiaa itsellä ilmeisesti. itselleni riittää 1-2 ja siinäkin tekemistä piisaa ihan liikaa ;) Kai ihmisen elämään kuuluu muutakin kuin lasten kaitseminen? Esim. oma elämä...
 
Ihan sama mitä mussutatte että saa elatusmaksut ja lapslisät, silti se uus mies joutuu kustantaa ruokaa niitten pentujenkin suuhun. En ikinä rupee seukkaan yh kanssa, siinä vasta h..e...l...v...e...t....t....i...i...n joutus :LOL:
 
Voe tsiisus mitä mielipiteitä!! Kyllä taitaa olla perus Suomalaisia ukkoja liikenteessä. Tunnevammasia sikoja :LOL:
Toivottavasti osaat pitää omista rahoista/raha-asioista huolta!
Mie olen yh ja rikas sellanen.
Kyllä muoilmassa on fiksuja iäkkäitä miehiä,jotka ei ajattele noin epäkypsästi!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 16:12 Vieras kirjoitti:
Ihan sama mitä mussutatte että saa elatusmaksut ja lapslisät, silti se uus mies joutuu kustantaa ruokaa niitten pentujenkin suuhun. En ikinä rupee seukkaan yh kanssa, siinä vasta h..e...l...v...e...t....t....i...i...n joutus :LOL:
Eikä joudu. Eihän Suomessa mies edes ekoilla treffeillä tarjoa deitilleen illallista, vaan odottaa, että daami maksaa oman osuutensa. Siinä asiassa mies on pilkulleen "tasa-arvoinen".

Edes monissa avioliitoissa mies ei juuri kustanna biologisille lapsilleen mitään, vaan vaimon pussista menevät.



 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 16:12 Vieras kirjoitti:
Ihan sama mitä mussutatte että saa elatusmaksut ja lapslisät, silti se uus mies joutuu kustantaa ruokaa niitten pentujenkin suuhun. En ikinä rupee seukkaan yh kanssa, siinä vasta h..e...l...v...e...t....t....i...i...n joutus :LOL:
:headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 12:30 myös yh kirjoitti:
:ashamed: Tajuatteko koskaan pilkatessanne yksinhuoltajia, ettei kaikki meistä ole eronneita...joukossa on myös meitä, jotka olemme kuoleman kautta menettäneet puolisomme...voisitte joskus pilkatessanne ajatella, että saattaa se kalikka osua omaan nilkkaan joskus..ja mun mielestä tuo oli törkeä väite, että yksinhuoltajat olis jotenkin päästään vialla..kertoo kyllä ihmisestä joka tollasta kirjoittaa, aika paljon...toivottavasti ei osu mun matkalle koskaan...
Silloinhan on leski!! Vaikka ei virallisesti naimisissa olisikaan ollut niin silti on leski! Leski ja yh ovat eriasia!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 13:07 Nikitön mamma kirjoitti:
Voi, voi tätä keskustelun tasoa... Eihän uusi mies joudu elättämään vaimonsa lapsia. Vain äiti ja lasten biologinen isä ovat elatusvelvollisia lasten suhteen ja biologinen isä maksaa lapsista elatusapua.
Ja tuo kommentti yksinhuoltajien tyhmyydestä tai mitä sanaa kirjoittaja käyttikään... Huh-huh! Olipas aika raakaa tekstiä ja täysin ala-arvoinen kommentti minun mielestäni. Ei yksinhuoltajuus tee todellakaan ihmisestä sen tyhmempää tai aivottomampaa... Voi kamala! ja nyt tietysti taas ajatellaan, että ole yh, kun näin kirjoitan. Tapaan työssäni paljon yksinhuoltajia ja ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin.

Kyllähän se uus mies maksaa taloudessa aika paljon jos yhteen muutetaan!! Ihan turha yrittää selitellä ettei tarvitsis maksaa mitään.P*skapuhetta!!!
Ja johan se jo kertoo että jos on yh niin eipä ole kelvannut kenellekään! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 18:56 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 13:07 Nikitön mamma kirjoitti:
Voi, voi tätä keskustelun tasoa... Eihän uusi mies joudu elättämään vaimonsa lapsia. Vain äiti ja lasten biologinen isä ovat elatusvelvollisia lasten suhteen ja biologinen isä maksaa lapsista elatusapua.
Ja tuo kommentti yksinhuoltajien tyhmyydestä tai mitä sanaa kirjoittaja käyttikään... Huh-huh! Olipas aika raakaa tekstiä ja täysin ala-arvoinen kommentti minun mielestäni. Ei yksinhuoltajuus tee todellakaan ihmisestä sen tyhmempää tai aivottomampaa... Voi kamala! ja nyt tietysti taas ajatellaan, että ole yh, kun näin kirjoitan. Tapaan työssäni paljon yksinhuoltajia ja ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin.

Kyllähän se uus mies maksaa taloudessa aika paljon jos yhteen muutetaan!! Ihan turha yrittää selitellä ettei tarvitsis maksaa mitään.P*skapuhetta!!!
Ja johan se jo kertoo että jos on yh niin eipä ole kelvannut kenellekään! ;)
No onhan se kelvannut jos kerta pentukin on! Onhan se sillo joltai mu.aa saanu =)
 
Mun kohdalla jäin yh 2004. Mieheni kuoli äkilliseen sairaskohtaukseen, vaikka hänellä ei ollut mitään. Kuntoili kun hullu eikä ollut ylipainoinen tai stressiä kärsiä. Liitosta jäin 2 ihanaa lasta. Itse olen työelämässä ollut nuoresta pitäen, kouluni käyny. Meni 6 kk kun tapasin ihanan miehen joka rakastaa lapsiani niinkuin omiaan olisi, naimisiin mentiin 2006 kesällä, että ei kaikki miehet paheksu yh äitejä. Ja niille miehille jotka sanoo että rahat menee toisen lapsiin niin kyllä olen omilla rahoilla lapseni elättänyt, silti mieheni haluaa hemmotella lapsiani, viedä uimahalliin, reeneihin, lähtee jopa reissuunkin kolmisin jos en töiltäni pääse. Tsemppiä teille muille yh äideille, kyllä teille täällä maassa on joku joka teitä ja lapsianne rakastaa :heart:
 
Itse olen 23 kahden lapsen äiti ja elän onnellisesti parisuhteessa mutta olen varma että jos olisin sinkku yh niin ei olisi ongelmia miehen löytämisessä mutta ei mulle kyllä mukatahansa todellakaan kelpais.Enkä usko sen vaikuttavan kuikamonta lasta minulla olisi jos vaan löytää sen oikean jota ja joka rakastaa sinua sellaisena kun olet ja silloin lapsesi ovat osana sinua ja kuuluvat perheeseesi lopun ikäsi.
 
Täällä kolmen lapsen entinen yh. Mulla olis ollu ihan varaa valitakin, nyt onnellisesti naimisissa, miehen kanssa jolla ei ollu omia lapsia. Olen sitämieltä että jos on lapsia, se karsii kaikki typerykset suoraan pois, ja sitten voi rauhassa rakentaa uutta suhdetta ihmisen kanssa jolla on jotakin korvien välissäkin... :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 18:53 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 12:30 myös yh kirjoitti:
:ashamed: Tajuatteko koskaan pilkatessanne yksinhuoltajia, ettei kaikki meistä ole eronneita...joukossa on myös meitä, jotka olemme kuoleman kautta menettäneet puolisomme...voisitte joskus pilkatessanne ajatella, että saattaa se kalikka osua omaan nilkkaan joskus..ja mun mielestä tuo oli törkeä väite, että yksinhuoltajat olis jotenkin päästään vialla..kertoo kyllä ihmisestä joka tollasta kirjoittaa, aika paljon...toivottavasti ei osu mun matkalle koskaan...
Silloinhan on leski!! Vaikka ei virallisesti naimisissa olisikaan ollut niin silti on leski! Leski ja yh ovat eriasia!!
miten niin eriasia? toisessa on kyllä mies kuollut ja toisessa erottu, mut äiti hoitaa silti yksin lapsiaan. ja yksinhuoltajahan leskikin on kun on lasten toinen huoltaja kuollut. elatusmaksun sijaan saa lapseneläkettä.
 
En ymmärrä miten toiset ihmiset voi puhua lapsista noin rumasti. Mä en ainakaan ole tehnyt omaa lastani kenenkään muun elätettäväksi kuin sen lapsen omien vanhempien.

En ole yh-äiti mutta tulipa sekin kokeiltua hetkellisesti otettiin aikalisä parisuhteesta. Yksi lapsi on..eipä se tuntunut miehiä häiritsevän jos jonkunlaista miesehdokasta oli tarjolla.

Taloudellisesti pärjättiin hyvin vaikka olin silloin vielä kodinhoitotuella.Oli katto päänpäällä sekä ruokaa riittävästi pöydässä ja jopa ihan kunnolliset vatteet.silti jäi vielä ylimääräiseenki rahaa.Enkä tarvinut miestä elättämään minua tai lastani.
 
ei kelpaa parisuhde
Mä olen 3 lapsen "yh" (yhteishuoltajuus), pienin oli vauva erotessa, nyt taapero.Miehiä on ollut vakavaan suhteeseen, ja muutaman kanssa olen yrittänytkin.Mutta tökkimään alkaa..On ihanaa kun saa itse määrätä omasta elämästään, ja omaisuuttani en ole valmis enää kenenkään kanssa jakamaan.Mitä olen itse hannkinut, ne on minun! Eli se siitä että yh.t vie miesten rahat...Minä pärjään mainiosti omillani, ja olen tosi ylpeä siitä..Leikilläni olen puhun että en tarvis muuta miehistä kun niitä hoitoja..(en vaan valitettavasti harrasta yhdenillan suhteita, mutta toisaalta kun puntarissa on selibaatti tai oma ihana itsenäisyys, valitsen kyllä jälkimmäisen..)Itse ebn ole omasta halustani yh.ksi jäänyt, mutta se on kasvattanut ihmisenä tosi paljon.Ja nyt olen onnellinen näin.Mun elämään TÄLLÄHETKELLÄ ei mahdu parisuhde, työn, perheen(lapset) ja omien harrastuksien lisäx. Aika "ihmemise2 pitäs vastaan tulla, ja vähempään en tyydy
 
ei kelpaa parisuhde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 21:37 ei kelpaa parisuhde kirjoitti:
Mä olen 3 lapsen "yh" (yhteishuoltajuus), pienin oli vauva erotessa, nyt taapero.Miehiä on ollut vakavaan suhteeseen, ja muutaman kanssa olen yrittänytkin.Mutta tökkimään alkaa..On ihanaa kun saa itse määrätä omasta elämästään, ja omaisuuttani en ole valmis enää kenenkään kanssa jakamaan.Mitä olen itse hannkinut, ne on minun! Eli se siitä että yh.t vie miesten rahat...Minä pärjään mainiosti omillani, ja olen tosi ylpeä siitä..Leikilläni olen puhun että en tarvis muuta miehistä kun niitä hoitoja..(en vaan valitettavasti harrasta yhdenillan suhteita, mutta toisaalta kun puntarissa on selibaatti tai oma ihana itsenäisyys, valitsen kyllä jälkimmäisen..)Itse ebn ole omasta halustani yh.ksi jäänyt, mutta se on kasvattanut ihmisenä tosi paljon.Ja nyt olen onnellinen näin.Mun elämään TÄLLÄHETKELLÄ ei mahdu parisuhde, työn, perheen(lapset) ja omien harrastuksien lisäx. Aika "ihmemise2 pitäs vastaan tulla, ja vähempään en tyydy
ainiin...minun kokemukseni muutoinkin on kyllä päinvastainen, tuntuu että kaikki kohtaamani miehet (30-40v.) kovasti haluaisivat "perheen", ja olla vakavissaan..ja heti!..niin lapsettomat kuin lapsellisetkin.Ei kai vaan nää suurimmat "morkkajat" ole joutuneet katkerasti lempatuix yh-äipän taholta :x ..
 
laija61
Tervehdys!Olin 5 lapsen yksinhuoltajana 10 vuotta ja voitteko kuvitella,nyt minulla on avomies,jolla myös on 5 omaa lasta.Muuten,voin sanoa,että kaikki laskuni ja lainani olen itse hoitanut,lapset kouluttanut,harrastukset maksanut.Enkä edelleenkään kaipaa apuja toiselta.Avomiehelläni on omia lapsia ihan tarpeeksi huolehdittavana.Avomies saa ostaa ruokaa,huolehtia joistain kuljetuksista(tekee sen vapaaehtoisesti) ym.Tämä asunto on minun ja huolehdin kaikki laskuni itse niin kuin ennenkin.En ole mikään suurituloinen,lauantaisin tein toista työtä ja olen selvinnyt.Onneksi löysin tämän miehen,ymmärtää millaista on elää suuren porukan kanssa.Enkä missään nimessä etsinyt miestä itselleni sen takia,että tarvisin laskuilleni maksajaa.Niistä selviän ja olen selvinnyt ihan itse.Sitäpaitsi,jotkut ihmiset pitää lapsista(kommenttiin,miksi hankkia niin paljon lapsia).Neuvolan terveydenhoitaja oli sanonut mummolleni,että minusta näkee,että nautin lapsista.Tykkään ajatuksesta,että täällä tulee aina hyörimään välillä lapsenlapsiani,ja avomiehenkin lapsenlapset ovat tervetulleita.Eivätköhän ne 10 niitä saa jonkinmoisen määrän aikaiseksi(ensi kesänä pitäisi olla jo 4) :)
 
Minkä ihmeen takia te ihmiset rupeette yleensäkkään heti niitä muksuja tekemään?
Ollaan parikymppisiä ja pari vuotta seurusteltu ja eikun lapsen tekoon. Mun mielestä kannattais ensin olla yhdessä ainakin se viisvuotta, molempien olla aikuisia (karkeesti sanoen yli 25v.) talous ja parisuhde kunnossa ja kummankin haluta oikeesti ihan kympillä lasta ennenkuin edes alkaa suunnittelemaan vauvoja. Näin suomessakin ois varmasti 70% vähemmän näitä yh-ihmisiä. Tietenkin poikkeuksiakin löytyy, mutta harvemmin alle 25-vuotias on valmis elinikäiseen parisuhteeseen.
 

Yhteistyössä