Kertokaa miksi yh-äiti ei kelpaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 16:37 Martta kirjoitti:
Minkä ihmeen takia te ihmiset rupeette yleensäkkään heti niitä muksuja tekemään?
Ollaan parikymppisiä ja pari vuotta seurusteltu ja eikun lapsen tekoon. Mun mielestä kannattais ensin olla yhdessä ainakin se viisvuotta, molempien olla aikuisia (karkeesti sanoen yli 25v.) talous ja parisuhde kunnossa ja kummankin haluta oikeesti ihan kympillä lasta ennenkuin edes alkaa suunnittelemaan vauvoja. Näin suomessakin ois varmasti 70% vähemmän näitä yh-ihmisiä. Tietenkin poikkeuksiakin löytyy, mutta harvemmin alle 25-vuotias on valmis elinikäiseen parisuhteeseen.
:LOL: Me tavattiin miehen kanssa kun olin 17 v ja se 30v ja siitä asti oltu yhdessä, 1 poika, eli 9 v oltu että siinä sulle ihmettelemistä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 20:33 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 16:37 Martta kirjoitti:
Minkä ihmeen takia te ihmiset rupeette yleensäkkään heti niitä muksuja tekemään?
Ollaan parikymppisiä ja pari vuotta seurusteltu ja eikun lapsen tekoon. Mun mielestä kannattais ensin olla yhdessä ainakin se viisvuotta, molempien olla aikuisia (karkeesti sanoen yli 25v.) talous ja parisuhde kunnossa ja kummankin haluta oikeesti ihan kympillä lasta ennenkuin edes alkaa suunnittelemaan vauvoja. Näin suomessakin ois varmasti 70% vähemmän näitä yh-ihmisiä. Tietenkin poikkeuksiakin löytyy, mutta harvemmin alle 25-vuotias on valmis elinikäiseen parisuhteeseen.
:LOL: Me tavattiin miehen kanssa kun olin 17 v ja se 30v ja siitä asti oltu yhdessä, 1 poika, eli 9 v oltu että siinä sulle ihmettelemistä
Eihän siinä ole mitään ihmettelemistä, vaan todella hienoa mun mielestä, niinkuin sanoin poikkeuksiakin löytyy, mutta harvemmin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 16:37 Martta kirjoitti:
Minkä ihmeen takia te ihmiset rupeette yleensäkkään heti niitä muksuja tekemään?
Ollaan parikymppisiä ja pari vuotta seurusteltu ja eikun lapsen tekoon. Mun mielestä kannattais ensin olla yhdessä ainakin se viisvuotta, molempien olla aikuisia (karkeesti sanoen yli 25v.) talous ja parisuhde kunnossa ja kummankin haluta oikeesti ihan kympillä lasta ennenkuin edes alkaa suunnittelemaan vauvoja. Näin suomessakin ois varmasti 70% vähemmän näitä yh-ihmisiä. Tietenkin poikkeuksiakin löytyy, mutta harvemmin alle 25-vuotias on valmis elinikäiseen parisuhteeseen.
se on niin helppo haluta kun ei tiedä mitä se lapsen kanssa eläminen on. meillä mies oli yli 25-vuotias kun tuli isäksi, mentiin naimisiin, rakennettiin talo.. sit ei vaan enää kiinnostanut, en minä eikä lapset.. toinen lapsistamme on tehty jopa miehen aloitteesta, mut ei sekään takaa sitä et eroa ei tule.. eikä se et ikää on vaikka 50-vuotta..
 
todella vieras
Ensimmäistä kertaa oli ihan pakko itse kirjoittaa tällaisille palstoille.
Minä olen kahden lapsen yksinhuoltaja. Mieheni kuoli vajaa kaksi vuotta sitten. Eniten minua näissä kirjoituksissanne kauhistuttaa tapa, jolla puhutte lapsista täällä niinkuin joku muukin jo mainitsi. Se on hyvä heijastuma suomalisesta tavasta suhtautua lapsiin yleensäkin. Olemme kai yksi lapsivihamielisimmistä kansoista. Tämä tulee lasten kanssa liikkuessa esille useasti.

Samoin minua huvittaa tämä aikansa elänyt yh-äiti stereotypia. Sekin valitettavasti kertoo jonkin verran yleissivistyksestä... Niin, itse olen siinä onnellisessa asemassa, että työstäni maksetaan keskipalkkaa huomattavasti enemmän eikä rahahuolia elämässäni ole. Näitä luettuani katson jatkossa hyvin tarkasti ettei tule otettua jotain onnetonta köyhää sinkkumiestä elätettäväksi ;)
 
Isäpuoli
Itse olen yhden lapsen isäpuoli ja sitten meillä on kaksi yhteistä lasta ja kyllä totuus on se että vaikka yh saa lapsi lisät ja elatusmaksut ym niin kyllä se toisen lapsi silti maksaa sille toisellekkin esim.uus perhe ostaa talon on yh:n(tässä tauksessa siis ei enään yh,mutta käytetään nyt yh nimitystä kuitenkin) neljä lasta ja yksi yhteinen tarvitaan aika iso talo johon koko jengi sopii eikö näin?
ja tuskimpa tämä yh maksaa itse suurimman osan lainasta, lämmitys kustannuksista,ruoka kustannuksista,vesi laskusta ym ym vaikka hänen lapsensa suurin kulu erä onkin.
Myös auton pitää olla iso johon kaikki sopivat jne jne..
Voiko joku tosissaan väittää että toisen lapsi ei maksa muka toiselle parisuhteeessa mitään??
Sitten on myös se pointti että jos miehellä on vaikka haaveena kolme omaa lasta niin ajatus 4+3=7 lasta ei varmaankaan houkuttele moniakaan.
 
tipuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 06:23 Isäpuoli kirjoitti:
Itse olen yhden lapsen isäpuoli ja sitten meillä on kaksi yhteistä lasta ja kyllä totuus on se että vaikka yh saa lapsi lisät ja elatusmaksut ym niin kyllä se toisen lapsi silti maksaa sille toisellekkin esim.uus perhe ostaa talon on yh:n(tässä tauksessa siis ei enään yh,mutta käytetään nyt yh nimitystä kuitenkin) neljä lasta ja yksi yhteinen tarvitaan aika iso talo johon koko jengi sopii eikö näin?
ja tuskimpa tämä yh maksaa itse suurimman osan lainasta, lämmitys kustannuksista,ruoka kustannuksista,vesi laskusta ym ym vaikka hänen lapsensa suurin kulu erä onkin.
Myös auton pitää olla iso johon kaikki sopivat jne jne..
Voiko joku tosissaan väittää että toisen lapsi ei maksa muka toiselle parisuhteeessa mitään??
Sitten on myös se pointti että jos miehellä on vaikka haaveena kolme omaa lasta niin ajatus 4+3=7 lasta ei varmaankaan houkuttele moniakaan.
On sullakin näkemys asiasta. Miksi sitten menit uuteen suhteeseen jos se on sulle noi hankalaa? Mistä sä tiedät haluaako tämä äiti esim. lisää lapsia vai onko tilanne se että ei enempää tule? Mistä tiedät minkä kokoisessa talossa tämä äiti lasten kanssa asuu jne? Eli ole sinä isä minkälainen olet ja antaa äidin olla ylpeä äitiydestä ja neljästä lapsestaan! Mua ihan risoo se että aina ollaan arvostelemassa toisia ihmisiä ilman että tiedetään syytä miksi joku on yh tai ei. Mitä se muille kuuluu ja mä olen ihan sata varma että tämäkin äiti tulee vielä löytämään miehen isolla M:llä joka pitää kokopaketistsa ilman turhia läpätyksiä. Kasvakaa miehet jo isoiksi ja ajatelkaa aivoilla!!!
Tsemppiä sinulle äiti ja voimia! Kyllä se aurinko vielä paistaa risukasaankin!
 
Juu, kyllä mun nykyinen mies rakastaa mua niin paljon et se tosiaan halusi tähän, mulla kolme muksua edellisestä liitosta ja nyt yks yhteinen. Minä painotin sille ihan suhteen alusta saakka että mulle mun lapset on tärkeintä maailmassa ja niiden ehdoilla mennään ja käskin sitä miettimään tosi tarkasti, mihin mukaan lähtee. Mä sanoin sille et heplpoa ei tule olemaan, mutta jos rakastetaan toisiamme niin kyllä silloin pystytään selvittämään suuriakin ongelmia. Näin se on mennyt ja meidän pesue täydentyi yhteisellä lapsella jota kaikki rakastaa ja paapoo varsinkin isommat sisarukset. Täytyy mainita et mun muut on jo teinejä. Mut on sitte lapset isoja tai pieniä niin omat ongelmat varmaan tulee uusperheessä kuitenkin. Tosta rahasta,mun mieheni ei napise yhtään siitä että väkisinkin myös hänenkin rahojaan menee mun lapsiin, siis ruokaostoksissa ym. Me ollaan perhe ja hän todellakin tiesi sen tasantarkkaan kun mun kanssa alkoi olemaan, mitä elämä tuo tullessaan.
 
Isäpuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 18:07 tipuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 06:23 Isäpuoli kirjoitti:
Itse olen yhden lapsen isäpuoli ja sitten meillä on kaksi yhteistä lasta ja kyllä totuus on se että vaikka yh saa lapsi lisät ja elatusmaksut ym niin kyllä se toisen lapsi silti maksaa sille toisellekkin esim.uus perhe ostaa talon on yh:n(tässä tauksessa siis ei enään yh,mutta käytetään nyt yh nimitystä kuitenkin) neljä lasta ja yksi yhteinen tarvitaan aika iso talo johon koko jengi sopii eikö näin?
ja tuskimpa tämä yh maksaa itse suurimman osan lainasta, lämmitys kustannuksista,ruoka kustannuksista,vesi laskusta ym ym vaikka hänen lapsensa suurin kulu erä onkin.
Myös auton pitää olla iso johon kaikki sopivat jne jne..
Voiko joku tosissaan väittää että toisen lapsi ei maksa muka toiselle parisuhteeessa mitään??
Sitten on myös se pointti että jos miehellä on vaikka haaveena kolme omaa lasta niin ajatus 4+3=7 lasta ei varmaankaan houkuttele moniakaan.
On sullakin näkemys asiasta. Miksi sitten menit uuteen suhteeseen jos se on sulle noi hankalaa? Mistä sä tiedät haluaako tämä äiti esim. lisää lapsia vai onko tilanne se että ei enempää tule? Mistä tiedät minkä kokoisessa talossa tämä äiti lasten kanssa asuu jne? Eli ole sinä isä minkälainen olet ja antaa äidin olla ylpeä äitiydestä ja neljästä lapsestaan! Mua ihan risoo se että aina ollaan arvostelemassa toisia ihmisiä ilman että tiedetään syytä miksi joku on yh tai ei. Mitä se muille kuuluu ja mä olen ihan sata varma että tämäkin äiti tulee vielä löytämään miehen isolla M:llä joka pitää kokopaketistsa ilman turhia läpätyksiä. Kasvakaa miehet jo isoiksi ja ajatelkaa aivoilla!!!
Tsemppiä sinulle äiti ja voimia! Kyllä se aurinko vielä paistaa risukasaankin!
Anteeksi nyt mutta missä luki että minulla olisi jotenkin hankalaa??

Mua kans "ihan risoo" se että tulkitaan asioita oman mielen mukaan,eikä ymmärretä kysymystä/vastauksia vai lukiko vastauksessani jossain jotain ARVOSTELUA tai kannanottoja siihen miksi joku on YH tai ei.
Otin vain kantaa siihen kun jotkut väittivät että yh:n lapset eivät maksa uudelle miehelle mitään...
Kun minun nähdäkseni ne kyllä maksavat ja siitä syystä MONI mies (en siis minä,minullahan on jo entinen yh nykyisenä vaimona) ei halua YH:ta, kun raha kumminkin merkitsee normaali ihmisten elämässä aika suurta osaa,moni ei tee kuin sen yhden lapsen pelkästään taloudellisista syistä
JA EIKÖS kysymys kumminkin kuulunut että miksi yh ei kelpaa!!?
Eli sitten kun joku antaa mahdollisia syitä miksi joillekkin ei yh kelpaa,niin ne koetaan jotenkin henkilökohtaisina loukkauksina.
EN siis purkanut omia tuntojani vaan annoin kysymykseen mahdollisia vastauksia vai onko sinulla ainut oikea vastaus kysymykseen??

Ja tiedoksesi että minulle nämä kaikki kolme ovat "OMIA" lapsia, niin biologiset kuin lapsipuolikin, eikä meillä ole ikinä ollut erittelyä/ongelmia tämän asian suhteen!

 
Voi itkut
Ompa kliseitä täynnä. Tämä entinen yh-äiti elättää itsensä ja perheensä ohjelmoimalla, ja palkkakin on yli 3000 euroa, mukavana minua on pidetty ja työkaverit arvostaa. Yh:na ollessani lapsia oli vain yksi, mutta silti sain ihan kelvollisen lapsettoman sinkkumiehen, ja nyt yhteisiä lapsia on 3. Nykyinen mies ei elätä lasta ensimmäisestä liitosta, päinvastoin yhteisetkin lapset tulevat hänelle halvemmaksi kun perivät urheiluvälineet, pyörät ja vaatteet esimerkiksi.

Mutta siis että kilahtanut, taidat olla itse!
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 12:04 Vieras kirjoitti:
Mä olen miehiltä kuullut kommenttia että yh:t ovat todella päästään kilahtaneita.Ainakin jotkut. :/
Tässä ainakin osasyy miksi yh:t "ei kelpaa".Olen itsekin nähnyt muutaman tapauksen ja voi jestas mitä idiootteja on ollut.En tiedä pehmeneekö aivot liikaa kun on yksin lasten kanssa vai missä vika, mutta harvemmin näkee fiksuja yh:ia.
Ja toisaalta miehiä hirvittää lapset.Kuka nyt haluis varta vasten kasvattamaan ja elättämään toisen miehen lapsia? Minusta ei siihen ainakaan olisi.Mitä jos mies haluaisi vielä lapsia? Naisella niitä onkin jo liuta perässä ja pahimmassa tapauksessa useammalle miehelle.
 
voi martta hyvä
Minä olin ollut mieheni kanssa 12 vuotta ennen esikoisen syntymää ja 15 vuotta oltiin yhdessä ennen eroa. Mies oli 30 kun poika syntyi ja tosiaan molemmat haluttiin lasta tosissaan!

Tämmöisiäkin eroja on paljon, tunsin exäni kuin omat taskuni, edelleenkin tunnen. Hän petti ja jätti, ja loukkasi pahoin. Mutta silti eteenpäin porskutetaan rintarottingilla. Uuden miehen kanssa lapsi tuli jo kahden vuoden jälkeen, ymmärrettävää tosin, sillä eihän tässä enää nuorru. Nyt yhteisiä vuosia on takana jo 7, ja toivottavasti loputtomiin edessä päin.

Toivottavasti Martta et joudu naiviudestasi heräämään yhtä raaalla tavalla kuin minä. Avioero kun oli minulle kuin maailmanloppu, siitäkin onneksi selvisi.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 16:37 Martta kirjoitti:
Minkä ihmeen takia te ihmiset rupeette yleensäkkään heti niitä muksuja tekemään?
Ollaan parikymppisiä ja pari vuotta seurusteltu ja eikun lapsen tekoon. Mun mielestä kannattais ensin olla yhdessä ainakin se viisvuotta, molempien olla aikuisia (karkeesti sanoen yli 25v.) talous ja parisuhde kunnossa ja kummankin haluta oikeesti ihan kympillä lasta ennenkuin edes alkaa suunnittelemaan vauvoja. Näin suomessakin ois varmasti 70% vähemmän näitä yh-ihmisiä. Tietenkin poikkeuksiakin löytyy, mutta harvemmin alle 25-vuotias on valmis elinikäiseen parisuhteeseen.
 
hohhoijaa
Lainaan tuon isäpuolen tekstistä ihan pikkupätkän..

Eli: Anteeksi nyt mutta missä luki että minulla olisi jotenkin hankalaa??


No missähän luki...koko kirjoitus mollasi naisesi täysin lyttyyn. Jos et tuota itse tajua niin voi sun naisparkaa..ei sulla varmaan muita ottajia oliskaan kun totuus sun ajatuksistas paljastuu...
Anna mun kaikki kestää........... :headwall: :headwall: :headwall:
 
Isäpuoli
Mua kans "ihan risoo" se että tulkitaan asioita oman mielen mukaan,eikä ymmärretä kysymystä/vastauksia


JA EIKÖS kysymys kumminkin kuulunut että miksi yh ei kelpaa!!?
Eli sitten kun joku antaa mahdollisia syitä miksi joillekkin ei yh kelpaa,niin ne koetaan jotenkin henkilökohtaisina loukkauksina.
EN siis purkanut omia tuntojani vaan annoin kysymykseen mahdollisia vastauksia vai onko sinulla ainut oikea vastaus kysymykseen??


 
hei
Rauhoituppas nyt isäpuoli. Miten tää asia on sulle noin "kuuma" ? Ei kai tässä nyt tarttee hikeentyä, mutta pikkasen vaikuttaa siltä, ettet kestä kuulla toisten mielipiteitä susta ja sun kirjoituksista, joista ilmenee kyllä selvästi jotain joka ei joka naisen mieltä hivele... Ehkäpä et itse sitä edes huomaa...vielä pahempaa..
 
Hiljaa
Tässä luettuani näitä miesten antamia vastauksia kysymykseen ja huomattuani naisten suhtautumisen annettuihin vastauksiin olen tullut siihen tulokseen että miesten on parempi pitää mielipiteet ominaan koska ne ovat vääriä ja lopettaa tänne isien palstalle kirjoittelu.


eli näin:
Miksi suomalainen mies olla hiljaa?
Minä tuntenut sinut monta vuotta. minä sano nyt yksi asia luottamuksella:
minä tuli tämä maa viisi vuotta sitte. Kaikki
naiset sano aina minulle: suomalainen mies huono mies, suomalainen mies on
vaan hilja, suomalainen mies ei puhu se vaan mököttää. Nelijä
vuotta sitte minä tapasi minun vaimo. Hyvä nainen, minä rakasta sitä
naista kovasti. Mutta kun meille tulee riita se yks #&%?$!*. Jos minä
sano niin, se sanoo näin. Jos minä sano että näin, se sanoo sinä sanoit
äsken niin. Sanon minä mitä tahansa niin se pahenta asia. Ja sitte: vaimo
kaivaa kaikki ne nelijä vuosi ajan vanha erimielisyys sama päytä, vaikka
meillä riita nyt tämä yks asia.

Minä oppinu yks asia: jos meille tule riita, niin minä sano vaan yks
kerta
minun mielipide, sitte minä olla hilja. Jos
riita jatkuu, minä mene makuuhuone, pane ovi kiini ja istu hilja. Minä
mököttä.

Minä oppinu: suomalainen mies on viisas mies.

Luottamuksella algerialainen ystäväsi Hamit
 
Isäpuoli
Pyydän anteeksi kaikilta jotka kirjoituksestani loukkaantuivat yhä edelleenkin sen oli tarkoitus olla vain esimerkki siitä miksi JOILLEKKIN ei neljän lapsen yh kelpaa.

Täytyy pyytää anteeksi sitä että minulla on hankalaa, vaikka omasta mielestäni ei olekkaan.

Täytyy pyytää anteeksi myös siltä "nais paraltani"jota rakastan yli kaiken ja jolle kirjoittelen rakkaus runoja ja ostan kukkia rakkauden tunnustukseksi muulloinkin kuin merkkipäivinä ja jonka kanssa pyrimme jakamaan koti työt mahdollisimman tasapuolisesti siis pyydän anteeksi että olen "lytännyt" hänet.

Täytyy pyytää anteeksi myös hänen ystävättäriltään jotka ovat hänelle sanoneet että hänellä on ihana mies josta kannattaa pitää kiinni, koska he ovat selvästikkin väärässä.

Täytyy pyytää anteeksi kaikilta KOLMELTA lapseltani että rakastan heitä tasapuolisesti.

Täytyy pyytää anteeksi että rakastan lapsia niin paljon että minun puolestani niitä voisi olla vaikka kaksikymmentä, mutta taloudellisista syistä johtuen täytyy rajoittaa lapsi lukumäärää jotta voisi tarjota jokaiselle harrastus mahdollisuuksia ja omat huoneet , täytyy siis pyytää anteeksi että tälläisena miehenä olen koskaan edes ajatellut moisen lapsimäärän tekemistä

Täytyy pyytää anteeksi myös sitä että olen koskaan harkinnut luovuttavani spermaa auttaakseni lapsettomia pariskuntia, koska olen nyt tajunnut etten voi ottaa riskiä että selvästikkin viallinen geeniperimäni siirtyisi eteenpäin.

Täytyy pyytää anteeksi myös yh siskoltani että hänellä on näin kamala veli joka häntä tarvittaessa auttaa.

Täytyy pyytää anteeksi myös sinulta joka tänne asti luettuasi ajattelet kirjoitaa että kyllä sitä nyt sitte ollaan NIIN TÄYDELLITÄ ETTÄ, koska en ole sitäkään, juon joskus viinaa ja joskus liikaa juotuani heittäydyn ilkeäksi, väsyneeenä olen kiukkuinen, joskus korotan ääntäni lapsille ja joskus jopa huudan, välillä en piittaa siisteydestä enkä jaksa auttaa vaimoani siivoamaan,joskus piereskelen ja jopa kaivan nenää ja kaiken huipuksi en muista aina laskea wc: kantta alas.

Pyydän anteeksi jo etukäteen kaikilta joita tämä(kin) kirjoitus haittasi,loukkasi,kiukutti,säälitti,ärsytti,sinulta joka ajattelit kirjoittaa että johan oli vuodatus,sinulta joka ajattelit kirjoittaa piikikkäästi itsensä säälimisestä (koska en tee sitäkään),sinulta joka ajattelit kirjoittaa jotain herneen nenään vetämisestä tai kuumana käymisestä jne jne

Pyydän anteeksi myös siltä psykiatrilta jonka puheille minun on ilmiselvästi mentävä.

Ja pyrin parhaani mukaan olemaan kirjoittamatta tälle keskustelupalstalle enään jatkossa(pyydän anteeksi myös sinulta joka ajattelit kirjoittaa että HYVÄ), mutta en lupaa mitään

;)
 
edelleen ja edelleen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 06:23 Isäpuoli kirjoitti:
Itse olen yhden lapsen isäpuoli ja sitten meillä on kaksi yhteistä lasta ja kyllä totuus on se että vaikka yh saa lapsi lisät ja elatusmaksut ym niin kyllä se toisen lapsi silti maksaa sille toisellekkin esim.uus perhe ostaa talon on yh:n(tässä tauksessa siis ei enään yh,mutta käytetään nyt yh nimitystä kuitenkin) neljä lasta ja yksi yhteinen tarvitaan aika iso talo johon koko jengi sopii eikö näin?
ja tuskimpa tämä yh maksaa itse suurimman osan lainasta, lämmitys kustannuksista,ruoka kustannuksista,vesi laskusta ym ym vaikka hänen lapsensa suurin kulu erä onkin.
Myös auton pitää olla iso johon kaikki sopivat jne jne..
Voiko joku tosissaan väittää että toisen lapsi ei maksa muka toiselle parisuhteeessa mitään??
Sitten on myös se pointti että jos miehellä on vaikka haaveena kolme omaa lasta niin ajatus 4+3=7 lasta ei varmaankaan houkuttele moniakaan.

TÄSSÄ sulle aihetta pyytää anteeksi. Tai vielä pahempaa, jos aidosti olet tota mieltä.
Silloin jonkun muun on syytä pyytää anteeksi....olethan NIIN täydellinen :saint:
 
jos olisin
mies, niin en tosiaankaan haluaisi hyysätä niitä muiden lapsia, joiden kasvatuksesta sitten vastaisi myös se ex ja muut sukulaiset. Eli niiden kanssa olisi pakko tulla toimeen ja niitä sietää. Ja vielä neljä. Älä unta näe.
 
Hih
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 21:29 Ukkeli kirjoitti:
Miksei kelpaisi? Itse olen naimisiin menny ex-yh-äidin kanssa ja olen isäpuolena nyt ja hyvinki onnellinen. Jotkut eivät ole valmiita ottamaan vastuuta toisten lapsista ja ajatus asunnolla pyörivistä kakaroista ei kaikkia välttämättä kiehdo, mutta onneksi rakastuin naiseen ja koko ajan tiesin että lapset tulee ns. samassa paketissa. Jos ei pysty heti hyväksymään asiaa niin neuvon jättämään leikin sikseen. En kuitenkaan käsitä miksi yh-äidin kanssa ei voisi olla parisuhteessa, koska siihen ihmiseenhän siinä rakastuu. Ehkä sen takia yh-äidit ei kelpaa, koska ihmisillä on paljon ennakkoluuloja myös tässä asiassakin. Tsemppiä sinkkumammoille :wave:

:attn: Järki Puhetta,mistä tommosia miehiä löyttää? :whistle:
 
Isäpuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 08:27 edelleen ja edelleen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 06:23 Isäpuoli kirjoitti:
Itse olen yhden lapsen isäpuoli ja sitten meillä on kaksi yhteistä lasta ja kyllä totuus on se että vaikka yh saa lapsi lisät ja elatusmaksut ym niin kyllä se toisen lapsi silti maksaa sille toisellekkin esim.uus perhe ostaa talon on yh:n(tässä tauksessa siis ei enään yh,mutta käytetään nyt yh nimitystä kuitenkin) neljä lasta ja yksi yhteinen tarvitaan aika iso talo johon koko jengi sopii eikö näin?
ja tuskimpa tämä yh maksaa itse suurimman osan lainasta, lämmitys kustannuksista,ruoka kustannuksista,vesi laskusta ym ym vaikka hänen lapsensa suurin kulu erä onkin.
Myös auton pitää olla iso johon kaikki sopivat jne jne..
Voiko joku tosissaan väittää että toisen lapsi ei maksa muka toiselle parisuhteeessa mitään??
Sitten on myös se pointti että jos miehellä on vaikka haaveena kolme omaa lasta niin ajatus 4+3=7 lasta ei varmaankaan houkuttele moniakaan.

TÄSSÄ sulle aihetta pyytää anteeksi. Tai vielä pahempaa, jos aidosti olet tota mieltä.
Silloin jonkun muun on syytä pyytää anteeksi....olethan NIIN täydellinen :saint:

Täytyy pyytää anteeksi sinultakin sitä että en putkiaivoillani ole pystynyt kirjoittaamaan niin että JOPA sinäkin olisit tajunnut mikä oli koko alkuperäisen kommentin pointti, eli anteeksi sinullekkin
 
Hei oikeesti. Jaksaisko kukaan äitihenkilö katsella lapsetonta miestä päivää kauempaa? Kyllä se meno on niin minäminäminä-painotteista. Itsellä on pian kolme lasta ja jos joskus eroan nykyisestä lasteni isästä, en missään tapauksessa aio katsoa kahta kertaa lapsetonta miestä. Mieluiten lapsia saisi olla ainakin kaksi. Olis tullu elämän arki ja realiteetitkin tutuiksi. Eikä vain itsensä kehittäminen ja oma napa. Tai sitten miehessä pitäisi olla jotain aivan erityistä jos ei lapsia olis. Kyllä näin on.
 
  • Tykkää
Reactions: sussu82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 21:55 Vadelma kirjoitti:
Hei oikeesti. Jaksaisko kukaan äitihenkilö katsella lapsetonta miestä päivää kauempaa? Kyllä se meno on niin minäminäminä-painotteista. Itsellä on pian kolme lasta ja jos joskus eroan nykyisestä lasteni isästä, en missään tapauksessa aio katsoa kahta kertaa lapsetonta miestä. Mieluiten lapsia saisi olla ainakin kaksi. Olis tullu elämän arki ja realiteetitkin tutuiksi. Eikä vain itsensä kehittäminen ja oma napa. Tai sitten miehessä pitäisi olla jotain aivan erityistä jos ei lapsia olis. Kyllä näin on.
Taas puhuu joku asiasta, josta ei ole kokemusta ! Ei se noin mene. Mulla on lapsia ja olen ollu yli 10 vuotta miehen kanssa jolla ei ole omia lapsia ja menee todella hienosti, kyllä se on perusluonteesta kiinni eikä siitä, että onko mahdollisesti omia lapsia. Mieti vähän. Mä ainakin tunnen TODELLA monta sellasta miestä jolla ON omia lapsia ja jotka on niin omaan napaan tuijottajia kuin vain voi olla. Varmaan olet itsekin kuullut miehistä, joita ei omat lapset kiinnosta pätkääkään, joten eipäs arvostella jos ei ole kokemusta ko. asiasta =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 05:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 21:55 Vadelma kirjoitti:
Hei oikeesti. Jaksaisko kukaan äitihenkilö katsella lapsetonta miestä päivää kauempaa? Kyllä se meno on niin minäminäminä-painotteista. Itsellä on pian kolme lasta ja jos joskus eroan nykyisestä lasteni isästä, en missään tapauksessa aio katsoa kahta kertaa lapsetonta miestä. Mieluiten lapsia saisi olla ainakin kaksi. Olis tullu elämän arki ja realiteetitkin tutuiksi. Eikä vain itsensä kehittäminen ja oma napa. Tai sitten miehessä pitäisi olla jotain aivan erityistä jos ei lapsia olis. Kyllä näin on.
Taas puhuu joku asiasta, josta ei ole kokemusta ! Ei se noin mene. Mulla on lapsia ja olen ollu yli 10 vuotta miehen kanssa jolla ei ole omia lapsia ja menee todella hienosti, kyllä se on perusluonteesta kiinni eikä siitä, että onko mahdollisesti omia lapsia. Mieti vähän. Mä ainakin tunnen TODELLA monta sellasta miestä jolla ON omia lapsia ja jotka on niin omaan napaan tuijottajia kuin vain voi olla. Varmaan olet itsekin kuullut miehistä, joita ei omat lapset kiinnosta pätkääkään, joten eipäs arvostella jos ei ole kokemusta ko. asiasta =)

Aivan ensiksi vadelmalle onnittelut tulevan iloisen perhetapahtuman johdosta :flower: ja sitten toiseksi eiköhän siinä ihmisessä jonka kumppanikseen valitsee pidä aina olla jotain aivan erityistä ei kai häntä muuten ottaisikaan =) eli ottaa sitä sitten miehen jolla on lapsia tai lapsettoman niin eiköhän se ole juuri se erityisyys ja ainutlaatuisuus jonka perusteella se valinta tehdään eikä se onko jo lapsia tehtynä vai ei,luulisin,mahdollisesti,ehkä,kai...

Peace,respect,ei herneitä nenään kenellekkään tällä kertaa ;)
 

Yhteistyössä