Kertokaa raskauspahoinvoinnistanne.

Ois kiva saada tietää kokemuksia raskauspahoinvoinnista. Oksensitteko yötäpäivää, vai vaan aamulla? Kestikö oksentaminen vaan sen ekat 3kk, koko raskauden ajan vai oliko teillä huono olo ollenkaan? Äidilläni on neljä lasta ja hän ei missään raskaudessa ole oksentanut. Toivottavasti peritytyy minullekin =)
 
Mä alussa oksensin lähinnä aamuisin satunnaisesti päivällä en nyt tarkalleen mihin viikoille asti.
Päivittäin oli huono olo koko-ajan, ruuat ällötti ja närästi :/
Mulla tais loppua joskus rv 18?? Senki jälkeen oksensin satunnaisesti
Pahoinvointi on niin yksilöllistä "sattumansatoa"
 
Olin itse 19v, kun odotin esikoistani. Raskaudesta sain tietää vasta rv6+3 ja pahoinvointi alkoi kaksi viikkoa myöhemmin. Oksensin kaikkina muina vuorokauden aikoina paitsi yöllä. Sisällä ei pysynyt juuri mikään; jotain jogurttia ja vettä sain alas. Hajut oli omiansa aiheuttamaan pahan olon. Sitä kesti rv17-18 saakka. Sen jälkeen alkoikin raskauspäänsärky, jota kesti 2kk eikä kipulääkkeet tehonneet.
 
Odotan esikoistani rv 26+5. Pahoinvointi alkoi jo muutamia päiviä ennen kun sain plussaa
näyttävän testin. Oksentelua oli lähinnä aamuisin tai myöhään illalla, oksentelu ei ollut joka
päiväistä, mutta hajut ja tietyt voimakkaat ruoat esim.suolakurkut saivat yökkäilemään.
Kuvottava olotila oli hyvin tavallinen tunne raskausviikoille 13-14 asti, sen jälkeen olo helpottui
ja nyt pystyy jo syömään lähes kaikkea ihan normaalisti. Tosin alkuraskauden pahoinvointi on jättänyt kammon joitakin ruokia kohtaan.
 
Täällä odotellaan myös esikoista rv 20+3. Pahoinvointi alkoi jossain viikolla 8 ja loppui n. rv 12. Kuvotusta oli enimmäkseen, oksensin vain muutaman kerran, ja nekin oli keskellä päivää jos tuli joku epämiellyttävä haju :D
 
Täällä odotellaan esikoista viikolla 6+1. Itsellä ollut joka päiväistä päänsärkyä, jotkut ruoat kuvottavat sekä ummetusta.. Toivottavasti nämä oireet eivät ole koko raskauden ajan. Eka neuvola minulla on kahden viikon päästä, jännittää:)
 
Itse odottelen esikoistani rv 17+2. Pahoinvointia oli ihan alussa, n. rv 6-10, ruoka teki pahaa ja oikeen mikään ei maistunut, kahvi tuli miltei aina ylös mutta kaikki muu pysyi kyllä sitten sisuksissa. Nyttemmin ei onneksi ole enää minkäänlaisia pahoja oloja ollut. :)

Tsemppiä kaikille joita pahat olot vaivaa! :hug:

littlething & pirpula 17+2 :heart:
 
Itselläni ollut mm. rinnat ja nännit todella kipeät, hirveetä närästystä joka johtanut oksentamiseen varsinkin iltaisin. Aamulla yökytystä, oksentelua... Lisäksi päänsärkyä, väsymystä ja selkä kipuja.. Nyt rv 12 ja aamupahoinvointi loppunut onneksi, pahin vaiva ehkä tuo närästys? Ja välillä myös väsymys kun ei tahdo jaksaa mitään.
 

Yhteistyössä