Kertokaahan

Hei!

Sain kesällä ensimmäisen lapsen, tytön. Aloitin synnyttämään alakautta,mutta....Sitten kun siinä oli kärvistelty n.20 tuntia ja auki olin siinä vaiheessa 5cm(eli eteni tosi hitaasti). Silloin vauvan sydänäänet heikkeni ja jouduttiin kiireelliseen sektioon. Kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, terve tyttö tuli.

Mutta nyt kiinnostaakin tietää, että jos joskus odotan toista lasta...Niin kuinka kauan teillä on synnytys silloin kestänyt?Miten paikat auennut? Aukeaako kohdunsuu yhtä hitaasti...? Toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa.

Kiitos kaikille vastaajille!!!! =)
 
hei,
Yleensähän puhutaan, että eka synnytys kestää pidempään, kuin sitten seuraavat.
Näin mullakin. Tosin ekakin oli nopea, 6h50min. Toinen kesti sitten vain 2h50min.
Yksilöllistähän tuokin tietysti on, mutta kai se on totta, että kun paikat on kerran venyny äärimmilleen, on seuraavat sitten helpompia :)
 
vaahteramäen muori
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2004 klo 15:39 Vieras kirjoitti:
Hei!

Sain kesällä ensimmäisen lapsen, tytön. Aloitin synnyttämään alakautta,mutta....Sitten kun siinä oli kärvistelty n.20 tuntia ja auki olin siinä vaiheessa 5cm(eli eteni tosi hitaasti). Silloin vauvan sydänäänet heikkeni ja jouduttiin kiireelliseen sektioon. Kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, terve tyttö tuli.

Mutta nyt kiinnostaakin tietää, että jos joskus odotan toista lasta...Niin kuinka kauan teillä on synnytys silloin kestänyt?Miten paikat auennut? Aukeaako kohdunsuu yhtä hitaasti...? Toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa.

Kiitos kaikille vastaajille!!!! =)

Kutakuinki sama tilanne oli mulla, tosin mulla käynnistettiin.
Supistuksia tuli hyvin n.2-5min. välein ja kipeesti, muttei auennu 17t33min ja 1,5cm auennu no siinä vaiheessa vauvalla alko syd.äänet laskemaan supistusten yhteydessä ja mulle tehtiin kans kiireellinen sektio.
Toinen lapsi ei kans käynnistynu(kumpiki menny 16pvää yli)
ja taas käynnistettiin ja lyhyempi synnytys n.17tuntia kaikkineen ja siinä on kans ponnistusvaihe 35min.
ja synnytimpäs alakautta!!!!
:kieh:
 
sujui minunkin ensisynnytys kesällä. Vauvalla ei tosin ollut mitään hätää, mutta kohdunsuu ei avautunut kuin vajaa 4 senttiä. Kiireelliseen sektioon päädyttiin kun lapsiveden menosta oli kulunut 39 tuntia. Olen pohtinut, miten mahdollisessa seuraavassa synnytyksessä käy. Lääkäri sanoi, että kohdunsuun hidas avautuminen (avautumattomuus) ei ole mikään henkilökohtainen ominaisuuteni, vaan johtui lapsen asennosta. Lapsi oli avosuisesti, eikä ilmeisesti painanut kohdunsuuta yhtä tehokkaasti kuin raivotarjonnassa. Tämä arvio tosin tuli jälkeenpäin, synytyksen aikana ja synnytysosastolla sanottiin, että selkeää syytä avautumattomuuteen ei ole tiedossa.
Hiukan pessimistinen olen seuraavan mahdollisen synnytyksen suhteen, mutta lähden kuitenkin sillä mielellä, että alatiesynnytys on mahdollinen.
 

Yhteistyössä