Kertooko singstar tulokset mitään laulutaidosta? Voiko sen avulla kehittää omaa laulutaitoaan?

  • Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti
"milla"
Lauleskelen tässä singstaria ja olen muutaman kerran saanut 7000-8000 pisteen väliltä helpolla vaikeustasolla.

Voiko singstarin avulla kehittää itseään niiden biisen osalta mitä on cd levyillä? Siis että vaikuttaisi että olet hyvä laulaja, mutta osaatkin vaan singstar biisejä eikä muita?
 
"jep"
näinhän se menee, vaikka osaisi vetästä singstar biisit täysin pistein ei se tarkoita että osaa laulaa
singstarilla ja hyvällä lauluäänellä ei ole mitään tekemistä keskenään
 
milla/ap
Harmi sinänsä. Olisin halunnut treenata pari biisiä, että sitten kun tulee tarve mennä karaokeen, osaisi laulaa Paula Kouvuniemen Mä kuuntelen Tomppaa -biisin ja sitten Rakkauden haudalla kappaleen hitaana :) Ja mahdollisesti Don Huonottien Seireenin. :)

Mut on siitä sitten inan hyötyä ettei mene nuotin vierestä niin pahasti :)
 
"milla"
Mua kyllä harmittaa ettei ole lauluääntä. Aloitin tossa kuukausi sitten uudella harjoittelupaikalla, ja tänään yks vakkarityöntekijöistä rämpytti kitaraa ja olisi halunnut että laulan jotain biisiä, ja lupasi kyllä säestää esiintymistäni. Teki mieli pirusti laulaa, mutta tiedän kuulostavani varikselta enkä kovinkaan "viehkeältä" joten kieltäydyin useasta pyynnöstä huolimatta.
 
[QUOTE="vieras";23678900]No juu on siitä se hyöty... monet vaan luulee, et osaavat sillo laulaa, ku ei mee nuotin vierestä :([/QUOTE]

Minun korvaani kyllä kalskahtaa enemmän nuotin vierestä laulaminen kuin olematon lauluääni. Mutta minä olenkin vain tällainen maallikko.
 
milla/ap
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23679006:
Minun korvaani kyllä kalskahtaa enemmän nuotin vierestä laulaminen kuin olematon lauluääni. Mutta minä olenkin vain tällainen maallikko.
Kai se hyvä ääni tarvitsee molempia, eli hyvää sävelkorvaa ja ääntä. Mut hyvä silti tietää ettei mene itteensä nolaamaan talenttiin tai idolsiin.
 
"poikia3"
Kyllä jollakin tavalla laulamistaan voi singstartilla parantaa, mutta lauluäänen puutteen lisäksi tulee muitakin ongelmia - esim. pitkät nuotit, joissa on tarkoitus siis laulaa ottamatta happea välillä, voivat oikeasti kuulostaa ihan karmealta. Singstar vain suosii tätä tapaa laulaa - ja antaa siitä enemmän pisteitä, kun paremmalta kuulostaisi hapenottaminen ja laulamisen jatkaminen.
 
"pilkettä"
Singstarista tulee hyvät pisteet kun osaa nostaa sävelkorkeutta sen mukaan mitä peli näyttää. Ei tarvitse mennä sävelem mukaan, kunhan menee annetussa rytmissä ja tarpeeksi ylös tai alaspäin. Eli ei siis kerro edes sävelkorvasta paljonkaan. Jos laulaa hyvin osaa myös ns. "fraseerata" jolloin biisistä tulee hiemen "oman" kuuloinen, eikä koneen mukainen ts. rytmiikka ja sävelkin muotoutuu vähän erilaiseksi. Kyllä singstarilla voi tietenkin biisiä harjoitella karaokea varten, mut ei kannata tuijottaa pisteitä vaan luottaa omaan tai kverin korvaan :)
 
Mä en osaa laulaa yhtään. Kun laulan kotona, niin lapset pyytää että äiti ole hiljaa...ja ovat pyytäneet aina, ihan pikkuisista asti. Kani pakenee sohvan alle ja mies katsoo epäuskoisena kun hoilotan.

Ja Singstarissa voitan aina kaikki :D
 
milla/ap
Tekisi niin mieli jatkaa Singstarin lauleskelua, mutta ehkä mun on aika alkaa rääkkymiseltäni armahtaa seinänaapureita ja antaa yörauha. :) Mut päätin et opettelen laulaamaan Don Huonottien Seireenin, siinä ei tarvitse niin paljon ääntä, vaan enemmän sanojen hallintaa.
 
Tekisi niin mieli jatkaa Singstarin lauleskelua, mutta ehkä mun on aika alkaa rääkkymiseltäni armahtaa seinänaapureita ja antaa yörauha. :) Mut päätin et opettelen laulaamaan Don Huonottien Seireenin, siinä ei tarvitse niin paljon ääntä, vaan enemmän sanojen hallintaa.
Hauskasti sanottu tuo "Huonottien", en ole koskaan kuullut sitä noin sanottavan=)
 

Yhteistyössä