KESÄ 2010 hoidot

Onko täällä muita, jotka ovat lähdössä lähiaikoina hoitoihin ja haluaisivat perustaa uuden keskusteluketjun?

Mä kuuluisin ehdottomasti tonne "Pitkään esikoista yrittäneet" -ketjuun, mutta siellä kaikki tuntuu jo "tuntevan toisensa" ;) niin voisihan sitä uudenkin ketjun perustaa...?

Meillä hoitoja takana, pitkä hoitotauko, nyt uudelleen matkaan.


Nimimerkki.........Hoito.........Hoitopaikka...............Aikataulu

Gabi77---------------2.IUI-------TAYS-------------------3. folliultra 16.8
33v, mies 34v. Molemmissa vikaa: mulla kkt tulee miten sattuu, ovulaatiota ei joka kk, miehen siittiöt epämuodostuneita ja osittain hitaita. Ehkäisy jätetty 12/2002. Ei ainuttakaan plussaa ikinä. Keväällä 2005 ekan kerran lääkäriin, silloin clomifenia 4 kiertoa. Keväällä 2006 lähete TAYSiin, jossa tehtiin kaikki mahdolliset kokeet, lisää clomifenia ja yksi inseminaatio. Sit IVF-jonossa keväälle 2007. Hoito aloitettiin, mutta omasta tahdostamme lopetettiin kesken. Siihen väliin mahtuikin sitten paaaaaaaaljon muita suuria suruja, joiden takia emme ole voineet aloittaa hoitoja uudestaan. Nyt sitten keväällä 2010 vihdoin uudella yrityksellä matkaan. Ja tässä ollaan! Pitkä taival.

Shayna-------------1.ICSI (lyhyt)------VL--------------Pistelyt alkaa 16.8
Minä 26v, mies 27v. Yhdessä 10v, ei aiempia raskauksia. Takana reilu vuosi yritystä. Kesäkuussa -10 selvisi, että miehellä on hyvin vaikea siittiöiden vähyys. Vaurio on elämän aikana tullut, eikä ole periytyvää, mikä on ihana asia. Minussa ei vikaa pitäisi olla. Lapsia ei näiden tietojen valossa voida luomusti koskaan saada, ICSI on ainut toivomme. Terveitä, hyvin liikkuvia siittiöitä on jokunen satatuhatta, joten ICSI ei ole mahdottomuus. Olemme vasta alkutaipaleella, 1.ICSI alkaa 8/2010.

Eina-----------------4.IUI--------Pohjois-Suomi--------IUI 16.8
Minä 26v. mies 31v. Mulla yksi lapsi (-05). (Reilun vuoden sai häntä aikoinaan yrittää, luomuna kuitenkin onnistui) Diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Mulla mitä todennäköisimmin endoa kohdun takana ja suolistossa. Lasta yritetty hiukan reilu kaksi vuotta (5 vuoteen ei kyllä ole ollut ehkäisyä käytössä kuin 3kk, muuten keskeytetty yhdyntä eikä yhtään "vahinkoa" ole sattunut). 3 inssiä takana, joista yhdestä +, mutta kesken rv 4+4 . Nyt vielä tehdään yksi inssi ja sitten siirrytään tarvittaesaa IVF-hoitoihin.

kielovanamo-------2.IUI---------K-SKS-----------------08/10
Ollaan molemmat 35v, yritystä takana n. 2,5v, alkuun selittämättömiä, mutta nyt loppukeväästä mulla alettiin epäillä toisessa munasarjassa näkyvien endometrioomien takia endometrioosia, lisäks siittiöiden määrä yllättäen oli ekassa inssissä alentunut (aiemmassa analyysissä ok). Tarkoitus tehdä vielä toinen inssi ja sen jälkeen lääkäri arvioi, tehdäänkö ensin laparoskopia endometrioosiepäilyn takia vai siirrytäänkö suoraan IVFään.

barbapörrö13..........2.IVF(lyhyt).... .......Kys.............punk tio vko 33
Olen 35v.mies muutaman vuoden nuorempi.Ehkäisy jätetty pois 2005 ja tosissaan yritetty -06 asti.Takana 3 inssiä ja yksi IVF;josta siis ei edes siirtoon päästy. Selittämättömiä ollaan,kaikki pitäs olevinaan olla ok,mut tulosta ei vaan synny. Minulla on kaksi ihanaa poikaa (-97 ja -99 syntyneet) Mies siis vaihtui matkalla,joten sitä meidän ainokaista yhteistä tässä yritetään saada maailmaan...

Sera2010---- 4xIUI --> 1.IVF ----- tyks --------------???
26v ja ukko saman ikäinen. Lapsettomuuteen ei löydetty vielä tähän mennessä ainakaan mitään syytä, päinvastoin kaiken pitäis olla oikein hyvin. Yritystä takana reilu puoltoista vuotta, ei ainuttakaan plussaa ikinä Neljä inssiä tehty, nyt odotellaan kesätauon päättymistä, että päästäis vihdoin ivf-infoon. Eli jossain vaiheessa syksyllä toivottavasti ivf, jospa sitten VIHDOIN jotain positiivisia tuloksia!! Toivoa jaksan ainakin vielä

desperate----------1.IVF - 3.PAS----Fertinova---------vko 34
Ikää 36v , itse olen selittämätön lukuunottamatta kilpirauhasen vajaatoimintaa , joka hoidossa.miehellä vasta-aineita.ainoa vaihtoehto hoitona ivf/icsi, ensimmäinen menossa ja noin 1.5-2v yritetty tuloksetta.1 kemiallinen raskaus keväällä 2010.välillä positiivisella ja välillä hyvin useinkin erittäin epätoivoinen tulevaisuuden suhteen..me selittämättömät kuulemma olemme se ns hankalin ryhmä ja vaikein ns hoidettava sellainen!!

Susu75...........3.ICSI(pitkä )........AVA Turku..........Punktio vko 33
Lasta ollaan toivottu kohta 3 vuotta. Ollaan 35 v molemmat, ja n.1,5 vuotta sitten hakeuduttiin hoitoihin, diagnoosina erittäin huonot siittiöt ja ainoa vaihtoehto meille ICSI hoidot. Eka ICSI 05/09 6 hedelmöittynyttä, 2 siirtoon ja 2 pakkaseen. Nega. Eka PAS -> Nega. Toinen ICSI 09/09: 1 hedelmöittynyt -> nega.

Elli82------------1.IVF------------------------------------loka-marraskuu
Yrittämistä takana kohta 3 vuotta. Minä 28 v ja mies 38. Vikana PCO ja kiinnikkeiset munajohtimet, sekä jotain häikkää myös korvien välissä ajoittain (ainakin miehen mielestä . Ukossa ei mitään vikaa. Ei mahdollista raskautua muuten kuin koeputkihedelmöityksen avulla. PCO:ta leikattu toukokuussa, jossa selvis myös munajohdinten vauriot.

Pieni tiikeri------IVF---------------NKL-------------------Punktio vko 35
Minä 33,mies 42. Lasta ei ole sen kummemmin "yritetty" koska oma vaikea endometrioosi on tiedossa muutaman vuoden takaa. (harjoittelu tietty on mielestäni mukavaa). Miehellä on erittäin hyvälaatuinen sperma. Eli olemme nyt menossa ekaan IVF-hoitoon Naistenklinikalle, toivomme kovasti että tärppää.

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS----Ovumia---------vko 34
Ikää 35v, aviomies 31v, yksi luomutyttö 1v9kk, sen jälkeen kaksi kohdunulkoista, joiden johdosta munanjohtimet tuhoutuivat

Lakka83-----------1.IUI
Minä 27 v j mies 28v. 2005 menkat katosivat e-pillereiden jälkeen. Sitten olikin erilaiset keltarauhashormonit käytössä, mut tähän päivään mennessä ei ole luonnollisesti menkkoja kuulunut. 12/2006 käyttöön clomit ja niistä 5. kierrosta tärppäis, josta tyttö 2008. Imetyksen jälkeen (lopetin 10/2008) menkkoja ei ole kuulunut ja taas söin keltarauhashormoneja kunnes huomasvat, et estrogeenitaso matalampi kuin vaihdevuosi-ikäisellä. Söin jonkin aikaa vaihdevuosilääkkeitä ja vaikka kova halu oli saada toinen lapsi, niin kehottivat julkisella vaan jatkamaan noita ainakin vuoden Yksityisellä käydessä sain lähetteen vielä tonne samaiselle julkisen puolen polille, et alotettas Menopur. Keväällä 2010 sit eka kierto kyseistä lääkettä, ja lääkäri lopetti sen kesken liian aikaisin (2 munarakkulaa oli kypsymässä). Mentiin sit yksityiselle klinikalle toiseen kaupunkiin ja nyt eka inssi 8/2010.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Minä voisin liittyä tähän ketjuun, ollaan lähdössä hoitoihin toivottavasti lähiaikoina, itseasiassa 2 pvä sitten saatiin kutsu julkiselle klinikalle, lapsettomuuspoliaika olis heinäkuun lopussa. Itse olen täällä lapsettomuuspuolella aika uusi jäsen, kun meille keväällä selvisi, että tuskin tullaa luomuna onnistumaan. Meillä jo ennestään 1 lapsi, hän täyttää kohta 5 vuotta.

Tk-lääkäri sanoi, että meille tehdään todennäk. 3 inssiä, vaikka miehen siemennesteanalyysi arvot oli just siinä rajalla, että jos olis ollu prosentin huonommat, niin olis suoraan siirrytty IVF-jonoon. Siks ite olen ainakin skeptisin mielin lähdössä inssihoitoihin. No, saapi nähdä.
 
Mukavaa, että muutama meitä löytyy! Eiköhän lisää sitten tipahtele matkan aikana mukaan. Jos mä perustaisin KESÄ 2010 hoidot ketjun. Mitäs sanotte?

(Lisäys: mä muutinkin listan nimen, kun se onnistui muokkaus-painikkeen avulla. Toivottavasti löydätte tänne mukaan listan nimenmuutoksesta huolimatta )

Meillä siis takana lapsettomuutta vuoden 2003 alusta lähtien. Tai siis 12/2002 on jätetty ehkäisy pois. Clomifenit on aikanaan syöty, samoin yksi inseminaatio tehty vuonna 2006. Ja meillä on tilanne sama kuin teillä AdAstra, että molemmissa vikaa. Vain yksi inseminaatio tehtiin ja lääkäri sanoi, että enempää ei ole järkeä tehdä. Oltiin jo aloitettu IVF-hoito, mutta sitten täysin muista syistä (ja omasta tahdosta) se jätettiin kesken. Nyt reilun kolmen vuoden tauon jälkeen ollaan jälleen valmiit uuteen hoitorupeamaan. Oltiin eilen ensikäynnillä ja tulevassa kierrossa tehdään verikokeita yms ja seuraavasta kierrosta hoitoon.

=) =) =)
 
Mäkin voisin liittyä tänne niin pääsee alusta asti kärryille. Meneillään inssikierto ja pp12, tein negan pp11, rukseaa tuhrua tulee ajoittain. En usko tärppiin. Katsotaan jos vielä kesäkuussa voisi tehdä toisen inssikierron. Hoitaja tosin sanoi soittavansa 7.6, mutta soitan sinne itse heti kun menkat alkaa kunnolla. Jos aion clomeja nappailla niin silloinhan pitää tietää jatkosta heti menkkojen alettua.

Meissä ei kummassakaan ole vikaa löytynyt, lapsettomuutta vuodesta -97, nykyisestä suhteesta vuodesta -02.
 
Noniin, niinhän tänne uusia tipahtelee... :) Heippa vaan kaikille ja mukavaa kun ei ihan yksin tarvitse täällä tuntojaan purkaa :D

Me oltiin muutama päivä lomalla/tuulettumassa. Olis kyllä tarvinnut vähintään toisen samanlaisen loma-annoksen lisää. Tänään ajettiin suoraan lentokentältä verikokeisiin. Ja huomenna aamulla uudestaan. Tämä siksi, että kuukautiset alkoivat yllättäen (kuten mulla aina) lauantaina. Ja kierronpäivänä 3-5 piti sitten ottaa ties mitä verikokeita. Sitten kun verikokeista tulee tietoja, niin soitto klinikalle ja suunnitellaan koska IVF/ICSI:n vois aloittaa.
 
Heippa kaikille,tuolta eka IVF-ketjusta hyppään nyt tänne,ei siis tuottanut eka iso hoito tulosta ja nyt vaan odotellaan menkkoja ( tyhjennysvuotoa,vai miksi sitä nyt sit sanotaankaan?! ) ja jatketaan suurien pettymyksien jälkeen jo positiivisella asenteella kohti heinäkuussa jatkuvia hoitoja =)

Ollaankin kaikki tosiaan vähän eri hoitovaiheissa,mutta kiva päästä taas purkamaan näitä olotiloja teille ihanat kanssaihmiset =)
 
Tervetuloa ketjuun, hauska päästä alusta seuraamaan teitä kaikkia tässä ketjussa.

Sain tänään ruinattua Inssi kierron NKL:ltä vaikka kaikki lekuriajat oli varattu. Ihana hoitsu hoiti mulle ylimääräisen ajan eli huomenna KP3 ja clomit napaan. kontrolliutra pe 4.6 ja inssi todennäköisesti ma 7.6 tai ti 8.6 jos mennään viime kierron tahtiin.
 
minäpäs ilmoittaudun tänne. Kolmas icsi yritys alkanee 3 tai 4.7. sumuilla. Niitä en ole vielä kokeillutkaan kun aiemmat tehty lyhyellä hoidolla. Synarela kokemuksia mielelläni lukisin että millaiset oireet on odotettavissa.
 
nehma mulla oli kans toi synarela,alkuun ei ollu mitään oireita mut sit iski ne ihanat kuumat aallot,öisin tosi kuuuuuma :/ ja sit viimenen viikko älytön päänsärky,eipä oikeestaan muuta.Mulla ei sit kuitenkaan lääkärin mukaan ollu toiminu se niinku piti ja nyt toinen hoito sit tehdäänkin lyhyen kaavan mukaan,heinäkuussa pitäs alkaa,kunhan nyt alkas edes ne ekat menkat hoidon jälkeen :attn:
 
elli82; me ei päästy edes alkion siirtoon,joten negaa ei tarvinnut kokea,suurin tuska koettiin jo sillon,kun munasolupunktion tulos oli huono :(

Vikaahan meissä ei ole,heh,tai löydettyä vikaa ainakaan,kaikki pitäs olla viimesen päälle kunnossa ja yritystä silti takana reilut 5 vuotta,3 inssiä ja nyt tämä pieleen mennyt IVF.Saat vaan uskoa miten lujilla tässä on välillä oltu,toi IVF pettymys oli elämäni KAUHEIN päivä,en edes ymmärrä miten selvisin siitä hengissä :'( Mutta niin vaan elämä jatkuu ja uudella innolla mennään kohti uutta hoitoa,toivottavasti ei uutta pettymystä...
 
Mahtavaa Vesimies75, että saitte vielä yhden inssin ja noin nopeasti. Odottelu on NIIN turhauttavaa, jos se odottelu johtuu itsestä-johtumattomista-syistä.

Elli82 joo me ollaan nykyään yksityisellä. Oltiin vuosina 2006-2007 julkisella. Silloin odotettiin ensin lääkärille pääsyä puolisen vuotta ja sitten vielä inssin jälkeen IVF/ICSIin pääsyä noin 5-6 kk. Sitten hoitoihin tuli pitkä tauko, ja nyt kun vihdoin ollaan valmiit uusiin hoitoihin, niin päätettiin heti, että ei enää anneta ajan kulua jonoissa, vaan mennään minne tahansa ja maksetaan mitä tahansa, jotta tää vuosien odottelu vihdoin loppuu. Mutta ihan oikeassa olet, että 5 kk on suht lyhyt aika. Pidempiäkin olen kuullut...

Niin ja IVFn ja ICSIn ero on siinä, että IVF:ssä munasolut ovat maljalla, johon lisätään siittiöitä määrä X, jotka sitten itse löytävät tiensä perille. ICSIssä eli mikrohedelmöityksessä puolestaan yksi siittiö viedään suoraan munasolun sisälle. Se kummalla tavalla munasolu(t) lopulta hedelmöitetään nähdään ymmärtääkseni vasta punktio/hedelmöityspäivänä ja päätös tehdään siemennesteen laadusta riippuen.
 
Moi kaikille! :wave:
Minäkin vielä änkeisin tähän ketjuun, jos sopii? =) Neljännen inssin tulosta tässä ootellaan, ja huonolta näyttää, oireet on sellaset, että menkat ois alkamassa... :'( Syksyllä sitten joskus ois kai edessä eka IVF... Ja kummassakaan meissä ei mitään vikaa pitäis olla, mutta eipä vaan näytä tärppäävän :(
Elli82: Millä perusteella sulle tehtiin toi laparoskopia? Mulle tehtiin vain se aukiolotutkimus ennen kun alotettiin noi inssit, ja auki pitäis olla...oon vaan ruvennu epäilemään että jos ne ei ookkaa auki, mut mulle ei oo kyllä tota laparoskopiaa ehdotettu edes. Ja eikös siinä vasta paremmin näy jos on esim. endoa tai jotain?
 
Kiitos Elli82 =) Hitto, mulle sanottiin siinä aukiolotutkimuksessa kutakuinki samalla tavalla, että toinen puoli auki varmasti ja toiseltakin puolelta meni sitä nestettä, mutta hitaammin tai jotain... mut miten voi olla mahdollista että sinne näkyis menevän jotain, ja sitte olisivat kuitenki molemmat täysin tukossa?? :/ Tosiaan epäilyttää muakin toi julkisen puolen touhu välillä kyllä!! :headwall: Mut yksityisellä on pikkasen turhan kallista...
Ja olen kyllä samaa mieltä tossa, et nii oudolta kun se kuulostaakin, ni ois jotenkin helpottavaa kyl tietää, et jos on jotai vikaa jossain, että loppuis tää ihmettely ja vois sitten tehdä asialle mahdollisesti jotain!! Joo, no nyt sitten täälläkin tosiaan tuuletellaan päätä kesän ajan ja toivotaan luomuplussaa ( hah! ), ja sitten syksymmällä IVF, jospa sitten tärppäis tai ainaki selviäis lisää...
 
Haastavaa pysyä kärryillä kaikkien tilanteesta kun ei ole itse kerinnyt seurata niin paljon keskustelua, että muistaisi missä tilanteessa kukin olikaan. Tsemppiä anyway itse kullekin :)

Täällä kp6 eli huomenna vika clomi. Eka clomikierto ei tuonut sivuoireita, mutta nyt tällä kertaa on tullut todella ärsyttäviä ihon sisäisiä kipeitä hormonipatteja naamariin ja eilen oli v-aste suorastaan korkealla. Onneksi tämä ärsytys fiilis ei jatkunut tänään. Mietin jo eilen, että en pidä itsestäni tällaisena ja mielummin lopetan hoidot, kuin olen todella ärsyttävä ihminen ja kypsänä aivan turhaan. Aikoinaan kun olin jo päättänyt, että en hoitoihin mene ja hyväksynyt lapsettomuuden oli tasapainoinen olo. Eilinen epätasapaino fiilis sai ajattelemaan, että hemmetti en halua elämän pyörivän kierron mukaan ja elätellä turhia toivoja kuukausittain. Mietin, että homma saa päättyä tähän kiertoon jos fiilikset on tätä luokkaa. No tänään on ollut ihan normi positiivinen fiilinki, joten saa nyt nähdä.

Onko teillä ajatukset menneet edestakas hoitojen jatkamisen kanssa vai ovatko kaikki sillä asenteella, että homma katotaan loppuun?
 
änkään itteni kans tänne ;)
oon tuolla vauvakuumeen puolella jonku aikaa ollu,mut pikkuhiljaa tuntuu,et pitää tälle puolen siirtyä :'(
mullon nuorena saatu lapsia mut nyt kun uuden miehen kans haluttas yhteisiä, saa huomata ettei se niin helppoo ookkaa!!
meillä sellanen tilanne,et Mies on saany lähetteen simppatutkimuksiin ja kunhan sen tulos selvii,on mun vuoro (päästä jonoon)
saattaa joutua oottaa useampi kuukausi mut ei oo varaa yksityiselle mennä :headwall:
tällä puolen on kaikilla jos jonki moista hoitoo ja me mennään vasta luontaistuotteilla,ni en oo pahemmin viittiny ilmottautuu :ashamed:
kertokaa joku viisaampi kuin kauan kestää simppatutkimuksen vastausten tulossa?
 
Tuohon Vesimies75 kysymykseen, ni täällä ainaki mennään eteenpäin sillä asenteella, et homma katotaa loppuu, ihan sama mitä tulee, kunhan sen lapsen joskus vaan sais =) Tosin mulla on tähän mennessä noista lääkkeistä ollu käytössä vain clomit, eikä ne mulle oo aiheuttanu koskaan mitään sivuoireita ( neljä kiertoa niitä siis popsinut, samoin neljä inssiä tehty ). Tiedä sitä sitten, kun ( noh, toivotaan nyt vielä että JOS :p ) tuo IVF- touhu syksyllä alkaa, että miten sitten alkaa tulla sivuoireita, kun niissä tuntuu olevan jos jonkunlaista lääkettä... Mutta joo, siitä huolimatta sillä asenteella mennään, että tuli mitä tuli ni eteenpäin vaa =) Ainut mikä huolettaa vähän, on niiden lääkkeitten hinnat, huh! Meinaan jos ei kuitenkaa ookkaa mitään apua edes IVF:stä, ni kaikki menee sitten ihan hukkaan...no, ehdin murehtimaan sitä myöhemminkin
Lämpimiä kesäpäiviä ja tsemppiä kaikille!! B)
 
Hei! Täällä yksi ilmottautuu lisää. Lapsettomuutta takana n. 4 vuotta, ensimmäinen inssikierto on nyt menossa. Näyttää olevan ihan samassa rytmissä vesimies75 kanssa, eli tänään viimiset clomit, sitten puregonit ja perjantaina ultraan.
Ihanaa kun vihdoin kaikkien pettymysten jälkeen päästiin hoidot alottamaan!
 
Hei! Täällä kans yksi uusi ilmottautuu mukaan. Meillä lapsettomuutta takana n. 4 vuotta, miehessä ei vikaa mutta minulla vaikea endo joka huomattiin vasta viime syksynä. Leikkaukseen pääsin jo viime marraskuussa ja maaliskuussa laitettiin IVF-jonoon. Nyt olen viikon pistänyt Gonal-F:ää ja eilen kävin ekassa ultrassa ja perjantaina menen toiseen. Meillä on ensi viikolla punktio ja alkion siirto, nyt rupeaa jännittämään oikeen urakalla että mitähän tästä tulee mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja tämä onnistuisi ensimmäisellä kerralla..
Tsemppiä kaikille ja nauttikaahan kesästä B)
 
Hei,

Siirtyisin tähän ketjuun mukaan miettimään ja jännitämään hoitokuvioita kesälle 2010. Tässä taustatietoja: Minä s.79, mies s.78 ja lasta toivottu kesästä 2007 lähtien. Tutkimukset yksityisellä 2008, dg. selittämätön lapsettomuus, joka sittemmin paljastunut pahaksi endometrioosiksi. Tätä operoitu hieman akuuttien oireiden osalta kirurgisesti kesällä 2009, mutta tulossa jatkossa isompi leikkaus. Kaikki ns. kevyet hoidot eli clomit, piikit ja inssit käyty läpi ja niistä tuloksena 2 biokemiallista raskautta. Loppukesästä 2009 tehtiin 1 IVF/ICSI, jossa 2 alkion tuoresiirto toi plussan 9/09, mutta toinen spontaanisti kesken rv 5+ ja toinen todettiin yllättäen keskeytyneeksi rv 10+4, vaikka samalla viikolla vielä nähty sydänäänet. 1. PAS eli pakastettujen alkioiden siirto 01/2010 2 heikkolaatuisella alkiolla, jotka taantuivat aluksi eikä paljon uskallettu toivoja antaa. Sulatuksessa suuri kato, mikä oli iso pettymys. Kaikesta huolimatta tuloksena plussa, mutta rv 7+2 se todettiin ekassa ultrassa tuulimunaksi. Nyt toukokuussa tehtiin 2. PAS pakkasessa olleilla 2 viimeisellä alkiolla. Eilen verikoe ja kotitesti osoittivat selvää negaa ja hcg oli alle 3. Nyt pitäisi siis rynnistää kohti uutta IVF/ICSI -hoitoa, mutta klinikan kesätauko on heinäkuussa, joten joutuu odottelemaan...Mutta aikani kuluksi voin kaikenlaista jo kokeneena kommentoida muiden hoitoja ja kysymyksiä :)
 
Moi kaikille!

Saisinko minäkin tulla tähän ketjuun mukaan? Olen aiemmin palstaillut tuolla vauvakuumeisissa mutta viime viikkoisen endometrioosi diagnoosin jälkeen taidan kuulua ennemmin tälle puolelle. Meillä on ennestään kaksi lasta, joista ensimmäinen lähti alkuun clomien ja terojen avulla ja toinen luomusti. Nyt kolmatta olemme yrittäneet kohta 1½ vuotta.

Meillä oli viime viikolla ensimmäinen käynti lapsettomuuspolilla ja ultran jälkeen lääkäri kertoi minulle endosta. Nyt olen jonossa leikkaukseen, jossa mahdollisesti joudutaan poistamaan toinen munasarja ja tehdään samalla aukiolotutkimus. Jono leikkaukseen on puoli vuotta ja odotusajalle lääkäri antoi clomit ja luget siltä varalta, jos vasen puoli vielä toimisi. Meidän hoidot julkisella puolella loppuvatkin sitten leikkauksen jälkeen, koska täällä päin ei julkisella puolella anneta hoitoja, jos on jo kaksi lasta. Ymmärrän hyvin ja olen sitä mieltä itsekin, että niillä joilla ei ole lasta tai yrittävät toista ovat etusijalla mutta silti harmittaa. Meillä ei taida olla varaa lähteä yksityiselle puolelle hoitoihin, varsinkin kun niitä ei ole edes tarjolla täällä meillä päin.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille! :heart:
 
vesimies75 Minulla myös clomit aiheuttaneet mielialan heittelehtimistä (lue v***tusta) ja välillä on olo, että tämä homma loppuu tähän. Ärstysaste asian suhteen siis vaihtelee (myös ilman clomejakin). Jaksuja!
 
Heippa vaan kaikille!

Vastaus erityisesti Vesimies75:lle. Meillähän hoidot loppui aikanaan kesken, kun tuli sellainen olo, että mä en olisi onnellinen, jos nyt raskautuisin. Sitä päätöstä mietin pitkään, mutta se oli oikea. Nyt 3 vuoden tauon jälkeen tuntuu siltä, että loppuun asti mennään ihan sama mitä vastoinkäymisiä matkalla tulee vastaan... No, aika näyttää!

Ja mä oon ainakin sellanen hormoonihirviö kun joudun syömään jotain clomeja tai teroluteja tai primoluteja tai... Onneks niistä on jo niin paljon kokemusta, että osaa edes vähän suhtautua asiaan. Samoin mies osaa jo suhtautua niiden aiheuttamiin hormoonihirviökohtauksiin :D

Ja meillä siis kaikki kokeet tehty nyt uudestaan. Mun veriarvot näyttää kuulemma hyviltä. Ja ultrassakin kaikki kunnossa. Nyt odotellaan miehen näytteen tuloksia (johon menee kuulemma 2-3 vkoa vielä...)
 
Noniin, pettymyshän se tänä aamuna taas tuli, kun täti tuli kylään...pitääkin mennä toivomaan heti parasta, kun on pari päivää myöhässä! :'(
Eli syksyllä sitten IVF edessä, jollei jotain ihme luomuplussaa kesän aikana tule...
Jos joku täällä on ollut tuossa IVF hoidossa, niin kaikki info ja kokemukset siitä on tervetullutta tietoa =) Mulla kun ei ole oikeestaan mitään käsitystä edes, et mistä lähdetään liikkeelle, eli mitä lääkkeitä ensin ja millä perusteella niitä lääkkeitä määrätään kellekkin, ( kun meissä ei tosiaan kummassakaan pitäis olla vikaa, ja insseissä käytössä ollut pelkästään clomit, että tarviiko kaikki niitä kaikkia lääkkeitä vai miten...? ) jne. :eek:
 
Hei!

Tulen myös mukaan keskusteluun. Meillä menossa toinen IVF julkisella puolella ja tänään 4.6. tehtiin tuoresiirto TAYS:issa. Joten pari viikkoa jännitystä edessä ennen kuin raskaustesti kertoo miten tällä kertaa kävikään.

Ensimmäinen IVF meille tehtiin jo 2007, jolloin tuoresiirrosta seurauksena ihana terve poika. Ennen IVF:ään pääsyä käytiin kaikki mahdolliset hoitomuodot läpi inseminaatiot ym. TAYS:issa ollaan koko ajan oltu hoidossa. Kun ottaa huomioon omat yritykset ja kaikki hoidot ja jonotukset niin esikoisen aikaansaaminen kesti kaiken kaikkiaan kai ainakin viitisen vuotta. Kauan lasta ehdittiin toivoa ja odottaa ja paljon on mahtunut kuluneisiin vuosiin: negatiivisia testejä ja pettymystä, mutta nyt jälkikäteen tuntuu, kun omaa lastaan katsoo, että vaivan arvoista tuo kaikki on ollut.

Ekasta IVF:stä meille jäi pakkaseen vain 2 alkiota. Eli nuo PAS:it meille tehtiin tämän vuoden alussa peräkkäisiin kiertoihin, mutta testi näytti negatiivista kummankin siirron jälkeen. Pettymys oli melkoinen, kun valkeni, että joutuu taas hormonihoitorääkkiin ja punktioon, mikä silloin eka kerralla oli melkoisen kivuliasta. Nyt toisella kerralla omaksi suureksi hämmästyksekseni toimenpide olikin lähes kivuton. Mites teillä muilla?

IVF-hoidon lääkityksistä täällä kyseltiin. Itselläni tässä toisessa IVF:ssä piikitin ensin Gonal-f:ää kierron toisesta päivästä eteenpäin 6 pv, jonka jälkeen piikitin Gonal-f:ää ja Orgalutrania 5 pv, minkä jälkeen yhtenä päivänä irrotuspiikki eli Pregnyliä, seuraavana päivänä ei mitään lääkkeitä ja sitä seuraava päivä olikin munasolujen keräyspäivä. Keräyspäivästä (1.6.) kolmen päivän kuluttua eli tänään oli alkionsiirtopäivä. Ja tietysti Lugesteronia emättimeen keräyspäivän illasta lähtien, 3 tbl/päivä. Lugesteron-lääkityshän jatkuu pitkään eli jos raskaustesti positiivinen, lääkitys jatkuu muistaakseni jopa 2. tai 3. raskauskuukaudelle.

Tällä kertaa IVF:stä pakkaseen saatiin 6 alkiota, joten onneksi niissä riittää joksikin aikaa siirrettävää, jos tästä tuoresiirrosta tulos on negatiivinen.

Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 

Yhteistyössä