~Kesä-kuu-meilijat~

[/b]Veena, voitko korjata mulle 4. clomit ja kp 6. Kirma, pienet purkautumiset ei mua haittaa, se tekee hyvää itse kellekin välillä. Yritän taas ajatelle positiivisesti; nyt kun ei ole mitään suuria odotuksia clomeista huolimatta, ei pääse tippumaan kauhean korkealta ja kovaa joka kerta kun menkat alkaa... Yritän myöskin ajatella asiaa siltä kantilta että nämä ovat entisen elämäni viimeisiä kuukausia, nyt olemme kahdestaan miehen kanssa ja nautitaan siitä, vuoden päästä asia on toivottavasti toisin :)
 
Ja vielä kerran, kirma, ymmärrän täysin että olet turhautunut olet saanut niin kauan odotella. Meillä ei ole yritystä vasta kuin vuosi ja 2 kk, tänä aikana siis selvinnyt monirakkulaiset munasarjat ja nyt tämä tukkeutunut johdin..
 
Täällä taas.

Ihan kunnollahan ne menkat sitten tänään aamusta alkoi. No, nähtäväksi jää, onko mahdollista tehä sitä aukiolotutkimusta to illalla. Soittelen sinne päivällä sitten mikä on tilanne vuodon suhteen. Jos on vielä reilummin, niin silloin ei kuulemma tehä. Ymmärrän....sitten oottelen. No, kestän sen kuin mies, koska onhan tässä jo kohta 3v. kärvistelty....


Aikamoisia taustoja teillä naiset. Ja niin vaan päivästä toiseen hymyillään (välillä ainakin) kavereille ja sukulaisille joilla on jo joka kammari täynnä mukuloita....Kyselee mokomat, että etkö halua lasta "vielä" vai ollenkaan....Kyllä niin välillä ottaa päähän, ettei tiedä miten sais pidettyä ittensä kasassa.

Hirvittää ajatellakin mitä meikäläisellä on ongelmana.....saa nähä. Mutta jos se nyt on jotain PCO-tyyppistä, niin aion kyllä jättää nuo hiilarit ekana vielä vähemmälle, ja kokeilen ihan karppaamista. Sillä on useat saaneet tosi hyviä tuloksia monirakkulaisten munasarjojen kanssa. JA voipahan edes yrittää aktiivisesti jotain tehä tilanteen parantamiseksi itse....jos ei auta, niin ei voi syyttää itseään ettei ole yrittänyt....
:wave:

Tsemppiä koko poppoolle! Häntä tötterölle ja nautitaan mansikoista. Kyllä sen auringon on pakko paistaa meillekkin. Uskon ainakin. :hug:
 
Heippa :wave: jahas, huomenna olis sitten dpo 13 tai 14 jos lämpöjen mukaan oikein se ovis tuli :D aamulla ajattelin testata :D , odotuksia ei ole, kun ei ole oireitakaan :ashamed: lääkärille lähetin sähköpostia, missä pyysin lähetettä julkiselle ja jos se ei onnistu niin sanoin jatkavani luultavasti väestöliitolla tai ava-klinikalla. syön luultavasti vielä yhden clomisatsin, taikka sitten vaan teroila menkat normaaliaikaan ja uudet hoidot sitten..

tamperelaiset: kannattaako mennä väestöliitole vai ava-klinikalle hoitoihin?? hinnat menee samoissa, kumpi parempi??
 
lumikeiju mulla on myös crohnin tauti, mutta hyvin lievänä, puolentoista vuoden raju akuutti ja sen jälkeen ollut lähinnä toiminnallista vaivaa vatsassa..
mutta siltikin tuttu juttu tuo crohn paholainen, toivon sulle erityisen paljon onnea vauvan saamiseksi.. :heart:
 
En osaa pysyä poissa kesää joten taas tulee tekstiä ;)


JJ-t Täällä peukut pystyssä joskos nyt tulis toivottu tulos =) =) Ainiin tuosta tampereen klinikoista olen itse kans kiinnostunut jos jonot Tayssiin on kovin pitkät niin meen yksityiselle jonotusajaksi. Tosin oon muista ketjuista lukenut että vieraspaikkakuntalaiset pääsee Taysiin nopeastikkin...

Justiina80 tervetuloa mukaan :flower:

kirma No jopas oli epäammattimaista käytöstä klinikalta, huh huh....jaksuja sulle :hug:

taru82 Mulle lääkäri sanoi ettei ole mitenkään harvinaista että niin käyt että toinen puoli imaisee munasolun toiselle puolelle....tuntuu kyllä mielestäni aikas epämääräiseltä kuitenkin...

Lumikeiju Tervetuloa mukaan :flower: Saanko udella miksi keinohedelmöitys ei ole lääkäreiden mukaan sun kohdalla suositeltavaa?

Omaa tilannetta....ajattelin perjantaista sunnuntaihin tikutella ovista, kaukaa on kyllä haettu että ovis tulisi luomusti mutta täytyy silti varmistaa asia =) ens viikolla polille soittoaika ja samlla kyselen IVF-jutuista...
 
Veena, mun munatorvet tutkitaan siksi, että tiedetään kannattaako ollenkaan yrittää raskautta vai heitetäänkö hanskat tiskiin kokonaan. Jos munatorvet on kokonaan tukossa, on se kaamea tieto sitten vaan hyväksyttävä ja syötävä jatkossa pillereitä, jotta säästyn näiltä kivuliailta kystilta ja nestepusseilta. En uskalla ajatella vielä sitä vaihtoehtoa, ettei mitään toivoa olisi... :(

Tiinuli, en oikein ole saanut vielä selkeätä vastausta miksi koeputkihedelmöitys ei mun kohdalla ole hyvä vaihtoehto. Kerätäänkö ne omat munasolut tähystimellä? Ilmeisesti mun alavatsan läpi ei sillä keinoin päästä (jälleen kerran kiinnikkeiden takia, puhuttiin myös suurentuneesta infektiovaarasta (!?) ). Avoleikkausta taas ei sitten suositella toipumisajan takia ja uusien kiinnikkeiden pelossa- äääääääääääh :headwall: En tiedä, oon ihan sekaisin näistä asioista, enkä ollenkaan tällä hetkellä mukana missä mennään, mutta eiköhän niitä vastauksia saada sitten 4.7. :/

Jennuli, toivon kaikkea hyvää myös Sinulle! Toivottavasti Crohnisi jatkaa hiljaiseloa! :heart:

Kiitos kaikille kommenteista. Eteenpäin pyristellään.. :heart:
 
JJ-t: :hug: Täällä sama vika. Ja menkkoja ei edelleenkään kuulu.. ärsyttää.

Niin juu ja me ollaan Tampereen väestöliitossa ja tähän mennessä ei ainakaan ole kuin postiviisia kokemuksia. Hinnat käsitääkseni vähän edukkaammat kuin ava-klinikalla.
 
Kiitos teille kannustuksista :hug: . Oikeastaan minulla nyt kaikesta huolimatta parempi mieli kuin esim. kuukausi sitten, tiedän sen ettei se tärppi enää ole kaukana, joka kuukausi lähempänä. Kun vuoden-puolentoista yrityksen aikanahan suurin osa raskautuu. Ja jos meillä ei mitään tapahdu loppuvuoteen mennessä, saan lääketieteen avuksi.
Että jollakin tavalla se kakkonen tulee ihan varmana saamaan alkunsa! Harmittaa vaan tuo sisarusten tuleva ikäero, nyt ollaan menossa jo kolmessa vuodessa, minä haaveilin maksimissaa alle 2v.:n ikäeroa :ashamed:

JJ-t ja veena, taas nämä samat sanat, eikun uutta kiertoa kohti, toiveet huhtihelmeen :heart:
tiinuli, sinulle toivoisin niin kovasti sitä onnistumista, muistan sinut pitkän ajan takaa ja olisi kyllä sinun aika saada jo parempia uutisia :hug: .
 
Keskiviikko 25.6
Uutterat yrittäjät:

JJ-t...................................................................kp 46/?
Lumikeiju..........................................................kp 27/28-30
Orion.....................7. clomit..............................kp 26/28-32
Tähtisade..............Clohexali, Femoston...........kp 25/?
miranda-81...........clomit..................................kp 25/28-32
Pupuvaimo...........Menopur..............................kp 22/31
Rouva Pikkumyy....luget...................................kp 20/30
Möhköfanttis.........syksyllä jatkuu....................kp 19/33
Soja.......................syksyllä PAS.......................kp 16/28
Adelina................clomit....................................kp 15/?
Taru82...................4.Clomit..............................kp 7/?
Anna1979.............2. clomit...............................kp 7/?
Tiinuli81................syksyllä jatkuu IVF(?)...........kp -/-
Veena...............................................................kp 1/24-28
Justiina80.........................................................kp 1/28-29
Kirma...............clomien jälkeinen luomu............kp 1/26-30

Piinailijat:

Onnekkaat:
Caffee81 1.4
jasminette 11.5
Heksamiina 30.5
Jennuli 9.6

 
Päivitin listan, kohtahan tuo jää taas vanhaksi, kun uusi kuu alkaa. Saa joku sitten rustata uuden ;)
Me ollaankin veena ja justiina80 samoilla päivillä! Mulla menkat alko ennätysaikaisin, kp26 :eek: . Eli ovis olikin jo kp 11-12, eipä ihme, etten viivaa saanut, kun aloitin tikutukset vasta tuon jälkeen. Miehen kanssa oli kyllä tuo aikaisen oviksen mahdollisuus huomioitu.. :whistle:

Nyt aletaankin sitten tekemään tuliaisviivaa häämatkalta :heart: ensikuulle ja voikun laskettuaika tulisi sopivasti minulle synttärilahjaksi huhtikuulle....ihan liikaa "sopivia" päivämääriä, liikaa toiveita jo tässä vaiheessa :/
 
veena voi kakka sen tädin kanssa!!! varmaan tosi inhottava fiilis sulla, kun oli myöhässä ja sitten alkoi, tsempit uuteen kiertoon!! sulle pitikin pistää yv:tä että kertoisit mulle vähän siitä väestöliiton klinikasta: millanen on eka käynti, millasia lääkäreitä, kuinka varata ajan, mitä maksaa mikäkin?? olis ihana jos jaksaisit kirjottaa mulle vähän omia kokemuksias :heart:

mm77 missä se sitten on?? ava on keskustassa juu, mutten tiedä missä väestöliitto :/ ne on melkein smanhintasia, mutta avalla eka käynti ilmanen :D

kirma sulla on ihanan positiivinen asenne =) koska sulla olis ollut se laskettuaika? mulla huomenna :'( miten sulla lähti kierrot sen jälkeen tasottuun ja oliko ennen sitä tärppiä kuinka kauan yritystä? ihmetyttää että mikä mulla oikeen on vialla, kun tää keskenmennyt tärppäsi yk 2 ja nyt keskenmenosta 7 kk ja omaa kieroa/ ovulaatiota ei ole!!

vähän on menkkamainen fiilis, eiköhän se sieltä kohta kurvaa paikalle, niin humiselle kp 1.. oon vielä kahden vaiheilla alanko clomit vai en. elokuussa tarkotus lähteä pariisiin ja prahaan niin jos sillon oliskin alkuraskauden pahoinvoinnit :/ joo, toiveajattelua :kieh: on vähän sellanen fiilis että tästä tulee piiiiiitkä projekti |O
 
Kaikille tippuneille ja negan testanneille oikein suuri :hug: !!!!!!

Itsellä alkoi tänään tuhruttelee ihan pikkuisesti. Vatsassa on ollut menkkamaista juilintaa eilisestä asti. Taidetaan täälläkin tippua. :'( Sunnuntaina pitäis oviksesta päätellen vasta alkaa menkkojen, joten aikasimpa tuhru tuli...vai mitä tää on. :/
 
(kirma) "Päivitin listan, kohtahan tuo jää taas vanhaksi, kun uusi kuu alkaa. Saa joku sitten rustata uuden"

Niin... aattelin että tää ketju vois mennä vaikka koko kesänkin.. ottaa vaan yhen väliviivan tai vaik molemmat tosta pois (~kesäkuumeilijat~). Ei tarvis joka kuulle alottaa uutta ketjua.. vai toimiiko nää systeemit paremmin jollei oo niin monisivusia ketjuja? Voihan ton ketjun nimen toki muuttaa joksin muukskin, pysyvämmäks :)

Pistetääs äänestys pystyyn, onko parempi tehdä uus ketju joka kuukaus, vai tehdäänkö pisempi vakioketju? Jos jälkimmäinen, niin osuvia nimiehdotuksia vastaanotetaan! :D ~Ylivuotiset~ (jos kaikki yrittäny yli vuoden..?), ~Kärsivälliset~, ~Kauantahkonneet~, ~Pitkänmatkalaiset~ ? Oisko viimesin kiva?
 
mm77, minusta on tosi hyvä ajatus, että jatketaan samalla ketjulla. Sama porukkahan meitä kuitenkin siirtyy uudelle kuulle. Mietin vaan, että mites uudet sitten tietää, että tämä on se induktiopino..tai aivan sama, kyllä ne meidät sitten löytää!
Mutta äänestykseen: kauantahkoneet. Minulta ääni sille!

JJ-t, paljon kysymyksiä, täältä pesee: la olis ollut kuun alussa, tarkempaa tietoa ei ehtinyt tulla. Esikoinen sai alkunsa todella helposti heti pillereitten jälkeen, sitä menetettyä pientä tahkottiin vuosi, tasan. Minulla oli "hyvä onni", eikä kierto mennyt milläänlailla sekaisin km:n jälkeen, sen vuodon jälkeiset ekat menkat tuli tasan 30pv:n päästä. Ainoastaan limakalvoon vaikutti, se oli ohut vielä viimeisessä jälkitarkastusultrassa helmikuussa, jolloin myös aloitin clomit.
Sinä olisit varmasti halunnut plussan just tähän testiin, olisi vähän helpottanut menetyksen tuskaa, ymmärrän erittäin hyvin. Kysy vaan vielä jotakin jos sille tuntuu tai anna tulla paatoksella tänne kaikki murheet, ei täällä kukaan herppaa. Jaksamista huomiselle. :hug:
 
Ahaa.. onko tällä pinolla ollu alunperin joku "teemakin"? Induktio..? Mä oon kirjotellu vasta jostain toukokuulta täällä niin en tiennykään.. :ashamed:

Vai oisko nimi sit jotain siihen alkuperäseen tarkotukseen liittyvää..? =)

*****

(Lisäys myöhemmin)
Noniin, kävinkin itse ottamassa selvää aiemmista ketjuista :) eli siis induktio on siis ilmeisesti ovulaation aikaansaamista..? Opin uuden sanan :D

Hmm. ~Oviksen avittajat~ ? ;) .. tosin jos ap. kohderyhmä pinossa halutaan säilyttää niin sithän en ois kuulunukaan tänne alunalkaen, tai vieläkään.. :ashamed: mut joudunhan mäkin syksyllä alkaan ne piikit.
 
Huomenta!

Mulla on todella helpottunut olo. Nimittäin kerroin eilen tästä lapsettomuusasiasta yhdelle ystävälleni ja tuntui että olo keventyi monta tonnia. Me kun ei olla kenellekään puhuttu aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina80:
Ja niin vaan päivästä toiseen hymyillään (välillä ainakin) kavereille ja sukulaisille joilla on jo joka kammari täynnä mukuloita....Kyselee mokomat, että etkö halua lasta "vielä" vai ollenkaan....Kyllä niin välillä ottaa päähän, ettei tiedä miten sais pidettyä ittensä kasassa.
Tämä kuulostaa niiiiin tutulta. Ei ole tainnut olla naimisin menon jälkeen viikkoakaan etteikö joku olisi asiaa tuonut esille. Jos saisin euron joka kerta kun joku kysyy sit multa tai mieheltä niin oisi jo aika mukava lomarahasto kasassa :D

Kirma ja Justiina :hug: Tämä on nyt se meidän kierto! Pakko olla! Mä kutsun paikalle jonkun manaajan joka karkottaa tuon tätösen :D

En mäkään tiennyt että tämä pino on liittynyt oviksen induktioon :ashamed: Mähän olen sitten ihan väärässä pinossa kun ei mulla ole mitään ovisongelmia, mehän ollaan siis selittämättömiä. Voi ei, pitääkös mun nyt häipyä :(

Tuo Pitkänmatkalaiset on kiva! Mutta on nuo muutkin!
 
mm77 ja veena ihan sama vaikka ette "kuuluis" tähän pinoon, ei tarvii mihkään lähteä!! ootte jo osa porukkaa ja tuttuja, ei siis hätiä mitiä :D mä liityin huhtikuun ovulaation indukstio pinoon, sitten olikin toukokouun toivekkaat ja nyt kesä-kuu-meilijat..tosiaan ei hirveesti selviä että induktiopino on kyseessä, mutta mun puolesta kaikkai kauantahkoneet ja pitkänmatkalaiset on hyvin tervettulleta :heart:

on muuten hyvä idea pitää sama pino koko kesän, koska tekstiä tulee huomattavsti vähemmän, mä kannatan "kauantahkoneita" :LOL:

kirma, justiina ja veena mä tuun teijän mukaan siihen, että tää on meidän kierto!! täälä meinaan kp 1. :kieh:

alan oleen aika varma että mulla on endo. onko tällä ketään endottaria??olis kasa kysymyksiä :D olin aamulla tunnin töissä ja itku tuli kun oli niin kovat kivut, itkien pomolle selitin että on lähdettävä kotiin (onneksi perheyritys) kivut alkaa jo vähän hellittään, saattaa olla siksi kun oon ottanut jo 1500mg panadolia :eek:

 

Yhteistyössä