Kesäkuiset 2019

Katsoin että perheartella on kätilön tekemä varhaisultra edullinen. Niiden sivuilla on 6+3 suositus aikaisintaan.
Mä varasin ensiviikon perjantaille kun en myöskään kestä odottaa pitempää, jos ei ala vuotamaan. Silloin on 6+1 , eli riskillä mutta en pysty vkloppua odottaa.
Muistan lukeneeni jostain että hedelmöittymisestä 25 päivän päästä alkaa sydän lyödä (en toki tiedä näkyykö heti ultrassa ).
 
Helou!

Täällä odotellaan toista lasta. Vähän jännittää, kun ollaan aivan keskenämme täällä Pirkanmaalla. Sukulaiset asuvat toisessa päässä Suomea :/. Mutta eiköhän tästäkin selvitä... Edellinen raskauteni päättyi geneettiseen keskeytykseen 13-trisomian vuoksi, joten sen takia meille on luvassa vähän ekstratutkimuksia ainakin verinäytteiden muodossa ja toivottavasti jääväykin siihen eikä muuta tarvittaisi. Oireita on perus ällötyksen lisäksi pieni väsymys, vatsatuntemukset ja lisääntynyt valkovuoto, josta tiesin olevani raskaana ennen kuin kuukautistenkaan olisi pitänyt alkaa.

Joko faceryhmä on perustettu?

Kisukis/2./16.6/TAYS
 
Kiitos kaikillle tsempeistä ja vertaistuesta <3 Vuoto lakkasi tänään aamupäivällä kokonaan. Taisi olla harmitonta kun oli niukkaa ja kivutonta ja loppui nopeasti. Ihanaa, nyt on taas vähän luottavaisempi olo :) Hui kun ehdinkin säikähtää.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@Momon onpa kamala kuulla että on alkanut noin kovat kivut. :unsure: Mulla oli kans esikoisesta kovat menkkakipumaiset kivut, mutta neuvolasta ne kuitattiin kohdun kasvusta johtuviksi. Ja siitä että kohtu valmistautuu tekemään oman hommansa. Siitä onneks olikin kyse ja vauvalla oli kaikki hyvin. Toivotaan että sullakin nuo kivut olisi ihan vaarattomia.

@Ellukoo onneksi vuoto loppui! (y)

@Annnvei mä kysyin neuvolasta että onko ok ottaa esikoinen mukaan ja sanoi että tottakai on. Eli mullakin esikoinen tulee kulkeen mukana neuvolareissut. :)

Mulla on pahoinvointi lisääntynyt todella rajusti. Ekaa kertaa jouduin poistuun julkiselta paikalta sen takia että yksi mies haisi liikaa, esikoiselle en meinannut saada ruokaa eteen kun teki niin pahaa ja pari kertaa oon jo käynyt ihan oksentaankin. Väsymys on kanssa aikas lamaannuttava, ei vaan jaksais mitään. Silti helpommalla oon nyt päässyt kuin viime kerralla.
Päivästä toiseen on kauheeta vaihtelua sen suhteen pelkäänkö jonkin olevan huonosti vai uskonko kaiken olevan hyvin. Olis kiva tietää varmuudella edes se millä viikolla tässä mennään. :cautious:
 
@Momon onpa kamala kuulla että on alkanut noin kovat kivut. :unsure: Mulla oli kans esikoisesta kovat menkkakipumaiset kivut, mutta neuvolasta ne kuitattiin kohdun kasvusta johtuviksi. Ja siitä että kohtu valmistautuu tekemään oman hommansa. Siitä onneks olikin kyse ja vauvalla oli kaikki hyvin. Toivotaan että sullakin nuo kivut olisi ihan vaarattomia.

@Ellukoo onneksi vuoto loppui! (y)

@Annnvei mä kysyin neuvolasta että onko ok ottaa esikoinen mukaan ja sanoi että tottakai on. Eli mullakin esikoinen tulee kulkeen mukana neuvolareissut. :)

Mulla on pahoinvointi lisääntynyt todella rajusti. Ekaa kertaa jouduin poistuun julkiselta paikalta sen takia että yksi mies haisi liikaa, esikoiselle en meinannut saada ruokaa eteen kun teki niin pahaa ja pari kertaa oon jo käynyt ihan oksentaankin. Väsymys on kanssa aikas lamaannuttava, ei vaan jaksais mitään. Silti helpommalla oon nyt päässyt kuin viime kerralla.
Päivästä toiseen on kauheeta vaihtelua sen suhteen pelkäänkö jonkin olevan huonosti vai uskonko kaiken olevan hyvin. Olis kiva tietää varmuudella edes se millä viikolla tässä mennään. :cautious:
Ihana kuulla että ne kivut voisi olla ihan harmitonta.
Tämä pelko on saanut aivan käsittämättömän suuruuden. En missään aiemmassa raskaudessa ole ollut tämmöinen. Nuo tämän vuoden km varmaan tehneet tämän ja toinen vaikuttava on ikä. Kun ei voi olla varma kuinka kauan on enää mahdollista.
Onneksi tänään on aurinkoinen ilma ja positiivinen mieli. Vaihteeksi :)
 
Mä en tajua minne mun oireet katoaa... Tuntuu, että etova olo on kaikonnut jonnekin. Nyt tarkkailen itseäni koko ajan miettien, että etooko vai ei. Musta vaan jotenki tuntuu, ettei tää voi tarkottaa ainakaan mitään hyvää.

@Momon mulla oli plussan jälkeen tosi jäätäviä menkkakipuja. Ajattelin niiden olevan jotain kohdun kasvuun liittyvää myös.
 
Tsemppiä kaikille epävarmojen olojen ja huolien kanssa! Epätietoisuus on kaikkein kamalinta :unsure:

Itse sain tänään edes yhdeksi päiväksi huolettoman olon! Käytiin ultrassa kunnan terveysasemalla. Järkyttävän huono vanha ultra, mutta kyllä siellä syke näkyi!:love: Olin ajatellut, että olisi rv 9+0 kasassa, mutta mittojen mukaan pikkuinen oli rv 8+0. Lääkäri sanoi, että kaikki on hyvin. Ihmetytti kyllä tuo viikon heitto... mutta koitan olla miettimättä ja ottaa kaiken irti tästä päivästä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Nauti @Carolinda hyvistä uutisista. Ihanaa. :love:

Mä tein tänään kaapista viimeisen clearbluen viikkonäytöllisen testin ja +3 tuli n. 2,5minuutin kohdalla. Ylihuomenna varhaisuä ja tällä hetkellä ainoa oire on tissien muutokset. Etovaa oloa ei missään nimessä ole niin paljon kuin aiemmin, mutta välillä pieni häivähdys siitä käy. Yöllä olen nähnyt painajaisia ja ravannut pissalla. Niin ja tänään siis 6+6.
 
@nowayhome Täällä samoja huolia. Edelleen. Mulle tulee huomenna digitesti postissa. Teen sen kun pe on myös ultra.
Juuri oireiden väheneminen huolestuttaa. Luojan kiitos varasin sen ultran en kestäisi epätietoisuutta yhtään kauempaa.
Asiaa ei helpota googlailut tuulimunasta ja keskeytyneestä keskenmenosta. Juu tiedän ei kovin järkevää lietsoa itseään...

Kuinka muilla? Onko ultrakäyntejä?
 
@Momon juu tuo googlailu... Sain itseni jo niin järjettömään paniikkiin niiden takia, vaikka tiedän että ei se googlettelu mitään auta. Luin myös paljon juttuja siitä, että oireiden väheneminen voi kuulua ihan normaaliin raskauteen, ja usein oireet sitten palaavat jossain vaiheessa. Ystäväni sanoi eilen aika hyvin, että eihän kaikilla näin alussa ole ollut vielä mitään oireita. Tsemppiä kovasti! Toivotaan, että molemmille tulee ultrasta hyviä uutisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Carolinda
Moikka!

Nyt sain vihdoin aikaiseksi etsiä tälläisen ryhmän. Laskettuaika olisi täällä 2.6. :) Olisin kans kovasti kiinnostunut facebook ryhmästä. Sain esikoisen 2016 ja siitä meidän heinäkuisten ryhmästä on tullut niin tiivis ja joka päivä kirjoitellaan edelleen, olis kiva löytää nyt samanlainen porukka tämänkin lapsen kohdalla. Täällä kun nää tekstit kuitenkin kaikkien nähtävillä.

On ollut oireina ihan reipasta pahoinvointia, tosin ei niin pahaa kuin esikoisesta! Väsymys on myös järkyttävä.
 
Tämä pahoinvointi on jotain aivan järkyttävää! Uutena on tullut myös armoton väsymys. Työpäivät on pelkkää taistelua pahoinvointia ja väsymystä vastaan. Iltaisin ei jaksaisi tehdä yhtään mitään. Huhhuh, on tämä rankkaa. Täytyy vain toivoa että jossain vaiheessa menee ohi. Ja luo ainakin uskoa siihen että ehkä tämä raskaus etenee normaalisti :)
 
Mulla on pahoinvointi ja väsymys pahentuneet entisestään. Tänään olisi rv 8+6 ja käytiin varhaisultrassa. Sikiöpussi vastasi viikkoja, mutta sikiötä ei näkynyt sisällä lainkaan. :cry:

Ensi viikolla ultrataan uudestaan jotta varmistutaan että kyseessä on tuulimuna. Samalla reissulla aloitetaan esilääkitys ja viikonlopuksi sitten lääkkeellinen tyhjennys. Tällä kertaa se oma huoli osoittautui valitettavasti oikeaksi ja meidän odotus päättyi siis tähän. Mut voi siis poistaa listalta.

Onnea teille kakille odotukseen ja nauttikaa kesäkuussa vauvoistanne. :love:
 
Kiitos. Eipä tässä auta kuin toivoa että kohtu tyhjentyisi itsestään ja päästäisiin pian yrittämään uudestaan. Turhauttaa vaan tää pahoinvointi ilman mitään syytä. On se jännä miten sen vaan jotenkin tiesi että nyt ei kaikki ole kunnossa. Esikoisesta oli niin voimakas tunne siitä, että kaikki oli hyvin ja tästä taas tuntui heti alkuun että jokin on vialla. Alkaen siitä kun raskaustestit näytti plussaa liian myöhään ja oireet alkoivat tosi hitaasti. No mutta, eipä näille voi mitään, elämä on välillä tällaista. "Elämä on sekoitus onnea ja surullisia vaiheita." Nyt sitä onnea on takana jo muutama vuosi niin ehkä oli vain aika surulliselle vaiheelle.
 
@Maya123 oon tosi pahoillani, voimia.

Täällä on pahin pahoinvointi helpottanut, tilalle on tullut jäätävä nälkä aivan koko ajan. Housut kiristää ja huomaa, että näin kolmannen kohdalla vatsa on pulpahtanut esiin sen verran, että eipä tätä enää hirveesti piilotella.

Momon, kävin viikko sitten PerheArtella varhaisultrassa ja voin suositella. Oli asiansa osaava todella mukava kätilö. Eikä hintakaan ollut kuin sen 75€. Silloin oli 7+5.
 

Yhteistyössä