Kesäkuiset 2019

maris39
Minkälaisia ruokavalio muutoksia olette tehneet nyt kun olette plussanneet. Mä olen lisännyt ruokavalioon hedelmiä. Lisäksi yritän syödä enemmän maitotuotteita. En vaan tykkää juoda maitoa. Ostin apteekista kalkki tabletteja niin tulee kalsium siitä. Neuvola th neuvoi että syö raskaana oleville tarkoitettua vitamiinivalmistetta multitabs. Raskaana olevan on hyvä saada foolihappoa 400 mikrogrammaa vuorokaudessa ja myös d-vitamiinia.
 
Minkälaisia ruokavalio muutoksia olette tehneet nyt kun olette plussanneet. Mä olen lisännyt ruokavalioon hedelmiä. Lisäksi yritän syödä enemmän maitotuotteita. En vaan tykkää juoda maitoa. Ostin apteekista kalkki tabletteja niin tulee kalsium siitä. Neuvola th neuvoi että syö raskaana oleville tarkoitettua vitamiinivalmistetta multitabs. Raskaana olevan on hyvä saada foolihappoa 400 mikrogrammaa vuorokaudessa ja myös d-vitamiinia.
Ostin niitä raskausajan vitamiineja, pyrin syömään enemmän kasviksia ja vähän säännöllisemmin
 
Mä oon syöny raskausajan vitskuja jo reilun vuoden, kun niitä suositellaan myös yrittämisvaiheessa. Nyt oon vähentäny reilusti colan juontia. Ite kun en juo kahvia ollenkaan, niin on toi cola ollu sellanen seurajuoma mulla. Muutenki pyrin terveellisempään ruokaan panostamaan. Mut vähän näyttää siltä et käy kuten ekassa ja närästys alkaa vaivaamaan. Ekassa raskaudessa ruokavalio oli tosi onneton sen takia ja painoa tippu useita kiloja. Neuvolassa olivat vähän huolissaan siitä, mut vauva voi hyvin kaikesta huolimatta.
 
Kukkuu. Meillä aamulla plussa <3 ja alustavasti la 26.6.2019.
Pelonsekaisin tuntein, esikoinen 05/16. Sitten 6kk yritystä ja plussa. Km rv16. Nyt 7kk yritystä takana ja aamulla sitten se plussa pärähti jälleen.
Tää oli kyllä eka raskaus missä olin aivan varma jo ennen ku tein testit et aivan varmasti on tärpännyt. Tissit arkana ja vatsakipuja jonkin verran.
Jännittävää.
 
Mä aloitin vitamiinit viikolla 5, nämä oli uusi tuttavuus:

https://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/2480077

Näitä on muistaakseni kolmea eriä, eli kolmelle raskauskolmannekselle. Kolme kertaa myös kalliimpia kuin "tavalliset". Otin sen vuoksi, että näissä oli kaksinkertainen määrä foolihappoa verrattuna muihin vitskuihin. Tän paketin jälkeen taidan kuitenkin vaihtaa tavallisiin, kun eikös se foolihapon tarve ole nimenomaan korkealla tässä ihan alussa? Muuten mun ruokavalio on ihan hirveä Aamulla soijajugurtti, lounaalla käyn ravintolassa ja illalla vedän jotain natchoja tms, päivällisaikaan on aika kehno olo eikä oikein ruokahalua. Kyllä mä aina jotain närpin, kun lapsille pakko olla lämmin ruoka. Ruokahalu itsellä aika vähissä, kuten edellisissäkin raskauksissa. Tai tulee tosi huono olo, jos syö vähänkin liikaa. Karkkia voisin kyllä ahmia

Pahoinvointia on ollut pari viikkoa, tänään oli eka kerta kun meinasin ihan oikeasti oksentaa aamupäivällä. Ei huvittaisi kertoa töissä ihan vielä... Pahin olo on oikeastaan juurikin silloin päivällisaikaan ja iltaisin. Ja väsymys. Töiden jälkeen en jaksaisi kuin maata.
 
@Annilia79 tervetuloa mukaan <3 kaikenmoisia tunteita ja ajatuksia raskaus herättää jokaisessa, jokainen omalla tavallaan sen kokee johtuen omasta historiasta ja elämäntilanteesta. Meitä on tässä joukossa jo monta erilaisen tien tallaajaa, ihana saada yksi uniikki nainen mukaan joukkoon(y)
 
Tervetuloa kaikille uusille ja kovasti onnea! :love:

Mun pahin paniikki alkaa väistymään kun alkanut etenkin iltaisin olevaan vähän sellaista etovaa oloa. Väsymys on kanssa aika kova, esikoisen neuvolassa sanottiinkin että pitää nauttia kun on niin hyvin nukkuva lapsi ja itsellä hyvät unenlahjat, että päivällä onnistuu parin tunnin päikkäreiden otto hyvin. Silti tää väsymys ja pahoinvointi ei oo vielä mitään verrattuna siihen mitä esikoisesta oli, mutta toivon todella että niin rajuks ei menisikään missään vaiheessa kun se on edelleen niin kamalana mielessä. (y)

Reilu viikko siihen että pääsen varhaisultraan varmistaan kuinka pitkällä mennään ja onko kaikki hyvin. Yritän siihen asti pitää yllä uskoa siitä, että kaikki on hyvin. :love:

@maris39 en oo liiemmin tehnyt mitään ruokavaliomuutoksia, mitä nyt tietty jättänyt pois noita kiellettyjä ruoka-aineita. Muuten meillä ruokailut pyörii ton taaperon rytmien mukaan ja samoja ruokia syödään koko porukka, eli melko säännöllistä ja terveellistä sanoin ruokailujen olevan. Hain kyllä lisäks raskausvitamiinipurkin ja sen lisäks oon ottanut d-vitamiinia ja omega 3.
 
Yritysvaiheessa söin foolihappolisää ja multivita +. Nyt oon vaihtanut raskausmonivitamiineihin, ja lisänä omega 3 ja maitohappobakteerit.

Ruokailujen kanssa yritän säännöllisyyttä (töissä ei kiinteitä ruokataukoja). Kahvin juontia vähentää 1-2 kuppia päivässä, mutta ei edes tee oikein kahvia enää mieli. Myös kasviksia, marjoja ja maitotuotteita pyrin vielä enemmän käyttämään. Hieman kyl tullut pientä neuroottisuutta ton ruoan suhteen, että mitä voin syödä :eek::D
 
Kävin eilen siinä ekassa ultrassa raskausviikkojen selvittämiseksi epäsäännöllisen kierron takia ja kyllä siellä jotain näkyi! Hyvin alussa ollaan, viikkoja on kuulemma arviolta vasta 3-4. Oireita on, pahoinvointia, päänsärkyä, jatkuvia vatsa- ja selkätuntemuksia ja armoton väsymys. Luotto vähän kasvoi :) Nyt on alkanut ihmeellisesti olla molemmat lonkat kipeinä, ei kestä etenkään kumartelua. Onko teillä ollut vastaavaa? Välillä särkee kovastikin ja alkoi plussatestin jälkeen pikku hiljaa hiipiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
maris39
Mulla huolestuttaa oireiden vähyys. Tänään ei ole yhtään sellainen olo että on raskaana. Ei pahoinvointia tai rintojen arkuutta. rv 5+2. Nää on ihan kauheita piina viikkoja ennen ekaa ultraa. Onko kaikki kunnossa vai onko tuulimuna. Varasin 2 vko päähän varhaisultra. Ainoa oire mikä on niin paineen tunne alavatsalla.
 
Huolestunein mielin ilmoittaudun mukaan joukkoon:
LailaH/eka/3.6.

Plussasin useampi viikko sitten, viimeisten kuukautisten perusteella LA olisi heti kesäkuun alussa, 3.6. Nyt meneillään siis 7+5. Kävin varhaisultrassa tällä viikolla, jossa kaikki näytti hyvältä ja pieni sydän sykki kiivaaseen tahtiin :love:

Tämä on mieheni ja minun ensimmäinen raskaus ja kovin toivottu sellainen. Harmittaa, että huoli keskeytymisestä varjostaa koko ajan mieltä ja mietin että koska tästä raskaudesta pääsee oikein nauttimaan? Varhaisultra toi hetkellistä uskoa ja toivoa normaalista raskaudesta, mutta tänään epävarmuus jälleen otti voiton kun aamulla veskissä pyyhkiessä paperiin tuli ruskeaa verituhrua kahden pyyhkäisyn verran :( Onko muilla kokemuksia alkuraskauden vuodoista? Nyt tarkkailen koko ajan vatsatuntemuksia ja suunnilleen jokaisen nippasun jälkeen juoksen vessaan katsomaan vuodanko lisää. Ahdistavaa!

Ensi viikolla menemme ensimmäiselle neuvolakäynnille, toivottavasti sieltä saisi kotiin tuotua taas edes hetkellistä mielenrauhaa.

Onnea kaikille plussanneille, toivon kaikille ihanaa ja onnistunutta odotusaikaa! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Ihan samoja fiiliksiä on tuosta keskeytymisen pelosta. Koko ajan pyörii päässä, että onko oireita tänään vähemmän kuin eilen tms.

Itseä huolestuttaa, kun rintojen arkuus on vähentynyt. Tänään 5+3, ja edelleenkin oireet ovat lähinnä ajoittaiset mahakivut, etova olo ja runsas valkovuoto. Ei auta kuin odottaa :(
 
Pitäis kai olla onnellinen ettei oo ihan järkkyjä oireita, mutta välillä tuntuu niin ahdistavalta.. Musta tuntuu etten mitään muuta mieti kun että ehkä saan kahden viikon päästä tietää jotain, toivon niin että on myös se lääkäri silloin ekalla neuvolakäynnillä. :unsure:
 
maris39
Hyvä etten ole ainoa kuka pelkää oireiden vähyyttä. Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja pyytää lähetettä varhaisultraan. Yritän olla stressaamatta ja ajatella positiivisesti. On jo ihme että tulin raskaaksi en ollut yhtään varma että se onnistuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Alianna
Minua pelottaa myös oireiden vähyys. Kolmessa edellisessä onnistuneessa raskaudessa on selkeästi ollut pahoinvointia. Tässä ei juurikaan. Yhdessä raskaudessa, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ei ollut MITÄÄN oireita missään vaiheessa. Sitä tarkkailee itseään koko ajan.
Mulla kolme viikkoa varhaisraskauden ultraan. Piinaavan pitkä aika!!! :(
Mut helpottavaa kuulla, että on muitakin, jotka samaa asiaa pohtii. Toivon kaikille tsemppiä tähän alun epävarmuuteen! ❤
 
Heippa, ilmoittaudun mukaan kesäkuisiin. Laskettu on 21.6. Takana on kolme keskeytynyttä keskenmenoa ja sitä ennen kaksi onnistunutta raskautta. Keskenmenojen takia pääsen julkiselle puolelle ultraan RV 7. Oireita on jo, alkoivat aiemmin kun aiemmista raiskauksista
 
  • Tykkää
Reactions: Tiinaliina1
Ilmeisesti aika vallitsevana tunteena täällä tuo menettämisen pelko ja huoli siitä että ei ole oireita. Samoja juttuja tosiaan itsekin täällä kelaillut. :love:

Mä olin eilen viettämässä iltaa kavereiden kanssa ja huomasin siinä istuessa että ei enää tuntunut hyvältä istua sellaisella mutkalla pitkiä aikoja. Ilmeisesti kohtu alkanut vähän kasvaa, siihen viittaisi myös nää menkkamaiset kivutkin. Kasvaakohan se toisella kertaa jotenkin aikaisemmassa vaiheessa? Mulla tosiaan toi huoli vähän laantunut ja ajattelin että täähän on aika hienoo jos pääsee alun läpi tällasella satunnaisella lievällä etomisella sen ympärivuorokautisen huuto-oksentamisen sijaan. Koitetaan siis nauttia siitä että on vähän oireita koska hyvin meidän kaikkien tässä käy! :D(y)
 
  • Tykkää
Reactions: maris39 ja Alianna
maris39
Tänään taas hiukan enemmän raskausoireita. Etovaa oloa syömisen jälkeen ja rinnat arat. Olen myös väsyneempi. Myös paineen tunnetta alavatsalla. Verenpaine myös alhainen Mittasin sen töissä.
 
Heippa! Mä haluaisin liittyä joukkoon. Eilen tein positiivisen testin ja luulen lasketun osuvan ihan kesäkuun lopulle.
Haluan myös liittyä faceryhmään, joten laitan yv:tä tulemaan. :)

maijac/2.lapsi/27.6.2019
 

Yhteistyössä