Kesäkuiset 2020 <3

Ei ole mitenkään paljoa ollut alavatsakipuja. Ennen plussausta oli repäisykipuja. Ainiin no tuossa vatsataudin aikaan eli viikko sitten oli mahottoman kovat alavatsakivut, en yhdistänyt niitä tautiin vaan tähän raskauteen kun niin selkeästi oli kipu alavatsalla. Nyt ei satunnaisia juilimisia lukuunottamatta mitään.
Eilen illalla iski ajatus että apua, onko kaikki kuitenkaan hyvin? Olo on niin normaali. Mutta tänä aamuna kun heräsin niin kahvia ei edelleenkään tee mieli, joten toivon että ois nyt kaikki hyvin. Neuvolaan en ole saanu soitettua kun kuuntelevia korvia niin paljon kotona. :whistle:
Tänään kuukautisista laskettuna 5+6 menossa.
 
Äh. Ensikäynti neuvolaan siirtyy ja samalla vaihtuisi työntekijä. En millään haluaisi tätä uutta terveydenhoitajaa :unsure: Nyt mietinkin, että pitäisikö vaan sanoa ettei uusi aika sovi ja toivoa, että saa ajan jollekin muulle. Vai pitäisikö sanoa ihan suoraan, että haluaa ajan eri työntekijälle? Ärsyttää ihan tosi paljon. Olen ollut muutenkin vaan jatkuvassa stressissä ja ahdistuksessa koko raskauden ajan ja en olisi yhtään kaivannut tällaista :poop:
 
Joko te kaikki olette saaneet raskaustestiin tasavahvat viivat? Tein testin n. 2h pidätyksellä, kun nämä kivut kaivelee, eikö viiva ole vieläkään läheskään kontrolliviivan tummuinen. Nyt siis 4+4. Mua niin pelottaa että tämä ei ole kunnon raskaus :cry:
 
@Mohan jos viiva on kuitenkin sitkeästi vahvistunut, niin eiköhän siellä ihan oikeasti ole joku kiinni :love: en huolehtisi viivojen vahvuuksista, kun kaikilla on niin yksilölliset hormonipitoisuudet. Ja testeissä on vielä ihan kauheota eroja, että joku 25miu testi voi olla lopulta herkempi kuin 10miu jne :)

@Lumihiutale_ jos yhtään lohduttaa, niin mullakin on ihan maanisdepressiivistä tää meno täällä :ROFLMAO: eilen oksensin aamulla kaaressa, mikä siis ei oo mulle edellisessä raskaudessa ollut yhtään tyypillistä, ja rinnat oli niin kipeet et oli vaikea olla. Ja tänään sit ollu ehkä vähän etova olo, mutta tosi vähän. Ja ylläripylläri, rinnat ei yhtään kipeät. Eli ihan mieletöntä aaltoliikettä. Ekassa raskaudessa tällainen aaltoilu Alko vasta 7+ jotain :)

Mutta ymmärrän oiretuskan. On tosi vaikea vaan ajatella et on raskaana ja kaikki on hyvin jos ei tunnu mitään missään. Mulla on henkinen tilanne helpottanut heti iun fyysinen tilanne huononi :rolleyes:... Mutta kääk! 3 yötä joul... Varhaisultraa on.. :D voi kun toivon, että siellä ois kaikki hyvin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Joko te kaikki olette saaneet raskaustestiin tasavahvat viivat? Tein testin n. 2h pidätyksellä, kun nämä kivut kaivelee, eikö viiva ole vieläkään läheskään kontrolliviivan tummuinen. Nyt siis 4+4. Mua niin pelottaa että tämä ei ole kunnon raskaus :cry:
Tässä on mun 4+4 ja 5+0 viivat! Tokihan nämä on yksilöllisiä, mutta tuossa näkyi hyvin vahvistuminen. 7+4 on nähty jo myös sydämen syke :)
0EF80BBC-A03C-4A11-8F56-5D62069409C9.jpeg
 
  • Tykkää
Reactions: Vauhtimamma
Mulla on kans tosi vähän oireita! Neljä päivää sitten löytyi hienosti syke, mutta silti aina iskee epäilys, kun huomaa, kuinka hyvä olo on taas o_O
Millaisilla jutuilla te muut rauhoittelee itseänne? Mä kuitenkin uskon, että kaikilla mielentiloilla on jo vaikutusta niin koitan sitten puhella pikkuiselle (vaikka tiedän ettei se kuule!), kuinka reippaasti se kasvaa jne! Ja koitan lähettää positiivisia ja onnellisia tunteita. Mutta onkohan tällaiseen jotain opasta, ettei tarvitsisi kaikkea päästä keksiä :ROFLMAO:
 
Soittelin tänään neuvolaan. Sähköisesti se esitietolomake täytetty, ja yritin varata varhaisultraan aikaa, mutta eipä ollu kuin 18.11 vapaita aikoja (täällä voi siis itse sähköisen palvelun kautta varata ultra-ajan) joten täytyy huomenna soitella neuvolaan että oiskohan siellä kuitenkin jo aikasempikin aika, en oikeen pysty oottamaan ihan tuonne asti. Tai lähinnä olis hirmu ihana saada varmuus että täällä joku on ja on oikeassa paikassa ja sydän lyö. Jotenkin taas pelottaa. :unsure:
 
Täälläkin varattu neuvola eilen, vähän pakon edessä, kun lähdetään kohta reissuun. Ajat on vähän kortilla.
Ultraan vielä viikko, niin pitkä aika!
Eilen satunnaisia yökkäilyjä, mutta mistään pidemmästä pahoinvoinnista ei voida puhua. Edelleen melko oireetonta.
 
Noniin, mun vuoro ilmottautua: täällä tiputellaan verta. Ei suuria odotuksia enää tälle raskaudelle, koska tätä oli alussa ja nyt alkoi uudelleen. Kipuja ei ole ja sain varattua illalle gyneajan, vaikka siellä tuskin mitään vielä näkyykään. Mutta näillä mennään :(
 
Kivuton tiputteluhan voi olla hyvinkin jotain vaaratonta. Sain kerran ihan varhaisen keskenmenon rv4+ mutta kyllä tiesi saaneensa kun vuoto tuli hirveiden kipujen kera ja sitä vuotoa pulahteli viikkokausia, niin että joka päivä samaan aikaan valui ihan valumalla..

Noista testien viivoista. Mä tein testin ensin ovistestillä, koska niitä sattui kotona olemaan. Pärähti ihan supertumma viiva, jonka myötä menin sitten ostamaan raskaustestin.. sekin tuli tosi tummaksi heti. Tuon varhaisen km aikaan oli vain haalea viiva, joka ei lähtenyt vahvistumaan. Rinnat oli paisunut jo ennen plussaa ja ne lörpsähti ”tyhjiksi”, sitten tuli vuoto.

Nyt olis niin mehukkaat melonit, että harmi kun ei ole miestä, kaikkea sitä huomaakin tekevänsä kuten peilailevansa ilman paitaa että olispa nämä aina tällaiset :whistle: :ROFLMAO: Olen tällä suursyönnillä saanut kilon verran painoa ja kaikki on näköjään onneksi rinnoissa :LOL:
 
Noniin, mun vuoro ilmottautua: täällä tiputellaan verta. Ei suuria odotuksia enää tälle raskaudelle, koska tätä oli alussa ja nyt alkoi uudelleen. Kipuja ei ole ja sain varattua illalle gyneajan, vaikka siellä tuskin mitään vielä näkyykään. Mutta näillä mennään :(
Milloin meet? Eikö se ultrakin ois perjantaina? Minulla kans vuoteli esikoisesta, oisko viikolla 6? En muista kunnolla. Mut koskaan ei selvinnyt mistä johtui, joten voi se olla vaaratontakin!
Oliko tummaa vai kirkasta verta?
 
Kiitos kaikille tsempeistä ❤ menen kuudelta gynelle ja joo, varhaisultra ois ollut perjantaina. Mutta mulla olis huomenna työmatka edessä, joten... En uskalla lähteä, jollen käy tarkastuksessa. :confused: ahdistaa ja jännittää, mutta luin tänään, että pieni vuoto ei lisäks keskenmenoriskiä. Vaikea toki silti suhtautua luottavaisesti tähän, kun vuotoa oli ihan alussa niin pitkään ja nyt taas uudelleen. Äh. Kohta tuo selviää, ehkä. :eek:
 
Moi! Täällä kärvistely koko viime viikko karmeissa vatsakrampeissa. Alavatsa, alaselkä ja reidet tulessa ravattu kolmella eri lääkärillä, ja ainoa epäilys tällä hetkellä on sitten sappikivet... No, itsestä kuulostaa hassulta alavatsakivut sappikivien vuoksi, mutta ostan tässä vaiheessa mitä vaan, mikä ei ole vaaraksi itselle tai tälle alkiolle. Erittäin voimakkaita kohdun kasvukipuja voi kuulemma olla myös, mikä onneksi normaalia. Viikon olin sairauslomalla tuon takia ja tänään sitten vihdoin pääsin varhaisultraan. Piti mennä huomenna, mutta ei enää pystynyt odotteleen. Pahoinvointi iski muuten myös - se siitä oireettomuudesta. Olispa kiva välillä syödä jotain oikeeta ruokaa, mutta ei vaan mene alas.

Ultrassa näkyi siis 6+5 ikäinen pikku sintti, jolla oli oikein reipas sykekin! <3 Päivät heitti kahdella, omien laskujeni mukaan kasassa olisi ollu 6+7.

Mutta jäätävistä vatsakrampeista huolimatta kaikki näytti juuri siltä kuin tässä vaiheessa kuuluukin. Pääsi ”pieni” helpotuksen ja liikutuksen sekainen itku siellä vastaanotolla :D
 
Täällä myös alkoi eilen pieni vuoto, joka lisääntyi tänään. Kipu ei oo jatkuvaa, mutta ajoittain tulee samanlaisia kivuliaita kouristuksia kuin menkkojen aikaan. Nyt lamaantuneena vaan odotan milloin alkaa isompi vuoto.
Mitä luulette, tutkittaisiinkohan tilanne julkisella jos kipuilu ja vuoto jatkuu vai ohjaisivatko vain odottelemaan ja seuraamaan tilannetta jos esim. terveyskeskukseen huomenna soitan?
 
Huomasin tänään, että
Täällä myös alkoi eilen pieni vuoto, joka lisääntyi tänään. Kipu ei oo jatkuvaa, mutta ajoittain tulee samanlaisia kivuliaita kouristuksia kuin menkkojen aikaan. Nyt lamaantuneena vaan odotan milloin alkaa isompi vuoto.
Mitä luulette, tutkittaisiinkohan tilanne julkisella jos kipuilu ja vuoto jatkuu vai ohjaisivatko vain odottelemaan ja seuraamaan tilannetta jos esim. terveyskeskukseen huomenna soitan?
Kannattaa ehkä ennemmin soittaa päivystykseen. Ainakin minua on terveyskeskuksessa aina käsketty odottamaan kotona ja seuraamaan, mutta kun soitin naistenklinikan päivystykseen vuodon takia pääsin ultraan. Tsemppiä! Tuo on kyllä niin kamala tilanne :unsure:
 
Täällä myös alkoi
@Daana mä myös suosittelisin koko ihan pöi ystystä (minne saattavat ottaa vasta 6+ viikolla?) tai sit yksityistä.

@Lennis täällä juuri kotiuduttiin lääkäristä. Huojentavia uutisia: veri ei näytä tulevan kohdusta, koska siellä ei ole mitään epänormaalia, joka voisi vuotaa. Näkyi normi raskaus pussi vastaten viikkoja 5+5 ja myös niin pieni alkio välkkyvällö sykkeellä, ettei sitä vielä voitu luotettavasti mittoa. Eikä sykettä. Mutta syke oli.❤

Ja sitten se, mitä tässä sohvalla miehen kanssa sulatellaan: mahdollisesti toinenkin alkio. Jotain nimittäin näkyi toisesta suunnasta kuvattuna sykkeellisen alkion vieressä. Sillä ei välkkynyt mitään sykettä ja toisesta suunnasta sitä ei kyetty näkemään. Mutta jonkin asian lääkäri siellä näki :eek: olen vähän sokissa, koska kaksosraskaus olisi riski raskaus enkä tiedä kestääkö mulla polla o_O mutta siis.. Apua. Ihanaakinhan se olis!? Mutta lääkäri toppuutteli, että niin suuri suurennos oli, että voihan se olla ihan artefaktakin.
 
  • Tykkää
Reactions: alixa

Yhteistyössä