Kesäkuiset 2020 <3

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Mini-n-n, 25.09.2019.

1. #Exec

#Exec Jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.02.2014
    Saadut tykkäykset:
    6
    @Lennis olen kuullut samaa, että kaikki lääkärit eivät suostu sairauslomaa pahoinvoinnin takia kirjoittamaan. Tuntuu uskomattomalta, kun ei siinä lähes mahataudin kaltaisessa olotilassa kyllä yhtään mitään pysty tekemään.. Osa on kuulemma valittanut lääkärille pahoinvoinnin sijasta kipuja, niitä ei kyseenalaisteta (kuulemma) niin paljoa kuin pahoinvointia. Tuntuu kieltämättä epäreilulta sekin, että pitäisi lääkärille mennessä tietää mitä ajattelukantaa juuri tämä lääkäri edustaa, että saisi muutaman päivän sairauslomaa, jos sen tarpeessa on.

2. taatelinen

taatelinen Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    99
    @Mohan Vaihtelevasti on ollut alavatsakipuja, mutta yleensä kivut eivät ole kestäneet kerralla kovin pitkään. Välillä kivut ovat kyllä olleet koviakin. Eniten kipuja minulla oli viikoilla 5-6.

Pahoinvointi on täällä kääntynyt nyt siihen, että syömisestä tulee aina pahaolo. Eli ainoa mikä "auttaa" olisi se, että ei syö mitään. Mutta pakko on tietysti syödä ja sitten vaan kestää se oksettava olo.

3. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    119
    Voi kamalaa, tsemppiä! Vaikka ilmeisen hyvä oire onkin, on paha olo aika kokonaisvaltainen ja häiritsevä tila kun saa joka paikassa pelätä lervaamista. Ajattelin jo, että viikoista huolimatta sakon meidän perhepäivöhoitajalle suoraan olevani raskaana jos alkaa siellä poikaa kuskatessa etoa. Aika pahaa verta aiheuttaa muuten, jos oksennustautisena pyörii hoitopaikoissao_O

4. Elsaalviina

Elsaalviina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Saadut tykkäykset:
    23
    Ei ole mitenkään paljoa ollut alavatsakipuja. Ennen plussausta oli repäisykipuja. Ainiin no tuossa vatsataudin aikaan eli viikko sitten oli mahottoman kovat alavatsakivut, en yhdistänyt niitä tautiin vaan tähän raskauteen kun niin selkeästi oli kipu alavatsalla. Nyt ei satunnaisia juilimisia lukuunottamatta mitään.
    Eilen illalla iski ajatus että apua, onko kaikki kuitenkaan hyvin? Olo on niin normaali. Mutta tänä aamuna kun heräsin niin kahvia ei edelleenkään tee mieli, joten toivon että ois nyt kaikki hyvin. Neuvolaan en ole saanu soitettua kun kuuntelevia korvia niin paljon kotona. :whistle:
    Tänään kuukautisista laskettuna 5+6 menossa.

5. taatelinen

Rekisteröitynyt:
    05.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    99
    Äh. Ensikäynti neuvolaan siirtyy ja samalla vaihtuisi työntekijä. En millään haluaisi tätä uutta terveydenhoitajaa :unsure: Nyt mietinkin, että pitäisikö vaan sanoa ettei uusi aika sovi ja toivoa, että saa ajan jollekin muulle. Vai pitäisikö sanoa ihan suoraan, että haluaa ajan eri työntekijälle? Ärsyttää ihan tosi paljon. Olen ollut muutenkin vaan jatkuvassa stressissä ja ahdistuksessa koko raskauden ajan ja en olisi yhtään kaivannut tällaista :poop:

6. Lumihiutale_

Lumihiutale_ Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    43
    Siis mulla ei oo MITÄÄN oireita :( silloin pari päivää sitten olin itkuherkkä mutta ei sitäkään enää..

7. Mohan

Mohan Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    106
    Mun oire on vaan tää mahakipu ja sekös huolettaa! Ehkä ihan pientä etomista, ei kuitenkaan varsinaista oksettamista.

8. Mohan

Mohan Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    106
    Joko te kaikki olette saaneet raskaustestiin tasavahvat viivat? Tein testin n. 2h pidätyksellä, kun nämä kivut kaivelee, eikö viiva ole vieläkään läheskään kontrolliviivan tummuinen. Nyt siis 4+4. Mua niin pelottaa että tämä ei ole kunnon raskaus :cry:

9. Revontuli92

Revontuli92 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    1
    Moikka!
    Täällä olis vielä yksi jonka laskettu aika on 4.6.2020 omien laskujen mukaan. Ja esikoinen ❤️
    revontuli92/ 27v /Esikoinen/ LA 4.6.2020

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    119
    @Mohan jos viiva on kuitenkin sitkeästi vahvistunut, niin eiköhän siellä ihan oikeasti ole joku kiinni :love: en huolehtisi viivojen vahvuuksista, kun kaikilla on niin yksilölliset hormonipitoisuudet. Ja testeissä on vielä ihan kauheota eroja, että joku 25miu testi voi olla lopulta herkempi kuin 10miu jne :)

@Lumihiutale_ jos yhtään lohduttaa, niin mullakin on ihan maanisdepressiivistä tää meno täällä :ROFLMAO: eilen oksensin aamulla kaaressa, mikä siis ei oo mulle edellisessä raskaudessa ollut yhtään tyypillistä, ja rinnat oli niin kipeet et oli vaikea olla. Ja tänään sit ollu ehkä vähän etova olo, mutta tosi vähän. Ja ylläripylläri, rinnat ei yhtään kipeät. Eli ihan mieletöntä aaltoliikettä. Ekassa raskaudessa tällainen aaltoilu Alko vasta 7+ jotain :)

Mutta ymmärrän oiretuskan. On tosi vaikea vaan ajatella et on raskaana ja kaikki on hyvin jos ei tunnu mitään missään. Mulla on henkinen tilanne helpottanut heti iun fyysinen tilanne huononi :rolleyes:... Mutta kääk! 3 yötä joul... Varhaisultraa on.. :D voi kun toivon, että siellä ois kaikki hyvin ❤️

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. Cipressi

Cipressi Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    8
    Tässä on mun 4+4 ja 5+0 viivat! Tokihan nämä on yksilöllisiä, mutta tuossa näkyi hyvin vahvistuminen. 7+4 on nähty jo myös sydämen syke :)
    0EF80BBC-A03C-4A11-8F56-5D62069409C9.jpeg

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. Cipressi

Cipressi Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    8
    Mulla on kans tosi vähän oireita! Neljä päivää sitten löytyi hienosti syke, mutta silti aina iskee epäilys, kun huomaa, kuinka hyvä olo on taas o_O
    Millaisilla jutuilla te muut rauhoittelee itseänne? Mä kuitenkin uskon, että kaikilla mielentiloilla on jo vaikutusta niin koitan sitten puhella pikkuiselle (vaikka tiedän ettei se kuule!), kuinka reippaasti se kasvaa jne! Ja koitan lähettää positiivisia ja onnellisia tunteita. Mutta onkohan tällaiseen jotain opasta, ettei tarvitsisi kaikkea päästä keksiä :ROFLMAO:

13. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    119
    Onhan kaikki huonovointiset jo tietoisia lopujo.fi - sivustosta? :)

14. Jenn-a

Jenn-a Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    Täällä käyty varhaisultrassa viime viikolla ,6+3 ja syke näkyi. La siirtyi 7.6. Nyt myös neuvolassa käyty (tänään 7+2), kaikki hyvin. Nt-ultrankin sain varattua, menee marraskuun lopulle mikäli kaikki sujuu hyvin sinne asti. Oireita lähinnä väsymys, ajoittainen pahoinvointi ja rinnat kipeät.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  15. Elsaalviina

Elsaalviina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Saadut tykkäykset:
    23
    Soittelin tänään neuvolaan. Sähköisesti se esitietolomake täytetty, ja yritin varata varhaisultraan aikaa, mutta eipä ollu kuin 18.11 vapaita aikoja (täällä voi siis itse sähköisen palvelun kautta varata ultra-ajan) joten täytyy huomenna soitella neuvolaan että oiskohan siellä kuitenkin jo aikasempikin aika, en oikeen pysty oottamaan ihan tuonne asti. Tai lähinnä olis hirmu ihana saada varmuus että täällä joku on ja on oikeassa paikassa ja sydän lyö. Jotenkin taas pelottaa. :unsure:

16. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    158
    Täälläkin varattu neuvola eilen, vähän pakon edessä, kun lähdetään kohta reissuun. Ajat on vähän kortilla.
    Ultraan vielä viikko, niin pitkä aika!
    Eilen satunnaisia yökkäilyjä, mutta mistään pidemmästä pahoinvoinnista ei voida puhua. Edelleen melko oireetonta.

17. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    119
    Noniin, mun vuoro ilmottautua: täällä tiputellaan verta. Ei suuria odotuksia enää tälle raskaudelle, koska tätä oli alussa ja nyt alkoi uudelleen. Kipuja ei ole ja sain varattua illalle gyneajan, vaikka siellä tuskin mitään vielä näkyykään. Mutta näillä mennään :(

• En tykkää En tykkää x 8
    • List
  18. taatelinen

Rekisteröitynyt:
    05.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    99
    @Effis Voi ei! Toivottavasti olisi kuitenkin vaaratonta vuotoa. Kovasti tsemppiä!

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  19. Vauhtimamma

Vauhtimamma Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Kivuton tiputteluhan voi olla hyvinkin jotain vaaratonta. Sain kerran ihan varhaisen keskenmenon rv4+ mutta kyllä tiesi saaneensa kun vuoto tuli hirveiden kipujen kera ja sitä vuotoa pulahteli viikkokausia, niin että joka päivä samaan aikaan valui ihan valumalla..

Noista testien viivoista. Mä tein testin ensin ovistestillä, koska niitä sattui kotona olemaan. Pärähti ihan supertumma viiva, jonka myötä menin sitten ostamaan raskaustestin.. sekin tuli tosi tummaksi heti. Tuon varhaisen km aikaan oli vain haalea viiva, joka ei lähtenyt vahvistumaan. Rinnat oli paisunut jo ennen plussaa ja ne lörpsähti ”tyhjiksi”, sitten tuli vuoto.

Nyt olis niin mehukkaat melonit, että harmi kun ei ole miestä, kaikkea sitä huomaakin tekevänsä kuten peilailevansa ilman paitaa että olispa nämä aina tällaiset :whistle: :ROFLMAO: Olen tällä suursyönnillä saanut kilon verran painoa ja kaikki on näköjään onneksi rinnoissa :LOL:

20. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    158
    Milloin meet? Eikö se ultrakin ois perjantaina? Minulla kans vuoteli esikoisesta, oisko viikolla 6? En muista kunnolla. Mut koskaan ei selvinnyt mistä johtui, joten voi se olla vaaratontakin!
    Oliko tummaa vai kirkasta verta?

21. vilkevälke

vilkevälke Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    8
    Jospa olis @Effis vaan jotain harmitonta vuotoa, mä pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä!

22. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    119
    Kiitos kaikille tsempeistä ❤️ menen kuudelta gynelle ja joo, varhaisultra ois ollut perjantaina. Mutta mulla olis huomenna työmatka edessä, joten... En uskalla lähteä, jollen käy tarkastuksessa. :confused: ahdistaa ja jännittää, mutta luin tänään, että pieni vuoto ei lisäks keskenmenoriskiä. Vaikea toki silti suhtautua luottavaisesti tähän, kun vuotoa oli ihan alussa niin pitkään ja nyt taas uudelleen. Äh. Kohta tuo selviää, ehkä. :eek:

23. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    119
    Ainiin, @Lennis minusta oli kirkasta verta. Siis ihan punaista. Mutta ei ihan mahdottomia, ei sellaista kuukautisvuotoa kuitenkaan.

24. Täplävaahtera

Täplävaahtera Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    6
    Moi! Täällä kärvistely koko viime viikko karmeissa vatsakrampeissa. Alavatsa, alaselkä ja reidet tulessa ravattu kolmella eri lääkärillä, ja ainoa epäilys tällä hetkellä on sitten sappikivet... No, itsestä kuulostaa hassulta alavatsakivut sappikivien vuoksi, mutta ostan tässä vaiheessa mitä vaan, mikä ei ole vaaraksi itselle tai tälle alkiolle. Erittäin voimakkaita kohdun kasvukipuja voi kuulemma olla myös, mikä onneksi normaalia. Viikon olin sairauslomalla tuon takia ja tänään sitten vihdoin pääsin varhaisultraan. Piti mennä huomenna, mutta ei enää pystynyt odotteleen. Pahoinvointi iski muuten myös - se siitä oireettomuudesta. Olispa kiva välillä syödä jotain oikeeta ruokaa, mutta ei vaan mene alas.

Ultrassa näkyi siis 6+5 ikäinen pikku sintti, jolla oli oikein reipas sykekin! <3 Päivät heitti kahdella, omien laskujeni mukaan kasassa olisi ollu 6+7.

Mutta jäätävistä vatsakrampeista huolimatta kaikki näytti juuri siltä kuin tässä vaiheessa kuuluukin. Pääsi ”pieni” helpotuksen ja liikutuksen sekainen itku siellä vastaanotolla :D

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  25. Daana

Daana Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    28
    Täällä myös alkoi eilen pieni vuoto, joka lisääntyi tänään. Kipu ei oo jatkuvaa, mutta ajoittain tulee samanlaisia kivuliaita kouristuksia kuin menkkojen aikaan. Nyt lamaantuneena vaan odotan milloin alkaa isompi vuoto.
    Mitä luulette, tutkittaisiinkohan tilanne julkisella jos kipuilu ja vuoto jatkuu vai ohjaisivatko vain odottelemaan ja seuraamaan tilannetta jos esim. terveyskeskukseen huomenna soitan?

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi