Kesäkuiset 2020 <3

@Vauhtimamma, voimia sulle haastavaan tilanteeseen! En varmasti itsekään pystyisi muuhun ratkaisuun kuin sä nyt mutta onhan tuo raskas tilanne varmasti teille molemmille. Toivottavasti tilanne ratkeaa molemmille hyvään ratkaisuun kunhan alkujärkytys häneltäkin väistyy.
 
Näättekö pahoja unia? Mie en kovin usein näe ei-raskaana unia, sillon tällön, mutta nyt oon nähny useammin ja ahistavia unia. Millon auto varastettu missä nukkuva lapsi kyydissä, mie uin ja miut yritetään hukuttaa, viime yönä joku putos korkealta sillalta ja olin hyppäämässä perään. Pelottavaa tuommosen jälkeen jatkaa unia ku pelottaa että jatkuu uni huonosti. :unsure:
 
@Elsaalviina mä näen levottomia unia kans. Esikoisen aikaan näin vaatimattomasti unta, että koko maapallo räjähti :ROFLMAO: nyt oon nähny unta et mua jahdataan aseen kans ja huudan et ei saa ampua oon raskaana. Koska muutenhan sais.. :rolleyes:

Joo mut yöt on tosiaan vähän erikoisia nykyään taas. Mulla unet helpotti viimeks myöhemmin. Vaikka kierroksillahan tämä pää käy alusta loppuun :)
 
Täällä myös on levottomat unet jatkuneet koko raskauden ajan. Ei niinkään painajaisia, mutta kummallisia ja kovin toiminnallisia unia :ninja: Yleensä näen tällaisia vain kun olen tulossa kipeäksi.

Onko muilla näkynyt muutosta painossa? Minulla on pudonnut tässä muutaman viime viikon aikana paino suunnilleen pari kiloa, vaikka olen mielestäni syönyt enemmän ja syön paljon useammin kuin ennen. Ei noin pieni pudotus varmaan vielä haittaa, mutta suunta pitäisi kai saada muutettua (n) Olen ihan normaalipainoinen (BMI 22) ja neuvolassa kovasti hoettiin, että paino saa nousta. Sitä lähinnä tässä mietin, että missä vaihessa paino yleensä alkaa nousta? Ja miten paljon tässä nyt sitten pitäisi syödä? :cautious::ROFLMAO:
 
Täällä myös on levottomat unet jatkuneet koko raskauden ajan. Ei niinkään painajaisia, mutta kummallisia ja kovin toiminnallisia unia :ninja: Yleensä näen tällaisia vain kun olen tulossa kipeäksi.

Onko muilla näkynyt muutosta painossa? Minulla on pudonnut tässä muutaman viime viikon aikana paino suunnilleen pari kiloa, vaikka olen mielestäni syönyt enemmän ja syön paljon useammin kuin ennen. Ei noin pieni pudotus varmaan vielä haittaa, mutta suunta pitäisi kai saada muutettua (n) Olen ihan normaalipainoinen (BMI 22) ja neuvolassa kovasti hoettiin, että paino saa nousta. Sitä lähinnä tässä mietin, että missä vaihessa paino yleensä alkaa nousta? Ja miten paljon tässä nyt sitten pitäisi syödä? :cautious::ROFLMAO:
Tuo painoasia on kyllä sellanen, että ei kannata liikaa stressata. Jos syö normaalia ruokaa normaalin määrän, niin kyllä se paino nousee luonnostaan suuremmasta verimäärästä, lapsivedestä, rasvakerroksesta ja itse lapsesta. En tiedä onko ne terkat nykyään sellasia että ne saa äidit ahdistumaan painosta; nousipa se nopeaa tai ei, mutta oon päättäny olla itse stressaamatta asiasta. Eri asia on toki sit jos tulee hullut turvotukset ja sen takia paino nousee nopeasti (enempi siellä loppuraskaudessa) nii sitte toki huomioitava että onko jotain toksemiaan liittyvää tms mutta toisaalta kyllä se turvotuskin on aika normaalia tietyissä määrin.

Eikä sitä ruokaa tarvi syödä mitenkään erityisen paljon. Yks ekstra välipala päivässä on ihan jees. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, välipala ja iltapala. Ne kun yrittää koostaa järkevästi nii hyvä tulee.:)
 
Jep, täällä yksi ”raskausoire” on noi levottomat unet joka yö. Ja niin että muistan niistä aina aamulla jotakin, kun normaalisti aika harvoin muistan ees nähneeni mitään unia.:D
Muuten täällä aika tasaisen harmaata menoa. Väsyttää ihan tajuttomasti koko ajan, yököttävä olo tulee jos vatsa pääsee tyhjäksi ja tuntuu että vähäiset yöunet on kans yhteydessä tähän.. Rintojen arkuus ja kasvu, siinä kai ne oireet sit onkin. Tiistaina neuvola, sit varmaan sen jälkeen saa varata sitä ekaa ultraa.
 
@hanba näin olen itsekin järkeillyt, kiva kuulla että muilla on samoja ajatuksia :) En ollut asiasta aiemmin huolissaan, mutta kyllä se neuvola tosiaan vähän säikäytti :LOL:

Ennen raskautta söin myös melkein päivittäin karkkia ja herkkuja ja olen nyt jättänyt ne lähes kokonaan pois, niin kai sekin toisaalta voi painoon vähän vaikuttaa :rolleyes: Tämä on siis sellainen muutos jonka olin halunnut jo pitkään tehdä, mutta itsehillintä ei riittänyt aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Hei, liittyisin myös joukkoon! Perheemme toinen toivottu lapsi on ilmoittanut tulostaan ❤ laskettu aika kuukautisten mukaan menee loppukuulle 26.6.

Tällä hetkellä siis viikkoja taitaa olla 7+2? Huonohko olo on vaivannut ajoittain, mutta muuten olen vielä säästynyt oireilta. Paitsi, että tuntuu turvottavan melko paljon... Välillä jo nyt tuntuu, että eihän kukaan vain arvaa raskautta vatsastani kun se pömpöttää. Vaikka turvotustahan se vielä varmasti on tässä vaiheessa.

Olen jonkin verran lukenut kirjoituksianne, mutta vielä melko pihalla kun niin paljon olette ehtineen jo höpisemään.
 
Täällä oon lukenut juttuja, mutta vähän jäänyt kommentointi, kun raskaus on sujunut oikein helposti, nyt 10+1
Mulla oli tosi turvonnut olo muutaman viikon ja painoakin oli pari kiloa lisää. Nyt se turvotus on hävinnyt ja painokin takaisin lähtökohdissa o_O Normihousutkin mahtuu kiinni, mikä on ihan kivaa vaihtelua näissä kylmissä syyspäivissä. Oikeastaan nyt kyllä jo odotan masun kasvua :love:
Näen yleensäkin paljon unia, mutta nyt ne on entistä villimpiä ja aiheet on todella mielikuvituksellisia! Unet on myös todella pitkiä ja mietin jo yhdestä, että ois voinut jopa kirjan siitä kirjoittaa.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen ja natsu
No nyt, tänäänhän on mietityttänyt kun on oireet lieventyneet. Ei ole ollut ihan jatkuvasti nälkä (vai olenko sitten päässyt syömään niin hyvin ja tasaisesti isänpäivän kunniaksi että ei ole maha päässyt niiin tyhjäksi). Eikä nyt illasta ole niin pahasti turvottanut mitä yleensä. Kahvikupposenkin sain alas aamupäivällä kakun kera. Ja ei ole sellaista tappoväsymystä ollut tänään kun mitä aiemmin. No, eipä se murehtimalla parane, täytyy vaan toivoa että kaikki on pienellä hyvin. <3 nyt olis kaiketi 8+1 menossa suurinpiirtein sen varhaisultran mukaan.
 
Täälläkin yksi uusi! Olen lukenut taustalla keskusteluita, mutta ei ole uskaltanut vielä kommentoida, kun olo ollut niin epävarma. Perjantain varhaisultran mukaan viikkoja nyt 7+2 (LA 26.6). Taustalla km viime kesältä, eli aika varovaisin mielin vielä tässä vaiheessa. Nyt ollaan kuitenkin jo pidemmällä kuin viimeksi! (y)

Olo ollut koko ajan aika hyvä, mitä nyt vatsaa turvottaa ja muutenkin välilä epämukava olo. Vähän mietityttää, kun on niin vähän oireita, mutta kai tästä oikeasti pitäis olla vaan iloinen! :)

Fb-ryhmään liittymistä mietin ehkä vielä, vieläkö sinne muuten mahtuu?
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
@Elsaalviina oon kans myy pari pv tuskaillut sellasen epätoivon kans, kun oireet on alkaneet kadota olemattomiin. Niin olemattomiin, että oon esim voinut suunnitella (mutten vielä toteuttaa) jumppatunneille osallistumista ym.

Vaikka tätä odotti pahoinvoinnin kourissa, niin nyt on kyllä kova pelko siitä vieläkö kukaan on enää mahassa kyydissä.. Koitan rauhoitella itseä ajatuksella siitä, miten hyvää elämä juuri nyt muutenkin on. Oli vauvaa tai ei ❤ minua se hieman helpottaa tämän kanssa.
 
Täällä 8+4 ja oireet pahentuneet. Pahoinvointia enemmän ja oon joutunut jo oksentamaankin. Ylihuomenna ois vielä kontrolliultra, jos kaikki hyvin niin ehkä tästä uskaltaa läheisille kertoa :barefoot:
Mulla on samanlainen tilanne pahoinvoinnin suhteen, mitä pidemmälle on päässyt, sitä enemmän on tuo oire vahvistunut. Alkuun luulin että pääsen esikoiseen nähden helpommalla, ja vähän myöhempään nämä oireet alkoivatkin kuin silloin. Pari viikkoa on nyt mennyt, että huono olo iskee päivittäin - jopa yöllä on joutunut nousemaan sängystä ja käytävä oksentamassa.
 
Mikäli haluat listalle, laitathan selkeästi erikseen tai punaisella viestiisi
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / laskettu aika / synnäri (halutessasi) :love:


KESÄKUISET 2020

pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 30.5.
Elviina2020 / 29 / 1. lapsi / LA 31.5. - 1.6.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Durable / 38 / 5. lapsi / LA 3.6.
vilkevälke / 33 / 2. lapsi / LA 3.6. / PKS
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
revontuli92 / 27 / 1. lapsi / LA 4.6.
Nempsu1 / 28 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
MariCarina / 38 / 1.lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
hanba / 27 / 1.lapsi / LA 7.6.
Hipp / 37 / 3.lapsi / LA 7.6.
Miann / 26 / 1.lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Lastunen / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Näpsytti / 28 / 2. lapsi / LA 9.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Täplävaahtera / 32 / 1. lapsi / LA 10.6.
HemuliHoo / 30 / 1.lapsi / LA 10.6
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
Daana / 33 / 1. lapsi / LA 14.6.
Vauhtimamma / 35 / 4.lapsi / LA 15.6.
mimosalaha / 30 / 3. lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
Elsaalviina / 29 / 4. lapsi / LA 17.6.
Royalmf / ? / 3. lapsi / LA 17.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
Puuvilja / 35 / 3. lapsi / LA 18.6.
Effis / 36 / 2. lapsi / LA 19.6
Lennis / 34 / 2. lapsi / LA 19.6.
4nniin4 / 23 / 3.lapsi / LA 20.6.
pallomaha123 / ? / 2. lapsi / LA 21.6.
Robebbe / 31 / 1. lapsi / LA 21.6.
Olesia / ? / 4. lapsi / LA 21.6.
tiinuli259 / 29 / 1. lapsi / LA 22.6.
Nuune / 33 / 1. lapsi / LA 23.6.
Omppupomppu91 / 27 / 2. lapsi / LA 25.6.
Bebe kolmonen / 36 / 3. lapsi / LA 25.6.
Vartiruusu / 34v / 1. lapsi / LA 26.6.
Lumihiutale_ / 25 / 3. lapsi / LA 28.6.
Susku87 / 32 / 2. lapsi / LA 28.6.
Paniini / 27 / 2. lapsi / LA 30.6.


Salattuun facebook-ryhmään liittyäksesi laita minulle yksityisviestillä nimesi ja jokin tuntomerkki profiilikuvastasi. :love: Tilaa on!
 
Äh. Olin jo ehtinyt pari päivää iloita siitä, että pahoinvointi tuntui melkein loppuneen. Mutta tänäänpä tulikin sitten ensimmäistä kertaa mukaan kuvioon aamupahoinvointi. Nyt olen myös oikeasti huolissaan, että menee oksentamiseksi :sick: Yleensä minulla on ollut aamuisin ihan normaali olo ja pahoinvointi on alkanut iltapäivällä ja pahentunut illan aikana. Tietysti tänään on vielä töissä sellainen päivä, että en voi olla poissa. Toivottavasti nyt jäisi vaan tähän yhteen päivään, ei ole yhtään kiva pidätellä oksennusta työmatkalla täydessä bussissa (n)
 
Moikka kaikki! Ilmoittautuisin uutena mukaan kesäkuista odottelemaan :love: Rv 10+3 on tänään menossa ja pikkusisarus 4-vuotiaalle esikoiselle tulossa. Facebookissa en ole, mutta täällä olisi mukavaa käydä tätä matkaa yhdessä. Vähän huonosti ehdin kirjoittaa, mutta lukea kyllä hyvinkin. Ehkäisyn poisjättöä odotellessa tuli luettua koko Haaveena vauva 2020 -ketjukin ja elettyä hengessä mukana kaikkien jännityksissä :love: Tätäkin ketjua olen seurannut alusta asti, mutta vasta nyt ehdin liittyä joukkoon.

Eli

havupuu* / 31 / 2. lapsi / 7.6.
 
Deleted member 130614
Mul meni tämä alkuraskauden pahoinvointi sellaiseen jatkuvaan oksenteluun, että vesikään ei tahtonu pysyä sisällä puolta tuntia, ellei kirjaimellisesti nuku aina kun saa nukahdettua. Joten kävin perjantaina päivystyksessä nesteytyksessä ja sain pahoinvointilääkkeet.

Nytkin oksennan 5-7 kertaa päivässä, mutta tuntuu, että edes jotakin ehtii välillä imeytymäänkin. Normaali toimintakyky aivan poissa kyllä. Neuvolassa käytiin ja pitäisi soitella ajanvarausten perässä, mut viel ei oo ainakaan voimat riittäneet siihen.

Ei oo silti aivan toivoton olo, toisinkun silloin päivystykseen lähtiessä oli.
 

Yhteistyössä