Kesäkuiset 2020 <3

@Lennis @taatelinen joo, olin eilen tosi iloinen vuodottomasta päivästä, katotaan jatkuuko sama tänään (y) mut se on jännä, että kun epäilyksen siemen (höhö) on kerran kylvetty, niin ei oikein osaa rauhoittua ja luottaa...

Ja just siks se 3 viikkoa tuntuu melkeen liian pitkältä ajalta. Katon vähän oman tunnetilan mukaan siirränkö ehkä jo aiemmaksi tuota aikaa. Mulle riittää, että kuvaan tulis edes normaali raskaus pussi ja ruskuaispussi, alkio ja syke ois plussaa (alussa). Ajattelen, et kun tässä asiassa mielenrauhan voi tosiaan ostaa, niin ehkä siihen kannattais sit vähän sijottaa :)
 
@Puuvilja tervetuloa mukaan! Toivottavasti tämä pikkuinen nyt pysyy mukana loppuun asti (y) On täällä onneksi muutama muukin odottelemassa ennen fb ryhmään liittymistä. Itse ainakin haluan ensin nähdä sykkeen, kun taustalla on km päättynyt raskaus... Koitan varmaan malttaa odottaa varhaisultraa 8. viikolle, silloin todetun sykkeen jälkeen todennäköisyydet onnistua on jo tosi hyvät :)
Tarkoitatko 8+jotain vai 7+jotain?
 
Tarkoitatko 8+jotain vai 7+jotain?
En ole ihan varma kumpaa tarkoitettiin (n) Kyseessä oli englanninkielinen juttu, jossa käytettiin ilmaisua "seeing a heartbeat at eight weeks". Olen muutenkin jatkuvasti vähän pihalla näiden viikkojen kanssa, kun omaan päähän olisi loogisempaa, että esim. seitsemäs viikko olisi 7+0-7+6, mutta ilmeisesti se kuitenkin on jo edellinen viikko? :oops: Tai näin ainakin laskuri väittää :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikki!
Plussasin eilen illalla, ja tänä aamuna. Ja kyllä vain testiin piirtyi selkeät viivat. :love:
Edellisen kierron raskaus päätyi hyvin varhaiseen keskenmenoon, joten nyt taas vähän varovaisella mielellä, mutta jospa tällä kertaa kyytiläinen pysyisi kyydissä.
Justiinsa laskurilla katoin että laskettu aika ois kuukautisten mukaan 17.6, ovis oli vähän myöhempään joten la:kin luultavasti, mutta olkoon nyt tuo la kun en oviksen päivämäärää muista.
Onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia meille kaikille! :love:

Eli listaan saa lisätä Elsaalviina/29v/4.lapsi/17.6
 
Minäkään en vielä fb:iin taida siirtyä, ehkä varhisultran jälkeen aikaisintaan. Tosi epävarma olo koko ajan. Mitään muita oireita ei ole kuin väsymys, kipeät rinnat ja ajoittaiset alavatsatuntemukset. Viikkoja nyt 6+3. Uutta raskaustestiä en taida uskaltaa enää tehdä... dpo 19 viimeisin, eikä siinä läheskään tasavahvat viivat. Dpo 12 verrattuna kyllä huomattavasti tummempi. Ärsyttävää kun ei osaa iloita vielä... Ehkä oon vaan lukenu nyt liikaa tuulimunista ja keskenmenoista.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Kiitos @taatelinen! @Täplävaahtera ei minullakaan ole tuon vahvemmat viivat testissä, jos yhtään lohduttaa.

Listaan saa lisätä Puuvilja/35v/3. lapsi/18.6.
Toistan itseäni, mutta en jotenkin usko noiden viivojen vertailuihin muiden kans ku ne on niiiiiiin yksilöllisiä (n) itse tiedän, että mulla implantaatio tapahtuu ehkä hieman normaalia aiemmin (dpo6-8),koska nytkin plussasin Dpo8. Ja siten tietty saan aiemmin ja vahvempia viivoja. Yleisin implantaatio päivä naisilla on dpo9. Ja sit sen jälkeenkin jokaisella naisella ja vielä jokaisella raskaudella on oma istukankasvatustahtinsa :)
 
Toistan itseäni, mutta en jotenkin usko noiden viivojen vertailuihin muiden kans ku ne on niiiiiiin yksilöllisiä (n) itse tiedän, että mulla implantaatio tapahtuu ehkä hieman normaalia aiemmin (dpo6-8),koska nytkin plussasin Dpo8. Ja siten tietty saan aiemmin ja vahvempia viivoja. Yleisin implantaatio päivä naisilla on dpo9. Ja sit sen jälkeenkin jokaisella naisella ja vielä jokaisella raskaudella on oma istukankasvatustahtinsa :)
Mäkin toistelin vähän itseäni kun koko ajan jauhan noista viivoista täällä :D Oot kyllä varmasti ihan oikeassa. Yksilöllisestihän nuo hCG-tasot nousee. Ehkä nyt vois siirtyä noiden viivojen miettimisestä vaikka sen varhaisultran odotteluun <3 Kahta viivaahan tässä on jo pitkään toivottu nähtävän, joten nyt kun ne siinä on niin täytyis osata iloita niistä!

”Kaikki on hyvin niin kauan, kunnes toisin todistetaan.” - joku viisas joskus

Eli olkoon nyt just kaikki hyvin.
 
Mäkin toistelin vähän itseäni kun koko ajan jauhan noista viivoista täällä :D Oot kyllä varmasti ihan oikeassa. Yksilöllisestihän nuo hCG-tasot nousee. Ehkä nyt vois siirtyä noiden viivojen miettimisestä vaikka sen varhaisultran odotteluun <3 Kahta viivaahan tässä on jo pitkään toivottu nähtävän, joten nyt kun ne siinä on niin täytyis osata iloita niistä!

”Kaikki on hyvin niin kauan, kunnes toisin todistetaan.” - joku viisas joskus

Eli olkoon nyt just kaikki hyvin.
No juuri näin! Mut kyllä mäkin siis jatkuvasti omia viivojani vahtaan, vahvistuu ko, heikentyykö, jnejne :poop::ROFLMAO:

Tosi rasittavaa kun ei osaa vaan luottaa.

Hei tietääkö joku jotain kivoja odotusblogeja? Esikoisen aikaan luin muutamaakin, mutta nyt ovat hiljentyneet. Vinkkejä? :)
 
Mulla oli viime yönä ihan järkyttävät vatsakrampit:devil: Heräsin kipuun, oli pakko nousta sängystä, tuli kamalan kuuma ja hiki pintaan. Märkä läntti jäi matolle kun koitin siinä maata ja vaikeroida. Tuli ihan oksettava olo siitä kivusta. Kesti jotain 10-20min. Olin ihan varma, että kohta alkaa vuoto ja menee kesken:unsure: Sitten olin vähän aikaa ehtinyt nukkumaan ja 1,5h päästä tuli uusi, mutta lievempi ja kesti vähemmän aikaa, mutta sekin kovempaa kipua, kun ne jomotukset, mitä mulla on ollut nyt lähes joka päivä. Vähän kovempia on ollut ennenkin just öisin, mut ei mitään tällaista. Ja mulla on ollut ihan kunnon kuukautiskivutkin, mutta tää oli jotain ihan muuta. Onko kellään muulla ollut samanlaista nyt tai aiemmissa raskauksissa?
 
Mäkin toistelin vähän itseäni kun koko ajan jauhan noista viivoista täällä :D Oot kyllä varmasti ihan oikeassa. Yksilöllisestihän nuo hCG-tasot nousee. Ehkä nyt vois siirtyä noiden viivojen miettimisestä vaikka sen varhaisultran odotteluun <3 Kahta viivaahan tässä on jo pitkään toivottu nähtävän, joten nyt kun ne siinä on niin täytyis osata iloita niistä!

”Kaikki on hyvin niin kauan, kunnes toisin todistetaan.” - joku viisas joskus

Eli olkoon nyt just kaikki hyvin.
Mulla oli viime yönä ihan järkyttävät vatsakrampit:devil: Heräsin kipuun, oli pakko nousta sängystä, tuli kamalan kuuma ja hiki pintaan. Märkä läntti jäi matolle kun koitin siinä maata ja vaikeroida. Tuli ihan oksettava olo siitä kivusta. Kesti jotain 10-20min. Olin ihan varma, että kohta alkaa vuoto ja menee kesken:unsure: Sitten olin vähän aikaa ehtinyt nukkumaan ja 1,5h päästä tuli uusi, mutta lievempi ja kesti vähemmän aikaa, mutta sekin kovempaa kipua, kun ne jomotukset, mitä mulla on ollut nyt lähes joka päivä. Vähän kovempia on ollut ennenkin just öisin, mut ei mitään tällaista. Ja mulla on ollut ihan kunnon kuukautiskivutkin, mutta tää oli jotain ihan muuta. Onko kellään muulla ollut samanlaista nyt tai aiemmissa raskauksissa?
Mulla oli viime yönä ihan järkyttävät vatsakrampit:devil: Heräsin kipuun, oli pakko nousta sängystä, tuli kamalan kuuma ja hiki pintaan. Märkä läntti jäi matolle kun koitin siinä maata ja vaikeroida. Tuli ihan oksettava olo siitä kivusta. Kesti jotain 10-20min. Olin ihan varma, että kohta alkaa vuoto ja menee kesken:unsure: Sitten olin vähän aikaa ehtinyt nukkumaan ja 1,5h päästä tuli uusi, mutta lievempi ja kesti vähemmän aikaa, mutta sekin kovempaa kipua, kun ne jomotukset, mitä mulla on ollut nyt lähes joka päivä. Vähän kovempia on ollut ennenkin just öisin, mut ei mitään tällaista. Ja mulla on ollut ihan kunnon kuukautiskivutkin, mutta tää oli jotain ihan muuta. Onko kellään muulla ollut samanlaista nyt tai aiemmissa raskauksissa?

Viikko sitten (4+4) oli ihan kunnon kipukohtaus yksi yö, siis sellainen menkkakipu potenssiin 100. Heräsin siihen ja oli todella tuskainen olo, kipu säteili ylävatsalle saakka ja olin täysin varma että menee sillä hetkellä kesken. Herätin miehenkin kivun takia ja sanoin että nyt täytyis päästä varmaan vessaan, mutta en vielä pystynyt edes nousemaan ylös.

Kivun väistyttyä soitin Naistenklinikalle, josta onneksi sanottiin tuon kuulostavan näille viikoille täysin normaalilta! Muistutteli vielä miten keskenmenoon ei pysty itse vaikuttamaan yms., mutta painotti, ettei tuo kuulostanut yhtään sellaiselta. Säikähdin sitä kyllä ihan hirveästi.
 
  • Tykkää
Reactions: lilja1234
@lilja1234 Heräsin suunnilleen 4+5 paikkeilla yhtenä yönä aika vastaavan kuuloiseen kipukohtaukseen. Se ei kestänyt kun noin 10 minuuttia, mutta oli tosi voimakasta kipua. Olin myös sen jälkeen ihan läpimärkä hiestä ja kovasti huolestutti km tai että olisi merkki ku raskaudesta. Aika voimakkaita kipuja on tullut sen jälkeenkin muutaman kerran, mutta ilmeisesti ne ovat normaaleja alkuraskaudessa :cautious:

Tänään on vaivannut ihan järkyttävä väsymys. Nukuin juuri parin tunnin päikkärit ja yhä vaan väsyttää :sleep: Kurjaa, kun olisi ollut kivaa ulkoilua miehen siskon kanssa tiedossa tänään, mutta en vaan jaksa tehdä MITÄÄN. Ja nyt ahdistaa, että vaikutan ihan krapulaiselta, kun ei haluta vielä kertoa oikeaa syytä väsymykseen :poop::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: lilja1234
Mulla on tässä raskaudessa kovempia alavatsakipuja kuin muissa. Oon ollu monta kertaa ihan varma, että vuoto alkaa, spontaanissa keskenmenossa oli aikoinaan just niin, tosin vasta monen viikon päästä tästä. Tää on tosi hermostuttavaa mutta kai niin kauan kuin ei tuu vuotoa ja kipu menee ohi niin pitää luottaa, että kaikki on ok.

Mun keskenmenot on sattuneet vasta viikkoja varhaisultran jälkeen (ja ultrassa ollu asiat hyvin) niin en oo nyt ollut ultraan menossa mutta nää kivuliaat olot kyllä mietityttää nyt kovasti. En tiiä. Viikkoja ehkä 5+6 vasta. Odottavan aika on ihan järjettömän pitkä.
 
Katselin tossa listaa, kiva että meitä +30 odottajia on enemmänkin! On sit muitakin joille valvominen on raskaampaa :LOL:

Yritin tänään varata ultraa, mutta ei onnistu kuin vasta maanantaina suoraan toimipisteestä. Päivät ar-ultralle on vähän rajoitetut, että ehtisi tulemaan se rv7 täyteen ja ollaan lähdössä reissuun. Haluaisin sitä ennen käydä. :whistle:

Nyt en sit tiedä minne soitan maanantaina ja kysyn apuja siihen alkavaan pahoinvointiin. Meillä neuvolassa lääkärit vain 1x/viikko, joten asian kanssa pitää olla ajoissa. Tosin, en tiedä määrääkö edes sieltä, kun en ole vielä asiakas.
 
@lilja1234 Heräsin suunnilleen 4+5 paikkeilla yhtenä yönä aika vastaavan kuuloiseen kipukohtaukseen. Se ei kestänyt kun noin 10 minuuttia, mutta oli tosi voimakasta kipua. Olin myös sen jälkeen ihan läpimärkä hiestä ja kovasti huolestutti km tai että olisi merkki ku raskaudesta. Aika voimakkaita kipuja on tullut sen jälkeenkin muutaman kerran, mutta ilmeisesti ne ovat normaaleja alkuraskaudessa :cautious:

Tänään on vaivannut ihan järkyttävä väsymys. Nukuin juuri parin tunnin päikkärit ja yhä vaan väsyttää :sleep: Kurjaa, kun olisi ollut kivaa ulkoilua miehen siskon kanssa tiedossa tänään, mutta en vaan jaksa tehdä MITÄÄN. Ja nyt ahdistaa, että vaikutan ihan krapulaiselta, kun ei haluta vielä kertoa oikeaa syytä väsymykseen :poop::ROFLMAO:

Täällä kanssa väsymystä ilmassa, on kyllä ollut jo tovin, en tiedä onko sitten raskaudesta johtuvaa. Muistelen esikoisen odotusajalta, että pahempaa luvassa. :confused: Mittasin itseltäni hemoglobiininkin, se tietty oli ihan ok.
 
Onko täällä muita, joilla ei ole minkäänlaisia raskausoireita? Mulla on tissit vaihtelevasti vähän kipeät, mutta ei mitään muuta. Ahdistaa vähän, kun tuntuu, että muilla raskaus ilmenee jo vaikka ja millä tavalla ja ite vaan on. Eikö tunnu missään mitään (n)

Nyt 4+2 oviksesta, 4+6 kuukautisista.
 
Onko täällä muita, joilla ei ole minkäänlaisia raskausoireita?
Mä! Oon 6+6 ja ainut oire on väsymys! Tuntuu aika oudolle kieltämättä! Pari viikkoa sitten oli enemmän arat rinnat ja alavatsa, mutta eipä nekään enää. Ens viikolla oon menossa varhaisultraa, ja toivotaan, että pikkuinen sieltä löytyy :)

@Täplävaahtera, niistä leffaviivoista mun kohdalla sain haalean viivan dpo14 ja tasavahvat dpo 21. Tein myös digit dpo15 tuli 1-2 vkoa, dpo 22 sain 2-3 vkoa ja dpo 29 3+ vkoa eli ainakin tulos nousi tasaisesti niin eikös se ole ihan hyvä merkki? Ehkä tähänkin voin vielä ens pe varhaisultran jälkeen kertoa, miten kävi!
 
  • Tykkää
Reactions: Täplävaahtera
Onko täällä muita, joilla ei ole minkäänlaisia raskausoireita? Mulla on tissit vaihtelevasti vähän kipeät, mutta ei mitään muuta. Ahdistaa vähän, kun tuntuu, että muilla raskaus ilmenee jo vaikka ja millä tavalla ja ite vaan on. Eikö tunnu missään mitään (n)

Nyt 4+2 oviksesta, 4+6 kuukautisista.
Mulla nyt 5+4, ja ainoat oireet on kova väsymys (joka voi tosin myös johtua uudesta työstä ja siitä että aamu-unisena joudun nyt heräämään joka aamu klo 5) ja tosi kipeät rinnat. Välillä myös heittää päässä, mutta sitäkin mulla on usein niska-hartiaseudun vaivojen vuoksi. Pahoinvointia ei ole yhtään, ei vaikka olis kuinka tyhjä vatsa. Ruokahalu on huono, mutta sellainen se aina on kun on jotain uutta jännittävää/stressaavaa meneillään.

Mä huomaan myös että ahdistaa lukea kun muilla on jo kovasti oireita. Tuntuu että kaikilla muilla raskaus se vaan etenee ja on jotenkin todellisempaa oireineen kaikkineen. Vaikka tosi yksilöllistähän se oireiden ilmeneminen on, eikä näillä viikoilla monellakaan vielä mitään oireita juuri ole. Oon ymmärtänyt, että rv 6-8 olis se yleisin aika mahd. oireiden alkamiselle.
 
Mulla nyt 5+4, ja ainoat oireet on kova väsymys (joka voi tosin myös johtua uudesta työstä ja siitä että aamu-unisena joudun nyt heräämään joka aamu klo 5) ja tosi kipeät rinnat. Välillä myös heittää päässä, mutta sitäkin mulla on usein niska-hartiaseudun vaivojen vuoksi. Pahoinvointia ei ole yhtään, ei vaikka olis kuinka tyhjä vatsa. Ruokahalu on huono, mutta sellainen se aina on kun on jotain uutta jännittävää/stressaavaa meneillään.

Mä huomaan myös että ahdistaa lukea kun muilla on jo kovasti oireita. Tuntuu että kaikilla muilla raskaus se vaan etenee ja on jotenkin todellisempaa oireineen kaikkineen. Vaikka tosi yksilöllistähän se oireiden ilmeneminen on, eikä näillä viikoilla monellakaan vielä mitään oireita juuri ole. Oon ymmärtänyt, että rv 6-8 olis se yleisin aika mahd. oireiden alkamiselle.
Joo tämä :( ei mulla esikostakaan alkanu pahoinvointi ku rv7, mut silti. Nyt on ollu vaan rinnat vähän arat ja nekään ei enää tänään. Km ja tuulimuna pyörii vaan päässä, mut pakko yrittää vaan jaksaa sinne varhaisultraan (n)
 
Joo tämä :( ei mulla esikostakaan alkanu pahoinvointi ku rv7, mut silti. Nyt on ollu vaan rinnat vähän arat ja nekään ei enää tänään. Km ja tuulimuna pyörii vaan päässä, mut pakko yrittää vaan jaksaa sinne varhaisultraan (n)
Minulla oli muuten pientä rintojen aristusta siinä 4+2 paikkeilla ja se meni ohi noin viikoksi. Nyt on menossa suunnilleen 6+1 ja rinnat ovat olleet todella kipeät jo useamman päivän. Jotenkin tuntuu kuin rinnat olisi vähän kasvaneetkin, mutta ei kai se vielä ole mahdollista? :cautious: Muutenkin on nämä oireet vaihdelleet päivittäin. Eilen ei ollut olleenkaan pahoinvointia, mutta tänään yrittivät (ja yrittävät edelleen) aamupalaleivät tulla ylös :sick:
 
Minulla oli muuten pientä rintojen aristusta siinä 4+2 paikkeilla ja se meni ohi noin viikoksi. Nyt on menossa suunnilleen 6+1 ja rinnat ovat olleet todella kipeät jo useamman päivän. Jotenkin tuntuu kuin rinnat olisi vähän kasvaneetkin, mutta ei kai se vielä ole mahdollista? :cautious: Muutenkin on nämä oireet vaihdelleet päivittäin. Eilen ei ollut olleenkaan pahoinvointia, mutta tänään yrittivät (ja yrittävät edelleen) aamupalaleivät tulla ylös :sick:
Voi ne kyllä turvota jo alussa paljonkin! Itellä ei ihan hirveitä ole turvonnut nyt eikä esikoisen aikanakaan, mutta kaverilla rinnat kasvo aivan hillittömästi alusta alkaen :D

Voi vitsi, alkuraskaus voi olla (hullua kyllä) tosi raskasta jos ei ole minkäänlaisia oireita. On toki voimakkaasti oireilevillakin, mutta ehkä henkisesti sitten meillä oireettomilla. Ja luulis, että itekin olisin rauhallisempi kun edelliselläkäön keikalla ei ollut paljon mitään oireita, mutta näemmä sitä ei vaan opi relaamaan kun on näin iso ja tärkeä asia kyseessä. Ja muistan vielä tuonkin, että oireet saattoi aaltoilla päivästä ja viikosta toiseen, mut silti tässä koko päivän ollu ihan luovutusfiiliksillä, että ei tästä mitään tuu :poop: tyhmä minä ja tyhmä pää. :poop:
 
Voi ne kyllä turvota jo alussa paljonkin! Itellä ei ihan hirveitä ole turvonnut nyt eikä esikoisen aikanakaan, mutta kaverilla rinnat kasvo aivan hillittömästi alusta alkaen :D

Voi vitsi, alkuraskaus voi olla (hullua kyllä) tosi raskasta jos ei ole minkäänlaisia oireita. On toki voimakkaasti oireilevillakin, mutta ehkä henkisesti sitten meillä oireettomilla. Ja luulis, että itekin olisin rauhallisempi kun edelliselläkäön keikalla ei ollut paljon mitään oireita, mutta näemmä sitä ei vaan opi relaamaan kun on näin iso ja tärkeä asia kyseessä. Ja muistan vielä tuonkin, että oireet saattoi aaltoilla päivästä ja viikosta toiseen, mut silti tässä koko päivän ollu ihan luovutusfiiliksillä, että ei tästä mitään tuu :poop: tyhmä minä ja tyhmä pää. :poop:
Alkaa muuten käydä vähän hankalaksi tämä salassapitäminen, kun on niin kovat turvotukset :ROFLMAO: Mutta joo, itselläkin on vähempi oireiset päivät olleet ihan kidutusta. Tosiaan taustalla minulla on kesältä km ja se raskaus oli melko oireeton. Olen siis itse kiitollinen jokaisesta oireesta, vaikka eiväthän ne mitään oikeasti takaa. Ja vastaavasti oireeton raskaus voi sujua ihan mainiosti.

Jännitän kovasti alkavaa viikkoa, sillä edellinen raskaus päättyi 6+4 ja tuntuu, että 8. viikolle pääseminen olisi nyt minulle se ensimmäinen merkittävä virstanpylväs. Sitä pidemmälle en ole uskaltanut oikein vielä haaveillakaan.
 
Auts, kun imetys sattuu.
Toivlttavasti menee ohi, että ei tarviis lopettaa imetystä.
Väsymys on ihan älytöntä. Pari tuntia aamulla heräämisestä olisin valmis päiväunille.
Aamulla meinasin oksentaa kahvin hajusta.

Mut niin, ei nää oireetkaan mitää kerro, et kaik olis hyvin.
Edelleen on olo, et ei mee kaik hyvin.
 

Yhteistyössä