Kesäkuiset 2020 <3

@JenniSyys ilman muuta mukaan vain! Onnea plussasta (y)

KESÄKUISET 2020

pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 29.5.-2.6.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.


Muistutuksena vielä tällekin sivulle :p:
Kesäkuisten salaiseen facebook-ryhmään liittymisestä yksityisviestiä vastaisuudessa minulle.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Täällä plussattiin viime perjantaina. Menkat oli 11.9 eli normaalin kierron (28pv) mukaan la olisi 17.6 ja oman kierron (31pv) mukaan 20.6. Ainakin tänään oli verikokeissa hcg reilu 66, eiköhän siellä jokin kasva siis

Esikoinen 12/17 ja itsellä ikää 21



Onko Facebook ryhmä siis suljettu vai salainen ryhmä? Suljettuun jos liittyy niin sehän saattaa kavereille näyttää ehdotuksissa että olen tässä ryhmässä?
 
Tein viikonloppuna positiivisen testin. Haluaisin nyt varata ajan varhaisultraan, mutta mihin ajankohtaan se kannattaisi varata, kun en tiedä viikkoja tarkalleen(n) Edelliset kuukautiset alkoi 6.9., mutta ovulaatio oli vasta 23-24.9. paikkeilla. Kuukautiset ovat nyt 4-5 päivää "myöhässä". Kiitos avusta!
 
Uskaltaudun nyt minäkin liittymään noin 20 plussatestin jälkeen. Eihän sitä voi koskaan tietää varmaksi kuitenkaan, kuinka tässä käy. Eli mimosalaha/30/3.lapsi la n. 16.6

Oireita on pikkuisen enemmän kuin esikoiskaksosista(oli oireeton raskaus, maha vain kasvoi:rolleyes:) Lähinnä naama kukkii, väsyttää ja kaikki haisee hirveesti. Testin tiesin tehdä kuitenkin lähinnä siksi, että yritystä on tässä nyt hetken jo ollut:)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin nyt uskaltautua tänne. Plussasin jo reilu viikko sitten, mutta halusin odottaa kunnes digitesti näytti +3 ja tänään aamulla se nyt sitä sitten näytti :) Kierto vaihtelee hiukan, mutta mennään nyt vaikka 28 päivän mukaan, jolloin LA olisi 6.6.

Kyseessä toinen raskaus. Ensimmäinen raskaus päättyi viime kesäkuussa keskenmenoon 7. viikolla. Toipuminen km:sta oli raskasta ja vaikuttaa paljon myös siihen, miten olen kokenut tämän raskauden. En ole vielä pystynyt oikein kuvittelemaankaan sellaista vaihtoehtoa, jossa tämä ei päättyisi samoin :unsure: Toivon kuitenkin tosi kovasti kaiken menevän hyvin tällä kertaa. Oireina on ollut väsymystä, herkistynyt hajuaisti ja lievää pahoinvointia, joka yleensä lisääntyy iltaa kohden. Ihan aluksi oli myös huimausta, mutta se on vähentynyt. Jatkuvasti on nälkä ja täytyy syödä välipaloja aterioiden välissä. Välillä tuntuu kipuja alavatsassa. Niin ja turvotusta on aika reilusti, jouduin jo ostamaan isomman koon farkut, kun vanhat eivät menneet kiinni :ROFLMAO:

Vielä en ole valmis liittymään fb ryhmään, ehkä ultran jälkeen voisin sitä harkita, jos pelot vähän helpottavat. Tässä vaiheessa en vielä halua ottaa riskiä, että ryhmässä olisikin joku tuttu :oops:

Listalle voi lisätä:
taatelinen/33/1. lapsi/LA 6.6.
 
Uskaltautuiskohan sitä tänne jo. Plussan sain viikko sitten, hyvin hyvin haalean, siitä se on onneksi tummunut pikkuhiljaa. Tänään (4+6) viimeinen testi (rfsu) ja lisää en aio ostaa. Vihdoin siis tummempi viiva, mutta ei yhtä tumma kontrolliviivan kanssa, mikä stressaa nyt jostain syystä hirveesti! LA kesäkuun 10. tai 17. laskurista riippuen...
 
Minäkin uskaltaudun tänne jo vähän huutelemaan, plussasin lauantaina. Ja sunnuntaina. Ja maanantaina. Ja tiistaina. :ROFLMAO: on ollut vaikea uskoa plussaa, koska vuotoa on ollut viime viikon torstaista asti. Koska viivat vahvistuu, toivon parasta...

Mutta mietin samaa kuin @lilja1234, mun menkat Alko 9.9. Ja ovis oli 27.9.. Nyt siis olisi arviolta 3+4,mutta tahtoisin vuotojen vuoksi varmistaa raskauden sijainnin mahdollisimman pian. Onko kellään kokemusta, milloin voi aikaisintaan mennä tätä katsomaan (sykettä tai alkiota en siis edes vielä odottaisi näkeväni).

Lisäkysymys: minulla on ollut pari pv inhottavia sukkapuikkokipuja kohdunkaulalla. Esikon raskaudessa tällaista ei ollut.. Onko muilla kokemuksia? Kun on niin epävarma vuotojen takia, niin panikoi nyt kaikesta :rolleyes:
 
Minäkin uskaltaudun tänne jo vähän huutelemaan, plussasin lauantaina. Ja sunnuntaina. Ja maanantaina. Ja tiistaina. :ROFLMAO: on ollut vaikea uskoa plussaa, koska vuotoa on ollut viime viikon torstaista asti. Koska viivat vahvistuu, toivon parasta...

Mutta mietin samaa kuin @lilja1234, mun menkat Alko 9.9. Ja ovis oli 27.9.. Nyt siis olisi arviolta 3+4,mutta tahtoisin vuotojen vuoksi varmistaa raskauden sijainnin mahdollisimman pian. Onko kellään kokemusta, milloin voi aikaisintaan mennä tätä katsomaan (sykettä tai alkiota en siis edes vielä odottaisi näkeväni).

Lisäkysymys: minulla on ollut pari pv inhottavia sukkapuikkokipuja kohdunkaulalla. Esikon raskaudessa tällaista ei ollut.. Onko muilla kokemuksia? Kun on niin epävarma vuotojen takia, niin panikoi nyt kaikesta :rolleyes:
Sukkapuikkokivut kuulostaa tutuilta! Samanlaisia ollut täälläkin. Ja siis nimenomaan ihan kun olis sukkapuikko kohdunkaulassa. Tai raaka spagetti :D

Epävarma olo täälläkin. Oon tehnyt kuutisen raskaustestiä toivoen, että saisin kirkuvan punaisen testiviivan. Pelkään että on liian alhaiset hCG-tasot. Mistä lie saanut tällasen päähäni...
 
@lilja1234 ja @Effis En ole varma milloin raskauden sijainnin voi nähdä. Käsittääkseni suositellaan odottamaan ainakin 7. viikolle, jotta syke näkyisi varmasti ja ei tule turhaa huolta siitä liian aikaisen ultran takia.

Itse olen ajatellut ehkä käydä varhaisultrassa 7. viikon lopulla tai 8. viikolla. Nyt on siis menkkojen mukaan laskettuna 5+4. :)
 
@lilja1234 ja @Effis En ole varma milloin raskauden sijainnin voi nähdä. Käsittääkseni suositellaan odottamaan ainakin 7. viikolle, jotta syke näkyisi varmasti ja ei tule turhaa huolta siitä liian aikaisen ultran takia.

Itse olen ajatellut ehkä käydä varhaisultrassa 7. viikon lopulla tai 8. viikolla. Nyt on siis menkkojen mukaan laskettuna 5+4. :)
Kiitos tästä :) mulla menkoista laskien 4+1 mutta tosiaan oviksesta 3+4. Esikon kans oli tismalleen sama ero, 4 pv, mut silti neuvolassa mentiin menkkojen mukaan. Taidan silti ton alkuraskauden ultraan yrittää odotella ainakin 7+0 oviksesta. Enempään en ehkä vuotohuolien vuoksi pysyy :oops: jos siis päästään sinne asti.

@Täplävaahtera huh, onneks en oo ainoa :D jotenkin ahdistaa kaikki, mitä esikko raskaudessa ei ollut, kuten nuo tuikkailut ja toki sit tää vuotelu. Päivä kerrallaan mennään :)
 
Kiitos tästä :) mulla menkoista laskien 4+1 mutta tosiaan oviksesta 3+4. Esikon kans oli tismalleen sama ero, 4 pv, mut silti neuvolassa mentiin menkkojen mukaan. Taidan silti ton alkuraskauden ultraan yrittää odotella ainakin 7+0 oviksesta. Enempään en ehkä vuotohuolien vuoksi pysyy :oops: jos siis päästään sinne asti.

@Täplävaahtera huh, onneks en oo ainoa :D jotenkin ahdistaa kaikki, mitä esikko raskaudessa ei ollut, kuten nuo tuikkailut ja toki sit tää vuotelu. Päivä kerrallaan mennään :)
Kiitos @taatelinen :) Tuohon 7 viikolle ajattelin tähdätä, mutta kun en tiedä mistä sen laskisin ja vaikka tietäisinkin, niin olen vähän epävarma näiden viikkojen laskemisen kanssa, kun on ensimmäinen raskaus kyseessä:LOL: Mutta taidan tehdä samoin kun @Effis ja laskea varhaisultraa varten viikot oviksesta.

Kannattaako muuten neuvolaan soittaa heti?
 
Kiitos @taatelinen :) Tuohon 7 viikolle ajattelin tähdätä, mutta kun en tiedä mistä sen laskisin ja vaikka tietäisinkin, niin olen vähän epävarma näiden viikkojen laskemisen kanssa, kun on ensimmäinen raskaus kyseessä:LOL: Mutta taidan tehdä samoin kun @Effis ja laskea varhaisultraa varten viikot oviksesta.

Kannattaako muuten neuvolaan soittaa heti?
Jos nyt laskin oikein, niin oviksesta katsottuna mun viikot on 2+1o_O Kuulostaa vähältä, ihmettelen et testeihin tulee jo selkeää viivaa jos noin pienet viikot ja aikaisemmin ei oo ollut mahdollisuutta tärpätä. Sorry spämmi ja oma pihalla olo.
 
Jos nyt laskin oikein, niin oviksesta katsottuna mun viikot on 2+1o_O Kuulostaa vähältä, ihmettelen et testeihin tulee jo selkeää viivaa jos noin pienet viikot ja aikaisemmin ei oo ollut mahdollisuutta tärpätä. Sorry spämmi ja oma pihalla olo.
Kokeilepa vaikka tällä laskurilla niin, että lasket hedelmöittymisen mukaan ja laitat siihen oviksen päivämäärän:
https://www.vau.fi/raskaus/laskettuaika-raskauslaskuri/

Jos kuukautiset ovat 4-5 päivää myöhässä, pitäisi nyt varmaan olla kuitenkin 4+ jotain. :)
 
  • Tykkää
Reactions: lilja1234
@lilja1234 siis kun lasken oviksesta, niin lisään siihen ovispäivään (mulla 27.9.) 2 viikkoa. Siis nyt oviksesta 12pv+2 viikkoa niin menossa 3+5 :) tän kaavan mukaan menkat ois alkaneet 13.9. Vaikka alkoivat 9.9., mutta tässä siis menee "alkion iän" mukaan arvio eikä menkkojen alkupäivä :)

Olipas sekava selitys :ROFLMAO: no, täällä siis jännätään huomista menkkoja, alkaako vai ei. Jos ei ala su mennessä, uskallan liittyä virallisesti joukkoon :love:

Muoks sulla @lilja1234 ois ton mukaan siis 4+1 (y)
 
Viimeksi muokattu:
@lilja1234 siis kun lasken oviksesta, niin lisään siihen ovispäivään (mulla 27.9.) 2 viikkoa. Siis nyt oviksesta 12pv+2 viikkoa niin menossa 3+5 :) tän kaavan mukaan menkat ois alkaneet 13.9. Vaikka alkoivat 9.9., mutta tässä siis menee "alkion iän" mukaan arvio eikä menkkojen alkupäivä :)

Olipas sekava selitys :ROFLMAO: no, täällä siis jännätään huomista menkkoja, alkaako vai ei. Jos ei ala su mennessä, uskallan liittyä virallisesti joukkoon :love:

Muoks sulla @lilja1234 ois ton mukaan siis 4+1 (y)
Aivan, mä siis laskin, että oviksesta on tuo reilu 2vk, mutta en lisännyt siihen sitä normaalin kierron mukaista 2vk. Eli nyt olen suunnilleen kartalla!:) Kiitos teille:love:
 
KESÄKUISET 2020
pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 29.5.-2.6.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
mimosalaha / 30 / 3.lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
 
Vasta vähän viikkoja kasassa mutta raskausoireita löytyy jo :eek: Tissit niin kipeät että heräsin yöllä ja jouduin vaihtamaan asentoa, pahoinvointia jollei syö säännöllisesti, itkuherkkyyttä, ylenmääräistä murehtimista, turvotusta niin että näytän kuin olisin huomattavasti pidemmällä raskaudessa ym. Onko muilla ollut oireita jo tässä viidennellä (?) raskausviikolla?!?
Niin ja alavatsan nipistely ja vihlonta.
Ja selkäkivut o_O
 
Viimeksi muokattu:
@JenniSyys minulla oli viidennellä viikolla oireina lähinnä huimaus, väsymys ja vähän etova olo.

Onko muilla ollut "menkkakipuja"? Siis saman tyyppisiä kipuja, joita tulee kuukautisten aikaan, mutta tietysti ilman niitä kuukautisia. Minulla on ollut niitä tässä silloin tällöin, mutta eivät ole olleet erityisen kipeitä. Tänään iski kuitenkin sen verran luja kipu, että oli pakko päästä hetkeksi makuulle. Luin kyllä, että kivut eivät olisi vaarallisia, mutta aika hurjalta tuntuu (n) Kiristävät vaatteet pahentavat kipua ja vatsa on niin turvonnut, että kaikki kotiverkkaritkin ja alushousutkin kiristävät :ninja: Minulla on aina ollut tosi kovat menkkakivut, niin onkohan tämä nyt vaan minun osani kärsiä myös kovista kohdun kasvukivuista? No, niin kauon kun alkio pysyy mukana kestän kyllä mitä vaan kipuja :rolleyes:
 
Heipä hei :LOL: Vaikka mulla pitäs olla la menkkojen mukaan toukokuun lopulla niin jotenkin olen tämän kesäkuisten ryhmän ottanut omakseni. Joten jatkan edelleen täällä olipa uässä mikä aika vaan (jos siis ylipäätään mahassa vauvaa on). :ROFLMAO:

Mulla alkoi tällä viikolla pahoinvointi ja miten mä olinkaan siitä ilonen :ROFLMAO::giggle: kumma juttu. Oireeton aika oli kammoa. :cry: En tiiä vaan miten pystyn olemaan töissä jos olo äityy kamalaksi. No se on sen ajan murhe ja kai sitä saikkua voi hakea. Tänäänki oli onneks karkkia rasiassa mukana joita sit imeskelin yhden koulutuksenki ajan et pystyn olemaan. Tää on vähä ku kestokrapula ;):sick: En oksenna mut yökin ja sydän takoo ym:sick:

Kivuista sen verran et mulla on alaselkä kipua mutta tulin tulokseen et oon painunu jotenkin eri asentoon ja juilii välillä mahaakin. Vähähän ne tuntemukset pelottaa. Vielä viikko ultraääneen. Neuvola olis tosiaan ny pe ku viime viikolla peruuntui. Saan mennäki taaperon kanssa ku mies töissä ja en oo kertonut mun äidille esim :p

Mulla olis nyt menkkojen mukaan 7+0 viikot. Hui ku "paljon"jo.

Kiva kun saadaan uusia porukkaan mukaan (y) Tervetuloa :love:
 
@lilja1234 Kyselit tuolla aiemmin siitä neuvolasta. Sen voi ihan hyvin varata kun testiin on tullut plussa ja kuukautiset ovat jääneet tulematta :) Kun soittaa aikaisin, pääsee ehkä paremmin myös valitsemaan itselle sopivan ajan, kun on vielä enemmän aikoja vapaana.
 
@JenniSyys minulla oli viidennellä viikolla oireina lähinnä huimaus, väsymys ja vähän etova olo.

Onko muilla ollut "menkkakipuja"? Siis saman tyyppisiä kipuja, joita tulee kuukautisten aikaan, mutta tietysti ilman niitä kuukautisia. Minulla on ollut niitä tässä silloin tällöin, mutta eivät ole olleet erityisen kipeitä. Tänään iski kuitenkin sen verran luja kipu, että oli pakko päästä hetkeksi makuulle. Luin kyllä, että kivut eivät olisi vaarallisia, mutta aika hurjalta tuntuu (n) Kiristävät vaatteet pahentavat kipua ja vatsa on niin turvonnut, että kaikki kotiverkkaritkin ja alushousutkin kiristävät :ninja: Minulla on aina ollut tosi kovat menkkakivut, niin onkohan tämä nyt vaan minun osani kärsiä myös kovista kohdun kasvukivuista? No, niin kauon kun alkio pysyy mukana kestän kyllä mitä vaan kipuja :rolleyes:
Mulla alkoi tänään 6. viikko ja kyllä, menkkakipuja ollu lähes koko ajan. Tosin nyt jo paljon lievempänä. Viime viikolla oli ihan kunnon kipukohtaus yksi yö, siis sellainen menkkakipu potenssiin 100. Heräsin siihen ja oli todella tuskainen olo, kipu säteili ylävatsalle saakka ja olin täysin varma että menee sillä hetkellä kesken. Herätin miehenkin ja sanoin että nyt täytyis päästä varmaan vessaan, mutta en vielä pystynyt nousemaan ylös.

Kivun väistyttyä soitin Naistenklinikalle, josta onneksi sanottiin tuon kuulostavan näille viikoille (tuolloin siis 4+4) täysin normaalilta. Muistutteli vielä miten keskenmenoon ei pysty itse vaikuttamaan yms., mutta painotti, ettei tuo kuulostanut yhtään sellaiselta. Säikähdin sitä kyllä ihan hirveästi

Ja housuut kiristää myös, etenkin loppupäivästä ei pysty istumaan vaikkapa farkut jalassa. Tuntuu kuin joku työntäisi jotain navasta läpi vatsaan Sellanen inhottava pistely ja tuikkiminen. Tuntuu että on lähellä että pissa lirahtaa housuun.
 
Mulla alkoi tänään 6. viikko ja kyllä, menkkakipuja ollu lähes koko ajan. Tosin nyt jo paljon lievempänä. Viime viikolla oli ihan kunnon kipukohtaus yksi yö, siis sellainen menkkakipu potenssiin 100. Heräsin siihen ja oli todella tuskainen olo, kipu säteili ylävatsalle saakka ja olin täysin varma että menee sillä hetkellä kesken. Herätin miehenkin ja sanoin että nyt täytyis päästä varmaan vessaan, mutta en vielä pystynyt nousemaan ylös.

Kivun väistyttyä soitin Naistenklinikalle, josta onneksi sanottiin tuon kuulostavan näille viikoille (tuolloin siis 4+4) täysin normaalilta. Muistutteli vielä miten keskenmenoon ei pysty itse vaikuttamaan yms., mutta painotti, ettei tuo kuulostanut yhtään sellaiselta. Säikähdin sitä kyllä ihan hirveästi

Ja housuut kiristää myös, etenkin loppupäivästä ei pysty istumaan vaikkapa farkut jalassa. Tuntuu kuin joku työntäisi jotain navasta läpi vatsaan Sellanen inhottava pistely ja tuikkiminen. Tuntuu että on lähellä että pissa lirahtaa housuun.
Siis herätin miehen kivusta säikähtäneenä, en sen takia että piti päästä vessaan :D
 

Yhteistyössä