Kesäkuiset 2020 <3

Täällä vasta 4+3, rinnat kipeät, mutta ei onneksi vielä pahoinvointia. Töissä alkaa sitten haastavat ajat. Viimeeksi alkoi viikko plussasta oksentelu.
Vatsaa nipistelee ja kipristelee säännöllisen epäsäännöllisesti.
 
Ei ole rajattu vielä tarkemmin mitään. Ajateltiin semmoista alle 100hlö mutta yli 30 hlö sakkia. Hyvin vielä mahtuu varmasti pidemmän aikaa mukaan:)

Hyvä juttu :) Täällä kuitenkin myös meitä tuoreita plussanneita, kun ei ihan vielä uskalla liittyä. Osa kuitenkin menee jo useamman viikon edellä. Ja eiköhän kesäkuisia tule vielä matkaan mukaan! :barefoot:
 
Toivottavasti ketju ei kuole kokonaan, sillä itse ajattelin jäädä täysin tälle puolelle kun Facebook ei kiinnosta :) täällä mennään yhä oireetonna. Ehkä vähän väsyttää, mutta siinä kaikki. Testimielessä oikein söin kalaa lounaaksi, hyvin upposi sekin vaikka viime raskaudesta muistan ehdottoman kalaöklötyksen :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: #Exec ja taatelinen
Täälläkin on oikein hyvä olo eli ihan oireetonta. Pohdin, että onko siellä vauva ollenkaan vai sattuuko tämä vain olemaan näin helppoa alkuun (7+0) :p Viime yönä unessa sain tietää, että olisi tulossa kaksoset, mutta toivottavasti se pysyy unena vaan! :LOL:
 
@Lennis täällä ollaan! :p


KESÄKUISET 2020
pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 30.5.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Täplävaahtera / 32 / 1. lapsi / LA 10.6.
HemuliHoo / 30v/1.lapsi/LA 10.6
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
mimosalaha / 30 / 3. lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
Elsaalviina / 29 / 4. lapsi / LA 17.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
Lennis / 34 / 2. lapsi / LA 18.6.
Puuvilja / 35 / 3. lapsi / LA 18.6.
pallomaha123 / ? / 2. lapsi / LA 21.6.

Salaisessa Facebook-ryhmässä ruhtinaallisesti tilaa vielä! Mikäli mielit liittyä, laita minulle yksityisviestillä nimesi ja jokin tuntomerkki profiilikuvasta. (y)
 
Huihui, pitäisiköhän uskaltaa jo hypätä mukaan.. Pelottaa kyllä niin paljon.

Taustaa: Yritys aloitettu tänä vuonna maaliskuussa. Kesäkuun alussa plussasin, mutta ilo muuttui suruksi heinäkuun lopulla kun todettiin kkm rv 8. Siinä oli heti tyhjennyksestä alkaen yksi pidempi kierto alkuun, jolloin ei yritetty, toki ei ehkäisyäkään ollut. Sitten ekojen menkkojen jälkeen aloitettiin taas yritys ja sain ihan testeilläkin ekaa kertaa ovulaation kiinni. Suureksi yllätykseksi plussasinkin sitte syyskuussa. Nyt menossa kuukautisista laskettuna 6+1, ja ensimmäinen lapsi siis kyseessä.

Pelottaa ihan hulluna. Oireita on alkanu ilmetä, mm. rintojen ja nännien arkuus ja pahoinvointi mikä ilmenee niin ettei tee mieli syödä kerrassaan mitään. En kuitenkaan yhtään uskalla vielä luottaa siihen että kaikki menis hyvin nyt. Odotan jotenkin tosi paljon sitä että päästään rv 9 asti ja yli siitä milloin viimeksi meni kesken.

Itseäni ei kiinnosta fb, vaan ihan vaan tänne aattelin jäädä anonyymisti höpöttelemään samassa veneessä olevien kanssa. :)

Listalle saa siis lisätä:

hanba/27v/1.lapsi/la 7.6.2020
 
Heipsan

Täällä yksi uusi ilmoittautuu. Viikkoja nyt 6+1 edellisistä kuukautisista laskettuna ja sen perusteella siis LA olisi 7.6.2020
Ensikertalainen olen ja on kyllä päässä niin monta ajatusta että huhhuh
Vielä ollaan asia pidetty salassa kun niin alussa vasta. Tosin olen kyllä nyt jo niiiiin turvoksissa että aika hankala tätä on kohta enää salailla
Listalle saa siis lisätä
Miann/26v/1.lapsi/LA7.6

Myös FB ryhmä kiinnostaa mutta vielä en uskalla liittyä, ihan siksi jos sattuu tuttuja olemaan.
 
Vitsit tämä on jännää. Yritän olla luottavaisin mielin, ja jotenkin onkin luottavaisempi mieli kuin keskenmenneessä. Mutta oireettomuushan se aina mietityttää, nyt on 4+ jotain, ei hajua mitä, ja oireena vain pieni väsymys. Pienet on kyllä viikotkin vielä. Mutta alavatsan kohdalla on semmonen jännä paineentunne ja välillä semmosia repäisykipuja, niin yritän luottaa että jospa kyytiläinen pysyy kyydissä.
Edellisissä raskauksissa tyttöjä oottaessa oli oksentelua ja krapulaista oloa varmaan rv15 asti ja senkin jälkeen jos syömisväli venyi, poikaa odottaessa en oksentanut kertaakaan mutta iltapäiväinen turvotus ja täysi olo oli aikamoista. Miulla siis tyttöjen ja pojan raskaudet olleet oireiltaan selkeästi erilaisempia. :ROFLMAO:
Jännä nähdä miten nyt. :)
Täällä taisi olla muutama muukin vähäoireinen?
 
Kiva kun olet päässyt tänne @hanba ! Olinkin jo vähän odotellut milloin liityt mukaan ;)

Tervetuloa mukaan myös muut uudet :)

@Miann turvotus on tullut myös minulle hyvin tutuksi. Viikonlopun aikana turvotus levisi vatsasta tisseihin ja alkaa oikeasti huolestuttaa, että työkaverit kohta huomaa :cautious: ostin kokoa isommat housut, mutta nekin jo puristavat ja välillä alushousutkin aiheuttavat tukaluutta :poop: :ROFLMAO:
 
@Elsaalviina Juu kyllä tämä melko vähäoireista toistaiseksi on. Keskenmennessä oireet alkoi aiemmin ja oli rajumpia, siitä sit päättelinkin ettei kaikki ole hyvin ku ne alkoi vaimeta. Yritän silti liikaa olla miettimättä oireita ku ei ne miltään kuitenkaan suojaa.

@taatelinen Pitkään emmin tänne tuloa, mutta toisaalta mikäpä ryhmä just nyt olis enää osuvampi kuin tämä. :)

En ole vielä varannu neuvolaa, aikaisintaan loppuviikosta voisin harkita. Jotenki siitäkin jäi traumat ku ei päässy viimeksi edes ekalle käynnille ja oli todella raskasta sit soitella sinne ja perua. Mikähän on se takaraja milloin pitää soittaa...(n)
 
Mukava kun muutkin oireettomat ilmoittautuu :D mulla tänään tissit taas vähän aristaneet, hieman oon normia väsyneempi mutta siinä se. Mulla tänään 4+3 oviksesta, 5+0 menkoista. Miten ihmeessä sitä jaksaa oottaa varhaisultraa marraskuun alkuun :eek: ennen sitä en varmaan tuu oikeen uskoon olevani raskaana.

En oo ees harkinnut neuvolaan soittelua vielä, vaikka kai se pian pitäisi jo. Jotenkin vaan ahdistaa varata aikaa, jos sen joutuukin perumaan (n) typerää. Mut ehkä sit 7+0 varhaisultra jälkeen. Meilläpäin eka neukkukäynti on joka tapauksessa vasta viikolla 10.
 
Mukava kun muutkin oireettomat ilmoittautuu :D mulla tänään tissit taas vähän aristaneet, hieman oon normia väsyneempi mutta siinä se. Mulla tänään 4+3 oviksesta, 5+0 menkoista. Miten ihmeessä sitä jaksaa oottaa varhaisultraa marraskuun alkuun :eek: ennen sitä en varmaan tuu oikeen uskoon olevani raskaana.

En oo ees harkinnut neuvolaan soittelua vielä, vaikka kai se pian pitäisi jo. Jotenkin vaan ahdistaa varata aikaa, jos sen joutuukin perumaan (n) typerää. Mut ehkä sit 7+0 varhaisultra jälkeen. Meilläpäin eka neukkukäynti on joka tapauksessa vasta viikolla 10.
Minäkin varasin tänään ar-ultran, mutta täytyy mennä 6+9, kun oli vähän huono lääkäritilanne. Ollaan seuraavalla viikolla reissussa.
Neuvolan varmaan varaan sitten heti ultran jälkeen. Reissun jälkeen jos pääsen varaamaan niin on jo viikkoja 9+4, sit ei enää ehdi, kun töissäkin pitää käydä :cautious:
 
Minä mietin myös tuota neuvolan varaamista ja sitä, miten pahalta se tuntui viimeksi perua :unsure: Mutta soitin silti jo 4+6 paikkeilla, kun ultrassa todettiin kesällä pientä poikkeavuutta kohdussa ja yksityisellä gyne oli sitä mieltä, että pitäisi seurata jos tulen uudelleen raskaaksi. Tänään oli soittoaika terveydenhoitajan kanssa ja pääsen nyt ainakin siihen lääkärintarkastukseen normaalia aiemmin. Lisäksi halusi vielä konsultoida jotain asiantuntijaa, kun terveyskeskuslääkäri oli antanut niin outoja ohjeita. Terveydenhoitaja oli tosi mukava ja empaattinen, jaksoi kysellä ja tuli sellainen olo, että oli "minun puolellani". Km liittyen kaikki julkisella oli ihan kamalaa, ei saanut mitään apua eikä ketään kiinnostanut, niin odotukset minulla eivät tästäkään olleet korkealla... Onneksi oli positiivinen yllätys. Ensimmäinen neuvolakäynti minulla olisi jo kahden viikon päästä, kunhan nyt sinne asti päästään o_O
 
Kiva kun olet päässyt tänne @hanba ! Olinkin jo vähän odotellut milloin liityt mukaan ;)

Tervetuloa mukaan myös muut uudet :)

@Miann turvotus on tullut myös minulle hyvin tutuksi. Viikonlopun aikana turvotus levisi vatsasta tisseihin ja alkaa oikeasti huolestuttaa, että työkaverit kohta huomaa :cautious: ostin kokoa isommat housut, mutta nekin jo puristavat ja välillä alushousutkin aiheuttavat tukaluutta :poop: :ROFLMAO:
@taatelinen kuulostaa erittäin tutulta :ROFLMAO: mie tänään justii mietin notta pitäs lähtä housu ostoksille kun kaikki tuntuu jo ihan liian pieniltä :ROFLMAO: työpaidat ja takki miulla onneks niin väljät että niillä kyllä pystyy tän pitämään piilossa vielä tovin.
Sitä tässä oon kauhistellu et jos nyt jo näytän siltä ko oisin nielaissut koripallon, ni kuinka hemmetin iso tästä mahasta sitten tulee ko se oikeesti alkaa kasvamaan :eek::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Huomenta! Täällä ilmoittautuu MariCarina/38v./1.lapsi/LA 5.6
Edellisessä kierrossa takana biokemiallinen ja nyt vahva plussa tähän kiertoon. Alkuun oli järkyttävää turvotusta, tissit mega arat ja turvonneet, huimausta ja tuikkailevaa tai viiltelevää kipua sekä paineentunnetta. Nyt ei enää mitään, pelottaa.
Mies niin onnessaan että meinasi tilata vaunut jo eilen, itse lähinnä pala kurkussa että kuluis jo aika ja pääsis edes siihen ultraan.
Asun ulkomailla ja täällä ei minkäänlaista neuvola järjestelmää, ihan tavalliselle lääkärille menossa huomenna ke joka lähettää sit kunnalliselle gynelle jossakin kohtaa. Mutta huomenna tiedän varmaan tarkemmin minne uskaltaisi varata sen ultran.
Nopealla vilkaisulla näyttäisin olevani vanhimmasta päästä ja nyt varsinkin ensisynnyttäjänä, joulun jälkeen olisimme hakeutuneet lapsettomuushoitoihin
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
No niin täällä käyty varhaisultrassa sittenkin jo tänään aamulla. Viikkoja siis nyt 5+6 vasta. Ollut kaksi päivää kamalia vatsakipukohtauksia, ja tänään aamulla oli pakko käydä varmuuden vuoksi tarkastuttamassa ettei oo mitään huolestuttavaa. Kippurassa kävelin eilis illan ja tän aamun kun väänsi sisuskaluja. Tuntui että pian lentää ripsa, yrjö ja menkat samanaikaisesti.

Raskausontelo (?) oli 10 mm, vastasi siis hyvin viikkoja, eikä kuulemma vielä pitäisi alkioita näkyä. Vasta sitten kun se raskauspussi/-ontelo on 15 mm, voi aikaisintaan jotain näkyä. Mutta pääasia että raskaus on kohdunsisäinen - jee! Pieni erävoitto tähän alkuun :D Kaikki näytti hyvältä ja todennäköisesti oon saanut jonkun vatsataudin poikasen, tai sitten vaan pakki (ja mieli) sekaisin tästä raskaudesta...

Pienen kaiun sai ruskuaispussistakin ja todennäköisesti viikon päästä jo näkyisi alkiokin. 24.10. olisi siis se varsinainen varhaisultra, jonka aiemmin varasin. Taidan mennä jos taloudellisesti vielä raaskin... Tosin aika kallista varmisteluahan tää on. Mutta jos sitten sen jälkeen siirtyisi kokonaan julkisen puolen asiakkaaksi. Sais edes nämä alun epävarmuudet ”ostettua” pois.
 
Varhaisultrassa käyty. Siellä oli kaikki hyvin, sydän löi. :love: Aika epätodellinen olo vieläkin.
Nyt rv 7+1. :) Etova olo jatkuu. Mikään makea ei maistu. Hedelmät, tuore leipä ja pasta maistuu liiankin hyvin. Turvotusta niin paljon, että farkut tuntuu epämukavilta. Niin ja ensi viikolla on ensimmäinen neuvola aika!
 
No niin täällä käyty varhaisultrassa sittenkin jo tänään aamulla. Viikkoja siis nyt 5+6 vasta. Ollut kaksi päivää kamalia vatsakipukohtauksia, ja tänään aamulla oli pakko käydä varmuuden vuoksi tarkastuttamassa ettei oo mitään huolestuttavaa. Kippurassa kävelin eilis illan ja tän aamun kun väänsi sisuskaluja. Tuntui että pian lentää ripsa, yrjö ja menkat samanaikaisesti.

Raskausontelo (?) oli 10 mm, vastasi siis hyvin viikkoja, eikä kuulemma vielä pitäisi alkioita näkyä. Vasta sitten kun se raskauspussi/-ontelo on 15 mm, voi aikaisintaan jotain näkyä. Mutta pääasia että raskaus on kohdunsisäinen - jee! Pieni erävoitto tähän alkuun :D Kaikki näytti hyvältä ja todennäköisesti oon saanut jonkun vatsataudin poikasen, tai sitten vaan pakki (ja mieli) sekaisin tästä raskaudesta...

Pienen kaiun sai ruskuaispussistakin ja todennäköisesti viikon päästä jo näkyisi alkiokin. 24.10. olisi siis se varsinainen varhaisultra, jonka aiemmin varasin. Taidan mennä jos taloudellisesti vielä raaskin... Tosin aika kallista varmisteluahan tää on. Mutta jos sitten sen jälkeen siirtyisi kokonaan julkisen puolen asiakkaaksi. Sais edes nämä alun epävarmuudet ”ostettua” pois.
Mä kyllä ymmärrän niin täysin. Just miehen kans puhuttiin, et ei taideta kumpikaan kestää sinne 1.11. Asti tätä odottelua, vaan muutetaan aikaa ehkä aikaisemmalle.. Kun silloin olisi oviksesta 7+0. Esikoista näkyi 5+3 ruskuaispussi eikä mitään muuta, mutta kyllä sekin auttoi kun tiesi juuri, että a. Edes jotain siellä on ja b. Se jokin on kohdunsisäinen.

Ens maanantai olis oviksesta 5+3. Mietin, että jos menisin perjantaina kun on 6+0 :barefoot: katotaan nyt, ens viikon alussa ehtii hyvin vielä varailla niin voi tässä pohtia omia olojansa.
 
@MariCarina, täälläkin tuntuu nyt olevan oireeitonta. Tissikipu ja vatsan nippailut hävinneet. Viikkoja 4+5 tänään. Ei auta kuin odottaa.

Kiva @Täplävaahtera, että siellä kuitenkin näkyi, että on oikeassa paikassa. Mitä teillä maksaa yksityisellä ultrat? Täällä on suurinpiirtein 230e. Kallista!

@alixa, nyt voi vähän huokaista, kun sykkeet näkyy :love:
Terveystalossa (Hki) maksoi kaikkinensa tuo käynti n. 170 €. Aavassa kävin joskus muissa asioissa ja silloin vastaava setti maksoi yli 200 €. Kumpikin hinta siis Kela-korvauksen jälkeen.
 
Oletteko löytäneet jotain kivoja raskaus/vauva podcasteja? Minulla on tapana kuunnella työmatkalla vaihtelevasti äänikirjoja ja podcasteja ja kiinnostaisi löytää jotain tähän aihepiiriin liittyvää :) Itse arvostan erityisesti tutkittuun tietoon perustuvia juttuja, varsinkin kun aihepiiri on näin esikoista odottaessa vielä itselle aika vieras. Toki myös hyviä äänikirjoja voi vinkata. Tällä hetkellä väsymys estää perinteisten kirjojen lukemisen, kun yksi sivu saa jo nukahtamaan :D Töissäkin on vaikea pysyä hereillä, onneksi näin syksyllä voi höpöttää pimeydestä työkavereille ;)
 

Yhteistyössä