Kesäkuiset 2020 <3

Täällä alkoi vuoto ihan samalla tavalla ja samassa vaiheessa kuin edellisessä keskenmenossa. :cry: Siitä varmaan johtuivat eiliset kovat kivutkin. Tsemppiä muiden odotukseen, toivottavasti teillä jatkuu.
Voi taatelinen, olispa jotain muuta vuotoa. Voimia ❤

Facebook-ryhmään mahtuu mukaan, @pehmistä voi lisätä sinne.

Mä hörpin tänään smoothieta töissä vähän väliä, se oli aika hyvä, siinä oli marja-aroniaa, mangoa, omenasosetta, vettä, vähän maustamatonta jugurttia. Hapankorppuja oon syönyt kans ja jugurttia. Kirpeät omput maistuu. Koitan syödä järkevästi hiilihydraatteja ja välttää sokeria ja se on kyllä vaikeaa tässä krapulaolossa. Mutta eipä se ikuisesti jatku, kunhan raskaus jatkuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Ihanan paljon uusia plussia! Ihan superisti onnea kaikille, tasapuolisesti (y) Toivottavasti sain kaikki listalle.

@Vauhtimamma tosi paljon tsemppiä haastavaan tilanteeseen! On vaikea edes kuvitella kaikkia tuntoja, mitä päässä pyörii. Toivottavasti ajatukset kuitenkin selkiää ja saat puretuksi mieltä, kirje kuulostaa hyvältä ja lempeältä lähestymistavalta. :love: Salatussa faceryhmässä tosiaan on tilaa ja ovet avoinna!

@taatelinen tosi kurja uutinen :cry: voimia, toivotaan että olisi jotain harmittomampaa vuotelua.

KESÄKUISET 2020
pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 30.5.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
MariCarina / 38 / 1.lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
hanba / 27 / 1.lapsi / LA 7.6.
Hipp / 37 / 3.lapsi / LA 7.6.
Miann / 26 / 1.lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Täplävaahtera / 32 / 1. lapsi / LA 10.6.
HemuliHoo / 30v/1.lapsi/LA 10.6
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
Daana / 33 / 1. lapsi / LA 14.6.
Vauhtimamma / 35 / 4.lapsi / LA 15.6.
mimosalaha / 30 / 3. lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
Elsaalviina / 29 / 4. lapsi / LA 17.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
Lennis / 34 / 2. lapsi / LA 18.6.
Puuvilja / 35 / 3. lapsi / LA 18.6.
Lillin / 34 / 3. lapsi / LA 20.6.
4nniin4 / 23 / 3.lapsi / LA 20.6.
pallomaha123 / ? / 2. lapsi / LA 21.6.

Salattuun facebook-ryhmään liittyäksesi laita minulle yksityisviestillä nimesi ja jokin tuntomerkki profiilikuvastasi. :love: Tilaa on!
 
Jos minäkin sitten... rv 6+6 täällä, la 5.6
Ilman @Vauhtimamman viestiä en olisi varmaan kirjautunut ollenkaan. Tilanne mulla melkolailla sama, yksin odottelen ja mies ei edes tiedä. Ei olla suhteessa.
En tiedä edes haluanko kertoa hänelle. Lapsia mulla on ennestään 4, eikä ollut suunnitelmissa tämä tämmöinen ollenkaan. Ikääkin jo lähes 40. Ahdistaa, pelottaa ja kaikkea mahdollista muuta.:(
 
Tervetuloa @Durable! Ei varmasti olla ainoita, moni toki valitsee olla pitämättä lasta. Minullakin se oli käynyt mielessä, että pillerit naamaan vaan, mutta nyt tosipaikan tullen huomasin etten pysty. Ihmiselämän alku sisälläni tuntuu niin vahvalta. Avauduin juuri vähän fyssarilleni tästä, että melkein nolottaa tulla yrittämättä raskaaksi kun toiset yrittää, eikä onnistu tai menee kesken :( Osanotto sen kohdanneille.

Mun tapauksessa onneksi lapsen isä on todella fiksu jumalaisen komeutensa lisäksi, mietinkin tässä että olin niin hulluna häneen, että ehkäpä munasolunikin villiintyivät vain odottamaan sitä hetkeä, että ovulaatio tapahtuu silloin kun siittiöt ovat lipuneet paikalle.. Minullakin on pieni myooma, joten iän lisäksi olin ajatellut ettei tässä enää edes olisi parhaat prosentit hedelmöittyä.

Olen vuosien ajan jaellut pakkeja kaikille niille miehille, jotka ovat sanoneet haluavansa omia lapsia, koska en ole ikinä kokenut sitä, millaista on perustaa perhe yhdessä jonkun kanssa, en uskonut sen tapahtuvankaan ja se näköjään jäi elämässäni kokemattakin :unsure: Olen vähän outolintu juu...... :whistle:

Kiitos tsempeistä, ihan jo tämän yön aikana tajusin, että mieshän tässä silti helpommalla pääsee. Mulla on nyt ollut ihan hassuoireinen tämä raskaus ja olen itkuherkkänä näköjään muutenkin, kun tästä alusta yli pääsee niin löytynee se ilokin. Olen jo onnellinen kesävauvasta, niin ei tarvitse juuri mitään äitiysvaatteita, laittaa vain hameen tai mekon päälle - olen ollut aina pienivatsainen, niin jos se nyt pysyisi ennallaan :D
 
@Lennis joo viikko on tosi lyhyt aika, mutta silti älyttömän pitkä  varsinkin näiden epävarmuuksien kans,vaikka varmasti kaikilla niitä on näin alkuvaiheessa.

Löysin netistä sellasen sivun, joka kertoo joka päivälle tilastollisen keskenmenoriskin. Tuijottelen vaan niitä laskevia numeroita ja toivon parasta o_O
 
  • Tykkää
Reactions: MariCarina
@taatelinen tirautin aamuitkut kun luin vuodostasi, tulethan kertomaan tänne lopputuloksen! =(

Tässä siis päivitystä omaan tilanteeseen, muistakaa että asun ulkomailla, Espanjassa eli monet jutut menee vähän nurinkurin täällä eikä esim neuvolasysteemiä ole.

Pillereiden poisjätön jälkeen kierto ollut aika epätasainen ja siksi raskauslaskuri hankala käyttää mutta 28 kierrolla olisin noin 5 viikolla, mutta mutta mutta...

Eilen pääsin siis viikon odottamisen jälkeen omalääkärille joka vaan täytti tietoni koneelle ja kysyi olenko tehnyt kotona testejä vai epäilenkö vain olevani raskaana. Sanoin että olen tehnyt varmaan yli viisi testiä ja kaikki plussia parin viikon ajan.
Noh ei siinä mitään, säästö se on säästö, joten eipä vaivauduttu edes tekemään virtsatestiä, kysyin että mitä ihmettä, vastaus oli että enkös minä selvästi ole raskaana...hoh hoijaaa...
Noh, sain viikon päähän sitten ns. vauvaosastolle ekan ajan jossa vain ja ainoastaan otetaan verikoe, sitten vasta kuukauden kuluttua eli joskus marraskuun lopulla tulee ensimmäinen käynti, jossa pääsee juttelee gynen kanssa jne. Jos kuukauden sisällä tuloksissa ilmenee jotain hälyyttävää, soittavat sitten.
Mutta olisin esim kaivannut tietoa mitä saa syödä mitä ei, täällä kun tuo nettitaivas ei ole samaa luokkaa tietopankkeineen kun Suomessa...

Suivaannuin niin että saman tein terkkarista ulos kävellessä soitin ja varasin ajan yksityiselle, halusin sinne ultraan makso mitä makso.
Sain ajan tunnin päähän.
Eilen minulle selvisi että raskauteni on jo pitemmällä, vähintään viikolla 6, ja ultrassa näytölle ilmestyi ruskuaispussi, pieni 5mm jyvänen ja sen yläpuolella samankokoinen pallero joka sykähteli. Gyne sanoi ettei vielä kuulu mitään mutta ei siellä voi mikään muukaan liikkua kuin sydän. Joten siellä se on minun jyvänen kasvamassa, kohdun sisällä, ei tuulimuna ja kahden viikon päästä menen uudelleen josko kuuluisi jo ääniä ja seurataan sen jyvän kasvua..
Olen päättänyt nyt tässä alkuraskaudessa että raha on vain rahaa ja jos sillä saa ostettua onnea ja mielenrauhaa niin käyn siellä ultrassa vaikka kuinka usein, heehheee...
Gyne sanoikin ettei nää sitä hulluutena (toki yksityisenä myös tekee hilloa sillä), koska edelleen minulla on suuri keskenmenon riski korkean ensisynnyttäjä ikäni vuoksi (38), edellisessä kierrossa kesken menneen alun vuoksi ja myös aijemmin munasolujeni kehitystä seurattu ja ennen ne eivät ole kerenneet kierron aikana kasvaa tarpeeksi isoiksi ja vahvoiksi kehittyäkseen...

En tiedä miksi tämä minun sisäänkirjautuminen tökkii pahasti, esim eilen en tunnareillani päässyt sisään laisinkaan, joten jos joskus häviän johtuu se tästä.
Toki jos joku haluaa jotella esim privana lisää tms niin minut löytää instasta _maricarina_

ps. täällä ei mitään ihmeellisiä oireita edelleenkään, välillä vaan töissä vähän tuikkailee.
pss. Lääkäri kehoitti välttelemään julkisia paikkoja kuten ostoskeskuksia flunssa ja vatsatautiepidemioiden takia, hihhhiii näin täällä, kotiin vaan mammat makoilee
 
@taatelinen, hirmusesti voimia :cry: pääsetkö ultraan? Jospa olisikin harmitonta vuotoa, peukut pystyssä.

@Vauhtimamma ja @Durable tsemppiä teille haastavaan tilanteeseen. Kyllä se mielestäni olis reilua kertoa miehelle, sittenhän hän saa itse tehdä päätöksen mitä tekee. Aikuinen ihminen kuitenkin kyseessä, tietää varmasti että riski on aina läsnä kun seksiä harrastaa.

Miulla alkoi vatsatauti tuossa ma-ti yönä, tiistaipäivä meni vatsakivuissa kärsiessä sohvalla, eilinen päivä oli jo ihan hyvävointinen mutta ruoka ei vielä maistunut. No, nyt tässä yritän aamupalaleipää mussuttaa mikä yleensä maistuu aivan ihanalle, ei maistu hyvälle eikä oikeen uppoa, niin tajusin että tämähän lie voi johtua raskaudestakin. :ROFLMAO: tai sitten on vielä taudin jäljiltä. Vieläkin on pelko että raskaus ei etene normaalisti. Digitestin tilasin ja teen kunhan tulee, jos sitten uskaltais soitella neuvolaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Luulin, ettei 4. raskauden kohdalla ihmettelisi mitään mutta ihmettelen näitä menkkakipumaisia viiltoja alavatsalla, ei ole koskaan nimittäin ollut näin paljoa niitä. Mitään vuotoa ei ole näkynyt pisaraakaan. Aamulla urheilin ja olo kohenikin mutta pian sen jälkeen alkoi taas. Olen tällä hetkellä saikulla yhden pikkuvamman takia, töihin olisi tarkoitus palata viimeistään vuodenvaihteessa.

Kunhan tässä kuukaudet etenee, niin uskallan liittyä siihen faceryhmään ja halukkaat pääsee lukemaan blogia & jumppavinkkejä Mä olen koko elämäni piilotellut poikkeavaa elämänlaatuani, nyt neljänkympin lähestyessä voin sanoa piupaut sille mitä muut minusta ajattelee. Mulla on jo kolme upeaa lasta. Maailma on myös muuttunut, eikä yksineläjiä ja odotettuja enää niin pahasti katsota ja halveksuta, 10v sitten meinasi mennä neuvolassa hermot siitä vouhotuksesta..

Kerron isälle alkuraskauden ultran jälkeen, jolloin km-riskikin on jo hyvin pieni ja olen itsekin ehtinyt käsitellä asiaa.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Kiitos kaikille tsempeistä. En tiedä menenkö ultraan, kun eihän se kuitenkaan mitään muuttaisi :unsure: Katson varmaan vielä ainakin tämän päivän ajan ihan kotona. Vuoto jatkuu edelleen ja oireet katosivat yön aikana, joten kyllä tämä aika selvältä minulle valitettavasti vaikuttaa. Jos nyt jostain syystä runsas vuoto ja kivut eivät tänään ala, menen varmaan huomenna päivystykseen. En kuitenkaan usko sen olevan tarpeen.
 
@taatelinen kerrothan, miten tilanne etenee. Täällä vielä toivotaan ihmettä ❤

@Vauhtimamma blogin lukeminen ois huippua! (y)

@pehmistä mutkin vois laittaa jo listoille, eli Effis 36v, 2. Lapsi, la 19.6.

Se on jännää, että kun täältä kuuluu huonoja uutisia, niin oikeasti muuttuu ihan kunnolla alakuloiseksi. Tää on niin iso ja tärkeä asia, että toivois kaikille vaan onnenhetkiä :cry:
 
Huhhuh, eipä oo ollu pahoinvointia, mutta laitoin äsken kahvia niin tuli ihan puskista sellanen yökkäilykohtaus, että meinas tulla ihan yli! :sick: Meni kyllä ohi yhtä nopeesti, kun alkoikin. Se siitä oireettomuudesta kai sitten.

5+0 ja viimeeksi alkoi samoja aikoja pahoinvoinnit. Tämä ei vaan lupaa hyvää seuraaville kuukausille, kuinka paljon sitä saa taas oksentaakaan :eek:
 
Minä voisin varovaisesti siirtyä tuolta haaveilijoista tänne puolelle. Plussan sain viime viikon lopulla, nyt menossa ehkä n. 5+2.

Viime yönä pelkäsin kuollakseni kun heräsin menkkakipuun x 100. Kipu kesti ehkä n. 10 min ja sen aikana hikoilin ja palelin, ja melkein oksensin kun kipu lopulta helpotti. Olin varma että raskaus meni kesken, mutta mitään vuotoa ei ole kuulunut. Ilmeisesti muillakin oli tämmöisiä kipukohtauksia ollut, joten voinee olettaa että on suht vaaratonta.

Muuten ollut toistaiseksi melko vähän oireita, vähän menkkamaista kipuilua ja tissejä hieman aristaa.

Neuvolaan varasin ajan kuukauden päähän, en tiedä maltanko odottaa vai päädynkö varaamaan ajan varhaisultraan.
Kirjoittelinkin tuonne aiemmin, että mulla oli ihan saman kuuloinen kipukohtaus viime viikonloppuna. Yhtä pahaa ei ole sen jälkeen tullut, mutta lähes joka yö herään kipuun vähintään kerran. Ne menee onneksi ohi pääasiassa sillä, että laitan jalat koukkuun ja hivelen alavatsaa. Olen myös samalla tavalla yhdistänyt vessassa käymisen kipujen helpottamiseen, milloin mitäkin siellä tehden:LOL: En kyllä ajatellut, että se voisi oikeasti olla osasyynä, mutta jos sinullakin on ollut samaa, niin ehkä sitten.

Ensi viikon perjantaina varhaisultra. Siellä saan, toivottavasti, hyviä uutisia ja alkaa ehkä uskomaan tähän vähän enemmän:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
@MariCarina Apua mikä systeemi siellä! Varmasti itekin investoisin yksityisen ultriin. Ei tuollasista käynneistä mitään mielenrauhaa saa eikä varmuutta mistään. Ihanaa kuitenkin että sun pikkuisen sydän siellä sykki.:love: Naurahdin kyllä tuolle mammojen makoiluasialle. Aivan ku normi flunssat ja mahataudit olis riski raskaana..:D

@taatelinen Voi vitsi miten paljon toivonkaan ihmettä. Tsemppiä valtavasti!❤

@lilja1234 Varmasti se vauvan näkeminen saa kaiken konkretisoitumaan paremmin.:)
 
Haluaisin myös mukaan FB ryhmään vielä. :)
Meillä odotetaan esikoista ja laskettu aika touko-kesäkuun taitteessa.
Varhaisultrassa näkyi pieni sykkivä sydän ja melkein kuukausi vielä np-ultraan. :)
Viimiset viikot on menneet aika väsyneissä tunnelmissa ja hieman etova olo koko ajan. Muuten kaikki hyvin ❤
Elviina2020/29v/esikoinen/la.31.5 - 1.6

@pehmistä, laitan myös pyyntöä ryhmään :)
 
  • Tykkää
Reactions: alixa ja 4nniin4
Moikka kaikille!

Ehkä uskaltaudun minäkin tänne listalle. Laskureiden mukaan viikkoja 6+2 ja laskettu aika 9.6.2020.

Olen 28-vuotias ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen on parivuotias viikaripoika. Mitään oireita ei tässä raskaudessa ole vielä ollut, jotenkin hyvin epätodellinen olo ja vielä reilut pari viikkoa pitäisi odotella ennenkuin pääsee neuvolaan kurkkaamaan, onko siellä mahassa elämää. Tätä raskautta on jotenkin paljon vaikeampi sisäistää kuin esimmäistä mutta varmasti se tästä ajan kanssa. :)

Laitan myös pyyntöä Faceryhmään. :)

Listaan: Näpsytti/28v./2. lapsi/9.6.
 

Yhteistyössä