Kesäkuiset 2020 <3

Ihania ultra uutisia! :love: Täällä tänään alkoi rusehtava vuoto, mitä sit ikinä meinaakaan. Nyt ei äsken tullu mitään. Odottelua siis tiedossa...
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. Minulla tuli tosiaan pari päivää sitten ruskeaa vuotoa, joka sitten vaaleni ja tänään jo loppuikin. Syke todettu ja lääkärin mukaan vähäinen ruskea vuoto on usein vaaratonta. Mutta tuoreesti on nyt mielessä kuinka stressaavaa se vuoto on, joten kovasti tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Tein äsken digitestin, siihen tuli 3+, jos uskaltas jo vähän luottaa että ehkä tämä tästä. :love: ensi viikolla soittelen neuvolaan. Täällä pääsee kunnallisella puolella varhaisultraan, joten sinne varmaan sitten parin viikon päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lennis
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. Minulla tuli tosiaan pari päivää sitten ruskeaa vuotoa, joka sitten vaaleni ja tänään jo loppuikin. Syke todettu ja lääkärin mukaan vähäinen ruskea vuoto on usein vaaratonta. Mutta tuoreesti on nyt mielessä kuinka stressaavaa se vuoto on, joten kovasti tsemppiä!
Joo lueskelin kanssa, että voi olla normaaliakin varsinkin silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa. On tämä alku stressaavaa! Katsotaan miten käy :)
 
Moikka! Toivottavasti mukaan vielä mahtuu ‍ tein tänään testin ja laskelmieni mukaan 25.6 olisi laskettu aika, kyseessä on toinen lapsi ❤❤ jännäähän tämä on, ei vielä oikein ole sisäistänyt asiaa ja pieni pessimisti pään sisällä on että ei vielä pitäis hurrata mutta ‍♀ salaiseen faceryhmään olisi kiva päästä. Ja ainiin, omppupomppu91 / 27 / toinen lapsi/ la 25.6.
 
@Lumihiutale_ mulla tosiaan kans vuotoja dpo7-dpo13. Pientä tiputtelua. Vielä tiedettävästi ollaan raskaana... Tosin nyt tänään oon vähän panikoi Ut sitäkin, kun rinnat on aivan yhtäkkiä kivuttomat. Eilen sattu kun ripeämmin juoksi pojan perässä ja nännit oli tosi arat, nyt ihan nada. Aivan sairaan stressaavaa kytätä näin näitä oireita. Kun kesken menee jos mennäkseen on, minkäs teet. Ja silti sitä vaan murehtii. :poop:

Etäiseati muistelen kyllä, että esikoisenkin raskaudessa kävi tissien kans välillä näin, et yhtäkkiä olivat vaan kivuttomat ja sit taas kipeyty. Mene ja tiedä mitä tää sit on.
 
Moikka! Toivottavasti mukaan vielä mahtuu ‍ tein tänään testin ja laskelmieni mukaan 25.6 olisi laskettu aika, kyseessä on toinen lapsi ❤❤ jännäähän tämä on, ei vielä oikein ole sisäistänyt asiaa ja pieni pessimisti pään sisällä on että ei vielä pitäis hurrata mutta ‍♀ salaiseen faceryhmään olisi kiva päästä. Ja ainiin, omppupomppu91 / 27 / toinen lapsi/ la 25.6.
Laita yv:llä minulle sun nimi ja joku tuntomerkki, niin saan lisättyä kaveriksi ja sitä kautta kutsuttua ryhmään. Onnea plussasta! (y):love:
 
@Lumihiutale_ mulla tosiaan kans vuotoja dpo7-dpo13. Pientä tiputtelua. Vielä tiedettävästi ollaan raskaana... Tosin nyt tänään oon vähän panikoi Ut sitäkin, kun rinnat on aivan yhtäkkiä kivuttomat. Eilen sattu kun ripeämmin juoksi pojan perässä ja nännit oli tosi arat, nyt ihan nada. Aivan sairaan stressaavaa kytätä näin näitä oireita. Kun kesken menee jos mennäkseen on, minkäs teet. Ja silti sitä vaan murehtii. :poop:

Etäiseati muistelen kyllä, että esikoisenkin raskaudessa kävi tissien kans välillä näin, et yhtäkkiä olivat vaan kivuttomat ja sit taas kipeyty. Mene ja tiedä mitä tää sit on.
Kiva kuulla etten oo ainoa kellä ollut vuotoa, ja että ollut ihan normaalia, antaa toivoa :) mulla ei oikeestaan oo tissitkään ollu yhtään kipeät vielä, ainut mitä ollu on vilu ja menkkajomotus välillä.
 
@taatelinen Jee, arvasin että kaikki on hyvin, kerta ei ollut runsasta vuotoa eikä kipuja. Ja aavistelen välillä muutenkin juttuja.....

@Lastunen Täälläkin sähköinen kortti, tosi hyvä kun mä olen erityisen pro unohtelemaan kaikki paperit sun muut.

Mun pahoinvointi on sellaista, että jos maha tuntuu tyhjältä niin heti alkaa etoa. Eli tiuhaan saa syödä ja monta kunnon ateriaa päivässä. Onpa nälkäinen kaveri sisällä!

Huomasin tuossa etusivulla tuon sukupuolen katsomisen vanhan kiinalaisen ennusteen mukaan.. piti paikkansa kolmen ensimmäisen kohdalla! Sen mukaan nyt olisi tulossa tyttö.

Huuhaa-tyyppinä lueskelin sielujuttuja, kuten kuinka lapsi valitsee vanhempansa. No ei siitä sen enempää tässä kohtaa, muuta kuin pahoinvointiin liittyen. Luin, että oireilu johtuu siitä kun äiti ja vauva on sulautumassa toisiinsa ja hakemassa yhteyttä.. ajattelin sitten testailla meditoimalla jne, josko babyyn kehittyisi se yhteys vähän nopeammin. Onko täällä muita hörhöjä? :D
 
Kiitos kaikille tsempeistä, tuli todellakin tarpeeseen :cry: Kait tää tästä ajallaan helpottaa..
Nyt mie toivotan teille kaikille ihan hirmuisen paljon onnea odotukseen:love: ja poistun takavasemmalle toipumaan..
 
Huh, silmät suurina luen täällä teidän juttuja. Onkohan kukaan muu yhtä pihalla? Dpo, aamulämpö, digi, +3?!? Nyt menee ohi ja yli! :D

Se on kyllä parasta kolmannen lapsen odotuksessa ja muutaman keskenmenon kokeneena, että itse osaa ensimmäistä kertaa suhtautua tähän odotukseen todella rennosti. Tietäen, että kaikkiin asioihin ei vaan voi vaikuttaa. Sormet toki ristissä, että kaikki menee hyvin.

Onnea hyvistä uutisista! Ja voimia niille, jotka ovat kohdanneet vastoinkäymisiä.

Täällä klo on hyvin oireeton (mitä luksusta!). Kahdessa edellisessä raskaudessa halattiin tässä vaiheessa jo kovasti vessanpönttöä. Nyt nautin joka hetkestä. Jos kaikki menee hyvin, niin tämä itselläni se vika raskaus, joten siitä on paras ottaa kaikki irti.

Ihanaa viikonloppua! Koitetaan nauttia tästä ajasta!
 
@Miann halusin vielä suositella sinulle "Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018" keskustelua. Itse ainakin koin sieltä saadun vertaistuen todella arvokkaaksi kesäkuussa sattuneen km jälkeen. Voimia toipumiseen!
Kiitos @taatelinen , täytyy käydä lukemassa juu, kunhan siihen kykenen.. (n):cry: Tällä hetkellä niin tyhjä ja turta olo että yritän vaan olla ajattelematta koko asiaa, vaikka tiedän kyllä että jollain tavalla tää on pakko saada käsitellyksi. Mutta kuten tuolla aiemmin sanoin, kai tää tästä ajallaan helpottaa ja ajatukset selkiytyy..
 
Huh, silmät suurina luen täällä teidän juttuja. Onkohan kukaan muu yhtä pihalla? Dpo, aamulämpö, digi, +3?!? Nyt menee ohi ja yli! :D

Se on kyllä parasta kolmannen lapsen odotuksessa ja muutaman keskenmenon kokeneena, että itse osaa ensimmäistä kertaa suhtautua tähän odotukseen todella rennosti. Tietäen, että kaikkiin asioihin ei vaan voi vaikuttaa. Sormet toki ristissä, että kaikki menee hyvin.

Onnea hyvistä uutisista! Ja voimia niille, jotka ovat kohdanneet vastoinkäymisiä.

Täällä klo on hyvin oireeton (mitä luksusta!). Kahdessa edellisessä raskaudessa halattiin tässä vaiheessa jo kovasti vessanpönttöä. Nyt nautin joka hetkestä. Jos kaikki menee hyvin, niin tämä itselläni se vika raskaus, joten siitä on paras ottaa kaikki irti.

Ihanaa viikonloppua! Koitetaan nauttia tästä ajasta!
Täällä ilmoittautuu toinen yhtä kuutamolla. Ensimmäistä odottaessa kävin Googlen kanssa esim. sellaiset kuin Np-ultrat selvittämässä ja vaikka mitä muuta, mutta eiköhän se tästä, termit tulevat pikkuhiljaa tutuksi uskoisin. :)

Itsellä pahoinvointi on ollut ainakin toistaiseksi lievempää kuin esikoisen kanssa, mutta en kyllä ihan tarkalleen muista milloin se silloin oli kaikista hurjinta. Tuon nukahtamisen kanssa on ollut isoimmat haasteet toistaiseksi.
 
Hei, varovasti kurkistan täältä haalean plussan kera En tiedä, uskallanko vielä liittyä listalle kerta kuukautiset eivät ole virallisesti myöhässäkään mutta jotainhan tuo kaksi viivaa tikussa kertoo.

Laskettu olisi vasta 30.6. mutta takana sektioita 3, joten vauva numero 4. syntyisi kuitenkin kesäkuun puolessa välissä. Tulin siis sanomaan nyt alkuun hei, jotta en loppukuukauden odottajana jäisi kelkasta pois
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Tervetuloa joukkoon munkin puolesta kaikille uusille. :)
Kovasti lueskelen taustalla, mutta kommentointi jää vähän vähemmälle näiden olojen takia. Pahoinvointi jatkuu täällä ja ajoittain aika lamaannuttavana. Samoin väsymys. :sleep:Nukahtamis vaikeuksia ei ole vaan lähinnä hereillä pysyminen tuottaa ongelmia. Safkiksen jälkeiset kokoukset duunissa laittaa taistelee ettei ala pilkkimään.
Yritän syödä vähän väliä mitä pystyn. Samoin kuin monilla muilla sitrushedelmät uppoo parhaiten.
Mites teillä muilla mielialat jaksaa?
Ite oon ajoittain tosi kauhuissani mihin sitä on taas ryhtynyt. Mulla on kaksi lasta edellisestä suhteesta ja olin pitkään totaali yksin lasten kanssa ilman tukiverkkoa ja varmaan puskee jtn pelkoja nyt pintaan. Vaikka tässä hetkessä pitäisi mennä eikä menneessä.
Niin ja Vauhtimamma ihan noin hihhuli en ole :):rolleyes: mutta meditoin kyllä. Onhan sen hyödyistä tutkittuakin näyttöä:D oon tällänen puolihihhuli.

Sen lisäksi kuulun kanssa teihin jolla termistö hukassa:LOL:
 
Mäkin voisin ilmoittautua mukaan :) Odotan neljättä lasta, la on 21.6 ja nyt siis vasta 4+6. Vähän varovaisin mielin, tulin nyt neljättä kertaa raskaaksi yk1 eikä koskaan ole ollut keskenmenoja niin tietysti pohdituttaa, kauanko tällainen tuuri voi jatkua. Ar-ultran varasin 5.11 niin silloin sitten viimeistään on vähän viisaampi. Oireina on alavatsan vihlaisut ja kevyesti etova olo, onneksi ei ole vielä tarvinnut oksentaa.

Ja mäkin meditoin ja olen puolihihhuli :D
 
Omaa napaa ja oireiden tutkiskelua. Tänään ei ole ollut mitään, ei kertakaikkian mitään. Viimeeksi pahoinvointi alkoi 4+6 ja 5+2 oksensin jo aamusta iltaan (luin vanhaa ketjua).
Joo, toki yksilöllistä ja ovis myöhemmin jne, mutta nyt 5+2 eikä edes tissit kipeet :poop:
 
@Lennis i feel you. Mulla toinen päivä menossa tissikivun (aka ainoan raskausoireeni) äkillisen lopahtamisen jälkeen. Koitan ajatella, että niin kauan kun en vuoda niin oireettomuuden ei kannata ajatella kertovan mitään :) tänä aamuna olin kyllä tosi väsynyt ja vähän huonovointinenkin, mutta vaikea nyt erottaa mikä olo johtuu tästä hemmetin kestoflunssasta ja mikä olisi mahdollinen raskausoire.

Mutta tänään on onneksi ollut ajatukset niin kaukana raskaudesta kuin olla ja voi, kun oli vähän kaverivapaata. Tekipä muuten hyvää :)
 
@Lennis i feel you. Mulla toinen päivä menossa tissikivun (aka ainoan raskausoireeni) äkillisen lopahtamisen jälkeen. Koitan ajatella, että niin kauan kun en vuoda niin oireettomuuden ei kannata ajatella kertovan mitään :) tänä aamuna olin kyllä tosi väsynyt ja vähän huonovointinenkin, mutta vaikea nyt erottaa mikä olo johtuu tästä hemmetin kestoflunssasta ja mikä olisi mahdollinen raskausoire.

Mutta tänään on onneksi ollut ajatukset niin kaukana raskaudesta kuin olla ja voi, kun oli vähän kaverivapaata. Tekipä muuten hyvää :)
Samassa veneessä siis ollaan. Sinullahan oli jo kohta se uä! Täällä pitää odottaa vielä 1,5vk. :unsure:
 
Tänään mietiskelin sitä, miten aina puhutaan naisten "hehkuvan" raskaana. Itse en kyllä hehku vaan ihan sama miten paljon nukun näytän vaan päivä päivältä väsyneemmältä. Olen nukkunut nyt raskaana 1-3 tuntia yössä enemmän kuin ennen (+ mahdolliset päikkärit) ja silti työkaverit kyselee huolestuneena väsymyksestä :cautious: Silmänaluset on ihan tummat ja ilme varmasti viehättävä kun koko ajan joutuu miettimään tuleeko se oksennus nyt sittenkin :sick: Tähän kun vielä lisää turvotuksen niin ei ole erityisen viehättävä olo :poop::ROFLMAO:

Pakko nyt vielä lisätä, että väsyneisyys, pahoinvointi ja kaikki muukin on tietysti pieni hinta vauvasta... Mutta mietiskelenpä tässä silti, onko raskausajan hehku samanlainen huijaus kuin AAMUpahoinvointi? ;)
 

Yhteistyössä