Kesäkuiset 2020 <3

Onkos muuten kellään käyneet sisarusvaunut ajatuksissa jo? Minä kun aina tosi ajoissa suunnittelen ja järjestelen, niin olen jo mitäkin ehtinyt tuskailemaan. Ikäeroa tulee lähemmäs 3v lapsille, mutta jotkut rattaat tarttis pidemmille reissuille.
Meiltä löytyy jo sisarusvaunut, kun tuleva on kolmas lapsi. Esikoinen on sitten vauvan synnyttyä 4v4kk niin se voi kävellä tai pyöräillä. Rattaat on Carena Visbyt ja edullisimpia varmasti mitä löytyy. Tarvittavat ominaisuudet on mitä tarvitsen. Pääasiassa käytän niitä sorateillä lenkkeillessä. Ostin siis vaunukopankin siihen niin aluksi voi olla vaunukopppa+istuinosa.
 
@Mohan @Lennis pari pv väliä ja uusinta noin saa varmuutta ja mielenrauhaa (y)

Mä maksan kotona sohvalla. Äsken pakkasin esikoista haalareihin, että vien hoitoon. Prosessi keskeytys siihen, että juoksin vessaan oksentamaan. :sick: Mitääääh.... Esikosta en oksentanut kertaakaan. Hyvä mieli siitä, että (jollei tää oo mahatauti:poop:) vihdoin jokin indikoi, että kropassa tapahtuu jotain mutta... Aloin heti miettii, että miten työt, mitä jos tää kestää koko raskauden, apua..:eek:

Järkyttävä olo tällä hetkellä. Imen mynthonia ja hengitän. :sick:
Tää antaa kyllä vähän toivetta, että jotain siellä on (y)

Itseäni oireettomuus häiritsee juuri sen takia, koska edellisessä raskaudessa oksensin 24/7 ties kuinka pitkään. Ja sen takia olen jännittänyt uutta raskautta, et miten selviän siitä olosta. Se oli kamalaa.
Vedän täällä jo kauhuskenaarioita, jos ultrassa ei olekaan mitään, joudutaan raskaus keskeyttämään ja ollaan sitä just parin päivän päästä lähdössä etelään lomalle. Voi helvetti. Tai jos ei näykään sykkeitä, joudun yli viikon odottamaan uusintaultraa ja reissussa käykin vuotamaan :eek: Apua, ei pitäis ajatella. :confused:
 
@Mohan ja @Lennis Jokaisella se hcg nousee yksilöllisesti, niinku varmasti tiedättekin. Nuo tulokset noilla päivillä on siis minusta erittäin ok. Kuten Effis sanoi, uutta testiä muutaman päivän päästä nii eiköhän siihen tule se lukema mitä odotattekin.:)

Tsemppiä @Effis oloihin! Toivottavasti ei tarvii oksentaa enempää.(y)
 
Huhheijakkaa. Tänään oli syöpäseulontapäivä ja rintojen ultraus, joten oli pakko valua oloista huolimatta sairaalalle puoliltapäivin . Selvisin :D

@Puuvilja oon kans miettinyt, että oisko tällä kertaa tyttö tulossa kun pahoinvointi alkoi aiemmin ja rajumpaa. Toki tää on nyt eka päivä et en tiiä yhtään miten jatkuu :D mut tuli sellanen olo, et mahassa ois tytteli. Ehkä. Jos nyt ylipäätään on mitään :poop:

@JenniSyys pienikin vuoto ahdistaa, voin samaistua tähän. Mut yleensähän nuo pienet vuodot on harmittomia. Oliko sulla tulossa varhaisultraa?
 
@Mohan Mulla särkee säännöllisesti mahaa ympäri vuorokauden. Siksi odotinkin alussa menkkojen alkavan. Pelkkää lisääntynyttä valkovuotoa on ollut. Kipu säteilee välillä nivusiin ja etureisiin..

Enemmän rasittaa jatkuva päänsärky ja nälkä, hirveen vaikea yhdistelmä olla parin tunnin välein syömässä. Silmätkin tuntuu sumeilta pääkivun takia.
 
@Puuvilja Syöminen :D Mua alkaa etoa heti, jos maha on vähänkin tyhjä. Mun ruokapäiväkirja esim. tänään:

- aamupalaksi purkillinen kasvishernekeittoa ja purkki ananasta

-> lounas puolen päivän maissa, asioilla; oli pakko mennä muutaman tunnin reissulla hätänälässä mäkkäriin ja söin lounashätään kaksi kanahampurilaista ja pirtelön

- pysyin kylläisenä iltaan, ruisleipä maksamakkaralla (raskaushimo! tuli jo ennen plussaa, oli kolmas kerta kun söin sitä, normaalisti yrjöttää koko tuote)

- lisäksi pussikaurapuuro..

- nyt ois taas nälkä, menen syömään banaanin ja jogurttia, raikas/hedelmäinen on myös himotuksena välillä

Mä syön siis tällä hetkellä 2-4 lämmintä pientä ateriaa päivässä ja ekstrat. En tiiä mihin mahaan nämä menee :ROFLMAO: Olen 60-kiloinen ja mulle on tullut raskauksissa 5-10kg painoa.
 
@Puuvilja Syöminen :D Mua alkaa etoa heti, jos maha on vähänkin tyhjä. Mun ruokapäiväkirja esim. tänään:

- aamupalaksi purkillinen kasvishernekeittoa ja purkki ananasta

-> lounas puolen päivän maissa, asioilla; oli pakko mennä muutaman tunnin reissulla hätänälässä mäkkäriin ja söin lounashätään kaksi kanahampurilaista ja pirtelön

- pysyin kylläisenä iltaan, ruisleipä maksamakkaralla (raskaushimo! tuli jo ennen plussaa, oli kolmas kerta kun söin sitä, normaalisti yrjöttää koko tuote)

- lisäksi pussikaurapuuro..

- nyt ois taas nälkä, menen syömään banaanin ja jogurttia, raikas/hedelmäinen on myös himotuksena välillä

Mä syön siis tällä hetkellä 2-4 lämmintä pientä ateriaa päivässä ja ekstrat. En tiiä mihin mahaan nämä menee :ROFLMAO: Olen 60-kiloinen ja mulle on tullut raskauksissa 5-10kg painoa.
Kateeks käy, mä paisuisin tolla menulla melkoseksi palleroksi :ROFLMAO: mut pitäähän se syödä kun kroppa vaatii.

@Puuvilja mulle toimii hedelmöturkinpippurien imeskely. Voileipäkeksit oli edellisellä kierroksella pop, nyt en oo vielä syönyt... Mua vähän haittaa se, et kuvotuksen aikana oon tosi nirso, eikä alas mee ollenkaan esim puuro (liian limaista), sosekeitot, pastaruuat, kalaruuat, jauheliha... :confused: eli syön jotain ihme shaibaa koko päivän, niinku mustaa makkaraa ja niitä turkinpippureita, kun kuu vaan ei uppoa o_Ose varmaan kyllä itsessään myös pahentaa oloa, mutta minkäs teet kun muuten lentää Yrjö.
 
@Puuvilja, mullakin on ollut tässä toisinaan kuvottava olo (pari kertaa ns. korkannut ylikin), mutta ei ainakaan vielä lähellekään yhtä paha kuin mitä esikoista odottaessa.. Tänään sitten tuli sellainen tunne, että nyt ei ole hyvä olla ja kohta se vasta huono olo onkin jos ei pian saa jotain syötyä. Monet ovat suositelleet sitrushedelmiä, mutta viimeiset satsumat oli syöty aikaa sitten - jostain syystä greippejä löytyi ja sillä kyllä olo helpottui täysin :)
 
@Puuvilja varmaan tuo säännöllinen syöminen tärkeää, ettei edes pääsisi pahaksi. Pienessä pahoinvoinnissa tekee mieli kaikkea raikasta, hedelmiä, lasten soseita ja kylmää juomista.
Pastillien imeskely saattaa helpottaa esim noita kauppareissuja.

Minulla oli viime odotuksessa pahoinvointirannekkeet, b-vitamiini ja ämpäri jopa suihkussa :D Jossain vaiheessa nuoleskelin sipsejä, kun ei mikään kestänyt sisällä. Ei ikävä tämmöstä. Mitään apua ei saanut, muuta kun yritä syödä. Kamalaa vähättelyä neuvolassa. :poop:
 
@Lennis olen sun kanssa samaa mieltä, sitä pahoinvointia vähätellään munkin mielestä ihan liikaa. Pahimmillaan se pahoinvointi kuitenkin on niin kokonaisvaltainen "halvaaja", että vaikea siinä on kuunnella iän ikuista mantraa "Raskaus ei ole sairaus".
Olen ihan varma, että jos miehet olisivat naisten sijaan raskaana, kaikkiin raskausoireisiin suhtauduttaisiin vakavammin - myös pahoinvointiin. Eikä varmasti ohitettaisi sanomalla "ei raskaus ole sairaus", vaan raskauden aikaisille asioille jotain oikeasti tehtäisiinkin fraasien sijasta..
 
@Lennis olen sun kanssa samaa mieltä, sitä pahoinvointia vähätellään munkin mielestä ihan liikaa. Pahimmillaan se pahoinvointi kuitenkin on niin kokonaisvaltainen "halvaaja", että vaikea siinä on kuunnella iän ikuista mantraa "Raskaus ei ole sairaus".
Olen ihan varma, että jos miehet olisivat naisten sijaan raskaana, kaikkiin raskausoireisiin suhtauduttaisiin vakavammin - myös pahoinvointiin. Eikä varmasti ohitettaisi sanomalla "ei raskaus ole sairaus", vaan raskauden aikaisille asioille jotain oikeasti tehtäisiinkin fraasien sijasta..
Näin juuri! En tiedä onko tässä perää, mutta just tuohon ”raskaus ei ole sairaus” ajatusmaailmaan perustuen, oon kuullut ettei oksentelun ja pahoinvoinnin takia edes välttämättä saisi palkallista sairaslomaa.
Tämä varmaan riippuu myös alasta missä työskentelee, mutta kyllä se siihen työntekoon vaikuttaa merkittävästi!
 
@Lennis olen kuullut samaa, että kaikki lääkärit eivät suostu sairauslomaa pahoinvoinnin takia kirjoittamaan. Tuntuu uskomattomalta, kun ei siinä lähes mahataudin kaltaisessa olotilassa kyllä yhtään mitään pysty tekemään.. Osa on kuulemma valittanut lääkärille pahoinvoinnin sijasta kipuja, niitä ei kyseenalaisteta (kuulemma) niin paljoa kuin pahoinvointia. Tuntuu kieltämättä epäreilulta sekin, että pitäisi lääkärille mennessä tietää mitä ajattelukantaa juuri tämä lääkäri edustaa, että saisi muutaman päivän sairauslomaa, jos sen tarpeessa on.
 
@Mohan Vaihtelevasti on ollut alavatsakipuja, mutta yleensä kivut eivät ole kestäneet kerralla kovin pitkään. Välillä kivut ovat kyllä olleet koviakin. Eniten kipuja minulla oli viikoilla 5-6.

Pahoinvointi on täällä kääntynyt nyt siihen, että syömisestä tulee aina pahaolo. Eli ainoa mikä "auttaa" olisi se, että ei syö mitään. Mutta pakko on tietysti syödä ja sitten vaan kestää se oksettava olo.
 
@Mohan Vaihtelevasti on ollut alavatsakipuja, mutta yleensä kivut eivät ole kestäneet kerralla kovin pitkään. Välillä kivut ovat kyllä olleet koviakin. Eniten kipuja minulla oli viikoilla 5-6.

Pahoinvointi on täällä kääntynyt nyt siihen, että syömisestä tulee aina pahaolo. Eli ainoa mikä "auttaa" olisi se, että ei syö mitään. Mutta pakko on tietysti syödä ja sitten vaan kestää se oksettava olo.
Voi kamalaa, tsemppiä! Vaikka ilmeisen hyvä oire onkin, on paha olo aika kokonaisvaltainen ja häiritsevä tila kun saa joka paikassa pelätä lervaamista. Ajattelin jo, että viikoista huolimatta sakon meidän perhepäivöhoitajalle suoraan olevani raskaana jos alkaa siellä poikaa kuskatessa etoa. Aika pahaa verta aiheuttaa muuten, jos oksennustautisena pyörii hoitopaikoissao_O
 

Yhteistyössä