Kesäkuiset 2020 <3

Miten hän sitten tuon äitiysrahauudistuksen kanssa, kun edellinen lapsi on alle 3-vuotias ja mun tulisi saada samanverran äitiysrahaa, kuin aiemminkin. Laskeeko ne siitä 6kk vai katsoo siitä vuodesta 12kk?
Tässä saa sen edellisen mukaan. Mutta tää on ihan pöhkö uudistus, että sairaslomalla olevia rankaistaan. Tai sitten on pakko mennä/olla puolikuntoisena töissä kuten mun tapauksessa, ei ole varaa olla enää saikulla jotta ei kostaudu äitiyslomalla.
 
@4nniin4 tervetuloa mukaan, samoin muut uutukaiset :love:

Mulla on menneet viestit lähinnä olovalitteluiksi, mutta nyt pistän vähän uusia kierroksia Tmi-tyyppisellä viestillä... Nimeltä mahan toiminta. Esikoisesta sain ekoilla raskausviikoilla ihan hillittömän raskausripaskan, mutta tän hetkinen tilanne on kyllä niin outo o_O _AINA_ kun menee vessaan, niin jotain tulee ulos. Vaikka ei olis ollut aikomuskaan käydä kakkosella. :poop: luulen, et mulla tää outo mahan toiminta provosoi tota pahaa oloa..

Mutta pakko myös sanoa, että viime yönä EN herännyt 3h välein syömään (y) aamulla sit mahaan sattu nälästä, mut silti pötsi tuntu paremmalta kun oli saanut vähän levätä.

Menossa täällä siis oviksesta 6+2 ja menkoista 6+6. Neuvola tulee kyllä laskeen kaiken kuukautisten mukaan, mut hyvä ite tietää toi aika oviksesta, ettei ultrassa panikoi kun vauvelia ei oo tasan sitä mitä kuukautisista laskien pitäis olla :)
 
Deleted member 130614
Päivää, voisin ilmoittautua uutena keskusteluun, kun tänään aamulla tekemäni testiin pärähti molemmat viivat. En pysty yhtään sisäistämään olevani raskauden alussa, todella hämmentynyt olo!

Laskureiden mukaan olisin rv 5+3, ja LA olisi 25.6. Esikoinen olisi mulle ja miehelle, jos kaikki sujuu hyvin!

Oon niin valmistautumaton tähän, että onneksi on sunnuntai, ehdin pyöritellä ajatuksia rauhassa. Pitäisi vissiin kaivella, että minne soitan maanantaina. :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauhtimamma
Mä varmaan aloitan raskausshokin käsittelyn huomenna ultran jälkeen uudelleen :geek: Kyllä tässä oli ihan muut suunnitelmat, kuin toisen kierroksen vauva- ja päiväkotiarki, mutta äkkiähän ne menee ja pian olen taas prätkällä, maailmalla ja prätkällä maailmalla :LOL: Iltatähden kanssakin. No ehkä en sitä heti siihen prätkälle ota :whistle:
 
Mie oon itä-suomesta. :)
Hei, vinkkejä että mitä työ napostelette?? Ongelmana jatkuva nälkä, ja suoraansanottuna vituttaa ku koko ajan pitää miettiä mitä sitä söis seuraavaks. :cautious:
Tänään huomasin kahteen otteeseen että suklaa uppoaa hyvin, ja siitä tulee hyvä ja täyteläinen olo - hetkeksi, kunnes taas nälkä hiipii. Mutta se suklaa ei ehkä oo pidemmän päälle kovin hyvä naposteltava. :LOL:
Omenaa tykkään syyä, banaanikin iha ok, paahdettu vaalea leipä hyvä. Mutta tykkään että syötävä on semmosta mitä pitää pureskella, se banaani ei ollu niin hyvä kun on semmonen mössäytyvä. Mehukeitot hyviä aamulla ensimmäiseksi kun nälkätärinässä pitää saaha _jotain_ ennenkun kykenee enempää aamupalaa laittamaan. Mut oisko vielä jotain muuta hyvää?
Pää lyö ihan tyhjää.
 
Mie oon itä-suomesta. :)
Hei, vinkkejä että mitä työ napostelette?? Ongelmana jatkuva nälkä, ja suoraansanottuna vituttaa ku koko ajan pitää miettiä mitä sitä söis seuraavaks. :cautious:
Tänään huomasin kahteen otteeseen että suklaa uppoaa hyvin, ja siitä tulee hyvä ja täyteläinen olo - hetkeksi, kunnes taas nälkä hiipii. Mutta se suklaa ei ehkä oo pidemmän päälle kovin hyvä naposteltava. :LOL:
Omenaa tykkään syyä, banaanikin iha ok, paahdettu vaalea leipä hyvä. Mutta tykkään että syötävä on semmosta mitä pitää pureskella, se banaani ei ollu niin hyvä kun on semmonen mössäytyvä. Mehukeitot hyviä aamulla ensimmäiseksi kun nälkätärinässä pitää saaha _jotain_ ennenkun kykenee enempää aamupalaa laittamaan. Mut oisko vielä jotain muuta hyvää?
Pää lyö ihan tyhjää.
Mulla toi jatkuva nälkä on kans. Jotenki tuntuu ihan ylävatsakipuna koko ajan. Nyt on meillä päin mahatautiakin liikkeellä, niin mietin et o ko tää sitä vai raskautta.. On nimittäin todella inhottava polttava tunne koko ajan ylävatsalla. Ja närästää.

Minä napostelen kaikkea. Pähkinöitä (sweet and sour, pahentaa närää), mandariineja, vesimelonia (jääkaappikylmänä, nam), omenaa, päärynää, Karjalanpiirakkaa..ja on imeskeltäviä karkkeja. Suklaa ei maistu muuten kuin kinder max - patikoiden muodossa - aikuiseen makuun :ROFLMAO: Ainiin ja crem crackersit jollain tuorejuustolla menee kans. Jaaa.... Banaani ei. Ei ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauhtimamma
@Effis miulla kans nälkä tuntuu kipuna. Juurikin ylävatsakipuna. Tai koko vatsan kipuna. Tuntuu siltä kun riutus koko nainen eikä oo saanu päiväkausiin ruokaa vaikka on tunti sitten syöny. :ROFLMAO:
Mahatauti oli viime viikon alkupuolella ja sen kyllä tiesi. :sick::poop:
@taatelinen kiitos muistutuksesta! (y)
ostin jääkaappiin viinirypäleitä mut en oo viitsiny pestä niin ei o tullu syötyä, pitääkin tästä seuraavaksi.
 
Heipsan! Täällä varovaisesti kirjoittelen kun oon jo viikon lueskellut teidän juttuja.. Taustalla vajaa vuosi sitten ollut tuulimunaraskaus, joten pelko on erittäin läsnä tällä hetkellä joka päivä. Tosi epäsäännölliset kuukautiset ollut tuon tuulimunan jälkeen, viime kk laskettuna 6+0 ois nyt. Ensi torstaille varasin yksityiselle ajan varhaisultraan, toivon sydämeni pohjasta että siellä näkyisi jotakin. Meillä ennestään yksi lapsi, katsotaan josko ensi vuonna hän vihdoin saisi kovasti odotetun siskon tai veljen:love: Oireita on palelu, jatkuva pissahätä, jano ja yököttävä olo jos vatsa ehtii tyhjäksi sekä hajut laittaa yököttämään. Siltikään en pysty olemaan positiivisin mielin vaikka oireita on, koska näin oli myös tuulimunaraskaudessa joka todettiin vasta 10+ viikolla :(
 
Kiva kun tulee muitakin uusia. :)
Oonko ainut joka unohtaa koko ajan raskauden? Mun kroppa on ollu yli puoli vuotta semmoinen, että oon epäillyt joka kuukausi raskautta. Jotenkin on puol vuotta käyny ne raskausajatukset ja huolet päässä, että nyt kun on tosi kyseessä niin oon tosi tyyni. Ja ihan todella unohdan monesti koko asian lähes koko päiväksi. Toki olen varautunut täysin siihen, että voi tulla keskenmeno. Jopa pidän sitä todennäköisempänä vaihtoehtona, koska viime raskaudessa pääsin pälkähästä tämän suhteen.

Samalla mä koitan olla ajattelematta asiaa, koska pelkään että "aiheutan" ajattelulla itselleni huonon olon. Viime raskaus kummittelee takaraivossa ja pelkään, että oon kohta samassa pisteessä kuin silloin. En kyennyt edes seisomaan vaan välillä konttasin/raahauduin lattiaa pitkin vessaan tai jääkaapille, koska koko ajan oksetti. Ja oksensinkin. Toki se kesti "vain" kolmisen kuukautta eikä koko raskautta, mutta tuskaa se oli olla monta kuukautta samassa kunnossa kun pahassa mahataudissa.

Muistanko oikein, että joku muukin oli piikkikammoinen?

Syömisiin voisin yhdeksi vinkiksi antaa hedelmäpiltit. Viime raskaudessa se oli yksi helppo valinta kun mitään ei tehnyt mieli.
 
Deleted member 130614
Mulla on ollut aiemmin hankaluuksia syömisen kanssa silleen, että on alkanut heikottaa ja huimata, jos edellisestä ruokailusta on 3h tai kauemmin. Siispä aikapaljon joutunut pyörittelemään kaikenmoisia välipalasettejä mukana esim. töissä. Suosin mehukeittoa, viiliä, näkkäreitä, porkkanaa, kurkkua, pähkinöitä, mandariineja, omenoita ja harvakseltaan muitakin hedelmiä vaihtelun vuoksi.

Nyt voisin kuvitella, että esim. tuc-keksit vois olla sellanen mahdollinen pika-apu? Tai digestive-keksi. Ja sitten vaikka omena. Ja sit saa ehkä just ja just voimia, että voi tehdä oikean aamupalan! :ROFLMAO:

Kiva kun tulee muitakin uusia. :)
Oonko ainut joka unohtaa koko ajan raskauden? Mun kroppa on ollu yli puoli vuotta semmoinen, että oon epäillyt joka kuukausi raskautta. Jotenkin on puol vuotta käyny ne raskausajatukset ja huolet päässä, että nyt kun on tosi kyseessä niin oon tosi tyyni. Ja ihan todella unohdan monesti koko asian lähes koko päiväksi. Toki olen varautunut täysin siihen, että voi tulla keskenmeno. Jopa pidän sitä todennäköisempänä vaihtoehtona, koska viime raskaudessa pääsin pälkähästä tämän suhteen.

Samalla mä koitan olla ajattelematta asiaa, koska pelkään että "aiheutan" ajattelulla itselleni huonon olon. Viime raskaus kummittelee takaraivossa ja pelkään, että oon kohta samassa pisteessä kuin silloin. En kyennyt edes seisomaan vaan välillä konttasin/raahauduin lattiaa pitkin vessaan tai jääkaapille, koska koko ajan oksetti. Ja oksensinkin. Toki se kesti "vain" kolmisen kuukautta eikä koko raskautta, mutta tuskaa se oli olla monta kuukautta samassa kunnossa kun pahassa mahataudissa.

Muistanko oikein, että joku muukin oli piikkikammoinen?

Syömisiin voisin yhdeksi vinkiksi antaa hedelmäpiltit. Viime raskaudessa se oli yksi helppo valinta kun mitään ei tehnyt mieli.
Mä unohdan aika lahjakkaasti, tosin oon tiennyt yhden kokonaisen vuorokauden nyt. Välillä käväisee pelontunteita, välillä ilon. Enimmäkseen on vain hämmentynyt fiilis.

Ja sitten toi "vain" kolme kuukautta oksentamista, ni onhan se nyt todella rankka rykäsy, ei mikään ihme, että muistuu mieleen. Oliko muuten tyttö vai poika silloin? :)
 
Mä alan olla koko ajan vakuuttuneempi, että tän on pakko olla jotain mahatautia mulla. Tai että ois nyt ehkä hiljalleen menossa poispäin jo. Kun siis maha on niin järkyttävän kamala! Yöllä herään ihan ruuansulatuskipuihin suoliston puolella, ja sit ylämahaoireita on koko päivän. Hyi hittolainen.. Mulla oli tuttu viime keväänä raskaana, ja raskauspahoinvoinnin ohella sairasti alkuraskauteen kaksi kertaa noron :sick: huhheijaa..

Viime yönä oli taas pakko syödä 3 aikaan. Ärsyttää, inhoan kun unet katkeaa ja mun on tosi vaikea enää nukahtaa syönnin päälle :cautious: järki sanoo, että alksuraskautta ei kestä ikuisesti, mutta eilen ihan tosissaan panikoin ku mielen valtas ajatus, että tää kestää raskauden loppuun asti :confused:
 
Kiva kun tulee muitakin uusia. :)
Oonko ainut joka unohtaa koko ajan raskauden? Mun kroppa on ollu yli puoli vuotta semmoinen, että oon epäillyt joka kuukausi raskautta. Jotenkin on puol vuotta käyny ne raskausajatukset ja huolet päässä, että nyt kun on tosi kyseessä niin oon tosi tyyni. Ja ihan todella unohdan monesti koko asian lähes koko päiväksi. Toki olen varautunut täysin siihen, että voi tulla keskenmeno. Jopa pidän sitä todennäköisempänä vaihtoehtona, koska viime raskaudessa pääsin pälkähästä tämän suhteen.

Samalla mä koitan olla ajattelematta asiaa, koska pelkään että "aiheutan" ajattelulla itselleni huonon olon. Viime raskaus kummittelee takaraivossa ja pelkään, että oon kohta samassa pisteessä kuin silloin. En kyennyt edes seisomaan vaan välillä konttasin/raahauduin lattiaa pitkin vessaan tai jääkaapille, koska koko ajan oksetti. Ja oksensinkin. Toki se kesti "vain" kolmisen kuukautta eikä koko raskautta, mutta tuskaa se oli olla monta kuukautta samassa kunnossa kun pahassa mahataudissa.

Muistanko oikein, että joku muukin oli piikkikammoinen?

Syömisiin voisin yhdeksi vinkiksi antaa hedelmäpiltit. Viime raskaudessa se oli yksi helppo valinta kun mitään ei tehnyt mieli.
Voiskin unohtaa, mut ei :whistle: Raskaus on mielessä koko ajan! Ultra ylihuomenna ja keskiviikkona on vielä aamu töitä, ennen ku pääsee. Se vasta piinapäivä onkin! :LOL:
 
@Lennis oon varma et siel on kaikki hyvin, mut muistathan sit heti kertoa tänne mitä mahaan kuuluu :love: oon nyt pahoinvoinnin ja maha kivun vuoksi kotona, eikä mulla oo hirveesti tekemistä niin jännitän kahta kauheemmin teidän muiden kuulumisia :)
 
Minkä verran teillä on muuten vaihdellut tuo pahoinvointi ja väsymys? Mulla oli siis lauantai-iltaan asti ihan karsee olo, otin Primperanin (lääkärin määräyksestä) ja siihen se pahoinvointi sit loppu. Siis kokonaan. Nyt vaan mietin että onko tää(kään) normaalia, että rv 8+3 ja täysin normaali ja virkeä olo Tissit on kyllä kipeät edelleen, mutta pahoinvoinnista ei merkkiäkään. Ei vaikka olis vatsa tyhjä.
 
Tänään menkkojen mukaan rv 8+2.
Ihan hetkeksi olin saavinani sykkeet kuulumaan kotidopplerilla.
Yritin, jos olisin saanut nauhoitettua puhelimella, mutta pienikin liikahdus, niin hävisi ja en löytänyt uudelleen.
Kyllähän minä edellisestäkin löysin sykkeet todella varhain. Suunilleen samoja aikoja.
Jotenkin vaan en vielä uskalla luottaa, että ne todellakin olisi ollut pikkuisen sykkeet. Kyllähän minä toki erotan omat ja pikkuise , mutta jos se kuitenkin oli jotain muuta.
Eihän tässä vaiheessa sykkeet kuulukaan helpolla tai harvoin kai kuuluukaan.

@Lennis peukkuja kovasti, että kaikki on hyvin ja näet sen ihanan sykkeen.❤
 
@Täplävaahtera mulla on tänään parempi päivä, mut ylävatsan yhä oudon tuntuinen (vähän ku ois jatkuva nälkä, vaikka oikeasti ei oo, lisäks kipua). To-su olin toimintakyvytön huonosta olosta suurimman osan päivää. Rinnat myös kipeet. Tänään ei rinnatkaan kipeet. Eli kai se aaltoilee hyvinkin paljon. Miten sulle määrättiin se primperan? Tai että kuinka pahaan oloon? Oon ihan valmis lääkitseen mahani ja oloni paremmaksi :confused:

@Mammakatri kyllähän sykkeet voi hyvinkin kuulua dopplerilla 8+, eli varmaan voit vähän huokaista (y)
 
No nyt sain varattua varhaisultra-ajan. Ensi tiistaina. Nyt on menkkojen mukaan 7+0 (28kiertopäivällä), mutta koska miula kierto yleensä 30pv ja oviskin oli myöhempään, niin todellisuudessa ehkä 6+ jotain. Mutta ultrassahan se varmistuu. Jännittää vaan iha sikana. Että onko siellä masussa mitään. Ensi tiistaina selviää. :love:
 
Niin ja oireet aaltoilee pitkin päivää. Välillä (niinkun nyt) on hyvä olo, ja seuraavassa hetkessä tulee pahan olon aalto. Vähän kaikki hajut tekee pahaa. Ei varsinaisesti okseta mutta tekee pahaa, sillälailla ajatuksena ällöttää. :sick: ehkä ymmärrätte :D
 
Mikäli haluat listalle, laitathan selkeästi erikseen tai punaisella viestiisi
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / laskettu aika / synnäri (halutessasi) :love:


KESÄKUISET 2020

pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 30.5.
Elviina2020 / 29 / 1. lapsi / LA 31.5. - 1.6.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Durable / 38 / 5. lapsi / LA 3.6.
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
revontuli92 / 27 / 1. lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
MariCarina / 38 / 1.lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
hanba / 27 / 1.lapsi / LA 7.6.
Hipp / 37 / 3.lapsi / LA 7.6.
Miann / 26 / 1.lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Lastunen / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Näpsytti / 28 / 2. lapsi / LA 9.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Täplävaahtera / 32 / 1. lapsi / LA 10.6.
HemuliHoo / 30 / 1.lapsi / LA 10.6
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
Daana / 33 / 1. lapsi / LA 14.6.
Vauhtimamma / 35 / 4.lapsi / LA 15.6.
mimosalaha / 30 / 3. lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
Elsaalviina / 29 / 4. lapsi / LA 17.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
Lennis / 34 / 2. lapsi / LA 18.6.
Puuvilja / 35 / 3. lapsi / LA 18.6.
Effis / 36 / 2. lapsi / LA 19.6
Lillin / 34 / 3. lapsi / LA 20.6.
4nniin4 / 23 / 3.lapsi / LA 20.6.
pallomaha123 / ? / 2. lapsi / LA 21.6.
Omppupomppu91 / 27 / 2. lapsi / LA 25.6.
Bebe kolmonen / 36 / 3. lapsi / LA 25.6.
Mohan / 30 / 1. lapsi / LA 26.-27.6.
Lumihiutale_ / 25 / 3. lapsi / LA 28.6.
Paniini / 27 / 2. lapsi / LA 30.6.


Salattuun facebook-ryhmään liittyäksesi laita minulle yksityisviestillä nimesi ja jokin tuntomerkki profiilikuvastasi. :love: Tilaa on!
 
Laskin silmät kierossa, että listalla olisi 44 kesäkuista odottajaa :)

Hihii, minä.en voinut vastustaa ja äsken dopplerilla leikkiessä sekä minä että mies kuultiin selkeästi pikku sydämen pauhu :love: ei kyllä osunut kohdilleen niin, että olisi sykkeen saanut doppler laskettua, mutta siellä se jumputti :love:

Tänään on kyllä niin paljon helpompi päivä olojen kanssa, ah ihanuutta! (y)

Kiva kun tänne alkaa pian tippua paljon ultrauutisia :love:
 

Yhteistyössä