Kesäkuiset 2020 <3

Voimia @Mohan :cry::cry:

Mä oon selvinnyt ultrasta, siellä näkyi pieni ihme vastaten viikkoja 6+0, pari päivää vähemmän kun menkoista laskettu mutta mullahan on ollut tosi epäsäännölliset kk melkein sen vuoden mitä kk on ollu sen tuulimunan jälkeen. Eli la on 25.6 :love::love:
 
Mulla tais olla oikeasti joku mahatauti, olo on ma-to muuttunut ihan petipotilaasta työkuntoiseen ja jopa hyvinvoivaan :D voihan tämä olla huonokin merkki, mutten haluais heti alkaa manaamaan. Hölmöä sinänsä, olin siis varannut huomiselle lääkäriajan pahoinvointilääkkeistä keskustelua varten, kun olo on ollut niin hurja. Mutta no, jos ei ole muuta asiaa huomenna, niin kysyn ainakin että oliko siellä nyt yks vai kaks vauvelia. Vahva ajatus on nyt, että yksi vain :love:

Pahoinvoijat tsemppiä, elämä voi helpottaa näemmä nopeastikin :love: tai voinhan taas huomenna voida pahoin, mutta... Valitsen olla murehtimatta :D täällä siis pahoinvointi oli järkyttävää 6+0-6+5, nyt 6+6 all good (y)
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Aika moni on täällä puhunut väsymyksestä, joka on kyllä tullut minullekin tutuksi melkeinpä oviksesta alkaen:sleep: Tällä viikolla väsymys on käynyt kuitenkin jo niin rankaksi, että alkaa tulla kohta epätoivoinen olo. Aamuisin joutuu pakottamaan itsensä töihin ja töissä oleminen on yhtä taistelua. Tänään on mennyt puolet päivästä tuijottaen tyhjyyteen, kun en vaan jaksa tehdä mitään. Tuntuu ettei aivotkaan toimi kunnolla. Olisiko kenellekään mitään vinkkejä avuksi? Millä näistä päivistä oikein selviäisi? Nukun ainakin kahdeksan tuntia joka yö, mutta se ei tunnu auttavan (n)
 
@Vauhtimamma kiva kuulla, että sielläkin alkaa helpottaa! (y)

@taatelinen mulla ei auta kuin nukkuminen. Töissä pitäis soitella uutta projektia, on pitänyt ko koin 2 viikkoa, enkä vaan saa alkuun. Toki nyt poissaolojen vuoksikaan ei ole edennyt, kun pahimman pahoinvoinnin ajan kökin kotona. Ei kai siihen auta kuin aika.. Mulla edelliskerralla väsymys helpotti merkittävästi 11-12 raskausviikoilla ja alkoi sit uudestaan 30+,jollon olikin työpaikan palavereissa ym :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Onko kellä muulla nälkä koko ajan? Tuntuu että ihan sama mitä syö, niin _koko_ ajan on nälän tunne. Tänään ei ole oikeen missään vaiheessa ollut semmosta kylläistä oloa. Ku ei sitten tee mielikään oikein mitään niin vähän hankalaksi käy elo.
 
Onko kellä muulla nälkä koko ajan? Tuntuu että ihan sama mitä syö, niin _koko_ ajan on nälän tunne. Tänään ei ole oikeen missään vaiheessa ollut semmosta kylläistä oloa. Ku ei sitten tee mielikään oikein mitään niin vähän hankalaksi käy elo.
Täällä. Mulla oli ton pahimman huonovointisuuden aikana myös tämä pahimmillaan, mut tosi b herkästi tulee yhä nälkä. Esim yöt ei mene syömättä alkuunkaan, ja mä oon ihminen joka ei _ikinä_ oo harrastanut mitään yösyöntiä, ihan hyvin voinu ennen yöllä herätessä ignorata nälän. Mua turhauttaa tosi paljon tää jatkuva syöminen ja tänään ulkohousut jo kiristi eikä napit menny kii. Toki on turvotustaki ihan, mut silti... :rolleyes:
 
@Effis sama homma, mitään yösyöntiä ei oo tarvinnu koskaan harrastaa. Ja muutenkin oon tottunu lasten kanssa tarkkaan rytmiin, on aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Noin niinkun suurinpiirtein, väliajat pärjää ihan ilman mitään välinaposteluja. Niin nyt on about tunnin välein syötävä jotain, iha hiton rasittavaaaa.
 
Täällä kans väsyttää koko ajan. Olen tehnyt etänä töitä niin paljon kuin pystyn, että olen voinut ottaa päikkärit välillä.

Lisäksi kuvotus jatkuu entiseen malliin, eihän tässä ole kuin toinen raskauskuukausi vasta menossa. Tulen kyllä hulluksi jos kuukausi pitää vielä jaksaa tätä oloa :unsure:
 
Täällä kans väsyttää koko ajan. Olen tehnyt etänä töitä niin paljon kuin pystyn, että olen voinut ottaa päikkärit välillä.

Lisäksi kuvotus jatkuu entiseen malliin, eihän tässä ole kuin toinen raskauskuukausi vasta menossa. Tulen kyllä hulluksi jos kuukausi pitää vielä jaksaa tätä oloa :unsure:
Etätyöt olisi kyllä nyt ihan täydellinen vaihtoehto nyt! Päikkärit auttaisi hyvin jaksamaan ja olisi jotenkin turvallisempi olo kotona vessan läheisyydessä :LOL: En ole oksentanut (vielä) kertaakaan, mutta lähellä on käyty monesti :sick: harmi ettei ole mahdollisuutta tehdä töitä etänä o_O
 
Täällä kans väsyttää koko ajan. Olen tehnyt etänä töitä niin paljon kuin pystyn, että olen voinut ottaa päikkärit välillä.

Lisäksi kuvotus jatkuu entiseen malliin, eihän tässä ole kuin toinen raskauskuukausi vasta menossa. Tulen kyllä hulluksi jos kuukausi pitää vielä jaksaa tätä oloa :unsure:
Täällä sama! Oon sellaisessa työssä, jossa lähestulkoon aina voin olla etänä, muutamia tapaamisia lukuunottamatta. Oonkin ahkerasti etäillyt. Tänään myös oli pakko ottaa päikkärit :sleep:
 
Mäkin oon huomannu ton ”koko ajan nälkä” asian toisaalta kunnon ruoka ei samalla tavalla etovassa olossa maistu vaan lähinnä leipä, tuoreet vihannekset ja hedelmät. Meilkein hävettää jatkuvasti napostella jotain tai lähinnä töissä mietin et muuta ajattelevat miten toi koko ajan mussutan jotain
 
Täällä reippaana töihin menossa - vain tunnin myöhässä :D ei vaan kykene suoriutuun aamuista tän nopeammin, kun verensokerin nostelu kestää niin pitkään. Huonoa oloa tulee herkästi sit siitä johtuen, eli... Olen iloinen, että ylipäätään suoriudu töihin :D
 
Heippa kaikki! Ja kiitos paljon tsempeistä ja myötäelämisestä.

Täällä vuoto jatkuu kolmatta päivää, eilen se muuttui ruskeasta punaiseksi. Hyytymiä tuli vain ensimmäisenä päivänä. Myös menkkakipuja ollut, välillä kovia pistoja, muttei sellaista minkä kanssa ei pystyisi elämään.

Soitin tänään neuvolaan, kontrollia ei tarvita ellei vuoto tule tosi runsaaksi tai kivut kovene. 3vko päästä testin pitäisi näyttää negatiivista. Yrittämisen saa aloittaa uudelleen heti.

Näillä sanoin poistun kesäkuisista takavasemmalle. Tsemppiä teille kaikille raskauksiin ja tarrasukkia ja parempaa onnea matkaan! Pitäkää peukkuja, että meillekin joku kuinen vielä tulee. Ehkä välillä käyn lukemassa mitä tänne kuuluu ja meneehän kaikille hyvin.
 
Kovasti jaksamista teille @Mohan ja onnea uuteen yritykseen!

Mulla on vaikeuksia pysytellä mukana ketjussa, luen kyllä uudet viestit iltaisin mutta sitten nukahdankin ennen kuin saan mitään kirjoitettua. Mutta ihanaa että saan nukuttua.

Huomenna onkin jännät paikat, varhaisultra aamulla. Ihmeellistä, mutta olen menossa sinne suht rauhallisin ja luottavaisin mielin. Varhaisultran jälkeen ehkä uskallan kertoa uutiset kaikista läheisimmille, tuskaa tämä salailu :LOL:
 
Voisin taustalta liittyä mukaan! Plussattu on jo syyskuun lopulla mutta nyt pikkuhiljaa kiinnostaa varsinkin Facebook ryhmään liittyminen. Tällä viikolla kävin neuvolan varhaisultrassa ja syke löytyi :love:Viikkoja nyt 9+0. Esikoinen täyttää pian vuoden eli aika pienellä ikäerolla sisarus kesäkuussa tulossa. :):love:

Nempsu1/28/2.lapsi/LA 4.6
 
Eilinen oli oloineen parempi, kun pitkään aikaan.
Ajattekin, et jo helpottaa.
No tänään sitten sainkin juosta oksentamaan, kun tein aamupalaa lapsille.
Pahin "krapula"aamu tänään. Siis ihan krapulainen olo.

Tänään kuuntelin sykkeitä. Sattumalta osui kerralla oikeaan kohtaan.❤
Kyllä siellä elossa oleva pieni on. Kuului vielä tosi hyvin.
On se uskottava, että ainakin nyt pikkuinen voi hyvin, kun äänet kuului niin hienosti.

Ai niin, kun terkka soitti, niin täti sanoi lasketuksi ajaksi 5.6. Mutta minä saan kyllä saan lasketuksi ajaksi 6.6 ja oviksen mukaan olis päivän myöhemmin kai.
Mut menkoista ne sem laskee.
Menkat alkoi viimeeksi 31.8.
 
Salailu on täälläkin vaikeaa. Huomaan väitteleväni kavereiden näkemistä, kun tuntuu jotenkin epärehelliseltä jättää kertomatta näin isoa asiaa... Tai lähinnä tuntuu kurjalta sanoa, että ei kuulu mitään erikoista kun tapahtumassa on isoin asia ja mullistus jonka olen elämässäni kokenut (n) Marraskuu pitäisi vielä jaksaa ja sitten ehkä uskaltaisi kertoa jo vähän useammalle. Aika tuntuu kuluvan hitaasti. Tähän mennessä raskaudesta tietää meillä molempien paras kaveri, mutta muille ei ole asiasta puhuttu.
 
Joko teillä on tullut semmonen vatsan silittely ja käden pitäminen vatsalla.
Mä huomaan tekeväni jo tätä.
Tästähän minun teinini edellistä odottaessa tajusi, et pikkuinen tulossa.
Ei haluta vielä kertoa lapsille asiasta kuitenkaan.
Pitäisi siis yrittää piilossa silitellä masua.

Mä tunnen selällään maatessa kohdun ihan selvästi. Tuntuu minusta tosi hyvin ja isolle.
 
Oletteko muuten ajatelleet muistaa tulevaa isää jotenkin nyt isäinpäivänä ensi viikolla? Itsellä olisi kova houkutus koota jonkinlainen ”isyyspakkaus” mut en sit tiiä olisko vielä liian aikaista tai muuten vaan överiä o_O
 
Deleted member 130614
@Mammakatri, kerran tuli vahingossa laitettua käsi suojelevasti ala-vatsalle, kun väistelin ahtaassa paikassa huonekaluja. Muuten ei. Tuntui hassulta, havahduin siihen ja olin vaihteeksi hämilläni :)

@Daana, itseasiassa heitin miehelle, että sehän saattaa viikonpäästä viikonloppuna olla hänen ensimmäinen isänpäivä, mutta juteltiin myös siitä, miten epävarmaa kaikki vielä on. Eli vissiin molemmat vielä työnnetään ajatusta vähän kauemmaksi vielä toistaiseksi.
 
Mohan, kiitos huolenpidosta, mutta olen elänyt läpi sen ajan kun Calmette-rokotusta pidettiin hengenpelastajana ja yhtäkkiä se poistettiin aiheutettuaan enemmän vakavia haittoja kuin hyötyä, sikainfluenssarokotus-kriisit ja skandaalit, ”turvallisen” essuren ja kuinkas sitten kävikään (melkein otin sen), hpv-asia on ollut sydäntä lähellä kun itsellä nuoria tyttäriä, eikä talidomidi-kriisistäkään ole kovin pitkä aika, nämä vain pintaraapaisuna.. niin olen varsin tarkka mitä elimistööni millään tavalla menee raskausaikana. Myös sen verran luolamies-henkinen ja nykyään kriittinen mediaa ja eri tutkimuksia kohtaan, kun niitä on puoleen ja toiseen, etten suoraan purematta niele sitä mitä meille suositellaan, sillä suositusten motiiveja voi miettiä ja sitä, mikä on totuus *raapii foliohattuaan*

Mummoni tapasi sanoa, että jos muut hyppää kaivoon, niin hyppäätkö sinäkin? :D
Samoilla linjoilla. Yritän itse pärjätä oman immuniteettini, sinkin ja riittävän hyvän hygienian voimin.
 

Yhteistyössä