Kesäkuiset 2020 <3

Tuntuu kyllä tosiaan jännälle että juuri äsken vasta intoiltiin plussauksista ja nyt jo melkeen kaikki ovat viimeistään ultrien äärellä...!

Mulla sama juttu, en osaa oikeen sanoa keskenmenon saaneille mitään, joka kerta kun luen täältä uutisen, tuherran aamuitkut ja mietin että onko siellä mun mahassa sittenkään kaikki hyvin kun toisellakaan ei ollut..surettaa niin.. lähetän viestin miehelle että taas meni pois yksi ryhmäläinen ja mies katolilaisena repii hiuksiaan ja tiuskii että lopeta sen palstan lukeminen, täällä kun vaan osataan niin rationaalisesti miettiä että ennen kuin mitään tapahtuu kaikki on hyvin ja piste. En ole ikinä, ikinä kuullut että yksikään espanjatar tuttuni hermoilisi plussauksen jälkeen että miten siellä mahassa menee, pyhimykset kyllä hoitaa kaiken kuntoon. Noh se siitä...

Mielenkiinnosta kysyn että kuinka moni meinaa haluta saada tietää sukupuolen heti kun se on mahdollista?
Täällä lukema on 99,9% ja oikeastaan sen saa tietää halusi tai ei koska heti kun se selkeästi ilman emmiskelyä todetaan sukupuoli ja tuleva nimi joka tosiaan 'pitää' jo nyt tietää, merkataan kirjaseen jolla lähdetään synnyttämään. En tiedä onko Suomessa toi sama systeemi mut täällä tosiaan muutaman viikon päästä treffataan kätilön kanssa jonka kanssa valitaan haluttu sairaala ja synnytystapa ja sinne kirjataan nämä sukupuolet nimet ja esim mitä lääkintävaihtoehtoja haluaa ja mitä ei missään nimessä jne.. sit kun sairaalaan saapuu synnyttämään niin kirjanen tuupataan niille käteen ja homma hoituu, ainakin teoriassa
Jotenka meillä siis sukupuoli halutaan tietää heti kun mahdollista, katsotaanpa joko näkyis jotain arvelua ensi viikolla mutta viimeistään 15.-17. Viikoille pitäisi varata aika sellaiseen sukupuolibileisiin joista aijemmin kerroin, ultrataan ilman että kukaan näkee ruutua ja myöhemmin sellaisessa juhlahuoneessa jonne saa tulla niin paljon sukulaisia ja kavereita kun haluaa kutsua niin avataan sellainen iso puinen aarrelaatikko josta paljastuu joka sininen tai punainen valo ja bileet voi alkaa!
 
@MariCarina Heh, hauskaa lukea eri kulttuurien välisistä eroista tälläkin saralla. Itselle on tosi vieras ajatus tuo sukupuolibileet-juttu, en ikinä haluaisi vastaavaa.:ROFLMAO: Täällä saa itse päättää haluaako tietää sukupuolen vaiko ei, ja mikäli antaa hätäkasteluvan nii sitten on ihan fiksua merkata nimitoiveet ylös. Meillä täällä pohjoisessa siis sähköinen neuvolakortti jonne saa kirjata halutessaan toiveet sairaalalle (just kivunlievitykset ym) ja sit tosiaan ne nimet.

Me kyllä halutaan tietää sukupuoli jos vauva vaan haluaa sen meille näyttää.:)
 
Näyttää siltä, että poikia olis fiilisten perusteella tulossa useampi :LOL: niin jännää sit kun tiedetään ollaanko oikeessa vai ei :LOL::love:

@MariCarina nauroin taas tota tarinaa espanjalaisesta kulttuurista täällä :ROFLMAO: kuulostaa tavallaan aika ihanan välittömältä, mutkatonta toimintaa. Erityisesti kadehdin sitä simppeliä lähestymistapaa, että DAA kaikki on hyvin ellei jotain muuta sanota. Ihan huippu! Kai me suomalaiset ollaan useemmin sit vähän pingottajia ja pessimistejä tässä asiassa :)
 
Esikoisen kohdalla luulin odottavani poikaa, saimme tyttären. Tyttären, joka on varsinainen poikatyttö! :D

Mehän sitten "kärähdettiin" Nt-ultrassa ja nyt aivan hirveällä järkytyksellä jatkotutkimuksiin. En tiedä miten vahvasti omaan vaistoon voi luottaa, mutta mulla on vahva tunne että kaikki olisi hyvin. Arvatkaapa kuinka pahasti romahdetaan, jos uutiset ovat huonoja..
 
https://aijaa.com/p7jNBV

Pikkuinen muuten nt-ultrassa kovasti vilkutteli mulle.
Ultraaja sanoikin, että
Moikkq äiti, täällä mä olen.❤

Kuvia sain monta, mutta tässä tämä moikkaus kuva.❤


Esikoisen kohdalla luulin odottavani poikaa, saimme tyttären. Tyttären, joka on varsinainen poikatyttö! :D

Mehän sitten "kärähdettiin" Nt-ultrassa ja nyt aivan hirveällä järkytyksellä jatkotutkimuksiin. En tiedä miten vahvasti omaan vaistoon voi luottaa, mutta mulla on vahva tunne että kaikki olisi hyvin. Arvatkaapa kuinka pahasti romahdetaan, jos uutiset ovat huonoja..
Toivottavasti kaikki on ok!❤
 
@#Exec saako kysyä, että mikä teillä hälyytti? Kun itseä vieläkin vähän kaivelee noi omat papp a ja hcgb arvot, vaikka Kätilö sanoi että äkkiseltään normilta näyttää.. On vaan niin erit ku esikoisella.

Toivon, että kaikki ois hyvin ❤ mitä jatkotutkimuksia teille tulee?
 
Mulla tyttöön viittaa oman intuition lisäksi;

- vauvan korkea syke (ultrassa 167)
- hedelmöittyi kytiksellä olleista siittiöistä (mulla ei ollut seksin aikaan ovista, luulinkin että se oli jo mennyt ja tyttösiittiöt elää pitempään)
- etiäinen tummahiuksisesta tytöstä (mun kaikki lapset on blondeja, kuten minäkin, vaikka omassa suvussa on toisella puolella tosi tummiakin, lähes ulkomaalaisen näköisiä. Vauvan isä on tummatukkainen ja tietysti tosi komea, joskaan se ei viittaa tyttövauvaan mutta kunhan muistelin :D
- vaikeaoireinen alkuraskaus, olen näyttänyt ja tuntenut itseni zombieksi; sanonta ”tyttö vie äitinsä kauneuden”
- tuo mikälie kiinalainen kalenteri palstan otsikoissa, pitää paikkansa mun kolmen lapsen kohdalla

Että kyllä mä taidan jo käydä hypistelemässä ostaa muutaman tyttövauva-pinkki-bodyn :)
 
  • Tykkää
Reactions: Effis
@#Exec hurjasti tsemppiä! Mulle se ultraaja sanoi että 3mm on se tutkimusten raja, mutta kyllä ne kromosomipoikkeamat on järjestään jotain paljon isompaa, tyyliin 6mm luokkaa. Jostain luin myös lohduttavan tilaston, jonka mukaan seuloihin jääneistä tosi iso osuus saa kuitenkin ihanbterveen vauvan. Se oli tyyliin jossain 70 ja yli 90% välillä.
 
Suuret kiitokset sanoistasi @vilkevälke! Toivon todella, että mekin olisimme niitä joille tämä oli ns. turha hälytys. Riskilukumme on 1:7, pitäisi yrittää muistaa että on kuitenkin todennäköisempää (6:7) että kaikki on hyvin. Tämä epätietoisuuden aika on.. ihan järkyttävää!
 
@vilkevälke kiitos kun kerroit tämän. Tosin mun labroilla varmaan pienelläkin niskaturvotuksella voi voittaa lipun jatkotutkimuksiin - arvelisin. Mut @#Exec toivon ja uskon, että huomenna hoksaavat kyllä tämän tilanteen henkisen paineen teille vanhemmille, eivätkä aikaile tutkimusten kanssa ❤ varmasti aivan käsittämätön.
 
Toivotaan parasta @Royalmf ❤

Oletteko @Krin0090 yrittäneet kuunnella uudestaan sydänääniä? Kävin tänään avoneuvolassa, kun ei kotidopplerilla saatu kuulumaan, mutta eipä saanut terkkakaan. Nyt 10+3. Sanoi että normaalisti eivät edes yritä kuunnella näillä viikoilla, koska pieni liikkuu koko ajan ja sillä on paljon tilaa mihin karata. En nyt sitten tiedä mitä tehdä. Varatako ultra yksityiselle vai kärvistelläkö 2 viikkoa ja saada vasta sitten mahdolliset huonot uutiset, kun on nt-ultra.
@Puuvilja Joo saatiin kuuluviin seuraavana päivänä mutta tosiaan tuntuu siltä että pieni liikkuu paljon, koska äänet oli eri puolella toisella kerralla. Mulla oli eilen ruskeahkoa vuotoa jonka takia kävin päivystyksessä ja siellä myös sanoivat, että eivät kuuntele vielä tässä vaiheessa sydänääniä. En edes uskaltanut sanoa, että kotona oon kyllä jo kokeillut. Ootko nyt viime päivinä ehtinyt kuunnella uudestaan kotona?
 
Viimeksi muokattu:
@Mammakatri Ihanaaa kuva❤❤❤

@hanba , hiihhiii joo ymmärrän hyvin ettet haluis sellaista häslinkiä ympärille, en minäkään aluksi mut sit kun mentiin tähän hommaan ilmaiseksi kuuluvaan 5D ultraan ja aattelin et ei ne kuitenkaan tuu mut pyydän piruuttani mun omat vanhemmat mukaan jotka ei järin innoissaan olleet tästä vauvauutisesta...mun yllätykseksi sanoivat että okey, lähtevät mukaan.
Siellä sit mut laitettiin hoitolavetille ja 'vieraat' penkkirivistöön katselemaan mitä sieltä ultrasta näkyy järkyttävän isolta seinän kokoiselta screeniltä ja ensin mun porukat katteli sitä vaan hiljaisina mut kun möykky eka kerran heitti melkeen voltin ja vilkutti meille mun äiti melkeen purskahti itkuun. Molemmat innostu siitä niin että iskäkin komenteli ultraajaa että näytä vielä tuolta suunnalta lisää ja tuolta jne..
Se hetki oli priceless!!

@Effis Joo onhan se juuri tämän etelä-espanjan kulttuurin hienous, tuo elämänletkeys ja rentous, sillä on omat hienot hetkensä mutta kyllä minulle suomalaisena edelleenkin aina välillä kehittää harmaita hiuksia, joten kaikella puolensa. Minä kyllä hermoilen ja pingotan kaikesta edelleen.
Aiheen vierestä, Mun piti tässä hetki sitten asioida Suomen maistraatin kanssa ja kaikkien näiden vuosien jälkeen täällä, olen edelleen puulla päähän lyöty kuinka ensinnäkin mun ei tarvinnut käydä fyysisesti missään toimistossa kuten aina täällä, vaan asia hoitui sähköpostilla jota täällä ei juuri käytetä, mun viesteihin vastattiin tyyliin tunnin sisään, ja kaikki asiat mitä piti hoitaa, sujuivat kaikki kerralla tällä yhden aamupäivän kirjoittelulla kun täällä on kirjoittamaton sääntö että yritä hoitaa päivässä ainoastaan yksi virastoasia, koska todennäköisesti sekään ei hoidu kerralla.
Olin niin onnellinen, äimistynyt ja ylpeä suomalaisesta asiakaspalvelusta ja sen tasosta että kirjoitin sinne maistraattiin kilometrin pituisen ylistys- ja kiitoskirjeen saamastani palvelusta, koristaa kuulemma tulostettuna heidän kahvihuoneen seinää, hhiihhiii!

Mutta se on tosiasia vaikkei tämä vauvoihin nyt liitykkään että kun kävin viime pääsiäisenä 8 vuoden tauon jälkeen lomalla Suomessa ällistyin sitä palvelun tasoa ja miten kaikki hoituu niin nopeasti, olkaa naiset ylpeitä työstänne ja työpanoksestanne ja kulttuurista ja ennen kaikkea kasvatuksesta jolla teette tänne maailmaan upeita fiksuja lapsia!!!
 
Joo saatiin kuuluviin seuraavana päivänä mutta tosiaan tuntuu siltä että pieni liikkuu paljon, koska äänet oli eri puolella toisella kerralla. Mulla oli eilen ruskeahkoa vuotoa jonka takia kävin päivystyksessä ja siellä myös sanoivat, että eivät kuuntele vielä tässä vaiheessa sydänääniä. En edes uskaltanut sanoa, että kotona oon kyllä jo kokeillut. Ootko nyt viime päivinä ehtinyt kuunnella uudestaan kotona?
Ei olla enkä ole varma kokeillaanko, kun niin paha ja ahdistunut mieli siitä tuli. Aiemmissa raskauksissa ei edes yritetty kuunnella ennen nt-ultraa. Ehkä haluan nämä 10 päivää olla vielä onnellisesti raskaana ja sitten ottaa vastaan ne uutiset mitä nt-ultrasta tulee...
 
Miten @#Exec menee?

@Puuvilja osaispa itsekin tehdä noin, että jättää asiat sikseen ja koittaa nauttia tästä hetkestä nyt ja tässä, kun mikään ei todistettavasti ole pielessä.

Itellä on paha tapa ajatella tosi pessimistisesti kaikesta. Mulla kp-ultraan olis vielä nelisen päivää (tiistaiqamuna), enkä suoraansanottuna tällä hetkellä ihan tiedä miten pää pysyy kasassa sinne asti. On vain sellainen paha aavistus.. Ihan typerää, siis niin typerää! Onneksi on esikoinen, joka vie ajatukset pakosti muualle ❤

Tsemppiä meille kaikille, onnentunteissa ja paniikissa kieriskeleville ❤
 
@Effis tässähän tämä, tuhannen ja yhden ajatuksen kanssa.. Käytiin tänään siis klinikalla ja päädyttiin siellä siihen, että otetaan istukkabiopsia (koin riskin siihen riittävän pienenä, kun on kuitenkin tuloksien suhteen todella tarkka ja suhteellisen nopeasti valmistuu). Näytteen otto itse asiassa oli helpompi kuin mitä oletin - tulosten odottaminen sitten onkin piinaa!
Hyvä uutinen oli se, että ultrassa pieni suostui näyttämään meille, että on nenäluu hienosti kasvanut! Ja asennetta pienellä tuntuu olevan, tai näin sen halusimme mieheni kanssa tulkita - pieni nimittäin pyllisti meille heti alkuunsa, ihan kuin olisi ilmoittanut "tässäpä teille tutkittavaa!". Tässä vaiheessa stressiä ja jännitystä huumori tuntuu olevan vähän.. erikoista :rolleyes:.
 
@#Exec eikun just hyvä, eträ pystyy keventämään vähän - vaikka sitten huonolla huumorilla ❤ eikö oo niin, että jos hyvin käy niin tulokset saattaa saada jo viikon sisällä näytteenotosta? Voi että, peukut on täällä pystyssä teille ❤

Koska itseäkin hirvittää kui seulonnat niin kovin, niin lueskelin vähän netistä näitä kokemuksia (jos et @#Exec oo vielä niin tehny niin älä teekkään, maailman typerintä hommaa tää googlailu), mutta melkeen 9/10 noista kokemuksista on aina niin, että sitten saatu puhtaat paperit. Toivottavasti teillä on viikonloppuna puuhaa, niin ei jäisi liikaa aikaa miettiä ❤
 

Yhteistyössä