Kesäkuiset 2020 <3

Tuota.. pakko tunnustaa, että googlailuun olen sortunut minäkin - eikä tilannetta helpottanut yhtään se, että mies oli yövuoroissa viikolla ja minä - kaiken pöljyyden keskellä vertasin aamuyöllä nenäluun ultrakuvia mein pienen ja nettimaailman kuviin. En suosittele kenellekään! Mutta, onneksi myös monessa keskusteluketjussa uutiset ovat olleet hyviä - toivottavasti me saamme myös sellaisia. Ensimmäiset tulokset tulevat toivottavasti torstaihin mennessä, mutta se tietysti riippuu myös miten näytettä saadaan analysoitua. Ensi viikonloppu menee ylitöissä, joten toivottavasti ajatukset olisivat enemmän työasioissa.
Tiedän, että on todella paljon helpompaa sanoa että "älä stressaa etukäteen", mutta yritä olla stressaamatta seulonnoista @Effis ❤!
Kiitos kaikille tsemppejä lähettäneille, ette uskokaan kuinka hyvältä niitä on tuntunut lukea tämän kaiken keskellä! Kiitos! ❤
 
@#Exec tuli tässä yhtäkkiä mieleen, että minkä takia teille ei tehty nipt-tutkimusta? Siis en tiedä yhtään missä järjestyksessä näitä yleensä tehdään tai suositellaan, mutta aloin miettiä, että tarjottiinko edes kajoamatonta testiä vaihtoehtona? Siinä kai kyllä yleensä kestää kauemmin tulosten saaminen, eli melkoista piinaa olisi odottaa ylimääräinen viikko tietoa :unsure:

Nää viikonloput on kyllä ihania, kun aika hujahtaa ohi eikä niin ehdi miettiä raskautta kun puuhailee kaikkea. Nukkua ei kyllä saa yhtään enempää kuin arkenakaan, tämäkin aamuna herra 2vee ilmoitti klo 06.00, että herätään. Ei autanut, vaikka koitin sanoa että nyt on yö :LOL: joulutohinointikin auttaa hermoiluun, mutta aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia lahjahankintojen kanssa :D meidän esikoinen haluaa aivan absoluutlivälttämättä juuri ryhmä hau - paloauton, ja tässä mietin olenko ihan hullu kun edes harkitsen sen 100 euron vekottimen ostoa..

Miten muilla menee? :)
 
@Effis Mulla menee ihan hyvin kokonaisuudessaan. Nämä migreenit vaan saisi loppua :unsure: tuntuu, että aika on pahimmillaan vaan niistä kärsimistä ja niistä palautumista.

Lisäksi mietityttää viime ultrassa näkynyt suoli/napanuora, joka ei ollut kehittynyt loppuun asti. Olin vähän liian aikaisin ultrassa (viikolla 11), joten pitää seurailla vielä about viikon päästä. Mutta tämä voi olla siis täysin "normaaliakin", joten toivon niin ja tämä murhe voi olla oikeasti ihan pienikin. Vähän hävettää valittaa tälläsestä, kun tuntuu et muilla on isompiakin asioita mielessä.

Tuli myös mieleen, että oliko teillä jotain fb ryhmää? En millään jaksaisi etsiä tätä tietoa aikasemmista viesteistä.
 
@Effis kyllä saatiin itse valita lähdetäänkö edes lisätutkimuksiin ja "nipti" oli yhtenä vaihtoehtona mukana. Päädyttiin istukkabiopsiaan ihan tulosten nopeuden ja sen takia, että jos nipt hälyttää, näyte lapsivedestä tai istukasta otettaisiin siinä tapauksessa. Tarkkuus ja nopeus vaikuttivat siis kaikista eniten meidän päätökseen.

@Ilosumu epätietoisuus ei ole koskaan mukavaa, toivottavasti saatte hyviä uutisia eikä olisi mitään vakavaa. Toivottavasti myös migreenit alkaisivat helpottaa mahdollisimman pian.

Meillä odotetaan jo kovasti huomista, esikoinen ei malttaisi millään odottaa joulukalenterin avaamista. Onneksi viikonloppuna satoi lunta, ovat koiran kanssa riehuneet ihan onnessaan ulkona.
 
@Ilosumu yh, migreeni on kyllä inha varsinkin kun lääkkeitä siihen voi nyt vähän rajatummin ottaa. Mulla oli kans nuorempana paljonkin migreeniä, mut onneks helpotti kun ikää tuli lisää :) kauhulla muistelen yhä. :eek: varmasti tuo ultra jäi kaihertamaan, mutta niin kuin sanoitkin, niin onneksi suurella todennäköisyydellä seuraavassa ultrassa on jo ihan normaalisti asiat oikeilla paikoillaan :) meillä kans ovulaatiosta laskien np-ultra 11+4, eli saapa nähdä onko sama tilanne meilläkin.

@#Exec Okei, mulla painaisi varmasti tuossa tilanteessa myös juuri se, että kerralla sit saadaan asiaan selvyys, eikä tarvii viikkoja venkslailla pahimmassa tapauksessa eka yhdellä testillä ja sitten toisella. Tosiaan! Huomenna voi kaivaa kalenterin esiin, kun uhmikselta se on pitänyt jo pariin otteeseen piilottaa raivarekden takia :LOL:
 
Löytyy salattu fb-ryhmä, johon pääsee kun laittaa @pehmistä yksityisviestin ja kertoo miten sit löytää fb:stä. Sit tulee pehmikseltä kaveripyyntö että se pääsee lisäämään sut siihen salattuun ryhmään. Mäkin liityin hetki sit ja pieni ryhmä on edelleen, n. 40 hlö :)

Ja migreenit argh.. mulla oli just melkein viikon putkeen kun oli niskat niin jumissa. Kävin hierojalla ja se onneksi auttoi(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Ilosumu
Löytyy salattu fb-ryhmä, johon pääsee kun laittaa @pehmistä yksityisviestin ja kertoo miten sit löytää fb:stä. Sit tulee pehmikseltä kaveripyyntö että se pääsee lisäämään sut siihen salattuun ryhmään. Mäkin liityin hetki sit ja pieni ryhmä on edelleen, n. 40 hlö :)

Ja migreenit argh.. mulla oli just melkein viikon putkeen kun oli niskat niin jumissa. Kävin hierojalla ja se onneksi auttoi(y)

Vieläkö onnistui maha allaan makoilu hieronnan ajan? Itsellä lohtu ahdistaa jo niin, että vaikka olen vannoutunut mahallaan nukkuja, korisen nyt miehen ilona yöt selällään :LOL: itselläni siis raskaus ja painonnousu aloittaa näköjään tälläkin kertaa tuon yöllisen kuolonkorinan.. Ja mies sanoi, että erityisen creepyä on se, etten pelkästään nuku selällään, vaan vieläpä kädet mahan päällä "hauta-arkkuasennossa" :ROFLMAO: totesin tähän, että onpa hyvä kun sitten lähtee edes ääni, niin ei tarvitse vallan hätääntyä... :barefoot:

Ps. Sain äsken tekstiviestimuistutuksen ajasta kp-ultraan 3.12. - melkein olinkin tämän unohtanut :confused::rolleyes:
 
Heippa, olen täällä päivittäin lukenut taustalla muiden juttuja ja myötäelänyt teidän iloja ja suruja. Oma kirjoittelu on jäänyt väliin tosi kovan pahoinvoinnin ja järkyttävän väsymyksen takia. Toivottavasti pian helpottaisi, olisi mukava jaksaa aktiivisemmin ottaa osaa keskusteluihin.

Me käytiin yksityisellä ultrassa rv 8+4, ihana pikkuinen siellä näkyi ja voi hyvin ❤ Nyt viikkoja jo 10+3 ja näytän ihan tosi isolta vatsasta! Laitan kuvan tähän, onko muilla uudelleensynnyttäjillä vatsa pullahtanut jo ulos? Mulla kolmas lapsi tulossa ja eteenpäin taipunut kohtu. Kuva linkin takana: https://aijaa.com/UXFxny
 
Ei puhettakaan että olisin ollut vatsallaan @Effis, mut hyvin sai tiedotua kyljellään ja selällään. Ai että mä nauroin sun hauta-arkkuasennolle :ROFLMAO: Mä en pysty nukkumaan enää edes selällään, joten kyljellään sadan tyynyn kanssa mennään. Pitää hommata taas sellainen jättimäinen raskaustyyny pian.

Mulla pulpahti @Bebe kolmonen ihan yhtäkkiä maha esiin 13+ jotain. Ei ehkä ihan yhtä komea kuin sulla, mut ei kyllä jää enää epäselväksi kenellekään tää raskaus. Esikoisesta 7v sit mulla oli tällainen maha vasta rakenneultran aikoihin, jos silloinkaan. Oon vähän yllättynyt, kun ajattelin että näin pitkän ajan jälkeen ei tulisi yhtään sen nopeammin näkyviin. Mut tää pömppö on musta ihana :love:
 
@vilkevälke @Bebe kolmonen thank god muillakin on iso maha jo! Siis en myöskään ihan noin ihanaan vauva mahaan vielä yllä kuin tuossa kuvassa, mutta kyllä mulla on jo Maha isolla M:llä. Ja samoin kuin @vilkevälke llä, esikosta tällanen oli ehkä rv, 18-20! Aivan jäätävää! :LOL: en ollut mikään pikkumahainen odottaja esikoisen kohdalla viimeisillä metreillä, joten vähän pelottaa millainen sotanorsu minusta tällä kertaa mahoineni tulee :LOL: onneksi tosin nyt synnyttäisin todnäk ennen pahimpia helteitä, kun taas esikoisesta sain iloita mahassa elokuun viimeisille päiville asti - huh hellettä :geek::LOL:

Mulla kun on veriseulojen vuoksi paha epäilys että np-ultrasta joudumme vielä tarkempiin tutkimuksiin, niin mulla vähän ahdistaa tuo maha töissä. Ei haittaa ystävien kanssa elää läpi näitä jännittäviä päiviä, mutta olis tosi kurjaa töissä (meillä iso työyhteisö, puhutaan siis kymmenistä ihmisistä) alkaa kaikille vastaamaan onnitteluihin että "ei vielä tiedetä miten tässä käy" :confused: joten otin nyt maanantain ja tiistain lomaa, niin ei tarvi elää ahdistua töissä ennen kuin tietää miten np-ultrasta edetään :)

Ainiin, @vilkevälke mä oisin nukkunut taas selällään viimeksi synnytykseen asti :D etuseinäistukka, niin ehkä se sitten vähän helpotti selällään oloa silloin.. Tarina ei kuitenkaan kerro, nukuinko silloinkin draculana kädet mahan päällä vai ihan vaan niinku normaalit ihmiset :LOL:
 
Mulla pullottaa mahassa vain ummetus. Kahvi on välillä auttanut, en ois arvannut pohtivani tässä kohtaa millä ruoka-aineilla saisi vaikka kunnon ripulin itselleen. Tämä on ihan järkyttävää. Yöllä särki ja turvotti ylävatsaakin niin, että piti hakea kylmäpussi. Päätäkin taas särkee kun vatsa ei toimi. Muutoin maha olisi huomaamaton mutta jos annan sen olla rentona, näytän melkein viimeisillään olevalta.......
 
@Bebe kolmonen komea vauvamasu jo sinulla (y) Itsellä on vaan lähinnä turvotusta ja näyttää siltä, että olen lihonut. Varsinkin iltaa kohden turvotusta on paljon, mutta maha ei ole vielä tuollainen "vauvamasun muotoinen". Ärsyttävää :ninja:

Löysimmätkin housut alkavat kuitenkin jo kiristää ja en tiedä mitä tässä tekisi. En millään haluaisi vielä ostaa mitään varsinaisia äitiys/odotus vaatteita, kun tuntuu ihan liian aikaiselta. Mitä olette muut tehneet? Kotona pärjään verkkareissa, mutta mun työssä pitää näyttää siistiltä niin verkkarit ei ole vaihtoehto :poop:
 
@Bebe kolmonen komea vauvamasu jo sinulla (y) Itsellä on vaan lähinnä turvotusta ja näyttää siltä, että olen lihonut. Varsinkin iltaa kohden turvotusta on paljon, mutta maha ei ole vielä tuollainen "vauvamasun muotoinen". Ärsyttävää :ninja:

Löysimmätkin housut alkavat kuitenkin jo kiristää ja en tiedä mitä tässä tekisi. En millään haluaisi vielä ostaa mitään varsinaisia äitiys/odotus vaatteita, kun tuntuu ihan liian aikaiselta. Mitä olette muut tehneet? Kotona pärjään verkkareissa, mutta mun työssä pitää näyttää siistiltä niin verkkarit ei ole vaihtoehto :poop:
Mulla on ollu äitiyshousut käytössä jo varmaan melkein kuukauden. En vois elää ilman. Alkoi tosi varhain painaa kaikki resorit vatsaa niin ettei pystyny olemaan. Minusta oikea aika hankkia niitä on just silloin ku omat housut on liian epämukavat. Eipä sillä väliä mikä viikkotilanne sattuu olemaan.:)
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Miulakin vain turvotus ja syöminen ja vähäisempi liikkuminen on saanu mahan kasvamaan. :D
Viikon päästä np-ultra. Apua että minuu jännittää. Jotenkin niin epätodellinen olo että kasvaako siellä mahassa kukaan kuitenkaan. Pelottaaaaaaa. :censored:
 
Minä en uskalla käyttää äitiyshousuja siksi, että niiden vyötärö pullauttaa mahan niin selvästi esiin. Olen käyttänyt A-linjaisia mekkoja ja paitoja, mutta eivät tahdo enää peittää tarpeeksi. Pakko yrittää salata ensi viikon ultraan asti. Munkin maha on nyt yhtä iso kuin esikoisella oli rakenneultran aikoihin...

Töistä tuli kutsu joululounaalle. Mitkä muut kalat olikaan kiellettyjä graavatun ja kylmäsavustetun lisäksi? Mites sillit ja mäti? Mietin että jos on enemmän kiellettyä kuin sallittua, niin kannattaako mennäkään...
 
@Puuvilja en tiedä miten usein jouluhauki "ui" joulupöytään, mutta jätä hauki ja isot ahvenetkin pois lautaselta graavi- ja kylmäsavulohen lisäksi. Nämä tuli mulle ekana mieleen. Mätiä kohtaan mulla ei ole yhtään varmaa tietoa, mutta olettaisin että menee graavin kanssa samaan luokkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuvilja
Mulla ei näy minkäänlaista mahaa (viikko 12 nyt menossa), vaikka tänäänki oli lähes ihonmyötäiset vaatteet päällä. Ihan tiukkoja farkkuja ei voi enää turvotuksen takia käyttää ja tuntuu epämukavalta mahan kohdalta. Ihan ilman vaatteita huomaa kyl pienen muutoksen alamahassa, mut ei sitä kukaa ulkopuolinen pysty oikee sanoa. Ootan innolla miten tilanne etenee :D

Muuten millaisia toppahousuja käytätte talvella vai ootteko vielä ajatellu? :LOL: Ostatteko jotkut äitiysmallit vai mitä? Mä tilasin alesta jotkut äitiystoppahousut, koska tarviin niitä paljon töissä. Toivottavasti on ees hyvät

Kiitos kaikille tsempeistä ❤ liityn tässä piakkoin siihen fb-ryhmään :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei näy minkäänlaista mahaa (viikko 12 nyt menossa), vaikka tänäänki oli lähes ihonmyötäiset vaatteet päällä. Ihan tiukkoja farkkuja ei voi enää turvotuksen takia käyttää ja tuntuu epämukavalta mahan kohdalta. Ihan ilman vaatteita huomaa kyl pienen muutoksen alamahassa, mut ei sitä kukaa ulkopuolinen pysty oikee sanoa. Ootan innolla miten tilanne etenee :D

Muuten millaisia toppahousuja käytätte talvella vai ootteko vielä ajatellu? :LOL: Ostatteko jotkut äitiysmallit vai mitä? Mä tilasin alesta jotkut äitiystoppahousut, koska tarviin niitä paljon töissä. Toivottavasti on ees hyvät

Kiitos kaikille tsempeistä ❤ liityn tässä piakkoin siihen fb-ryhmään :)
Mä tässä juuri tekisin äitiystoppahousutilausta! Mitkä sä tilasit? Ainoot, mitkä oon löytänyt on nuo mamalicious toppikset. Esikko ulkoilee paljon ja meil on täällä kunnon pakkaset pohjoisessa, niin pakko ostaa :)
 
Mä tässä juuri tekisin äitiystoppahousutilausta! Mitkä sä tilasit? Ainoot, mitkä oon löytänyt on nuo mamalicious toppikset. Esikko ulkoilee paljon ja meil on täällä kunnon pakkaset pohjoisessa, niin pakko ostaa :)
Samat, koska en mäkää muuta löytäny :LOL:Mamashopilta tilasin. Ja joo munki toppahousut oli nii naftia kokoa et oli myös pakko tilata jo odottamaan uudet, vaikka ei täällä Keski-Suomessa ihan hurjia pakkasia vielä ole.
Oon xs-kokoinen ja ne oli loppuunmyyty nii piti tilata s-kokoset. Toivottavasti pysyy jalassa, eikä nii haittaa noissa.
 
Me ollaan oltu nyt Espanjassa viikko ja vielä toinen edessä. Maha on kasvanut ihan yhtäkkiä viikossa, en usko että kotiin palatessa menee enää farkut jalkaan.. :LOL:
Ensi viikon tiistaina, heti kotiutumisen jälkeen olisi np-ultra ja jännittää se ihan hulluna. Oikeastaan siksi, että onko tuolla masussa mitään elämää kun oon ollut jo monta viikkoa oireeton. :unsure:
Muuten kaikki täällä hyvin, ehkä hieman hysteerisenä mietin täällä ulkomailla mitä voi syödä ja mitä ei. Oon kyllä vetänyt jogurttia, en tiedä mahtoiko olla pastöroitua. Muuten pyrkinyt syömään vain kypsennettyjä ruokia. Tää loma on tullut niin tarpeeseen, on saanut levätä ja oon stressannut täällä vähemmän tästä raskaudesta mitä kotona.
Jännittää kyllä mennä töihin, kun tätä mahaa ei oikein saa enää piiloonkaan :)
 
@Ilosumu tilasin kans ne mamalicious toppikset :LOL: tarjonnan puute tosiaan vaikutti asiaan. Mulle taas tulee kolo L, vaikka normisti oon M, koska mamalicious tekee musta aika pienikokosia vaatteita. Tai sit mä vaan paisun extrapaljon kaikkialle raskausaikoina :LOL: varmaan Sullakin se s on (toivottavasti) hyvä (y)

@tiinuli259 täällä kans jännitys tiivistyy, 14 tuntia np-ultran ja nyt jo jännittää niin että oksettaa :confused: luulis, että tällä kertaa ois jo chillimpi mutta hah, pahempaa ku viimeks!
 
  • Tykkää
Reactions: Ilosumu

Yhteistyössä