Kesäkuiset 2020 <3

Joo jotain tollasta mäkin nyt suunnittelen. Kun muutenkin ala- ja yläkroppa eri paria, niin vaikea uskoa että hebkselittömät pystyis päällä sit ku pötsi is out. :D jospa sit joulun jälkeen alesta, tai sit.. Kattoo jos kävis jossain outletissa jo nyt pyörähtää. Me kuitenki ulkoillaan tosi paljon yleensä, kun on koira ja taapero. Voihan siihen mahan kohdille sit vielä viritellä jonku huivin, jos tuntuu että kylmää :)

Mites äitiystoppatakit sitten? Esikoisen raskausaikana en tarvinnu ku eka meni oma ja sit tulikin jo kesä. Mut nyt todellakin tarvii tän superpallon kans, kun takki hädin tuskin menee kii enää :LOL: haluisin jonku oikeen kunnon pakkastakin, mut niin siistin, et menee kaupunkikäytössäki :) Onko suosituksia?
 
Ehkä tämä 10 vuoden tauko edellisestä raskaudestakin vaikuttaa mahan kasvuun, vähän oon turvonnut tasapaksusti ja piukimmat ulkohousut ei mene enää, mutta mulla on onneksi parit yhtä suurempaa kokoa jotka on ollut liian isot niin eiköhän ne mahdu kevääseen asti.

Oli ehkä kivempaa kun oli se hullu nälkä ja syöminen helpotti pahoinvointia. Nyt ei ole kunnolla ruokahalua, oikein mitään ei tee mieli ja oon joitain kertoja syötyäni joutunut oksentamaan, kuten just äsken ja nenästäkin vuoti verta sen yökkäilin aikana. Ei tee mieli syödä senkään vertaa, kun ei jaksa oksentaa. Varmaan se ummetuskin vaikuttaa syömiseen jos ei oikein tule mitään ulos niin ei saa sisäänkään. Viikot 13+ jo. Toivottavasti se keskiraskaudesta nauttiminen ja mainostettu energiapuuska iskisi joskus. Just nyt fyysinen olo vain v-tuttaa. Olisi ihanaa nauttia asiasta mutta ei onnistu tällä ololla.
 
@Naarassusi jaksamista, on varmasti tosi raskasta ☹

Kokeiltiin parin viikon tauon jälkeen doppleria ja ei saatu sydänääniä vieläkään kuulumaan. Niin ristiriitaista, kun maha kasvaa, on huono olo ja väsyttää, mutta nyt jo 12+2. Sykkeen olisi kyllä jo pitänyt kuulua. Saas nähdä miten saan tehtyä töitä huomenna aamupäivän ennen ultraa.
 
@Puuvilja mulla teetättää nyt sykkeiden löytäminen dopplerilla kun istukka on suoraan edessä blokaten koko kohdun etuseinän. Niistä suhinoista ei kuule yli mitään, mutta kun tarpeeksi sivulta kuulostelee niin voi hyvällä tuurilla ohittaa sen lätkän siinä edessä ja kuulla vauveli sykkeet (ja banaanipotkut). Oisko Sullakin sit tällaisia esteitä siinä kuuntelussa?
 
  • Tykkää
Reactions: Puuvilja
Täällä taustalla lukenut mutta en oo jaksanut kommentoida tai päivitellä. Nyt menossa viikot 11+1 ja eka ultra 17.12, joka jännittää jo tosi paljon. :barefoot:
On ollut pitkään etova olo pitkin päivää, ei mitään logiikkaa mihin aikaan esiintyy. Oksentanut oon ehkä seitsemän kertaa tähän mennessä koko aikana. Ihmetyttää vaan kun oon nyt kolmena edellisenä päivänä oksentanut putkeen. Periaatteessa kun voisi jo helpottaa nyt, kun keskiraskaus häämöttää. On niin erilainen raskaus kuin eka niin iskee välillä outo epävarmuus. :unsure:
 
Ultrassa kaikki hyvin! Minulla on niin voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, että sen vuoksi sydänänet eivät kuuluneet dopplerilla. Nytkin kätilö joutui painamaan tosi kovaa mahan päältä ja lopulta ultraamaan alakautta, että sai kaikki mitat ja rakenteet näkyviin. Vauveli vastasi jo viikkoja 13+1 eli LA siirtyi muutaman päivän aiemmaksi.

On kyllä niin helpottunut olo ❤ Ja sovittiin miehen kanssa, että nyt jätetään doppleri rauhaan ja käydään usemmin neuvolassa kuuntelemassa, jos siltä tuntuu.
 
Meillä huomenna aamulla ultra ja oon ihan kauhusta kankeana. Pitkään jatkunut oireettomuus on kyllä saanut oman olon todella epävarmaksi. Ei auta kuin toivoa, että kaikki olisi hyvin.
Viikonloppuna iski kyllä aivan kammottava migreeni, kesti melkein vuorokauden kun yritin sinnitellä ilman lääkettä (panadol ei auta lainkaan). Lopulta päädyin konsultoimaan lääkäri ystävääni ja hän neuvoi ottamaan panacodia, jolla sain kohtauksen kuriin.. Viimeksi ollut vastaavia migreenejä kun söin e-pillereitä, niin luultavasti nytkin johtuu hormooneista.
Voi että, kun kaikki olisi hyvin niin pääsisi kertomaan ja hehkuttamaan läheisille! <3
 
Ultrassa käyty. Jännitti ihan tositosi paljon mutta kaikki on hyvin. :love: la on 20.6, niinkuin varhaisultrakin kertoi eli se on on nyt siinä. Menkkojen mukaan ois ollu muutaman päivän aiemmin. Oli se niin ihana hetki nähä se pieni siellä, hän tykkäs köllötellä ja miun pitikin käännellä kylkeä ja yskähdellä että toinen vähän liikkuis. Näytti sitten ihanasti käsiään ja jalkojaan siellä ja kätilö sai Kaikko mitat otettua ja rakenteet katsottua.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuvilja
Ihania ultra kuulumisia täällä ❤ siis naiset. Kattokaa nyt. Viime viikolla taisin sanoa, että mulla on maha pullahtanu ulos ja vaikea salata mut eihän täs oo mitään järkeä millaseks se on yhtäkkiä muuttunu. Päällä tosin äitiysfarkut tässä, jotka todellakin korostaa mahaa eikä auta sitä kärkeen. Mut vaikea tätä on normi farkkuihinkaan enää survoa :eek:
 

Attachments

@Effis upea maha! (y) Tavallaan toivoisin, että itselläkin olisi jo selkeä maha, niin ei tarvisi stressata töissä kertomisesta. Siellä on nyt muutenkin jotenkin kiusallinen tilanne kun yksi ei kovin läheinen työkaveri alkoi kertoa minulle lapsettomuushoidoistaan ja hän ei siis tiedä, että olen raskaana :oops:
 
Täällä oli puhetta, että kuka ei ole ollut vielä nt ultrassa, niin mulla se vasta ensi viikon keskiviikkona. Mullakin maha tuntuu jo kasvaneen ja vaikea enää piilottaa pian! Tosin varmaan vaikuttaa kun kolmas raskaus. Tänään rv 11+1.
 
Ultrassa käyty ja kaikki niin hyvin mitä tässä vaiheessa voi olla. Vitsi miten helpottunut olo! Oli aivan ihana ultraava lääkäri, kertoi tarkasti kokoajan mitä tekee ja mitä tutkii ja esitteli kaikki aivoista sisäelimiin asti (itsehän en nähnyt siitä ruudulta kun sitä sumua :D). Niskaturvotusta oli 0,9mm ja riskiluvutkin antoi heti suullisesti. Todella liikkuvainen vauva, pyöri hirveästi ja heilutteli käsiään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Puuvilja
Täällä nt-ultra vasta perjantaina (13.pv). Täällä tänään 12+3 :love: Mulla oli kylläkin maanantaina jo lääkärineuvola, missä kurkattiin kaverin kuulumisia. Siellä hän lepäili ja kaikki näytti olevan erittäin hyvin :love: Ei tarvihe niin jännittää sitä perjantaita nyt... :LOL:

Harmittaa kun lääkäri olikin sitä mieltä että mun pco-diagnoosin takia täytyy sokerirasitus käydä tekemässä myös nyt alkuraskaudessa. Muutenhan mulla ei mitään riskitekijöitä olisi (paitsi ikä yli 25v) Ei sillä muuten mitään haittaa ole, mutta kun nää kaikki nt-ultrat/lääkärit ja nyt tää sokerirasituskin täytyy käydä työajalla tekemässä. Pakko varmaan töissä tänään kertoa tästä raskaudesta, kun jokapäivä saa ravata jossakin omilla asioillaan... :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: antsukka
Onko muita pissaliisoja? Mä saan ravata jatkuvasti vessassa.. täytyy kyllä varmistaa, ettei johdu tulehduksesta kun mulla on niihin välillä taipumusta. Yölläkin saa jonkun 3-4 krt käydä.

Mua huvittaa kasvaneet rinnat. Kun kolmas lapseni syntyi putkeen muiden kanssa, mun rinnat ei juuri paisuneet edes synnytyksen jälkeen miksikään. Maidontuotanto tuli tosi tasaisesti. Nyt kun siitä on 10 vuotta niin pahoin pelkään, että nää posahtaa jättimäisiksi maidon noustessa kun ovat jo nyt niin turvonneet ettei mun merinovillaiset sporttitopitkaan meinaa mahtua. Täytyy käydä päivittämässä rintsikoita muutamilla. Muuten en edes käyttäisi kotona mutta rintoja viluttaa yhä herkästi.

Mä käytän matalavyötäröisiä housuja niin maha ei tuu koskaan tielle. En yhtään tykkää vetää mahan päälle mitään, tuntuisi hassulta. Varmaan yhdet tai kahdet äitiysfarkut ostan ja käärin sitten vyötärön alas :D
 
Tälleen ”vasta” neljättä odottaessa huomaa joutuvansa pohtimaan, että joko tää tyyppi välillä potkii!? :love: Minä jos kuka tietää mahavaivaisena suolen mahdolliset kurinat, mutta eiköhän tää lähiviikkoina varmistu onko sitä vai jotain muuta. Kovinkaan paljoa en ole tuntenut mutta juuri istuskellessa tuli sellainen jysähdyspomppaus alavatsaan, että olis voinut olla muutakin kuin suolisto :D

Mulla istukka takaseinämässä niin senkin puolesta vois tuntua varhain. Rv14 tulee vkonloppuna täyteen.
 
Deleted member 130614
Ultrassa käyty täälläkin, kaikki vaikutti olevan kunnossa. Epätodellinen olo jatkuu, mutta ehkä vähän kuitenkin konkretisoitui kun näki, että siellä tosiaan oli joku! :alien::love:

Samalla varmistui lasketuksi ajaksi 28.6. Menkkojen mukaan lasketusta ajasta pienempi sikiö, mutta mulla on pitkä kierto, niin ei tullut itselle yllätyksenä, että täytyy laskea vähän lisäaikaa. Käänsin noi raskausappien laskurit tuohon tietoon, joten nyt mennäänkin sitten vasta rv 11+3. Kätilö toivoi kovasti, että paha olo helpottais jo ens viikolla, täytyy pitää sormet ristissä sen suhteen.

Samalla kun kerta joutui kylille, kävin ostamassa niitä Lindexin imetysliivejä, että ois jotkut, mihin mahtuu. Koot ei ihan osunut kohilleen, mutta parempi kun ei mitään (y)
 
@Vauhtimamma Piti ravata ainakin aikasemmin kokoajan vessassa, mut nyt tässä ihan viimepäivinä vähän helpottanut ja tuntuu, ettei tarvitsisi enää ihan nii paljon.
Mun tissit sais kyl mielellään kasvaa ja pysyä sellasena, varmaa turha toivo :LOL: Mä oon pärjänny hyvin ihan urheilurintsikoilla (tavalliset vaan tuntuu epämukavalta).

@Naarassusi Ihanaa, että ultra konkretisoi kuitenkin oloa edes vähän ja hyvä että kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Toivottavasti tosiaan sun olo helpottais ❤
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on menossa 11+5 tänään. Mulla on ensimmäinen ultra vasta ensi viikon torstaina. Jännittää onko kaikki hyvin vähän etova ja heikko olo on edelleen, mutta sen kanssa on pärjännyt. Vatsa jatkaa kasvuaan, enkä usko, että kyseessä voisi olla turvotus kun niin alavatsassa vain pullottaa ja myös heti aamulla. En tiedä miten saan vatsan vielä piilotettua parin viikon ajan kun ajatuksena on kertoa jouluna läheisille
 
  • Tykkää
Reactions: Ilosumu
@antsukka Täällä sama ongelma. Housut kiristää pahasti, nytkin istun töissä housut avattuina.. En tiedä miten jouluna pysyy muka iltaan asti salaisuutena kun pamahdan paikalle tämän mahan kanssa. Painoakin tullut jo 5kg lisää, vaikka en ole edes syönyt mitenkään normaalista poiketen.. Töihin en voi laittaa mitään ihonmyötäistä päälle ennen tammikuuta, kun pääsen juttelemaan esimiehen kanssa tilanteestani.o_O
 
Täällä myös vatsa on alkanut tulla aika selkeästi esille. Viime viikolla sai vielä ihan helposti piilotettua villapaidalla ja maanantainakin, mutta nyt alkaa käydä hankalaksi :rolleyes: Mies oli eilen ihan kauhuissaan töiden jälkeen, että ei kai se voi noin nopeasti kasvaa :D Tänään on useampi työkaveri vilkuillut vatsaa ja kysellyt sitten jotenkin erityisen painokkaasti kuulumisia... Oon vaan höpötellyt siitä, miten odotan jo lomaa :whistle:
 
Täälläkin maha kasvanut niin, että alkaa olla melko mahdotonta enää piilotella. Töissä on kyllä löysät vaatteet joten niiden alta ei ole asiaa huomannut muut kuin ihan tarkkanäköisimmät.:D Viikko pari takaperin maha oli sellainen että se katosi yön aikana ja oli aamulla normi kunnes sit päivän mittaan syömisten jälkeen turposi palloksi. Nyt se on aamusta jo kunnon kumpu mitä ei saa laihisteltua piiloon. Paino mulla on tosin laskenut, mutta en nyt siitä huolissani oo kun syön kuitenkin ihan hyvin ja eiköhän se ens neuvolakäynnillä ole jo nousussa reilusti.:)

Tällä viikolla oli jo toinen neuvolakäynti, ja ens viikolla on lääkärineuvola. Tammikuun lopulla rakenneultra. Sitä odotan niiiin paljon! Onneksi saadaan ens viikolla paljastaa uutiset meidän perheille.:barefoot: Tässä alkaa hiljalleen jo uskoa siihen, että on oikeasti raskaana ja vauva on tulossa. En tosin ole ostanut vielä mitään, enkä ostakaan ennenku on päästy sen puolenvälin yli.

Olo on alkanu onneksi tasaantua. Pahoinvointi on lievää ja tulee vaan joskus syömisen jälkeen. Uni on muuttunu kevyemmäksi ja herään ihan vähintään kerran, mutta valtaosa öistä menee 2-4 herätyksellä. Yövuorot töissä on käyny tosi raskaiksi, mutta koitan sinnitellä tammikuulle ainakin ennenku pyydän niiden vähentämistä.

Aika tasaista odotusta täällä, mikä on siis kyllä ihanaa.:love:

14+4
 
Olipa ilon päivä, kun piti hakea yhdelle lapselle yksi juttu kauppakeskuksesta ja olin jo aiemmin huomannut toisaalla Changen ihania punaisia rintsikoita.. tänään osui myös silmiin liikkeessä niistä lappu -40% :D Joten hain kahdet. Ihanaa kun mahtuu nyt päälle taas liivit! Alkoi löysä toppikin jo kiristää. Vaikka ei mahaa näkyisi, niin voi herättää huomiota kun C-kuppi onkin kasvanut DD-kupiksi. En mä kyllä pysyvästi tällaisia edes haluaisi, koomiselta tuntuu nytkin. On kyllä ollut niin erilaista kaikissa raskauksissa, esim. ekassa tämä tissipaisumus tuli vasta synnytyksen jälkeen.
 
Osaako joku vinkata mistä saisi ostettua kivat pöksyt raskausajalle? Tykkään käyttää lähes päivittäin mustia pillifarkkuja ja nykyisissä alkaa porautumaan nappi mahasta läpi :D Kävin perus henkkamaukan läpi, mutta mielestäni ne näytti ehkä vähän turhan "mammamaisilta" jos joku ymmärtää mitä tarkoitan? En myöskään viihdy pelkissä leggareissa, kun tykkään käyttää normaalipituisia paitoja, en taida omistaa yhtäkään tunikaa.
 
@tiinuli259 zalandolle peukut. Siellä iso valikoima ja useamman mallisia päntsyjä. :)

Mulla nyt säännöllisessä käytössä mammahoosenit, en enää jaksa kikkailla tavallisten farkkujen kans. Kävi vauvaakin jo sääliksi, kun niin puristuksissa oltiin varmasti molemmat. Edelliseltä kierrokselta oli onneks läjä housuja kaapissa. Zalandolta tilasin kotiin kuitenki jumppaspökät, niissä on kiva hillua :)
 

Yhteistyössä