Kesäkuiset mammat 2011

Täällä yks kohtalotoveri :D. Ikää on 34 vee ja kotona löytyy lapset tyttö vähän yli 3 vee ja poika, joka on syntyny tammikuussa eli kohta 9kk <3.

Plussan sain testiin jo perjantaina ja se on vaan vahvistunu. La ois nettilaskureiden mukaan 24.6.11 ja nyt ois menossa 4+2 :D.

Meille molemmille paljon tarrasukkia matkaan :D!
 
Ajattelin kanssa tänne tulla =)

Olen siis 36v ja kaksi lasta on ennestään tyttö 6v ja poika 7v.
Tulokkaan laskettua aikaa ei kykene varmana heittämään, mutta liki vois liipata 11-13.6.
Tällä hetkellä olo on mitä mainioin, jos vaikka jatkuisikin näin. Kahdesa edellisessä raskaudessa kun ei ole ollut mitään niin jos nytkin mentäis samoilla.
Salaatit maistuu tällä hetkellä erittäin hyvin, juur hetki sitten vedin kulhollisen kun mies sitä minulle valmisti :rolleyes:.

Kaikille ihanaa alkanutta viikkoa ja hyvää oloa :)
 
Huomenta! Minä liityn kanssa mukaan! Plussatesti tehty 18.10. ja laskettuaika näyttäisi laskureiden mukaan samaa kuin Pyyter-2:lla eli 24.6.

Esikoista miehen kanssa nyt siis odotellaan (ollaan molemmat 31v) ja plussa tuli pienoisena shokkina kun oltiin just päätetty, että jouluna aloitetaan vauvapuuhat ja oltiin menty siis "varmoilla päivillä" jo melkein vuosi. No, varmat päivät eivät olleetkaan niin varmat ja nyt sitten vauva on jo tulossa. :)

Raskautumisen arvasin oikeastaan siksi, että kuvotusolo on jo jatkunut viime viikosta alkaen ja rinnat ovat todella kosketusarat. Lisäksi pyörryttää aika paljon.

Tänään ajattelin soittaa neuvolaan. Miten teillä muilla, monennelle viikolle saitte ekan neuvola-ajan ja oletteko ajatelleet sijoittaa varhaisultraan?
 
Tervetuloa kaikille:wave:
Mie sain marraskuun 4 päivä ensimmäisen ajan neuvolaan.
Iski sitten hiivatulehduskin tähän kaupanpäälle,sama riesa ollut molemmissa aikaisemmissa raskauksissa muttei koskaan ei-raskaana: /.

Olotila on väsynyt vaikka nukuinkin ihan hyvät yöunet ja "öllöttää" kokoajan,väkisin söin äsken kalakeittoa jos se vaikka vähän tasoittelisi olotilaa.

Tuosta varhaisultrasta en osaa vielä sanoa,pitää ottaa selvää minkä hintaisia ovat täälläpäin.
 
Kiva kun raskautuneita tulee tänne lisää!

Mulla tuota väsymystä taasen ilmassa ja iltaisin on tuota ällö oloa. Nälän tunne on useemmin kuin yleensä mutta silti ei tee mieli syödä.
Kävin äsken kaupassa pyörimässä ja ajattelin että otan sitä mitä alkaa tekeen mieli, no erilaisia pussi keittoja tarttui mukaan. Valmistin sitten äsken parsakeittoa ja se näköjään menee hyvinkin alas. eli taidanpa jonkun aikaa pysyä keitto linjalla.
Tänä aamuna kun miehen kello herätteli niin ekan kerran iski oikein pahoinvointi, kysyinkin sitten mieheltä et syökö se jotain ennen töihin lähtöä et jos viittisi palan leipää mulle tuoda. Oli sellanen olo et jos ylös täytyy nousta niin laatta lentää. Mies sitten toi leipää ja mehua =).
Varasin eilen neuvolaan ajan ja olis 1.11 eli vko olis jossain 8 paikeilla.
Varhaisultraan en ole menossa eli menen sitten siihen ekaan joka on joskus 12 vko tienoilla.

Jahas ja lisää hakemaan keittoa jos sit jaksais alkaa tekemään omenamarmeladia =).... en kyl välttämättä saa aikaseks..
 
Ilmoittautuisin mukaan odottajiin!! Tosin en tiedä kuulunko tänne vai aloittaisinko uuden heinämammat osion, mutta koska laskureiden mukaan la ajoittuu myös 30.6 niin tulin tänne :) Eli pikku seiskaa kovasti odottaisin kesällä saapuvaksi....
 
Mä olen tuolla toukokuisissa,La on 28.5 mutta kaikki viisi odotustani ovat menneet reilusti ylitse joten eiköhän tämä kesäkuun vauva ole.
Ennestään meillä on on 7v tyttö,6v poika,kohta 5v tyttö,3,5v tyttö ja reilu 1v poika. Veikkaan tätäkin pojaksi :) Odotus tuli hivenen puun takaa kun sen yhden kerran jäi ehkäisemättä mutta tietoinen riski toki otettiin ja saman tien raskauduin. Olen vielä hetken aikaa 34v.
Odotus on sujunut loistavasti ilman mitään pahoinvointia ja on aika oireetonta mutta pieni on nähty sykkeineen pari viikkoa sitten ultrassa.

Nannaliina rv 9+0
 
Minäkin tulen tänne ketjuun. Meille on tulossa viides muksu, laskettu aika näillä näkymin 18.6. Tää ei ollu mitenkäänb suunniteltu raskaus vaan on saanut alkunsa varmoinapäivinä (näihin emme sen enempää luota, mut yks kerta ei haluttu kumia laittaa heti ja sit se olkin myöhästä, no kiertoni normaalisti tarkka ja tunnen ovikseni ni meinasin ettei täs mitään hätää oo, kunnes menkat oli myöhässä.....viikko meni ennen kuin testiin tuli viivat.) No iloinen olen silti vaikka oisin tahtonut odottaa vielä n.4v ennen uutta vauvaa. Oireita ei ole pahemmin mitään. mutta en ole menossa alkuraskauden ultraan, odotan sitä 12 viikon.

Luulen et tunnen nannaliinan toiselta palstalta....onko sulla sama nikki ilman vuosilukua siellä? mä en oo voinu siellä itseäni vielä paljastaa kun siellä on liikaa livetututtuja ja en tahdo heille kertoa vielä, sillä n. 2kk sitten kauppasin kvaan ääneen vauvatavaroitani kun en niitä tarvitse itse...... sellä mun nimimerkin kirjaimet on H.._M... (meillä on livetuttujakin mm.siskosi....??? jos oot luulemani ihminen)
 
Tulinpas myös joukkoon mukaan. Meille on tulossa toinen muksu ja laskettu aika olis 26.6. Esikko on 2,5-vuotias ja pikkukakkosta ollaan nyt yritetty tehdä viimiset 8kk, joten varovaisen iloinen yritän olla :)
 
miss bamse:Juu,kyllä mä siellä toisella palstalla samalla nikillä olen ja tiedän kuka olet:) Lämpimät onnittelut sinulle,en hiisku asiasta kellekään!
Teillehän kävi sitten ihan samalla tavalla kuin meille,varmat päivät,kerran jäi kumi jne. ;) Meidän myös piti odottaa useampi vuosi mutta mikäs tässä nyt sitten,ihanaahan tämä kuitenkin on. Oma siskonikaan ei vielä tiedä,en ole saanut kakistettua asiaa mutta ajattelin alkaa asiaa julkistamaan EHKÄ tuossa parin viikon päästä kun olen käynyt np-ultrassa ja jos siellä on kaikki ok.

Nannaliina rv9+2
 
No kiva kun tunnistit. Kerran kävin siellä kevät-kesä masuissa et voin olla niinku henges mukana lukemalla ja monta kertaa oon meinannu kirjoittaakin vahingossa, mut en vielä viitsi paljastaa itseäni. Toki maha on turvonnu sen verran et saatan jäädä helpostikin kiinni, varsinki kun just on laihduttanu ja käytän tiukkoja vaatteita ja yht.äkkiä rupee käyttää löysii vaatteita ja syö herkkuja.

Yritän pitää syömiseni kurissa kun viimeks todettiin raskaus diabetes, mutta miten se voi olla niin vaikeeta. Suklaa ois niin ihanaa ja kaikki kahvileivät..... Olin niin hyvässä kunnossa diabeteksen aikana etten normaalistikaan voi niin hyvin. Mut sekään ei auta. Melkeimpa toivon saavani saman diagnoosin.....painoakaan ei tullut liikaa, normaalisti olen keränny sen päälle 20 kg. Vaiks ei se muuten kiva juttu oo.

Mä oon löytäny hirmusesti äitiysvaatteita kirppiksiltä ja oon niitä haalinut valmiiksi kaappiin. Ja muutaman vaipanki jo ompelin. Melkein kaikki vauvan vaatteet myin juuri ja sekös harmittaa, vain noi rumimmat jäi..... mut vaatteita en vielä ostele kun oon hoitovapaalla, paitsi yhden hameen ostin ku oli niin halpa ja uus ja vaiks en tiedä kumpi on ees tulossa.

viikon päästä ois eka neuvola. Vaiks ei sielläkään mitään ihmeellistä tapahdu, tuskin edes äänet kuuluu.

terv. miss bamse 6+2
 
Ilmoittaudun taas mukaan. Plussasin eilen. Viime vuonna olin kesäkuu -10 ryhmässä, mutta kkm yllätti rv 9, kun nlan uä:ssä ei näkynyt enää sydämenlyöntejä. Alkuraskauden uä:ssä kaikki oli ok 7+ rv:lla. Mietinkin että jospa meikäläinen hedelmöittyy vaan tähän aikaan vuodesta :LOL: (ensimmäiset lapset 11v, syntyneet kesäkuussa).

Tällä kertaa raskaudesta ei olla kerrottu kellekään, vaikkei viimeksikään kerrottu kun ihan lähimmille ystäville ja vanhemmille. Viimeksi kävin siis alkuraskauden ultrassa, nyt en halua. Ensimmäinen nla on rv:lla 8, nyt menossa 5+1. Oireita ei ole ollenkaan, hiukan juilii vatsaa välillä. Viimeksi ainoa oire oli arat rinnat (tai nännit oikeastaan), nyt ei ole, hiukan rinnat aristi eilen. Nyt näin jälkeenpäin mietittynä, myös jumalaton alaselkäkipu vaivasi viime raskaudessa oikeastaan alusta saakka. Niin....ja otinhan sen prkln sikapiikin silloin alkuraskauden aikana myös (gynen suosittelemana) myös.

Tästä ei osaa iloita nyt oikein ollenkaan, kun pelkää niin hirveästi km:a. Mut katsotaan kuin käy :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans yks kesäkuinen ilmoittautuu mukaan. Esikoinen täytti juuri vuoden ja pikkukakkosen laskettu aika on oman arvion mukaan 13.6.. Torstaina olis eka neuvola ja perjantaina mennään varhaisultraan. Jännää nähdä millainen papu siellä pyörii! Toivottavasti sydän sytkyttää ja kaikki on hyvin. Vähän pelottaa, kun on niin paljon kuullu keskenmenoista lähipiirissä, että osuukohan se omallekin kohdalle. Nyt kyllä tuntuu hyvin tukevasti, että olen raskaana, on paha olo ja turvottaa!
 
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Itsellä sama km pelko jyllää rinnassa, viikkoja nyt 4+6 ja ekä neuvola vko 9. 1 km takana ja sen jälkeen 6 kylläkin onnistunutta raskautta, mutta se ei sitä pelkoa hälvennä : / Varovaisesti mennään täälläkin eteenpäin enkä turhia hehkuta muille. Harmi vaan kun ei oikein osaa olla onnellinenkaan kun koko ajan pelko rinnassa, muuta eiköhän tämä (ainakin toivottavasti) iloksi muutu :)
 
Toivotaan että muuttuu iloksi =)

Mä huomaan olevani ylihysteerinen ja varovainen kaiken kanssa, että oikein itseänikin ahdistaa. Muistan ensiraskauden, vaikkakin siitä on jo ikuisuus, jossa mm kintaalla suurinpiirtein viittasin kaikelle 'vaaralliselle' ruualle, ja ajattelin et maalaisjärjellä pärjää pitkälle =) Nyt tuntuu etten uskalla juuri mitään laittaa suuhun, ilman että epäilen vaarallisuutta. Olen lukenut sataan kertaan kieltolistat, mutta siltikin epäilen kaikkea :headwall: Ja kaiken kukkuraks, onnistun lukemaan kaikki kauhutarinat km:sta : / Pitää pysyä poissa netin uumenista ilmeisesti, tai ainakin päättää etten yhtään km-tarinaa enää lue. Toivottavasti jossain vaiheessa pystyy nauttimaankin tästä.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on takana kaksi peräkkäistä keskenmenoa (rv 5 ja 14) ja nyt alkaa taas tuntumaan siltä että tuleekohan tästä mitään. Tämä on aivan liian helppoa ja oireetonta,ei pahaa oloa,väsymystäkin aika vähän muusta puhumattakaan. Samanlaista oli tuon rv14 keskenmenneen kanssa ja silloin "tiesin" että kesken menee jo ennen kuin oli edes mennytkään. Neuvolassa vähäteltiin pelkoani ja sydänäänet kuuluivat mutta 2 päivää myöhemmin vauva kuoli.
Vajaan kahden viikon päästä on np-ultra ja siihen on ikuisuus...

9+4
 
Tsemppiä Nannaliina76 :hug:

Mulla oli myös viimeks olo et kaikki ei ole ok 7rv:n jälkeen ja näinhän sitten olikin. Nyt ei sitä oloa ole (vielä). Mutta kai se on vaan ajateltava että, jos se pois sieltä tulee ennen aikojaan, niin se on sitten tarkoitettu niin ja siinä on ollut jotain vikaa.

Mä haluisin niin kertoo parhaalle ystävälleni, mutta pelkään että kun viimeksikin kerroin niin köpelösti käy..... :whistle: Kyllä mä oon pönttö :LOL:
 
En minäkään ole kuin muutamalle vielä kertonut. Ei paljon huvita kun jos taas menee kesken niin en tosiaan jaksa selittää kaikille kun eivät ihmiset tajua mitä suremista siinä on. Viimeksi oli tosi rankkaa saada vähätteleviä ja tyrmistyttäviä kommentteja vaikka itsellä menetyksestä jäi henkiset arvet. Ne ketkä tietää tästä raskaudesta ovat läheisimpiä ystäviäni ja tieden etten saa heiltä ilkeitä kommentteja jos jotain pahaa sattuisikin.
 
Moi!

Täällä vm 78 ja tällä hetkellä on menossa 5+5, eli ihan alussa ollaan. Jaloissa vipeltää 2 vuotias ylivilkas pikkuneiti joka saatiin ulos sektiolla, Eli synnytyskään ei mennyt ihan putkeen :D En ole koskaan missään vauvapalstoilla kysellyt apua tai vaihtanut kuulumisia, mutta edellinen raskaus ja vauva-aika oli niin hankalaa, että vertaistuen tarvis ois suuri :wave: Koitan kuitenkin ajatella positiivisesti ja tämä raskaus oli ihan mukava yllätys!

Kertoilkaahan minkäslaisia "oireita" teillä on alkuraskaudessa ollut? Mulla ainakin palaa muistiin edellinen raskaus aika ja hillitön väsymys ja nälkä, voisin syödä ja nukkua kokoajan. Kävin tuossa hölkkäämässä niin meinasi oikeaan nivuseen juilia kipua :confused: voisko muka jo nyt oireilla raskaus??
 

Yhteistyössä