Kesäkuiset mammat 2011

Leenuliinukka:Ilmeisesti hlökunnan väliset kemiat on tosi huonot ja tuo salmonella-epidemia pahenti niitä entisestään:(
Siellä ne hoitsut hutkelti "kiireisenä" pitkin käytäviä...
Mie jouvuin korottaa ääntäni yhelle ktlölle,kun meijän piti päästä lastenlääkärille jo keskiviikkona puoliltapäivin eikä informaatio-katkoksen takia päästykään,palo hermot:headwall:.
Latasin sellasta tekstiä jotta huh huh ,mutta rupespas menemään jakeluun ja sain "palvelua"!Lastenlääkäri tuli sitten erikseen iltakymmeneltä meitä kahtomaan,mutta olipas harvinaisen töykeä nainen hänkin:kieh: ja samanlaisia ihme-venkuroita muuten on äitiyspolinkin lekurit...
Luulis nyt olevan vähän edes empaattisempia tuolla alalla.

Suppari-tuulia kaikille isomahoille!
Tsirpukka ja neitokainen 10vrk
 
Munkin mielestä on kiva jatkaa vauvajuttuja vielä täällä,kumpa nyt viimeisetkin saisi omansa!!
Mulla on rintatulehdus,alkoi eilen ja koitin kaalinlehdillä,pumpulla ja imettämisellä saada pysäytettyä mutta tänään oli hatteva antibiootit kun kipu on ihan kauha ja rinta ihan turvonnut ja punainen. 10 päivän kuuri tuli,inhaa ja apteekissa varoittelivat että vatsa joutuu koville.Samaan rintaan se iskee aina vaan kun rinnanpää on ihmeen mallinen ja vauva siitä vähemmän juo. Vauva parka kun on muutekin niin masuvaivainen,tänään kävi vyöhiksessä ja on siitä asti nukkua posottanut vaan.
Jäämme vauvan kanssa siis huomenna kaksin kotiin ja muu porukka suuntaa mökille. Mä en pysty kunnolla edes kävelemään kivulta vaan joudun pitämään rinnasta kiinni joten parempi jäädä kotiin potemaan kuin mennä mökille palelemaan. Eipä mua haittaa,katselen leffoja ja imettelen:)
Hyvää juhannusta kaikille!

Nannaliina ja Wäinö 3 vkoa
 
Pikaisesti tulen raportoimaan, että meidän kolmas poika, 3950 g ja 52,5 cm, syntyi 20.6. 2011 rv 42+1.Synnytys käynnistettiin. Eilen päästiin kotiin. Synnytystarinaa tulossa myöhemmin.

Paljon onnea myös kaikille muille vauvautuneille ja tsempit muille loppumetreille. Ja hyvää Juhannusta!

Hipsukkainen ja Ihana O
 
  • Tykkää
Reactions: Griffski73
Nannaliina:Kurja juttu:hug:,koitahan parantua ja ne maitohappobakteerit ois hyväks mahallesi tuon kuurin takia.Miulla tuntus tulevan maitoa ihan sitä tehen,lakana oli taas litimärkä vaikka syötinkin tyttöä kolmesti viime yönä.Mie oon enimpiä lypsäny käsin,kun sattuu niin törkeesti pumpulla lypsäminen.
Sisko käytti aikanaan kanssa poikaansa vyöhiksessä mahavaivojen takia ja levoton ja itkuinen vauva rauhottu aina käsittelyä tehdessä ja loppuhuipennukseksi oli täräyttänyt joka kerran hirmu isot kakat;)

Hipsukkaiselle Paljon Onnea pojan johdosta:hug::flower:

Griffski:Elähän sano,jospa nyt kuitenkin vielä syntyisi kesäkuun puolella

Tsirpukka ja neitokainen 11vrk
 
Paljon onnea Hipsukkainen! :heart:

Tsirpukka:Mulla on ihan jatkuvassa käytössä aina maitohappotabut,samoin syötän niitä koko perheelle:)
Vauvakin sai terapeutilta jotain vauvalle tarkoitettua maitohappovalmistetta. Jospa ne nyt rauhoittaisivat tuon kitisijän.
Mulla tulee harmaita kun en tiedä mikä tulee nimeksi,pidämmekö Wäinön Wäinönä vai tuleeko joku muu :D
 
Onnea Hipsukkaiselle! =) :flower:

Nyt on sit jo pari päivää yliajalla (just yli 12 kello, eli 40+2 viikot nyt). Mä en meinaa millään jaksaa enää. Oon ollu niin kauan jo ensin sairaslomilla, sitten kesälomilla ja sitten äippälomalla ja kokopäivätoimisesti vaan odottanut ja odottanut. Nyt ei jaksais enää millään odottaa... :( Mutta minkäs teet, eihän tässä auta!

Leenuliinukka, jonka maha vaan kasvaa eikä kai tyhjene milloinkaan....
 
Leenuliinukka:Elä hättäile,kyllä se vauva sieltä syntyy!
Ja voin uskoa ,että alkaa olla mitta täys.Nyt ,kun ei maha ole enää tiellä niin on huomattavasti helpompi tehä ihan tavallisia kotihommiakin.Ei tarvihe enää varpailla nostella käsiin tavaroita lattialta niinku aiemmin:)(minäkö apina...)

Toistaiseks vauva nukkuu,syö,seurustelee ja kakkii.Koko ajan ootan kauhulla millon kitinä alkaa...Nimittäin tuo 3veen vauva-aika oli aika kauhiaa jatkuvan itkun ja kitinän takia.Mies vielä masentui eikä jaksanut olla apuna missään.Mie sit yksin kannoin vastuun koko perheestä ja sairaasta äidistä ja se vei mehut:ashamed:.Näytinkin ihan luuranko-zombielta...
Esikoinen taas aikanaan oli oikein oppikirja-vauva,ei itkenyt juuri ollenkaan,kun vaan maha oli täynnä ja kuiva vaippa.

Miulla on totaalisesti juntturassa hartiat,piähän särkeny viime viikon keskiviikosta asti.Mietinkin voisko johtua siitä spinaali-puudutuksesta tuo päänsärky,mutta ei kai se nyt näin pitkään jatkus kuitenkaan...

Nannaliina:En miekään tiijä mikä tuosta meijän tytöstä tulee:O,toinen nimi tuli jo päätettyä raskausaikana,mutta etunimi on hakusessa ja rankasti...
Ens kuun loppupuolella ois tarkoitus nimiäiset pitää joten jospa sitä keksis nimen ennen sitä,huoh...

Meillä on tuo 3vee ollu kauhiassa köhässä koko viikon ja pari päivää on ollut kuumetta...Kaipaa extra-huomiota ja vauva omansa siihen päälle...Teininkin kanssa pitäs yrittää jotain tehdä:ashamed:
Minuja pitäs olla varmaan vähintään neljä;)

Tsirpukka ja neitonen 11vrk
 
Ei oo kääröä sylissä vieläkään, nyt jo 40+4... :kieh: Juhannus meni kiukutellessa, ku ottaa niin päähän, eikä jaksais enää yhtään! Kivaa mun perheelle. Kävin tänään neuvolassa ja sain yliaikaislähetteen. Ens viikolla sit Taysiin sopiin, koska käynnistellään, jos mitään ei tapahdu. Mites sulla, Griff? Mites muitten vauva-arki sujuu?

Leenuliinukka, joka siis vieläkin yhtenä kappaleena
 
Tsempit Griff ja Leenuliinukka:hug:. Minulla on tuosta ODOTTAMISESTA kokemusta =). Minun synnytyshän tosisissaan käynnistettiin 42+1. Käynnistys oli kyllä tosi miellyttävä kokemus. Sitä vähän etukäteen jänskäsin kun ei ollut aiemmin käynnistetty.

Vauva-arki meillä on aika kiireistä. Vauva sinänsä ei työllistä muuta kuin imetykset yms., mutta nämä kaksi isompaa veijaria ovat kyllä ottaneet koko temppu ja jekkurepertuaarin käyttöönsä. Voi huokaus tuota mustasukkaisuuden määrää! Mutta onhan tuo pienten käytös aivan ymmärrettävää. Vauva itki eilen illalla ensimmäisen kerran oikein semmoiset raivoitkut. Mikä lie vaivasi...Muuten ollut tosi tyytyväinen kakkakone =).

Kirjotan synnytyksestä jahka kaikki ollaan jakaannuttu.

Hipsukkainen ja poitsu 1 vk
 
Onnea Hipsukkainen pienokaisesta, jollen ole jo onnitellut :)

Täällä taitaa tytsyllä olla masuvaivoja. senpäivästä rääkymistä hereillä olo että huh huh. ilmavaivoja pienellä on valtavasti ja nyt viellä silmätulehdus.

esikoinen on kanssa niin mahdoton että huh huh. koko ajan tekee kiusaa ja ei usko mitään.
itsellä mennyt nää ekat viikot lähinnä parkuessa. mieskään ei voi pitää isyyslomaa varmaan olleskaan.

mutta aurinkoista päivää kaikille ja tsempit viellä kasassa oleville
 
Juu,meilläkin aika härdelliä ollut tuon keskimmäisen kanssa:ashamed:.
Poika ei syö,ei nuku ja kiukkuaa joka asiasta sitten,huoh...

Mies käytti eilen esikkoa hammas-röntgenissä ja samalla kävi varaamassa pojalle kolmevuotis-neuvolan niin täti oli sanonu jotta se on ihan normaalia reagoimista vauvan tuloon,mutta mitään ylimäärästä herkkua(mehuja jne.) ei saa antaa ja jos ei ruoka kelpaa niin sitten ei...

Meillä on ravannu joka helkkarin päivä joku kylässä.Eilen sitten oli lähellä käämien poltto,kun anoppi+isomummi+anopin veli tuli ilmoittelematta kylään.Justiin isä läks kylästä ja meininki tuon uhmiksen kanssa oli ihan mahotonta.Joka kerran ,kun isä erehty vilkasemaankaan vauvaa niin poikapa teki tuhmuuksia:pissi vessan matolle jne.Ja mie oon yrittäny kaikille sanoa jotta uhmis tarvitsee sitä huomiota,ei vauva vielä ymmärrä yhtikäs mittään vaan eipä tunnu menevän jakeluun kellekkään vaan neiti on,kun joku näyttelyesine!

Onneks tuo tyttö on suht tyytyväinen(koputan puuta...).
Aamulla syötin tytön ja vaihoin vaipan.Noh,enpä kerennyt,kun laskea sänkyyn niin mahoton turina kuului peräpäästä.Otin sitten sänkyyn ja rupesin taas vaihtamaan vaippaa:Eka "kakka-suihku" osui miun ohtaan(tökkäsin ukon hereille,kun läksin puhistamaan naamaani),toinen tulikin sitten sellasella paineella jotta miun tissit+jalat+varpaat+lakana+takana ollut lipasto+matto meni huttuun ja kunnolla.Vaan tulipahan naurettua kunnolla isännän kanssa väsyneenä:D

Meillä mies ois menossa jo töihin ,mutta vähän arveluttaa jotta mitä tästä tulee jos tuo uhmis on koko ajan noin äksy ja mie väsynyt(ja teini pörrää kavereiden kanssa)...

Sori purpatus:ashamed:,eiköhän tää tästä.

Tsirpukka ja neitonen 15vrk(kai?,ei mittään hajua...)
 
^:)
onneksi näköjään muillakin muut lapset on reagoineet vauvan tuloon. Täällä hermot meinaa välillä mennä esikoisen kanssa. Meillä kun mies on vielä pari viikkoa töissä ennen lomaa niin pitää keksiä joka päiväksi jotain ohjelmaa et esikoisellakin on jotain ohjelmaa.
 
Tsirpukka anteeks mutta en voinu muutakun nauraa kun luin tuon kakka shown :)
ai että tulin hyvälle tuulelle :)

mäkin olen vieraille sanonut että eka täytyy huomioida esikoinen. ja on toiminut.
kylllä hän kaikille kertonut että tossa mun pikkusisko ja se on mun kaveri, kunnes se pikku piru nostaa päätään ja alkaa ilkeily. Toissa pvä siis ihan kävi raapimaan vauvan kasvoja :(

nyt on kahtena iltana mennyt yö unet ihan ok. no eilen nukahti vasta 22.30 mutta parempi sekin kun se että tappelee puolelta öin viellä (niinkuin tässä oli aijemmin).

eiköhän tämä tästä?
minkä ikänen Tsirpukka teillä toi uhmis on?
 
Ai kauheeta,ei sais nauraa mutta kyllä pääsi naurut tuosta Tsirpukan kakkashowsta :D

Meillä myös 4,5v on ihan "kamala". On aina ollut haastava luonne mutta vauvan tultua taloon elämä on ollut kiukuttelua,karjuntaa ja mielenosoitusta,välillä kyllä palaa päreet niin pahasti ettei ikinä. Tänään pistin tytön etupihalle huutamaan,ei vaan enää hermo riittänyt. Noh,äkkiäkös siellä sitten rauhoittui ja kävin hakemassa sisälle halaukseen mutta kyllä se on vaikeaa näköjään. Vauvaa kyllä hoitaa ja silittelee mutta kiukkukohtaukset ovat ihan karseita ja saattavat kestää parikin tuntia yhteen menoon ja alkavat yleensä ihan tyhjästä.

Wäinö kävi tänään 1kk neuvolassa,torstaina tulee ikää 4 vkoa ja painoa on nyt jo 4770g (synt.4115g) ja pituutta 51cm>54cm. Omalla maidolla on menty 9 päivän iästä asti mutta illat on aina sellaisia että tuntuu ettei maito riitä ja kittaan vettä ja teetä sitten "litratolkulla" että saan pumpattua ja imetettyä.

Jaksamista vielä hetkeksi Leenuliinukka ja Griffits kovasti!!
 
=) Meidän Pikkuprinssi on syntynyt! :heart:

28.6. klo 22.32 syntyi 4250 grammainen ja 54 cm pitkä poikani. Supistelut alkoi klo 13.00, sairaalaan saavuttii klo 15.00. Synnytys oli helppo, sain epiduralia, sitä lisättiinkin kerran. Kalvotkin puhkaistiin, kun ei oikeen meinannut edistyä synnytys. Kivut puudutus vei kokonaan, mutta tais tosiaan viedä vähän myös tehoja supistuksilta. No, sitten loppu meni tosi hujauksessa 7 cm:stä loppuun kesti ehkä 5 minuuttia ja ponnistusvaihe oli 10 min. Ei tarvinnu leikellä ja paikatkin repes vaan niin vähän, että tikkejä ei tullut ollenkaan.

Kotiin me päästiin jo eilen, kun kaikki oli hyvin. Ihan vähän on tarvittu lisämaitoa, mutta nyt jo jonkun verran tulee tisseistäkin. Toivottavasti jossain vaiheessa riittävästi.

Tosi hauska oli lukea teidän kuulumisia. :) Kyllä mulla on sillai helppoa, kun toinen lapsi on jo noin iso ja murkkuikäkin on sillä jo ohi. Se haluaa vauvaa sylitellä ja on veljestä tosi iloinen ja ylpeä. Ja mieskin on nyt kesä- ja isyyslomilla yhteensä 9 viikkoa, joten mulla on kyllä aika luksusta. Teille kaikille lähetän paljon jaksuja vauvojenne ja uhmiksienne kanssa. Ja Tsirpukka, olipa hauska kakkashow.... :D

Mitähän Griffille kuuluu? Jokohan säkin olet nyyttiäsi noutamassa? Toivottavasti! Pidän täällä peukkua. :wave: No, jos et oo, ni onneks maanantaihin ei oo enää pitkä.

Palaillaan taas!

Leenuliinukka ja Nöksy kohta 3 vrk :heart:
 
Leenuliinukalle kovasti Onnea:hug::flower:,iso miehenalkuhan sieltä syntyi!Pitkä poika=)

Jokohan se Griffskikin ois päässyt synnyttelemään:)

Samperin helle,argh!Vauva natis ja kitis eilisen illan,kun oli niin kuuma.Käytiin sitten suihkussa ja syötin niin nukahti ilta yhdeksältä ja koisas puol neljään,mutta siitä lähtien on otettu vaan pieniä torkkuja...Mies lähtöö ylihuomenna töihin ja siitä lähtien on sitten pärjättävä keskenämme,huoh...

Taas kutsutaan.
 
Noniin, johan se minäkin sain viime yönä nyytin kainaloon! Eli poika tuli; 3445g ja 48cm.

Eli to alotettiin käynnistely, ja vedet meni eilen iltapäivällä - siitä alkoki sellanen kipuhelvetti ettei toista! Kipulääkkeet osastolla ei tehonnu, ja supparit tuli 2-3min välein sairaan kipeinä! Vauvan sydänäänet heikkeni aina supistuksen aikana, joten mut kärrättiin saliin joskus 8 aikaan, jotta voidaan paremmin tarkkailla. Epiduraalin sain ennen kymmentä, ja se vei terävimmän kivun, mutta ei kaikkea. Synnytys ei kuitenkaan edenny mihinkään, plus vauvan sydänäänet meni hälyyttävän alas aina supparin jälkeen niin loppujen lopuksi poika leikattiin puolenyön jälkeen.

Griff ja toukka kohta vrk
 

Yhteistyössä