Kesäkuiset

Minä taidan olla ihan höyrähtynyt, kun kävin eilen jo shoppailemassa raskausvaatteita, vaikka mulla on menossa vasta 5+0. Tässähän voi käydä vielä vaikka mitä ennenkuin niitä pääsee käyttämään. Mut niin kovasti haluaisin jo fiilistellä raskautta, etten voinut vastustaa kiusausta.

Ai niin ja mun tiedot vois lisätä listalle: Kissankello2017/ 20.6./ toinen
 
Moi! Onpa kiva että tällaisiakin ryhmiä on olemassa kun taitaa nämä asiat olla monelle aika hyshys asioita. En ilmoittaudu vielä listoille mukaan, huonon karman pelossa:unsure: Nyt siis omien laskujen mukaan 4+4. Oireita on ollut kaikenlaisia, eilen koski aika kovastikin mahaan ja pelkäsin tietysti pahinta. No tänään ei sitten ole ollut mitään oireita ja taas pelkään pahinta (n) Aika pelottavaa tämä alkuaika. Onko muilla kokemusta voiko oireet tulla ja mennä näin alussa miten sattuu?
 
Nages, kyllä voi jokainen päivä olla erilainen oireineen tai sitten ei ole oireita joskus lainkaan. :ROFLMAO:

Täällä kans siirrytty "ponnari farkunnappiin" viritykseen kun housut kiristää ja en halua koko aikaa olla colleget jalassa. :LOL: Paidat on löysiä, ja vaikka tuota massaa jo valmiiksi olikin, niin iltaisin on semmoinen turvonnut pallo tuo maha jo, että en ilta-aikaan haluaisi ketään kaveria ees nähdä. :whistle:

Ja jalan kipu on mulla nyt hellittänyt! Ihanaa kun voi olla jo normaalisti, ja pystyy normaalia kävelylenkkiä tekemään. (y)
 
Niin ja niitä oireita: turvottaa, ällöttää ja etoo, ei ole nälkä ja joskus (kuten viime yönä) tuli kamala nälkä. Välillä nippasee kohdusta, jos nopeasti nousee ylös tai vaihtaa asentoa sängyssä maatessa.
Kahvia ei tee enää mieli lainkaan, ja minä oon ollut tätä raskautta ennen kahvin suurkuluttaja!
Suolaista tekee mieli, suolatikkuja ja sipsejä varsinkin. Mutta makeaa ei. Viikonloppuna söin karkkia (vaikkei edes mieli tehnyt) ja se ällötys olotila oli ihan järkyttävää. :sick:
Ja tänään viikot 6+6. <3
 
Mulla on nyt mystinen kipu oikeassa jalassa. Sellainen hermokiputyyppinen, vihlova, joka heijastaa takamuksesta varpaisiin..o_O

@Koivis mulla kans on kahvi jäänyt pois, onneksi eivät töissä sen enempää oo ihmetelleet. :LOL: Ja suolaisenhimo, ai että, makea ällöttää, mut suolaista tekee mieli.
 
Hei kaikille! Minut voi lisätä listalle. La 22.6 toinen lapsi tulossa ja synnytyssairaalana OYS

Muoks. Eli Maariah/22.6/2./OYS

Lisään vielä, että tänään plussasin ja jos kalenterista oikein laskin niin viikkoja ois 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Voisin minäkin vihdoin hiipiä tänne puolelle haaveilijoista :) Plussasin jo viime viikolla ja nyt menossa rv 5+0 menkoista laskettuna. Välillä oon testannut vielä ja viimeksi toissapäivänä :LOL: Vahva viiva näkyi jo ja olojakin on ollut, niin eiköhän tuolla jotain tapahdu :love: Kauhea pelko ollut, kun ollut kemiallinen ja viime vuonna km heti plussaamisen jälkeen...jospa se nyt tällä kertaa onnistuisi ;)

Jenetsu/21.6./ensimmäinen/OYS
 
Neuvolassa käyty tänään, rv 7+4. Onneksi vältyn tässä raskaudessa sokerirasitukselta :D ellei sitten tietysti ole glukoosit plussalla virtsassa, mutta ainakaan toistaiseksi en siihen joudu. Se oli kyllä niin kamalaa viimeksi, ettei haittaa yhtään :D seulontoihin osallistun ja nt-ultra on kuukauden päästä, kyllä taas on odottavan aika pitkä.

Pakko muuten hieman valittaa tuosta neuvolan lasketun ajan käytännöstä. Eli laskevat suoraan viimeisten menkkojen alkamispäivästä, joka mulla näyttää siis kahta viikkoa enemmän raskausviikkoja, kuin mitä oikeasti on. Tiedän siis ovistestien ja ultran perusteella oikean hedelmöittymishetken, mutta ei, ennen heidän virallista ultraa ei aleta laskettua aikaa muuttamaan. Siis niin typerää. Pääsen sentään noihin seulontoihin sen itse laskeman (ja ultran perusteella todeksi havaitun) lasketun ajan mukaan, muuten ne olisi aivan liian aikaisin jos neuvolan mukaan mentäisiin. Aivan ihme käytäntö kyllä, tuskin kovin monella on säännöllinen kierto ja aina ovulaatio tasan keskellä kiertoa. Noh, tulipa paasattua :ROFLMAO:
 
Raskauspahoinvointia vai vatsatauti? Äh. Täällä pohdin tuollaista. Tähän asti ollut on-off etovaa oloa. Toisena päivänä ei yhtään huono olo ja toisena päivänä vähän etomista. Mut nyt sitten eilisestä lähtien ollut paha maku suussa koko ajan , ei maistu ruoka ja oksettaa koko ajan. Nyt vaan pahenee iltaa kohden. Oksentanut en vielä ole.. liki on kyllä.
Untuva rv 7+4
 
Onnea uusille plussanneille:)
Minulla on edelleen tosi vähäoireista.Jatkuva nälkä vaivaa ja vessajuoksut.Tissit painaa tonnin jne. Edelliset raskaudet ollu samanlaisia.Myös Kkm.Siksi pieni pelko hiipii että onko kaikki edelleen kunnossa.
Tänään rv 8:love:
 
Mulla on varmaan joku suojamekanismi nyt päällä, ku en meinaa ikinä muistaa et oon raskaana. :D Ensin pari kuukautta oon ollu varma et äkkiä vaan seuraava beibi ja lapset pienellä ikäerolla ja nyt oon ollu pari viikkoa varma, että tämä oli suuri virhe. Ihan perusmeininkiä... Tää oireettomuus auttaa aika hyvin unohtamaan. Ja tietty esikoisen kanssa hengailu, ettei kerkee niin kuulostella samalla lailla kuin ekaa raskautta.

En käyny ekasta varhaisultrassa enkä taida tästäkään. Nyt vasta 5+3. Pitkä jännäys siis vielä, että onko siellä ketään ja onhan oikeassa paikassa. :) Neuvolaan kai vois soitella joku päivä...
 
Heipä hei, minä voisin myös tulla mukaan listoille!
Cicada / 17.6. / toinen / NKL
Facebookkiin kiinnostusta myös, mutta tod.näk. liittyisin vasta np-ultran jälkeen :) Vai onko täältä porukka siirtynyt jo enempi sinne? Itestä olisi kiva pyöriä ensin tällä puolella
 
Mun ei oo tarvinnut käydä enää kolmeen yöhön pissalla, toivottavasti tää ei oo paha merkki :unsure:. Yöllinen pissihätä on ollut mulla selkeä raskausoire, kun normaalisti ei oo öisin tarvetta käydä. Nyt se sit on loppunut, eikä mitään muitakaan oireita ole :cry:
 
Mun ei oo tarvinnut käydä enää kolmeen yöhön pissalla, toivottavasti tää ei oo paha merkki :unsure:. Yöllinen pissihätä on ollut mulla selkeä raskausoire, kun normaalisti ei oo öisin tarvetta käydä. Nyt se sit on loppunut, eikä mitään muitakaan oireita ole :cry:
:(Samoissa fiiliksissä minäkin.Tosin minulla takana 1 yö ilman vessareissua.Aamulla jomotti selkään ja omituista vatsakipua.Kipu ei ole kovaa,mutta kuitenkin niin että huolestuin.
Minulla siis takana kkm 11/2016.Mitään vuotoja tai kipuja ei ollut silloin..kaveri ei vaan ollu elinkelpoinen.Viikkoja hänelle saatiin 6.
Nyt kävin varhaisultrassa 5+5 ja syke näkyi.Mutta ei lohduta nyt.
Tiistaina olis neuvola.
 
Hei, mukana! Plussa pärähti tikkuun pari viikkoa sitten, ihan yllättäen. Olin jo tyytynyt siihen etten voi lapsia saada, ja nyt kävikin yllättäen näin. Vielä ei meinaa uskoa todeksi..

Shakalaka LA 20.6.2017, ensimmäinen

Nyt siis mennään 5+4, ja oireita on jo alkanut tulemaan. Pienet alavatsan vihlomiset ja nippailut alkoi jo ennen plussaa, ja ekan viikon jälkeen etova olo, erityisesti sillon jos on nälkä tai muuten pitkä aika edellisestä syömisestä. Närästystä on myös erityisesti öisin, mutta huomasin närästyslääkkeen auttavan myös huonoon oloonkin. Saas nähdä alkaako oksentelukin vielä.. Rinnat on myös kipeät ja "töröllään" :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
8+0 tänään :love: pahoinvointia vähän vaihtelevasti, oksentanut en ole mutta joka päivä on kyllä ollut yökkäilyä. Mitään ruokaa ei oikeen tee mieli, kaikki ällöttää. Aika kiva kun on tullut jo heinäkuisten ketju, ei olla enää uusimpia :)
 
@heikura79 Voihan vee, samassa veneessä sit ollaan :unsure:. Kunpa selvittäisiin säikähdyksellä. Mä mietin, että yrittäisin varata ens viikolle varhaisultran, niin sais jotain selvyyttä asiaan. Mulla tää raskaus on kyllä niin alussa, ettei sykkeet välttämättä vielä näy, joten en tiiä kuinka järkevää sinne on vielä edes mennä... Keskiviikkona on mun laskujen mukaan 6+0. Mut jos ei muuta, niin kai siellä selviäis edes onko tuulimunaraskaus.
 
Miksei muuten tässä ketjussa ei oo otsikossa vuotta tai listalla lueteltu ikää? :)ihan mielenkiinnosta kysyn

Mä en ilman testiä varmaan ees tietäis olevani raskaana, kun suht vähiä oireita ja nekin vois pistää minkä tahansa muunkin piikkiin :LOL: ihan pientä etovaa oloa parina iltana..

Cicada ja kipinä 6+0
 
@heikura79 Voihan vee, samassa veneessä sit ollaan :unsure:. Kunpa selvittäisiin säikähdyksellä. Mä mietin, että yrittäisin varata ens viikolle varhaisultran, niin sais jotain selvyyttä asiaan. Mulla tää raskaus on kyllä niin alussa, ettei sykkeet välttämättä vielä näy, joten en tiiä kuinka järkevää sinne on vielä edes mennä... Keskiviikkona on mun laskujen mukaan 6+0. Mut jos ei muuta, niin kai siellä selviäis edes onko tuulimunaraskaus.
Minulla näky sykkeet 5+5.Meillä on 1.11 ultra terveystalolla.Ollaan reissuun lähössä ja todettiin lääkärin kanssa että katotaan vielä ennen matkaa että kaikki ok.
Vessa reissut palasivat kuvioihin.Koetan nyt uskotella ittelleni että olen raskaana kunnes toisin sanotaan.Murehtiminen ei ainakaan mieltä paranna.
8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kissankello2017
Kävin perjantaina neuvolassa koikeilemassa kuuluuko ääniä. Lopputulos oli arvattavissa eli eihän ne sielä kuuluneet vielä. Oli pakko sitten lähteä oman mielenrauhanvuoksi käymään yksityisellä varhaisultrassa, kun oireetkin on vähentyny ja niitä on vaan aaltoillen. Siellä se meidän täysin viikkoja vastaava katkarapu oli jo pienesti alkanut kasvattelemaan käsiä ja jalkoja ja sydänkin jumputti hurjaa vauhtia. Kalvot ym oli kaikki oikein hyvin muodostunut ja hyvännäköisiä. Vitsit miten huojentunut fiilis! Ja täytyy antaa myös kehut Perhe Arten (Lahti) asiakaspalvelulle!

Housut alkaa pienesti kiristää ja täytynyt siirtyä myös ponnariviritelmään. Aaltoilevaa huonovointisuutta ja nälkä se jaksa yllättää aina yhtäkkiä kiljuvana ja kamalan oksetuksen kera, muuten aika oireettomana täällä mennään. Ainiin, paitsi naama kukkii kun teinillä :/

8+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä