Kesäkuiset

Neuvolassa käyty.Ihan mukavan oloinen neuvolantäti:)
Sokerirasitukseen passitti ihan siitä syystä että pojat oli syntyessään niin isoja (3950g ja 4530g) itsellä ei ole ikinä ollu sokereiden kanssa ongelmia,ei ylipainoa jne.
Verenpaina oli loistava.Sykettä ei saatu vielä kuuluviin mutta onneksi ensiviikolla on se ultra terveystalolla.
8+4
 
7+6 eikä lainkaan pahaa oloa. Pientä päänsäryn alkua hetkittäin, pientä kuukautisten alkamistunnetta. Nukun helposti 10-12 tuntia putkeen ja nännit ovat herkillä. Siinä kaikki. Ajattelin että varmasti olen vakavasti sairas ja siksi tikkuun tulee kahta viivaa joten kävin yksityisellä ultrassa ja kaikki näyttää normaalilta raskaudelta. Meille ei pitänyt olla raskaus mahdollista ja lähennellään jo neljääkymmentä. Valmistaudun vain menetykseen enkä iloitse uutisesta koska tämän on sanottu olevan mahdotonta. Jos kesäkuun alussa koppaan putoaa terve ihmisenalku niin kyllä vain juhannuksena tanssitaan!
 
Hitto tätä vellovaa etovaa olotilaa, mikä on muuttunut ihan 24/7. Kaikki ruoka ällöttää ja ne mitä tekis mieli, niin pitäis lähteä hakemaan kaupasta mut eihän niitä kotona enää tee mieli. :rolleyes: Lämmin ruoka ei maistu vaan laittaa oksettamaan. Kahvia en voi kuvitellakaan juovani. Väsymys on välillä raastavaa. Hermo menee tähän raskauden salailuun. Klexanen pistäminen tympii ja pahasti ja sitä ois vielä monen monta kymmentä viikkoa edessä jäljellä pistettävänä. Ens viikolla pitäisi mennä sokerirasituskokeeseen ja sekin ällöttää valmiiksi.

Niin, ja unettomuus on tullut myös.

Anteeksi vuodatus.
Koivis rv 8+0.
 
Hei! Olen uusi täällä. Kävin ultrassa torstaina kun ei oltu varmoja miten pitkällä olen ja kipuja on ollut paljon. Kohdussa näkyi pussukka ja siellä pikkuinen papunen, sykkeitä ei vielä saatu näkyviin. Viikkoja arvioitiin olevan 5+5. Eli tänään siis 6. Olo on kurja, oksettaa, vatsa ei toimi, huimaa.
Onko teiltä joltain mitattu hcg-arvoja alkuraskaudessa? Multa niit otettiin et voitiin arvioida tuota raskauden kestoa, niin ihmeellinen kierto. Ne oli oletetusta ovulaatiosta 2 viikon jälkeen 220 ja siitä 5 pv myöhemmin 1700. Eli hyvin noussut. Raskaus oli yllätys joten oon edelleen vähä ihmeissäni.
 
Heippa, täällä uusi kirjoittelija. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja jännitti miljoonasti, mutta ei se sitten niin jännää ollutkaan lopulta. :) Mitään sydänääniä ei kuunneltu (enkä uskaltanut siinä paniikissani siitä kysyäkään). Mutta ultraan pitäisi tulla kutsu sitten parin viikon päähän, nyt siis menossa 9+3. Toivotaan että siellä on elossa oleva tyyppi, oon jo käynyt läpi kaikki painajaiset ja ajatukset keskeytyneet keskenmenosta tms.. Oon lueskellut aiemmin teidän viestejä, mutta en uskaltanut kirjoitella, mutta nyt rohkaistuin. :)


Manasha/4.6/ensimmäinen/NKL
 
Minä kans tykkäisin keskustella näistä oloista ja fiiliksistä. Mutta faceen en uskalla kuin ehkä vasta sitten nt-ultran jälkeen..jos siellä kaikki hyvin.
Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki suht ok. Sellasella taskukokoisella ultralla löysi kohdusta liikkuvan sikiön ja sykkeen. Kovin tarkkaa kuvaa tuolla ei saanut. Sellanen liikkuva möykky näkyi. Nt-ultra on kolmen viikon päästä. Pelko perseessä mennään eteenpäin. Kunpa voiskin vaan nauttia.


Untuva79, rv 9+4
 
Rv 7+5: Niin väsynyt etten kättäni jaksaisi nostaa... Sopivasti onkin kuopiuksella ollut ripuli, niin on saanut "levätä".
Pahoinvointi on myös saapunut kuvioihin, mikään ei luonnollisestikaan helpota. Yökkäyttää jatkuvasti, mutta onneksi mitään ei vielä tullut ylös. Olisi kova homma koittaa pitää salaisuutta jos oksentaisi töissä tai isompien lasten nähden kotona.

Aika tuntuu muutenkin menevän niin hitaasti... Vielä 1,5 viikkoa ensimmäiseen ultraan.
 
Mie oon ollu jo monta viikkoa ryhmässä mutta jpstain syystä olin sieltä pihalle, itse möhlinyt, laitpin uutta viesti helmut kun kerkiät nii lisää miut mukaan :D ja listaankin voi lisätä ellei mua jo löydy. Tänään 9+1 :) ekassa neuvolassa kävin ja kaiken yllätykseksi sielä odotti ultra ja sain papusesta kuvan, sydämen sykkeet oli ihana nähdä. Onneks en lopulta varhaisultraan kerennyt kun pääsin sit kuitenkin ultraan. Synnytyssairaala vielä mietinnässä... piti tänään ilmottaa vaan ja kauheet tuskat kun aiemmat kaksi Seinäjoella mutta nyt mietin Tre ja Vaasan mahdollisuutta :/ ite oon siis vain tosi pettynyt Sjoen sairaalaan, enkä välttämättä tahtoisi enää sinne vaikka ei muiden kannata huolestua , hyvä sairaala mut mun kaks synnytystä vaan eivät sujuneet niinku olis saaneet sujua ja itelle jäi vähän kurja mieli niistä. Kai sitä pelkopolillekkin pitäisi mennä puhumaan aiemmista..
 
Heipparallaa....
Uskaltaudun itsekin mukaan.
Listaan ei tosin voi laittaa muuta kuin;
Äitilii82 / 6 lapsi / k-sks

La on tuossa juhannuksen aikoihin/jälkeen,viel ei tarkkaa tietoa oo kun en muista niit viim menkkoja....

Älytön väsy on ollut kyllä. Ja tää turvotus..:unsure:
Kotiäitinä olen pienempien kanssa (4v tyttö ja tamikuussa 3v täyttävä poika).
Iltapäivät voi onneksi ottaa hieman rennommin kun isäntä ottaa vetovastuun
Toinen 'oire' on se,että päivittäin n. 6-8kuppia kahvia juoneena,on vähentynyt 3aamukahvikupposeen. Aamupahoinvointia ei siis viel oo,onneksi.

Tää raskaus tuli hieman yllättäin,ei ollut sunniteltu. Mut eipä muita vaihtoehtoja ollutkaan,kuin masun kasvataminen.

Tääl ryhmässä oli eräs muumimamma joka oottaa kans kuudetta ja k-sks oli sairaala,voisko laittaa yv???
 
  • Tykkää
Reactions: muumimamma-81

Yhteistyössä