Kesäkuun keijukaiset helmikuussa

Terppa täältä meiltäkin :) Viikonloppua vietettiin Helsingin suunnilla. Junalla matkustettiin ja olihan se taaperon ja mahan kanssa vähän raskasta, välillä piti kumarrella ja pitää poikaa sylissä, meinasi huono olo tulla jos liikaa kumarruin mahan "päälle". Muuten meni kyllä hyvin. Kotimatkalla alkoi häpyliitokset taas kipuilla, mutta eiköhän ens yön levolla mene ohi. ;) Huomenna poika menee hoitoon ja saan lepäillä ja hoitaa omia menoja rauhassa. Tiistaina oiskin sitten töitä taas.

Viimeksi unohtui kirjoitella että meillä vauvan sykkeet viime neuvolassa oli 140-145. Melko tasaiset ja hyvät oli :)

Huomenna oiskin sitten 23+0 jo. Hurjaa miten viikko meni taas nopeesti! Vois niitä Kelan hakemuksiakin tosiaan alkaa tekemään, jospa huomenna laittaa nekin menemään.
 
Täällä ei oikein ole mitään kirjoitettavaa. Poden flunssaa ja oon aika poikki. Hyvä, että saan lapset hoidettua.

Hankintoja en ole vieläkään uskaltanu tehdä. Mie en ymmärrä mistä tämä pelko kumpuaa. On todella ahdistava olo ja yritän tehdä sille jotain mutta en vain tiedä mitä tehdä.

Vointikin on flunssaa lukuunottamatta ihan hyvä. Vauva viihtyy pää ylhäällä ja potkii rakkoa kovasti pitkin päivää. Välissä hullaantuu niin, että pissa melkein lirahtaa housuun.

Meillä on kontrolliultra huhtikuussa, kun joku mitta oli pari viikkoa pienempi mitä muut ja ehkä sitä sen jälkeen sitten tulee luottavaisemmaksi. Toivottavasti.

Kertokaa kaikki muut kaikki jos on kerrottavaa! Mukavaa lueskella mitä muille kuului vaikkei itselle kuulu yhtään mitään erikoista.

Emiliaksi ja Hattivatti 22+5
 
Heippa! En ole minäkään aikoihin kirjoitellut. Viime viikon torstaina oli ru ja sieltä tyttölupaus ja tuskin enää sieltä pippeli esiin tulee, joka suunnasta näkyi ettei siellä jalkojen välissä ollut mitään :D No sen jälkeen oon tietty mennyt ihan sekaisin ja pieniä tyttöjen vaatteita on tullut shoppailtua fb kirppiksiltä aikalailla :p Muuten tänne kuuluu oikein hyvää, töissä jaksaa hyvin ja jumpassa ja salilla myös. Jokaisesta viikosta kun on ilman mitään vaivaa oon kyllä niin kiitollinen. Olen nimittäin yrittäjä ja töissä pitäisin jaksaa vielä äitiysloman alettuakin :cool:
Äitiyspakkauksesta on täällä keskusteltu, niin me ei sitä oteta.... Tuota vaatetta on jo niin paljon ja lisää varmaan tulee. Sekä 4 ystävää sai viime vuonna vauvat, niin heltä myös saan kaikenlaista. Ostetaan sit sillä kelan rahalla hoitopöytä. Haluan sen ikean stuvan, se muuttuu sitten nätiksi lipastoksi niin on käyttöä pidempään.

Ainoa oikeastaan, mikä tässä mietityttää, on se, että mistä kummit? Mulle olis tärkeää, että tyttö kastetaan, mutta lähipiirissä suurin osa ei kuulu kirkkoon. Tää on nyt jotenkin tosi vaikee juttu ja inhottava pyytää jotain vaan kummiksi vain kirkkoon kuulumisen takia... Kai kirkkojen on tuossa asiassa joustettava, ei kai lasta voi jättää kastamatta kummien puutteen takia :eek:
 
Armadillo onnea tyttölupauksesta!
Kuinka nopeasti sinun pitää palata töihin mammaloman jälkeen?

Kummeissa kai riittää minimissään yksi kirkkoon kuuluva, loput voi poikkeusluvalla olla kirkkoon kuulumattomia. Näin ainakin täällä meillä päin. Ja poikkeuslupaan ei kai tarvita muuta kuin ilmoitus että olisi yksi kirkkoon kuuluvakummi ja papin suostumus siihen sitten. :)
 
Kiva kuulla että kaikilla etenee raskaus mukavasti :)
Me lähdetään to teneriffalle ja nyt ollut kauheat liitoskivut häpyluussa...:( jännittää lentomatka miten selkä ja tuo häpyluu tykkäävät reilu 6h lentomatkasta :/
Onko teillä tullut enemmän kipuja kävelemisestä vai paikallaan olosta? Ootteko saanu lievitettyä kipuja jotenkin? Jos kellään ees on ollu vielä mitään vastaavia kipuja :)
 
Onpa tänne tullut mukavan paljon kuulumisia sillä välin kun itse pidin pientä (tahatonta) internet-taukoa. :) Viikonloppu meni ihan hulinaksi, kun hoidettiin taas pitkä lista asioita ja nähtiin kavereita ja muuta mukavaa. Töissä aloitin uusissa tehtävissä ja oppimista riittää. Olen kuitenkin niin innoissani näistä uusista kuvioista että melkein harmittaa jäädä heti kohta pois äitiyslomalle (mutta ei sitten kuitenkaan kun mietin mitä ihanaa kesä meille tuo tullessaan :love:).

Hankin lauantaina imetystyynyn, ja vaikka se ei olekaan ihan just sellainen kuin kuvittelin niin on kyllä helpottanut nukkumista. Mun maha on vielä suhteellisen pieni, mutta yritän joka yö väkisin vääntäytyä mahalleen ja herään sitten siihen asennon uudelleenasetteluun mikä on vähän uuvuttavaa. Tyyny on nyt tuohon auttanut jonkin verran.

Tänään kävin aamulla rakenneultrassa, missä kaikki oli pienellä oikein hyvin. Tyttölupaus pitää edelleen, eikä lääkäri oikein muuta ihmeitä kommentoinut kuin että hän on vähän viikkojaan isompi (yli 400g jo, onkohan ihan normaalia?!) ja että ei ole kovin "kuvauksellinen" lapsi! :LOL: Yritettiin siis saada naamasta muistoksi 3D-kuvaa, mutta tyyppi veti käsivarret tiukasti eteen ja mönki vielä naama kohdun seinää vasten, jotta varmasti ei nähty mitään. Minun lapsenihan se siinä! :p

Ultran jälkeen sain VIHDOIN pomolle kerrottua (ja sen jälkeen kaikille muille). Tosi ihanasti ovat kaikki reagoineet ja olleet onnellisia mun puolesta, eli ihan turhaan olen tuotakin stressannut. Pomo tosin sanoi jo vähän arvanneensakin, eli ehkä oli helpompi suhtautua korrektisti kun ei tullut ihan puskista... Muut on lähinnä päivitelleet mun pienen pientä mahaa, eli en tiedä mitä meedion kykyjä tuolla pomolla sitten on. :sneaky:

Päivittelin etusivulle noita tyttö/poikalupauksia ja lasketun ajan muutoksia, toivottavasti meni kaikkien osalta oikein.

Voikaahan paksusti!
 
Olipas hauska lukea vähä enemmän kuulumisia tälläkertaa.

Mannamakaroni , meillä samanlainen tapaus ultrassa.. naamasta ei saatu kuvaa vaikka kuinka yritti lääkäri vattaa hötkytellä ja pientä hätistellä pois kohdunseinämästä.Normaalisti hirveä mylläys kun vähä pökkää kädellä, mutta sielä ku yritti niin yhden potkun anto ultraajan anturiin, muuten ei mitään.

Oireita. Väsyttää niin paljon. Mielihalut vaihtelee kokoajan suolasesta makeaan ja hedelmiin.. karkkia ja sipsiä ei oo koskaan tehny näin paljo mieli, mutta nyt oon visusti päättäny olla napsimatta herkkuja jatkuvasti :D

Meillä on uudelle tulokkaalle tasan kaks bodya ja yks pipo ostettuna :D
Pitäis käydä läpi kaapit ja pinota tyttöjen ja poikien pinot 50-62 kokosista vaatteista niin ei tarvis miettiä niin kovasti löytyykö sitä vaatetta vaiko ei.. mutta ku laiskuus...

Vauvan tuleva huone pitäis ehdottomasti rempata ennen kesää.. maalata ja ostaa uudet lipastot mihin mahtuus kolmen lapsen vaatteet.

Manducat oli tarjouksessa 99e raskauskeijulla ja semmosen meinaan tilata tähän raskauteen, kun jo ennestään nää kaks vilperiä ja kesä tulossa.

Ei mulla muuta tälläerää :D

mimma 23+2
 
Imetystyynyä oon miettinyt tällä erää taas, viimeksi oli lainassa kaverilta ja saman saisin tälläkin kertaa. Esikoisen kanssa ei vaan saatu imetystä toimimaan istuma-asennossa ollenkaan, ei tykännyt olla imetystyynyjen päällä, muut tyynyt ei kelvannut eikä käsivarrella olo. Maitoa tuli suihkuamalla ja välillä piti ihan valuttaa ylimääräinen maito pois että syöttö onnistui o_O Saa nähdä toimiiko istuallaan imettäminen tällä kertaa. Ois niin paljon helpompi lähteä johonkin kun tietää että voisi istuallaan ruokkia lapsen. Imetin esikoisen 98% aina kyljellään. Röyhtäyttämisestä tuli ihan Super tärkeää, maitoa kun tuli niin vauhdilla ja imetyksetkin oli sitten nopeita, noin 10-15min kerta. Kaksi kertaa sai syöttöjen välissä röyhtäyttää ja säästyttiin onneksi masuvaivoilta (y)

Meillä ei olisi vauvan huoneen laittoa, joskus kun vauva siirtyy eri huoneeseen meidän vanhempien kanssa niin hän menee isoveljen kanssa yhteiseen huoneeseen :) Sitten sisustetaan tätä sisarusten huonetta vähän molemmille yhteiseksi. Mutta tavoite olisi täysimettää 6kk ikään asti ja siihen asti pidetään myös vauva meidän huoneessa, helpompi napata siitä vierestä yöllä syömään, jos yösyöttöjä jatkuu ;)Sitten kun omassa huoneessa on niin jaetaan isin kanssa yösyötöt, jos enemmän kuin yksi yössä on. Isi on parempi yöherääjä kuin minä ja nukahtaakin helpommin uudelleen :D

Sähkökäyttöinen rintapumppu meillä on vielä lainassa edellisestä ja se tulee olemaan varmasti hyvä tälläkin kertaa. Aion jättää joskus vauvan isille muutamaksi tunniksi ja pumppaan sitten eväät sille ajalle kotiin. :rolleyes: Pääsee kaupungille välillä itsekseen tai taaperon kanssa viettämään kahden keskistä aikaa, isi saa samalla aikaa vauvelin kanssa :love:

Tämmöisiä kuulumisia meidän suunnitelmista tällä erää. Raskaus oloja ei nyt oikeastaan uusia ole. Häpyluun liitoskivut jatkuu edelleen, vasemmalle jalalle varaaminen tekee kipeää ja jalkoja ei meinaa saada ristiin kun koskee. 4 vkon päästä olisi seuraava neuvola, se ns. ylimääräinen jossa mitataan taas sf-mittaa, katsotaan onko tämä hillitön kasvu tasaantunut yhtään :ROFLMAO: Ja neuvolan terkkari vaihtuu, varsinainen on vanhempainvapaalla ja tämä tuleva on jo kolmas sijainen meidän neuvola historian aikana :cautious: Toivottavasti olisi mukava, koska samalla esikoisen neuvolan terkka vaihtuu tuohon uuteen, meillä kun äitiys- ja lastenneuvolan hoitaja on sama. Jospa tämä uusi osais sen hb:n mitata oikein, ei tarvitsisi arpoa onko lukemat alakanttiin mittausvirheen vuoksi vai ihan oikea raudan tarve.

Josssunen minulla nuo liitoskivut tuntuu eniten liikkuessa, kun lähtee pitkän paikallaan olon jälkeen liikkeelle niin on kaikista pahin.

Nobelius & rusetti
 
Kiitos Mannamakaronille listan päivittämisestä!
Nobelius, onpa ihanaa että sulla tuli noin hienosti maitoa. Nykyään suositellaan paljon luonnollisen hoivan asentoa, sellaista lievää takakenoa, jossa vauva makaa mahallaan sun päällä. Suositellaan myös suihkutissien kanssa. Mulla ei ole tuota ongelmaa koskaan ollut, pikemminkin maidon riittävyyden kanssa on taisteltu. Esikoisen kanssa onnistuin vaan kuukauden, sitten kun sai eka kerran pullosta lisämaitoa niin ei tissi suuhun kelvannut enää millään ja lypsin sitten 4kk. Toisen kanssa meni 7kk osittaisimetyksellä, yöllä sai usein pulloa niin vähenihän se maito sillä sitten. Nyt toivoisin 6kk täysimetystä, iso toive on että onnistuisin. Keinovalikoima ja tietomäärä on itsellä kasvanut ja nyt aion suosia tosi paljon ihokontaktia ja tiheää rinnan vaihtamista jos maitomäärä vaikuttaa niukalta. Enkä anna pullosta, imetysapulaitteella sitten lisiä JOS ei paino nouse tarpeeksi. Ja mikäli ongelmia tulee, niin imetyksen tuki ry:n nettisivut on ihan loistavat ja meidän sairaalassa toimii myös imetyspoli, josta saa apua. En halua nyt vaikuttaa miltään imetyshihhulilta, mutta oma toive on tällainen, vauvan kanssa sit nähdään onnistutaanko yhdessä. Kaikki muut saa mun puolesta tehdä just niinkuin itelle sopii :)

Mulla on muuten imetystyyny esikoisen ajoilta, sen tyynyn kanssa oon yöni viettänyt pian 9 vuotta :D Eli suht hyvin palvellut on, ehkä vähän laihaksi on tässä vuosien saatossa käynyt, että imetykseen en aio tätä yksilöä enää käyttää :p

Oon ihmetellyt, missä mun liitoskivut viipyy, kun niin jäätävät oli molempien aikana. Nyt ei vielä oikein mitään?! Mahtaisiko johtua siitä, että edellisestä raskaudesta on kuitenkin jo 6v, että vähän on tilanne palautunut.. Tsemppiä niiden kanssa taiteileville, ei oo kivaa. Jos oli paljon kävellyt päivän aikana niin kyllä panadolia oli pakko yöksi ottaa, kaurapussia lämmittää ja vaikka mitä muuta, että selvisi niistä.

Täällä liikkeiden suhteen pari rauhallisempaa päivää. Ihania, varsin jämäköitä potkuja satelee toisinaan päivinä melkein jatkuvasti, nyt silloin tällöin.
Kaunist
 
Moikka!
Kiitos mannamakaroni ja onnea työasioiden järjestymisestä!
Itsellä tänään tasan 22 viikkoa, huomenna neuvola.
Me ei olla hankittu vielä oikein mitään tulevalle vauvalle, on ollut niin huono olo koko raskauden, etten ole jaksanut ja toisaalta pelkään lapsen menetystäkin ( sai alkunsa meidän 12. hedelmöityshoidosta eli ei todellakaan mikään itsestäänselvyys).
Esikoisella oli aikoinaan Emmaljungan vaunut, hyvät ja tukevat, mutta ehkä tällä kertaa haluaisin vähän sirommat. Kaukalo ja matkarattaat oli Britaxilta, niistä tykkäsin kyllä. Pinnasänky ja hoitopöytä meillä on vielä varastossa tallella.
Täysimetin aikoinaan esikoista, ei huolinut tuttipulloa lainkaan ja se oli kyllä aika raskasta. Toivottavasti tällä kertaa kelpaisi myös pullo. Mulla oli ihan järkyttävää se maidon tulo, periaatteessa positiivinen ongelma, mutta ärsyttävää sekin oli, kun kaikki paikat maidossa. Täytyy tällä kerralla miettiä maidon luovuttamista, viimeksi meni ylimääräiset ihan vaan viemäristä alas, kun olin liian väsynyt ottamaan selvää äidinmaitokeskuksesta.
Aurinkoista päivää kaikille!
AdAstra 22+0
 
Minä luovutin maitoa viimeksi, hakivat kotiovelta ja pumput ja pullot ym välineet sai sairaalalta äidinmaitokeskuksesta, opastus oli myös hyvä sieltä. Kätevää oli kyllä ja moni keskonen ja muukin lapsi hyötyi niistä maidoista, lähetettiin niitä jopa muihinkin sairaaloihin eikä pelkästään tuohon omaan. :rolleyes: Hyvä mieli tuli kun sai hyödynnettyä jotenkin sen ylimääräisen. Omakin pakasti oli täynnä maitoja ja esimerkiksi puurot tein omaan maitoon sitten kun poika aloitti kiinteät, halpaa ja ravitsevaa evästä tuli kyllä siitä ;) Ja isovanhemmille kun meni poika hoitoon niin maidot oli siellä mukana ihan omasta takaa sitten, ei tarvittu korvikkeita pitkään aikaan. Olihan se maitojen pakastaminen ja merkitseminen oma hommansa, mutta mielestäni kyllä kannatti sen ajan mitä mekin sitä tehtiin, ehkä noin 3kk täysimetyksen jälkeen.

Tuo maidon suihkuaminen oli tosiaan välillä ärsyttävä ongelma, välillä yöllä valui niin että lakana oli märkänä alta ja pyyhe piti laittaa, ei liivin suojat siinä paljon auttaneet :ROFLMAO: Imetyksen yhteydessä alkoi myös suihkuamaan välillä, kun sitä omaa pientä siinä tissillä tuijottelin niin heräsi jotkut vaistot ja niin lähti maito suihkuamaan taas :whistle: Eihän siinä auttanut kun harsoon valuttaa enimmät, harsot tuli siis hyvinkin tarpeeseen (y) Positiivinen ja ei niin-positiivinen ongelma tuo runsas maidon tulo siis tosiaan....
 
Moikka!
Kiitos mannamakaroni ja onnea työasioiden järjestymisestä!
Itsellä tänään tasan 22 viikkoa, huomenna neuvola.
Me ei olla hankittu vielä oikein mitään tulevalle vauvalle, on ollut niin huono olo koko raskauden, etten ole jaksanut ja toisaalta pelkään lapsen menetystäkin ( sai alkunsa meidän 12. hedelmöityshoidosta eli ei todellakaan mikään itsestäänselvyys).
Esikoisella oli aikoinaan Emmaljungan vaunut, hyvät ja tukevat, mutta ehkä tällä kertaa haluaisin vähän sirommat. Kaukalo ja matkarattaat oli Britaxilta, niistä tykkäsin kyllä. Pinnasänky ja hoitopöytä meillä on vielä varastossa tallella.

Aurinkoista päivää kaikille!
AdAstra 22+0
Tsemppiä pahan olon kanssa! Kyllähän niitä tarvikkeita ehtii hankkia sitten myöhemminkin, kun hyvä olo on, tai viimeistään sitten kun vauva jo maailmassa, ehtii ne vaunut sittenkin vielä valita ;)
Teillä on tosiaan yritystä takana jo aikalailla, sitkeys palkittiin. Nyt sinullakin jo hyvät viikot menossa, toivotaan loppuun asti hyvin menevää raskautta (y)
 
Mä en osannut lainkaan imettää istualtani, varmaan rintojen koko vaikuttaa siihen. Itsellä näin raskaana/imettäessä ollut se E-kuppi. Joten kylkiasento ollut se hyvä. Toivottavasti maitoa tulisi sen verran, että saisi pumppailtua pakkaseen edes hiukan, ettei tarvitsisi käyttää korviketta. Mun on pakko heti 1-2 viikkoa synnytyksen jälkeen (jos vaan kaikki menee hyvin) alkaa tehdä töitä 3x2h viikossa, jotta saan pidettyä tietyn pienen asiakaskunnan ja pystyn hoitamaan yrityksen ihan pakolliset menot. Eiköhän sen verran iskä pärjää vauvan kanssa ja oppiipahan ainakin siinä. Helppoa kun on kesä ja voivat vaikka saattaa mut töihin ja mennä vaunuttelemaan siksi aikaa :)

Tutti on kyllä sellainen juttu jonka syömisen haluan ehdottomasti opettaa tulevalle vauvalle (jos vain mahdollista). Esikoinen ei syönyt tuttia ja oli todella tempperamenttinen tapaus. Ainoa mikä rauhoitti, oli tissi, joten sehän oli suussa ihan kokoajan, koska häntä ei saanut mitenkään muuten rauhoitettua. Siitä sitten aiheutui varmaan vatsavaivoja, koska söi liikaa jne... Olisi todella paljon helpompaa kun vauva saisi tutista sitä helpotusta.
 
Moi! Mulla on kans laskettu aika kesäkuussa! Miten vasta nyt tajusin tälläsen keskustelun :D

Tuun paremmalla ajalla kirjottelamaan ja lueskelemaan enemmän, mutta silmään sattui heti noissa synnytyssairaaloissa Savonlinna.. Eihän siellä ole vuosiin enää voinut synnyttää :/

Paljon teillä on paino noussut? Mua jo meinaa ahdistaa tää jatkuva painonnousu ja jäääääärkyttävä makeanhimo.. Huoh. Ei se nyt paljoa ole vielä noussut, mutta edellisessä raskaudessa olin kuitenkin synnytyksen jälkeen 8kg kevyempi ku raskaaksi tullessa. Silloin tosin oli radi-ruokavalio, nyt ei ainakaan ekassa sokerirasituksessa ollut vielä mitään..
 
Tervetuloa keskustelemaan tänne, @uutsimam ! Jos haluat mukaan listalle niin laitahan tietosi. :) Ja kiitos tiedosta, poistan siis tuon Savonlinnan listalta kokonaan.

Huh, @AdAstra , teillä on kyllä melkoinen tie takana. Ihanaa että teille tämä onni suotiin! :love:

Mulla on jotenkin niin ihana fiilis ollut nyt koko viikon, aamuisinkin vaan virnuilen onnellisena vastaantulijoille työmatkalla. Yksi kollega kommentoi, että näytän tosi helpottuneelta. Ei kyllä mikään ihme, koska juuri siltä tuntuu! Niin paljon painetta poistui harteilta tuon pomolle kertomisen myötä...

Minkälaisia painoarvioita saitte muut vauvalle rakenneultrassa? Mua jäi kaivelemaan tuo lääkärin arvio isosta vauvasta (tiistaina rv 21+0 ja painoarvio 440g :oops:) ja aloin vähän huolestua sokerirasituksesta. Sinänsä ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä ja syntyessä ollaan oltu isompia kuin täällä vauvat keskimäärin, mutta en silti haluaisi mitään jättivauvaa kasvatella. Pitää varmaan panna makeat kokonaan pannaan, jospa se vähän helpottaisi tätä stressiä... o_O
 
Siis en mäkään saanut syntymäpainoarviota vaan ihan sen sen hetkisen tilanteen. Ja jäin miettimään, että kuinka paljon liian iso tuo 440g sitten on viikkoihin nähden. Aika paljon isompi kuin sinulla joka tapauksessa! o_O
Meidän esikoinen oli 21+4 390g, silloinkaan eivät maininnut erityisemmin koosta mitään. Onhan tuossa haarukkaa, jos melkein 100g alkaa olla jo noilla viikoilla meidänkin bebeillä koko eroa (n)
 
Meillä oli 21+1 paino arvio 423g, kooltaan vastasi 21+2 eli ihan normaali, eikä peloteltu isolla vauvalla. Alussa jäätiin seulaan, silloin ilmeisesti istukkahormonipitoisuus oli niin korkea et sen takia joudutaan kuitenkin painokontrolliin toukokuussa. Tuo kohonnut arvo voi silti johtua ivf hoidosta jolla tämä raskaus alkoi. Sokerirasitus on vasta rv 28.

Mullakin on isot rinnat, esikoisen aikaan imetys silti onnistui ihan hyvin miten päin vaan. Nyt on jo lähtiessä I-kuppi, pelottaa mistä löydän tarpeeksi isot imetysliivit. Lisähaaste on myös pieni ympärys, 70/75cm on ollut. Imetystyyny oli tosi hyvä, silti piti toisella kädellä pitää vauvalle ilmatie auki että pystyi syömään. Onneksi meillä ei imetysmaratoneja ollut monesti, joku 10-15min kerrallaan kesti syönti.
 
Minkälaisia painoarvioita saitte muut vauvalle rakenneultrassa? Mua jäi kaivelemaan tuo lääkärin arvio isosta vauvasta (tiistaina rv 21+0 ja painoarvio 440g :oops:) ja aloin vähän huolestua sokerirasituksesta. Sinänsä ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä ja syntyessä ollaan oltu isompia kuin täällä vauvat keskimäärin, mutta en silti haluaisi mitään jättivauvaa kasvatella. Pitää varmaan panna makeat kokonaan pannaan, jospa se vähän helpottaisi tätä stressiä... o_O
Miepä laitan kaikista rakenneultran painoarviot ja syntymäpainot ihan itseäni varten. :D

1. 21+1 (ultran mukaan 20+3) arvio 326g, syntymäpaino 3185g (40+4)
2. 21+1 (ultran mukaan 20+6) arvio 373g, syntymäpaino 3300g (40+2)
3. 22+2 arvio 496g, 26+2 arvio 860g, 32+6 1.8kg, 35+3 2.6kg, syntymäpaino 3685 (41+0)
4. 21+1 (ultran mukaan mitat vastasi viikkoa pienempää ja joku yksi mitta kaksi viikkoa pienempää) arvio 340g
 
Eilen oli neuvola. Kelajutut katsottiin ja normijutut katsottiin. Paineet on pysyneet nyt iha ok (113/63) päivittäisellä pienellä salmiakkiannoksella. Ei tarvii pelätä, että pyörryn lasten päälle tai lapsi sylissä.
Painoa on tullu 5kg lähtöpainoon.
Sf-mitta teki melkein seinäjyrkän nousun ylöspäin ja sen takia uusi neuvola kolmen viikon päästä.
Kauhea homma oli saada sykelukema näkyviin, kun toinen liikkuu niin kovin. Kuultiin kyllä ne sykkeet ja tunsin ja nähtiin liikkeet mutta lukemaa ei mainannu kone näyttää. Noh lopulta se saatiin näytölle ja oli 150.

Puhuttiin siitä, että vauva vastaa viikkoa pienempää ja mie en missään nimessä haluaisi käynnistystä niin hoitaja sano, että sillon 40+5 laitetaan lähete käynnistysarvioon ja siellä vain tarkistellaan vauvan ja äidin vointia eikä mihinkään käynnistykseen tarvii ryhtyä jos kaikki ok. Se helpotti. Mulla kun oli käsitys, että ne aika helposti sitten lähempänä 42 käynnistelee. Lähete siis laitetaan 40+5 mutta se aika on sitten lähempänä 42+0.
 
Tässä vaiheessa nuo mitat näyttää heittelevän jonkun verran, en usko että syytä huoleen isosta vauvasta vielä kellään on :) Tuleehan näitä mittauksia myöhemmin vielä ja niitä painoarvioita ja ylimääräisiä ultria ehtii vielä tulla ja pyytää myöhemmin lisää.

Meillä ainakin esikoinen vastasi aika lailla samaa kokoa syntyessään mitä minä ja isänsäkin ollaan oltu syntyessä. Voisiko silläkin sitten vähän ennustaa tulevan beben kokoa
 
Mammamakaroni Meillä oli painoarvio rv 21+5 400g. Minulla lasten syntymäpainot on olleet aika lähellä omaa syntymäpainoa.

Emiliaksi MInua kans jänskättä et ai kai joudu sit käynnistykseen. Minullahan on radin takia eka käynti kysissä sit rv 40+5 jos ei sitä ennen ole lähteny syntymään. Esikoista odottaessa kävi onneks niin et synnytys alkoi 40+3 ja syntyi 40+5. Mut ei ne tosiaan turhaan käynnistele jos kaikki ok.

Tänne ei kummempia, olo on suorastaan normaali lukuunottamatta kävellessä tulevia pistoksia mahan oikeelle puolelle. Maha on edelleen aika pieni niin ei ole vielä tielläkään.

Särö 24+0
 
En enää muista puoliakaan siitä, mitä mun piti tänne kirjoittaa. Mutta olen pian 27v toisen lapsen odottaja. Esikoinen on poika, nyt reilu 3v ja toisesta on luvattu tyttöä ❤ Olin kyllä ilman rakenneultraakin ihan jotenkin varma, että tyttö tulee. Ekassa raskaudessa ei ollut MITÄÄN oireita ja mahakin oli suht pieni. Nyt on sitten ollut suht voimakasta pahoinvointia, tosin ilman oksentamista, ja tuntuu et tää pötsikin tässä kasvaakasvaa..

Asun erittäin syrjässä ja synnytyssairaalakin tulee olemaan yks vähän pienempi, niin en nyt ainakaan vielä paljasta mikä se on

Mulla oli tosiaan ekassa raskaudessa radi ja sen mukaisella ruokavaliolla mentiin, mikä onneks riitti pitämään kaikki arvot kunnossa. Nyt rv 16 kävin rasituksessa, mutta arvot oli onneks kunnossa. Enköhän sen joudu kuitenkin uusimaan.. Makeanhimo on JÄRKYTTÄVÄ ja lähes päivittäin jotain herkkua valitettavasti meneekin.. Lakritsti, salmiakki, hedelmäkarkkien, jätski, pullat ahhhh.. Ootteks muuten syöneet nykysuosituksesta huolimatta lakua/salmiakkia? Mä oon vähän välillä kun se on niiiiiin hyvää, ja onhan sitä ennenkin popsittu.

Ekasta mulla rupes tulee lieviä raskausmyrkytyksen oireita ja matka sairaalaan oli pitkä, niin oiskohan ollu rv 40+2 ne otti mut sisään ja synnytystä käynnistettiin. Tai se yöllä jo käynnisty ite, mut aamulla sit mm. oksitosiinilla vauhditettiin. Toivoisin et saisin nyt tokan kohdalla kokea luonnollisen synnytyksen

Mitään muuta vauvavalmisteluita ei oo vielä hommattu, kun uudet rattaat. Ne Britax Smilet, onks kellä kokemuksia? Ihana ulkonäkö ja tilava tavarakori ja kätsyt pakata, toivottavasti ei oo liian hepposet. Niin ja pinnis on esikon jäljiltä edelleen makkarin nurkassa
 
Tervetuloa uutsimam :)

Mulle ei sanottu vauvan painoarviota ollenkaan ultrassa, enkä tajunnu edes kysyä. :eek:

Taidan olla ainut joka toivoo käynnistystä. Tai en halua että päästetään montaa pvää yli rv 40.. Nopeet synnytykset takana ja tosiaan tunnin matka, haluan mahdolliset kivunlievitykset (epiduraalin tai spinaalin) ja kun edelliset on ollut 4254g ja toinen 4456g niin lääkäritkin on sanonu nyt, että luultavasti isompi tulee jälleen geeniensä puolesta.
Painoarviot ollu molemmissa täys flopit, mutta viimeks vaadin kahden lääkärin arvion joka muuttuki radikaalisti yli puolellakilolla ensimmäiseen arvioijaan :D
Totta kai siis toivon luonnollista käynistymistä , mutta se sais tapahtua sitte jo ennen tota 40vkoa, muuten pystytän teltan sairaalan oven eteen enkä suostu lähtemään ennenku vauva on ulkona :D

Salmiakki/lakritsia on aina varalla taskussa, kun tota pyörrytystä on ollu. Ja lääkärit sanonu että syö vaan ihan reippaasti.
Sokerirasitukseen muuten kävi kutsu 2.3 -_-` ja mä niin voin pahoin ajatuksestaki..


Mimma 23+6 hertsile kuinka aika menee, huomenna alkaa jo 25des vko..
 

Yhteistyössä