Kesäkuun keijukaiset maaliskuussa

Laskettu aika Kesäkuussa 2017 :love:


Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot punaisella värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

1.6

Kaksinkarkuteillä / 19 / K-SKS / 2
Minimii10 / 27/ KYS / 2


2.6
Mymmykkä / 32 7 P-HKS / 4
Särö78 / 38 / KYS / 3 / poikalupaus
Cätrik33 / 31 / LS tai TYKS / 2

Tinkula / 31 / P-HKS / 4
Ripsi83 / 33 / LKS / 2

3.6
Lahja* / 36 / EKKS /
poikalupaus
Fujin / 27 / NKL / 2. ja 3.
hanmum / 29 / hus / 1

sitruunasorbetti / 39 / - / 3 / poikalupaus


4.6
Murunmami / 30 / - / 3

Papunen84 / 31 / - / 3

5.6

Nobelius / 25 / KYS / 2 / tyttöolo
mimma] / 23 / Seks / 3
mamilis / 27 / KYS / 2


6.6
velmunkikatus / 35 / TAYS / 5

josssunen / 23 / - / 1 / tyttölupaus

7.6
Velmis / 33 / HUS / 1
Sohfia / 32 / P-HKS / 1
Drontti / 20 / KSSHP / 1
Albela / 38 / TYKS / 2

ElliNooraJ / 25 / KOKS / 1
Emiliaksi / 31 / - / 4 / poikaolo

8.6

Anki84 / 32 / NKL / 2
Ruutinen / 35 / KAKS / 3
Miaaak / 21 / VKS / 1 / poikalupaus


9.6
ada amelia / 26 / - / 3

Pikkutassu17 / 30 / TAYS / 2
Murupiltti / 30 / - / 1


10.6
MrsInfelice / 30 / TYKS / 2

11.6
LiinaLiina / 38 / - / 3
nutella / 40 / TYKS / 3
emuliaa / 22 / HYS / 1
mhhoo / 31 / TYKS / 2


12.6

13.6
tiutiia / 25 / - / 1

14.6
Liz85 / 30 / Oys / 1
AdAstra / 37/ TYKS / 2
/ poikalupaus

15.6
mommy85 / 31 / Kätilöopisto / 3
mila1 / 21 / NKL / 1
simpukka16 / 24 / TAYS / 1

16.6
aniara / 31 / HUS alue / 2 lapsi, ensimmäinen raskaus
Machmatin / 28 / - / 1

Skara / 27 / OYS / 2 / poikalupaus
Eveliina90/ 26 / kys / 1


17.6
Eleonoora / 24 / OYS / 2
Malin86 / 29 / - / 1

18.6

Armadillo / 33 / Satks / 2 / tyttölupaus
MerMer / 24 / KYS / 1
merin / 35 / NKL / 3


19.6

Höytyvä / - / Kaks / 2
briitta22 / 38 / OYS / 2
Murunimun / 33 / Tays / 6


20.6
mannamakaroni / 29 / - / 1 / tyttölupaus
Annenna / 26 / JS tai NKL / 2 / tyttölupaus
babyfever87 / 29 / L-PKS / 1


21.6

Hellä84 / 32 / TAYS / 3
Kanelikardemumma / 36 / 2
Nuutti79 / 3.


22.6
Baby_ / 28 / TAYS / 1
Nuu_Nuu / 29 / - / 3
Giinamama2be / 36 / JS / 1 / poikaolo

Hannakau / 25 / EKKS / 1
KesäPerho / 26 / - / 1


23.6
Prinsessa123 / 24 / - / 2
Riida / 32 / KOS / 2
Canela / 34 / - / 1
tinzu83 / 33 / TYKS / 5

Heidilei / 25 / EKKS / 1

24.6
Lumiukko84 / 32 / Koks / 1

Sanna_84 / 32 / TAYS / 4
sassa7 / 28 / VKS / 1


25.6
Tiidula / 31 / Satks / 3

Haaveissavauva / 25 / TAYS / 1
Lila onni / 36 / - / 1


26.6
eejo / 34 / TAYS / 3

27.6

tuikkija / 37 / - / 3

28.6

29.6
Viizplus / 37 / TAYS / 6

30.6


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:

Syys-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-2017.2481976/page-3

Loka-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-2017-lokakuu.2482405/


Marras-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-marraskuussa.2483621/

Joulu-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-joulukuussa.2484763/

Tammi-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-tammikuussa.2486058/


Helmi-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-helmikuussa.2486993/
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ite oon ollu kotiäitinä koko lasten lapsuuden (5v) enkä vielä oo ainakaan tästä ajatuksesta luopunut, lukuunottamatta pikkuhommia kuten yövuoroja grillillä tai henk.koht.avustajan hommia. Ei oo koskaan tarvinu tutustua hoitomaksuihin.

Täälä ollut kova hälinä viimiset kolmepäivää kun omat serkkulapset ollu meillä yökyläilemäs pariyötä. Vähä on puhti pois ja liitoskivut + kaikki mahdolliset kivut ja säryt päällänsä.. Hattua nostan niille joilla viittäki lasta itellä :D

Hiukset: Aina ohuet lirut, tällä hetkellä kovasti kaljuuntumaan päin kun näyttää hiukset lähtevän melkein tuulen puhalluksestaki irti :D

Lapsimäärä: Ite oon aina sanonu, jotta 3 on maximi ja mies taas haluais mahd. monta kun ite on suurilapsistesta perheestä (8) , mutta kuulemma "tyytyy" vähintään 4 :´D Ollaan niin nuorena alettu perhe-elämä ja tää kolmas jo tulossa , joten en mee lukkoon lyömään , etteikö joskus esim 10vuoden päästä olis viä mahdollisuuksia :)

Olikohan viä kysymyksiä joihin kaipailtiin vastauksia..

Täälä alettiin sokerirasitus paastoamaan klo 20 ja nyt jo tekee tiukkaa, rakastan iltapalan syömistä yksin rauhassa.... Pitää yrittää ajois nukkumaan niin kestän paremmin..ehkä :p

Vauva potkii ittiänsä ulos kyljistä ilmeisesti.
Kaikki ruoka maistuu oikeen hyvin, ihan perus perunamuusista ja lohesta grillimättöön :D

mimma 26+2
 
Suomessa ensimmäisen lapsen päivähoitomaksu kunnallisessa hoidossa on maksimissaan 290€, seuraavat lapset menee sit pienellä alennuksella. Tulot vaikuttavat maksuun alentavasti.

Mannamakaroni - asutteko missäpäin maailmaa? Tarkkaa sijaintia ei tartte sanoa, mut länsi-eurooppa vai? Mielenkiintoista kuulla muualta miten nämä jutskat toimii.

Mimma - oliko sinulla mistä syystä sairaslomaa? Itse olen ollut myös jo neljä vkoa saikulla ja vaikea enää palata töihin kuin ehkä setvimään omia keskeneräisiä caseja. Olen myyntityössä, jossa päätökset voivat asiakkaan suunnalta kestää pitempään, joten tuntuu hullulta aloitella uusia juttuja. Ja tuuraajaa ei ole.
Minun sairasloma on ollut väsymyksestä ja yöllisistä valvomisista, joihin perussairaus taustalla vaikuttanut noihin. Nyt taas viimeks eilen jouduttiin korjaamaan lääkitystä, ja jostain syystä lääkärini ei suostu ottamaan tarpeeksi tarkkoja verikokeita. Tukeutuu tammikuun näytteisiin ja kirjatietoon," tarvitset seuraavan kerran lisää lääkettä huhtikuun alussa. " Ja silti olen ollut jo neljä vkoa saikulla, kun en jaksa kuin maata sohvalla. Viikko sitten korjasin itse lääkitykseni ja jo alkoi elämä luistamaan eri malliin, nyt hän lisäsi eilen itse lääkkeitä vielä lisää. Nämä lääkkeet vaikuttavat unen laatuun heikentävästi... kiva valvoa koko raskausaika.
Kolmas lapsi ja joudun tyytymään, että on viimeinen. Rankkoja nämä odotukset ja sektiokin on vielä kolmas. Eihän sitä kroppa kestä useampi sektioita. Onko muilla tiedossa sektiota? Mua on alkanut se pelottaa tosi paljon.
 
Pienesti kuulumisia eli valitusta valittamisen perään. :D

Issias vaivaa kovasti. Paikoillaan oikealla puolella ja liikkeessä kipu iskee vasemmalle. Esikoisesta kävelin kepeillä tässä vaiheessa. Kakkosta ja kolmosta odottaessa ei ollut vaivaa ollenkaan. Nyt sitten taas. En vaan tiiä miten tuun pärjäämään lasten kanssa jos tää pahenee mutta pakkohan se tietty ois. :D

Neuvola oli eilen. Sf-mitasta kontrollikäynti ja uusi kontrollikäynti sitten tuli taas viikolle 11. Eilen viikkoja 26+1 ja mitta oli 29cm. Vauva perätilassa ja pää jatkuvasti ylhäällä. Tästä aiheutuu ihan jäätävää närästystä, joka polttelee kurkkua ihan kauheesti. Sf-mitta on edellisissä raskauksissa saavutettu rv32-33. Luultavasti vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Vesimäärän ne varmaan tarkastaa mitan takia, kun se ei oo tasasesti ollu korkea vaan pomppas yhtäkkiä ylös.

Lapsimäärä meillä jää neljään. Neljä on haluttu alusta asti ja kerta luoja meille nyt neljännen on masuun kasvamaan suonut niin siihen se sitten jää. Haluisin niin kovasti ottaa tästä kaiken irti, kun on viimeinen mutta henkinen puoli varsinkin raastaa.

Hoitomaksuista oli ollut puhetta. Mulla ei oo niistä käsitystä, kun kotiäitinä olen ollut esikoisen syntymästä asti. Ei oo tarvinnu tutustua. Mutta nyt kyllä keskimmäisen kohdalla olen miettinyt osapäivähoitoa. Niinku vaikka kahtenä päivänä viikossa 5h jos se olisi mahdollista. Mutta täällä on joka paikka täynnä eli ehkä poitsu on sitten kotona silti. :D

No mutta nyt valitus sikseen ja keittiötä siivoamaan. Issias on aamuisin parhaimmalla mallilla. Muutaman tunnin kuluttua en pysty tekeen mitään kotihommia eli ilo otettava nyt irti. Onneksi mies on kova tekemään pyytämättäkin eli ei tarvii siivouksesta tapella. Tai ruuanlaitosta.

Jaksamista kaikille! Tuun taas valittamaan, kun esiintyy valittamisen aihetta!

Emiliaksi ja Hattivatti 26+2
 
@Nuutti79 Olen sen täällä jo joskus aiemminkin paljastanut, joten eipä tuo enää mikään salaisuus ole: asutaan Belgiassa. :) Ihan hauskaa on ollut täällä seurata systeemin eroja, ja vaikka joissain kohti tulee aina vähän ikävä Suomeen (esim. päivähoito- ja koulupaikkojen löytäminen on tosiaan aika painajaismaista) niin olen kuitenkin tosi tyytyväinen että ollaan täällä. Asenneilmapiiri on tosi paljon avoimempi ja sallivampi monissa asioissa. ;) Ja terveydenhuolto pelaa mun mielestä paljon paremmin.

Tiedättekö, mulle tulee vieläkin ihan kauhea olo kun joku ilmoittaa vauvauutisista vaikka facebookissa. Vähän niin kuin kateellinen. Ennen olin ihan aidosti kateellinen, nyt ei pitäisi olla enää mitään syytä kun oma nyytti on tulossa. Jostain takaraivosta se edelleen tulee. Onko kellään muulla mahdollisesti tällaista vai olenko ihan kumma? :eek:

Tsemppiä kaikille olojen kanssa, ei kuulosta kivalta närästykset ja issiaat ja väsyminen ja uniongelmat. :unsure: Mukavaa viikonloppua ja parempia vointeja!
 
Minulla oli ennen plussaa kyllä vähän kateellinen olo, niin oli mös ennen esikoisen plussaa. Hyvä ystävä plussasi muutama kuukausi aiemmin kuin me, silloin tuntui että eikä me ikinä saada meidän plussaa, vaikka varsinaisesti silloin ei vielä yritys ollut edes päällä. Kateus on sittemmin kyllä helpottanut. Uskon myös että kateus häipyy kunhan itse on täysin varma että lapsiluku on täynnä meillä.
Nyt kun olen raskaana ei ole enää tullut tuota samaa kateuden tunnetta. Olen jotenkin niin hirveän ylpeä tästä masussa kasvavasta pienestä ettei ole mielessä tilaa kateudelle. Uskon että kateus helpottaa tämän lapsen syntymisen myötä. Tuttavapiirissä ei ole nyt muita raskaana ja me ollaan ekoja jotka saa toisen lapsen, uskon olevani myöhemmin tyytyväinen että lapset on jo isompia ja tehty jo, sitten kun ystävät alkaa omia lapsia saamaan.

Joku hormoni hyökkäys käynnissä täällä :D Koko viikon oon leiponut vaikka mitä ja tehnyt ruokaa, tänäänkin kiisseliä, sämpylöitä, suolaisen ja makean piirakan... Koti on valmis vauvan tuloon niin johonkin täytyy vissiin kanavoida tätä intoa touhuta ;)

Ens viikolla ois meilläkin sf-mitan kontrolli. Katsotaan saadaanko nyt samalla se ylimääräinen ultra-aika. ;) Täälläkin ollaan nyt saikulla, nivunen on niin kipeä ettei töissä pysty seisomaan, istua ei sais kovin pitkiä aikoja myöskään. Masu alkaa olla sen verran iso että painaa istuessa nivusiin, sanoikohan lääkäri jotakin laskimotukoksen(?) vaarasta jos istuu liian pitkään yhtä soittoa. Nyt ei tuon nivusen kipuilun takia ylös alas jumppaaminen onnistu. Ens viikon ke asti ollaan nyt tällä saikulla, katsotaan sitten uudestaan.

Mies tekee onneksi meilläkin paljon juttuja, hoitaa esikoisen pesut ja ulkona nostelut, osallistuu kotitöihin paljon ja on hyvin arjessa mukana muutenkin. :) Meillä kesällä mies jää myös kotiin varmaan 7 viikoksi, saa sitten hyvin apua pienen tyypin kanssa ja esikoinen saa huomiota kahdelta aikuiselta, yksin vois tulla riittämätön olo aika nopeesti.
 
Nuutti79: Mulla ei ole tietääkseni ollu koskaan sairaslomaa, meniköhän sekasin jonku toisen kans :)

Nivuskivut ja liitoskivut vaivaa heti jos vaivautuu liikkumaan hetkeäkään.

Eilen tein lumityöt meiän suht isolle pihalle ja kyllä illalla kiitteli alavartalo. Mutta tuli ulkoiltua ihanalla ilmalla useampi tunti samalla ja lapset sai pienen pulkkamäen :)

Menin vaihteeksi kaatumaan, tai sanottakoon sitä ennemmin pyllähdykseksi eilen.. onneks maanantaina on jo neuvola niin saa tarkastaa siinä samalla, jotta kaikki on kunnossa.

sokerirasitus ohi ja maanantaina tulokset kuulemaan.


mimma 26+5
 
Kauhea touhuviikonloppu taas takana. Mulla on ehkä joku pesänrakennusvietti havaittavissa, kun koen (tavallistakin suurempaa) pakonomaista tarvetta pitää koti putipuhtaana. Pesin mm. asunnon kaikki ovet pitkästä aikaa, ja melko mustaa vettä tuli siitä tulokseksi. :sick: Lobbasin myös miehelle taas ajatusta ottaa pari kertaa kuussa käymään siivooja/kodinhoitaja, niin ei menisi kaikki viikonloput kaappeja kuuratessa. Eipä tuo niin kovin hintavaa näy edes olevan, kun asian tarkistin. Mun mielestä myös sairasvakuutuskassa täällä kustantaa palveluseteleitä jonkun määrän tuoreille vanhemmille. :rolleyes:

Edelleen jaksan siis hyvin touhuta ja mahan huomaa olevan tiellä lähinnä sohvalta ylös pungertaessa ja sukkia seisaaltaan pukiessa. Varoittelin miestä, että parin viikon päästä saatan jo tarvita sohvalta ylösnousemiseen apua, mutta hänen mielestään asia ratkeaa parhaiten niin että istun vaan jakkaralla kun siitä pääsee niin näppärästi sitten liikkeelle. o_O:LOL:

Vähän haikeana jo murehdin sitä että kohta tämä ihana iso maha on muisto vain ja nyt pitää ehtiä nauttia ja silitellä sitä. Ihan höpsöä, koska kyllä tässä varmaan tulevina viikkoina ehtii vielä tuskastua moneen kertaan omaan kömpelyyteen. :ROFLMAO:

Eipä mulla mitään kovin tähdellistä asiaa ollut, piti vain päästä näemmä avautumaan siitä miten kivaa just nyt on olla raskaana. :love::p
 
Minulla ei kyllä tuohon siivoamiseen ole vielä intoa tullut :D ;) Ehkä se vielä yllättää tässä, toivottavasti.

Tänään on ensimmäisen kerran pikkuinen potkinut kylkiluihin. Puolimakuuasennossa sohvalla tuntuu oikean puolen kylkiluissa aika ylhäällä potkut hyvin, onneksi ei vielä kauhean kipeinä kuitenkaan :)

Soittivat Kelalta tänään, ihan sen takia vaan että olenko unohtanut hakea äitiysavustuksen. Muut hakemukset kun laitoin viikko sitten. Selitin kyllä että odotan tämän vuoden pakkauksen julkistamista ja haen sitten ihan viime tipassa, jos tämän vuoden pakkaus on viime vuotista parempi.

Nyt tuli ihan uusi mieliteko :D Valkosipulitäytteiset oliivit. Kaikkea sitä. Pitää varmaan pyytää miestä tuomaan illalla kaupasta noita oliiveja, meidän lähikaupasta niitä ei saa.
Masu sen verran ylhäällä nyt että tuntuu välillä painavan, oksennus nousee kurkkuun jos kumartuu kovasti tai pää on alas päin. Tämäkin vielä onneksi vältettävissä oleva vaiva.

Huomenna on se neuvola sitten, tuun kertomaan kuulumisia sieltä sitten :)

27+0 ! Uus viikko ;)
 
Kyllä nyt on kolottanut ja kiristänyt mahaa kovasti :eek:. Tänäänkin kävelin en mitään erityisen pitkää matkaa ja yhtäkkiä maha menee ihan kovaksi, tulee tosi huono olo ja tuntuu, ettei selviä. Tällainen on ihan uutta, ei ollut ekassa raskaudessa. Toisaalta lenkillä voin käydä ilman sen kummempia vaivoja (y). Mutta kai se sitten pitää vaan välillä lepäilläkin, jos pahalta tuntuu.

Just oli neuvola ja paino oli nyt noussut vain noin 200g/vko eli ei tarvinnut saada kohtausta kuten viimeksi (750g/vko). Hemoglobiini nyt sitten laskenut päälle 100 (lähtö 143) ja rautaa nyt popsin. Toivottavasti auttaa tähän yleiseen nuutumukseen (y). Tosi energinen keskiraskaus :sleep:.

Lahja 27+6
 
Tuli tuossa mieleen, että vieläkö joku teistä kesäkuisista saa/pystyy nauttimaan vatsallaan nukkumisesta? Itsehän en ole nukkunut vatsallaan enää sitten rv 10 jälkeen varmaan :D Nytkin itsestä tuntuu kuin jumppapallon päällä makaisin, jos yrittäisin vatsallaan vielä olla
 
Alkoi vähän huvittaa...keskiraskaus, kyllä tässä taidetaan jo vähän loppusuoran puolella jo olla eli ehkä saa jo väsyttää :).
En koskaan nuku vatsallaan, äsken kokeilin ja onnistuu kyllä, mutta ei kovin mukavaa kun ei sitä ilman mahaakaan :LOL:.
 
Tääläkin eilisiä neuvola kuulumisia.

Vauvan syke 135-145, sf 26cm , hb 105, painoa tullu 400g/vko
Sokerit oli ihan ok, meinas, että mulla laskee verensokerit kovin herkästi liian matalaksi. + Laittoi lähetteen verikokeisiin torstaille maksa ja kilpirauhas kokeisiin, joten saa taas paastota sen 12h...

Paljonko teillä on tullu painoa lisää raskauden aikana ? Täälä 7kg, ja se tuntuu itestä jotenki tosi paljolta, kun edellisis raskauksis lopussa oli painoa tullu max 11kg ja vielä ois aikaa jäljellä..

Olo tuntuu hyvältä, fiilis myös.Pesänrakennusviettiä ei oo vielä ainakaan luultavasti tullut, mitä nyt se lasten huone pitäis laittaa maaleihin... mutta ensi pitääs löytää vaatekaappi kolmen lapsen vaatteille.. Tai oon yrittäny ettiä semmosta lipastomallista isoa monilaatikkoista.
Siivottua tulee tiuhemmin, mutta pian olis esikon 5v synttäreitten viettoakin niin saa siivotakkin :)

Olikohan vielä jotaki..

mimma 27+1 taas sitä viikko vierähti. Nyt jo siä viimisellä kolmanneksella :O
 
Tänään on julkistettu se uus äitiyspakkaus! ;) http://m.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/talta-nayttaa-uusi-aitiyspakkaus-2017-mukana-kaksi-uutuustuotetta/6336860 :)

Minä tykkään ainakin enemmän tästä makuupussista, yritän siis hakea sitten viime hetkillä varmaan pakkausta. Nuo sateenkaaren värit ei kaikilta osin ole ihan mun suosikkeja, mutta ei niitä tarvii kaikkia käyttääkään. Hyvä uudistus on ehdottomasti puolipotkuhousujen lisääntyminen ! Ei käytetty kertaakaan niitä kokopotkareita viimeks
 
Viimeksi muokattu:
En ole mahalleen uskaltanut käydä enää moneen viikkoon. Selälläkin vain hurjimpina hetkinä ja yleensä silloin joku tyyny tukemassa vähän kyljestä. :p Nukkuminen on kyllä mennyt siihen, että nukun mahdollisimman pitkään samassa asennossa, koska kyljen kääntäminen rupeaa olemaan sen verran vaivalloista...

Ihana tuo uusi äitiyspakkaus! Nyt siellä näkyi olevan vain yksi mun mielestä tylsän värinen vaate, eli toivottavasti saataisiin tuo uudempi malli. Täytyy tosiaan panna hakemus menemään viime metreillä ja toivoa parasta. (y)

Mä en oo tällä viikolla punnannut, viime viikkoon mennessä oli tullut vissiin 3,5kg. Nyt maha on ottanut taas pienen spurtin eli voipi olla tullut enemmänkin.

Liittyykö sulla @mimma] nuo lisäkokeet matalaan verensokeriin vai johonkin muuhun? Mua vähän huolettaa sokerirasitus, koska mulla on sukutaipumusta siihen, että varsinkin jos syön liikaa makeaa kerralla, sokerit putoaa tosi nopsaan vaarallisen alas. Täytyy ottaa jotain syömistä mukaan, että saan heti testin jälkeen jollain korjattua tilanteen, kun muuten mulla voi vaikka taju lähteä. o_O
 
Nyt on käyty taas neuvolassa :) Uusi terkkari oli onneksi mukava tapaus. Painoa oli tullut 4kg 31.1 neuvolan jälkeen. Sf-mitta oli nyt tasoittunut ja 26cm nyt. Hb 122 ja paremmin tämä terkka mittasi sen, edellinen sai 101 ja mittasi vaan huonosti. Seuraava neuvola ois 12.4, samalla pojan 1.5v neuvola myös ;) :) Huomenna työterveyslääkärille näytille ja pohdiskellaan miten töiden kanssa jatketaan, ens viikkohan minulla onkin lomaa! Ei saikulla ainakaan tarvitse olla. Lähdetään Kolille kylpylään viikon päästä to, poika on hoidossa sen aikaa, tulee varmasti rentouttava reissu :)
 
Mä nopeasti vain päivittelen omia kuulumisia, eilen kävin ultrassa, kaikki oli kunnossa, pojaksi veikattiin. Multa ei oo sf-mittaa tässä raskaudessa kertaakaan vielä otettukaan. Torstaina on neuvola, jospa silloin sitten.
Meillähän on pitkä lapsettomuushistoria, silloin tuli käytyä kaikki tunteet läpi kateudesta katkeruuteen, onneksi niistä olen päässyt yli jo vuosia sitten.
Mä sain saikkua äitiysloman alkuun saakka eli nyt vain kotosalla.
Uusi äitiyspakkaus on yllättävän kiva, mutta olin jo ehtinyt valita avustuksen. Hankintoja oon nyt tehnyt parin viime päivän aikana, jospa tämä tästä :)
 
Mannamakaroni: Mulla on kans sitä jotta taju lähtee, mutta lähinnä liittyy verenpaineen säätelyhäriöön raskauksien aikana, mutta lisänä matala verensokeri joka aiheuttaa hurjan tärinän ja sydän alkaa hakata rinnasta ulos ja sillon saattaa mennä myös taju, jos en syö säännöllisesti parintunnein välein. Kahvikuppi ei pysy kädessä ja jalat pettää alta. Kilpirauhas kokeet siks kun matala ruumiin lämpö, jatkuva palelu, sydämen syke jatkuvasti yli 100 levossakin, hiuksia irtoaaenemmän ku tarpeeksi, leukkarit/proteiinit koholla , mutta testeissä ei näy tulehduksia tms, väsymys ym, tosin puolet näistä on ihan perus raskausoireita ja lapsien kans esiintyviä muutenki. Halus kuitenki varuuks tutkia ja pois sulkea vaihtoehdot.
Mua myös kauhistutti sokerirasitus juuriki pyörtymisen ja autolla ajamisen takiaa.. Otin mukaan pari pillimehua, suolattuja pähkinöitä, leivän ja hedelmän ja söin ne kokeiden jälkeen autossa ennen ku lähdin ajamaan.

Olisin niin kovasti tykänny tuosta uudesta pakkauksesta , muttei toivoakaan saada sitä :(

mimma 27+2
 
Nyt on käyty työterveydessä. Kerralla tuli 2vkoa saikkua tämän iskiaksen ja liitoskipujen takia :( Ens viikon loma muuttui nyt sitten sairaslomaksi ja ne lomapäivät siirtyy jonnekin hamaan tulevaisuuteen sitten...
Nyt seuraillaan ja toivotaan että mitä löystyy niin löystyy tässä 2 vkon aikana ja sitten voisin taas palata töihin :) Normaaliin elämään lääkäri kannusti, ei tässä täysin vuodelepoonkaan onneksi tarvitse alkaa.

Ensi viikolla pitäisi käydä se viimeinen sokerirasitus. Vähän myöhässä meen kun rv 28 jo silloin, parempi kuulemma silloin kun jättää kokonaan välistä. Minulla oli siis sitä sukurasitetta. Viimeksi ei tehnyt ollenkaan pahaa rasituksen aikana eikä sen jälkeen, toivottavasti samalla tavalla menee nytkin. KYSissä on ihana kahvio jonne pääsee sitten tankkaamaan rasituksen jälkeen, joku ihana bagel vaikka, nam nam! :D

Hyvää naistenpäivää kaikille! :)
 
Yyhhh, viime viikosta oli tullut äkkiä 2 kg! :eek: On kyllä niin turvonnut ja raskas olo koko ajan, etten yhtään ihmettele... Toivottavasti ei jää tämä vauhti päälle kovin pitkäksi aikaa. o_O

Kuulostaa kyllä mimma tosi tutuilta nuo sydämen hakkaamiset ja käsien tärinät... Mun ei onneksi tarvitse autolla ajella, mutta välillä vaikka kävelylenkiltä kotiin palaaminen meinaa olla liikaa, jos sokerit pääsee putoamaan. Pitäisi aina olla jotain syömistä taskussa, mutta enpä jotenkin koskaan muista.

Heti kun alkuviikosta kerkesin huudella, miten helppoa ja ihanaa on, niin nyt on tietenkin iskenyt liitoskivuiksi diagnosoimani alapään vihlonnat. Kävelen päivittäin työmatkan, ja vaikka ei ole kummoinen matka (vajaa 3 kilsaa), huomaan kyllä että eteneminen käy vaikeaksi loppua kohti kun joka askeleella koskee. Onneksi työ on kuitenkin kevyttä toimistotyötä niin ei tarvii sairaslomalle tämän vuoksi jäädä. :)
 
Heissan, tänne tullukin uusia kommentteja viime käynnin jälkeen:D

Mulla itellä tällähetkellä painoa tullut n. 5-6 kiloa aamupainoon. Se kakkki melkeimpä tullut tässä tammikuun alun jälkeen, eli tammikuun puoleenväliin mennessä oli tullut vain100g (n) vähän ollut halkeamispisteessä oleva olo kun paino sitten yks kaks alkoikin kertymään.
minusta se aamupaino kotona mitattuna on luotettavampi kuin neuvolan mittaukset, meillä ainakin paino otetaan vaatteet päällä ja aina kuitenkin tullut syötyä vähän eri tavalla, riippuen mihin aikaan päivästä neuvola aina on.. eli painoon vaikuttaa enemmän se mitä sul on päällä tai oletko ehtinyt syödä tukevasti, kuin se itse raskaus :LOL:
ja tosiaan, kyllä minä ainakin nukun vielä mahallaan, tai ehkä jo vähän puolikyljellään mutta mahan puolella kumminkin..en oikein osaa nukkua muuten, joten niin pitkään kun masu antaa myöten niin öisin varmaan vatsalleni väännyn unissani :D ja nyt siis 24+6 :)

Huomasin että täällä on muitakin joilla hemppari on/oli tipahtanut alas, onko jo lähtenyt nousuun ja mitä rautaa popsitte? Itsellä oli tippunut helmikuun alussa hemoglobiini 108,vaikka aiemminon olluthyvä. Sitten aloitin miedon (130% suosituksesta) rautalisän, ja nyt kontrollissa viimeviikolla hemppa oli vain 98 :eek: hirvittää edes ajatella mitä se olisi ollut ilman tuota mietoa lisää. Nyt käytössä obsidan ja kahden kapselin aloitusannoksella menen vielä... rautavarastoja katsoivat verikokeella toissapäivänä, tänään oli yritetty soittaa mutta enhän minä töissä sitä puhelua kuullut....(n)

Hei,btw...onko ihan oikeasti totta, että vanhenpainpäivärahasta menee veroja väh. 25 % :eek: itse olen aina ollut pienituloinen, ja veroprosentti ei ole koskaan ollut edes niin suuri kuin 20, niin tuntuupa hurjalta että vähistä päivärahoista menee suurempaa veroa kuin mistään tuloista koskaan :eek: (ikuinen opiskelija/kausityöläinen :X3:)

Ja toinen kysymys (tuleepa nyt tekstiä, toivottavasti joku jaksaa lukea); raskausarvista... onko tullut, jos, mihin? Oletteko yrittäneet joillain konsteilla ehkäistä? Te jotka olette välttyneet, mikä on teidän poppakonsti ? :D itse yrittänyt rasvailla jo viikolta 14 asti aamuin illoin,vaihtaen aina rasvan loppuessa tujumpaan tavaraan,mutta kylläpä vaan jenkkakahvoihin oli viiruja ilmestynyt viime viikolla o_O

Kesäperho ja pikku-popeye 24+6
 
Eikös se vanhempainpäivärahan verotus mene ihan sen verokortin mukaan mikä voimassa sinulla, niin minun käsittääkseni. Kela sähköisesti ottaa verotiedot. Muutosverokortin toimittamisen vaatii sitten jos tulot muuttuu kovin ja prosenttiin vaikuttaa. Kela lisää myös muistaakseni 2% toimitetun verokortin pidätysprosenttiin automaattisesti.

Raskausarpia esikoisen kohdalla yritin välttää bio oilia käyttämällä, nyt oon ihan babyoilia laittanut masuun ja välillä perusvoidetta. Ensimmäisen raskauden aikana tuli kolme pientä arpea masuun, nykyään hyvin haaleita. Sisäreisiin ja rintoihin tuli myös arpia, niitä en kyllä rasvaillut viimeksi. Nyt ei vielä ole arpia tullut, masuun jos tulee niin veikkaan viimeisen neljän viikon aikana niiden tulevan.
 
Niin minäkin luulin että se veroprosentti on mikä on.. mutta sitten sain päätöksen omasta päivärahasta jossa luki että prosentti on väh. 25.

Tarkistelin vielä äskettäin kelan sivuja ja näinsiellä sanotaan : "
Veron suuruus
Vanhempainpäivärahan ennakonpidätys on yleensä sama kuin palkkasi veroprosentti.

Jos et hae muutosverokorttia etuutta varten, ennakonpidätys toimitetaan seuraavasti

  • Jos palkkasi veroprosentti on alle 25 %, vanhempainpäiväraha verotetaan 25 %:n mukaan.
  • Jos saat vähimmäismääräistä vanhempainpäivärahaa, veroprosentti on 20 %.
  • Jos olet ansiotyössä ja saat samaan aikaan äitiys- tai vanhempainrahaa, maksetaan päiväraha vähimmäismääräisenä, veroprosentti on 40 %.
  • Osittaista vanhempainrahaa verotetaan palkan veroprosentin mukaan.
  • Pyydä tarvittaessa muutosverokortti
    Jos tuesta maksettava vero tuntuu liian pieneltä tai suurelta, tarkista veroprosenttisiveroprosenttilaskurilla. Tarvittaessa voit hakea muutosverokortin.

    Helpoiten tilaat muutosverokortin Verokortti verkossa -palvelussa. Muutosverokortissa veroprosentti voi olla alle 25 %. Verohallinto toimittaa muutosverokortin suoraan Kelaan."

En oikein ymmärrä tuota viimeistä lausetta... tarkoittaako että muutosverokortin jos teen, saa prosentin pienemmäksi, vai että prosentti voi olla pienempi mutta silti menee 25 % :D tokihan minä sen muutosverokortin haen, katsoo sittenpaljonko perivät :D
 
Minusta on tullut onnekas, koska vauva siirtyi rt-tarjontaan ja mun issiaskivut sekä närästys helpotti sitä myötä hiukan. Hitsin outoa!

Vatsallaan ei oo voinu nukkua ihan alkuraskauden jälkeen. Tulee huono olo. Selälläänkään ei voi. Tykkään nukkua oikealla kyljellä mutta vaihtelen kyljeltä toiselle sata kertaa yössä. Ja ähisen ja puhisen samalla niin, että naurattaa itteeki.

Raskausarvista täytyy todeta, että kuulun kastiin jotka ajattelevat "joille tulee niin tulee teki mitä teki ja joille ei tuu niin ei tuu vaikka ei rasvaa näyttäs ollenkaan". Mulle on muutama tullut kolmannen raskaudessa ja nyt ne on revenneet ja uusiakin on tullut. Rasvaus kyllä helpottaa kutinaa eli rasvaan lievittääkseni kutinaa, en estääkseni taisteluarpia.

Mulla on taas emätintulehdus. Sain siihen kuurin ja jospa se taas auttaisi oireisiin.

Vauva on hyvin liikkuvainen tapaus. Oon alkanu ehkä vähitellen henkisesti antautumaan ajatukselle vauvasta. Tuntuu kivalle. Ja pelottavalle. Mulla on tunne, että vauva syntyy 16.6. :D Silloin olisi 41+2. Onneksi siihen vielä on tovi mutta hirveen nopeesti tää aika juoksee kyllä!

Olo on jees ja ajattelin lähtee lasten kanssa ulos kävelylle. Lasten kanssa ulkoilu on ollu miehen harteilla työpäivän jälkeen, kun issias vaivasi niin kovin. Toivottavasti tämä ei ole vain ohimenevää!

Emiliaksi ja Hattivatti 27+1
 

Yhteistyössä