Kesäkuun keijukaiset tammikuussa

Kävin tänään neuvolalääkärissä ja kurkattiin samalla vauvaa. Vehkeitä ei ainakaan tällä erää näkynyt, eli saatiin varovainen tyttölupaus :love: nyt tekisi ihan kauheasti mieli käydä varmistelemassa asiaa 4D ultrassa, koska rakenneultraan on vielä yli kolme viikkoa. En millään malttaisi oottaa!

Kipuihin ei lääkärillä ollut muuta neuvoa kuin tukivyö. Aika surkeeksi on jo mennyt, kun kivut alkaa jo alle kahden kilometrin kävelystä. Pitkä ja tuskainen kevät vissiin tulossa.

Hurjistuttiin ostamaan jo tuplat valmiiksi. Tai käsiraha niistä on vasta maksettu, keväällä maksetaan loput, kun haetaan ne kotiin.

Meillä on nimi-idea tytölle valmiina ja ollaan siitä jopa miehen kanssa samaa mieltä :D esikoispojan nimestä tapeltiin vielä ristiäisiä edeltävänä iltana, eli vois olla, että toinen poika jäisi nimettömäks. Siksikin siis tyttö olisi kovin toivottu!

Annenna 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: mannamakaroni
Meillä on ihan sama kuin teillä @Annenna ! Mä jopa joululomalla heräilin välillä öisin pieneen paniikkiin (koska öisin kaikki on vähän dramaattisempaa) että me ei ikinä päästä sovintoon lapsen etunimestä jos se on poika... Täällähän nimi pitää olla papereissa, kun sairaalasta kotiudutaan, joten senkin vuoksi ahdistaa. Mutta tämä tyttölupaus jotenkin helpotti hieman tuskaani. :LOL: Toivotaan siis että lääkäri tulkitsi kuvaa oikein.
 
Meillä mies ei liiaksi nimi-ideoitaan ehdottele, minä saan ehdottaa kuulemma ja hän kertoo mielipiteensä :) Tavallan helppoa noin, pitäs vaan keksiä ensin hyviä ehdotuksia :D
Täällä meillä päin nimi tarvitsee olla päätetty onneksi vasta pari viikkoa ennen ristiäisiä.

Vauva on alkanut liikkumaan välillä oikein topakasti masussa, ihan kunnon tömäyksiä tuntuu jo ihan kädelläkin. Tai myöhemmän vaiheen kunnon tömäyksiin ei vielä voi verrata :whistle: mutta ei tämä enää ihan hipsuttelua ole. Vielä ei ole mies kokeillut, mutta nyt hänkin varmasti tuntisi liikkeet jo, etenkin ruokailun jälkeen vauva herää potkuttelemaan.

Mitä mieltä olette kummiasiassa, jos pariskunta on naimisissa, pyytäisittekö molempia kummiksi vai voiko pyytää vaan toisen? Oon miettinyt tätä aiemminkin, viimeksi kummeja valitessa pyysimme pitkään avoliitossa olleesta pariskunnasta vaan toisen, sen meille läheisemmän ihmisen kummiksi, he eivät kuitenkaan olleet naimissa.
 
Tuo "mies on niin rasittavan perinteinen nimien suhteen" pisti kyllä naurattamaan oikein kunnolla :ROFLMAO::ROFLMAO:
Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen, kerro sitten väliaikatietoja miten nimiasia etenee.
Mistä kumpuaa poikaolo? Onko vaan tunne vai löytyykö hyviä perusteluja?
Minulla tyttöolo nyt, oikeastaan vaan sen takia että erilainen olo on ollut tässä raskaudessa kuin aiemmassa, aiemmin tuli siis poika.

Meillä onkin rakenneultra saman päivänä (y)

Jotenkin vaan sellanen tunne. Ja onhan se hieman suurempi todennäköisyys saada poika kahden pojan jälkeen. Lisäks meillä yritys natsas aika tarkkaan ovulaation aikaan joten senkin puolesta todennäköisyydet pojan puolella.
 
Moi!
Kiitos mukaanpääsystä. Yksi vauva on tällä hetkellä tulossa, toinen kaksosista meni siis kesken aika alkuvaiheessa.
Esikoisella mulla on ollut kaikki mahdolliset lasten merkkivaatteet, kaapit täynnä jopa lapullisia vaatteita, jospa tän toisen kohdalla pääsis tästä hullutuksesta eroon. En mä nyt varmaan mihinkään henkkamaukkaan siirry, mut kohtuus kaikessa. Oon kirppiksillä myynyt melkein kaiken pois, esikoinen käyttää jo kokoa 134/140 eli vuosikausia saisi vauvalle jemmata eikä meillä ole tilaa. Esikoinen on tyttö, tästä toisesta ei vielä tietoa.
Mulla alkaa tänään insuliinihoito raskausdiabetekseen. Oli esikoista odottaessakin eli periaatteessa tuttu juttu. Liitoskivut ovat kanssa alkaneet eikä niihin auta oikein mikään. Esikoista odottaessa kokeilin tukivyötä, mut melkolailla turhaan. Kesäkuuta vain odotellessa, jospa sitten helpottaisi
AdAstra 18+1
 
Olikos muuten @nobelius joka kyseli atooppisesta ihottumasta? Mulla on nimittäin itsellä ollut varsinkin lapsena tosi ärhäkät ihottumat ja edelleen tosi kuiva ja herkkä iho, joka lehahtaa kunnon ihottumalle vähän milloin mistäkin. Esim. perunoiden kuoriminen, käsien saippualla peseminen tai ihan vain Suomen pakkasissa oleilu saa käsiin ja naamaan tosi kivuliaat ihottumaläiskät. Haluaisin tietenkin välttää tämän vaivan periytymisen vauvalle, mutta mä en ollut noista probiooteista ennen kuullutkaan (siis tässä yhteydessä). Täytynee yrittää.

Ostin jo lomalla Ruohonjuuresta kevääksi kuurin mustaherukansiemenöljykapseleita, joiden pitäisi Turun yliopiston tutkimuksen mukaan lieventää omia iho-oireita ja jonkin verran vähentää myös periytyvyyttä. Tosin annostus taisi olla isompi kokeeseen osallistuvilla kuin tämä paketin suosittama 2/pvä, mutta olivat sen verran tyyriitä, että oon tyytynyt tähän pienempään annostukseen. En nyt tiedä, onko mun iho yhtään sen parempi (tai on, mutta se paranee aina paljon kun palaan Suomesta tänne kosteampaan ilmastoon), mutta saanpahan ainakin omega kolmosia. :geek:o_O
 
Mitä mieltä olette kummiasiassa, jos pariskunta on naimisissa, pyytäisittekö molempia kummiksi vai voiko pyytää vaan toisen? Oon miettinyt tätä aiemminkin, viimeksi kummeja valitessa pyysimme pitkään avoliitossa olleesta pariskunnasta vaan toisen, sen meille läheisemmän ihmisen kummiksi, he eivät kuitenkaan olleet naimissa.
Meillä on kolmella lapsella vain yksi pariskunta, jotka ovat olleet yhdessä jo yli 30 vuotta. Muut ovat kyllä myös parisuhteissa ja naimisissakin mutta on vain se läheisempi pyydetty kummiksi. Ollaan aika varmoja jos heillä ero tulisi niin toisen kanssa ei oltas missään tekemisissä mutta tuon yhden pariskunnan kanssa oltas molempien vaikka ero heille tulisikin.
Eli mun mielestä voi pyytää juuri niinkuin itse haluaa eikä tarvi pyytää ketään vain siksi, että olisi kohtelias!
 
Minullakin tuo atopia on talvella pahempana kun kesällä, lapsena oli etenkin taipeissa tosi ärhäkkänä. Nyt sitä hyvin että raskausaikana helpottaa tosi paljon ihottuma, ei reagoi niin herkästi esim hikoiluun.

Ollaan esikoisen kanssa päiväkotiin tutustumassa, juuri tuolla hoitaja yrittää saada poikaa nukkumaan :D Pistää vähän vastaan ilmeisesti, väsyttäs muttei halua ruveta unille täällä. Tässä on se hyvä puoli ettei itse tarvitse tuolla taistella, voi vaan kahvia hörppiä odotellessa ;) Jotain hyötyjä täällä päiväkodissa siis on, raskaana ollessa tämä pelkkä oleilu on mukavaa välillä.

Liitoskipuihin ja selkäkipuihin minulla auttoi fysioterapeutin teippaukset viimeksi. "Vahvisti" selkää etenkin viimeisen parin kuukauden aikana, aion hyödyntää teippejä myös tällä kerralla jos tarve on.

Nobelius & rusetti 19+3
 
@mannamakaroni Toivotaan, että lääkärien arviot pitää meillä molemmilla paikkaansa (y) mä varasin ensi viikolle 4D ultran, kun en millään jaksaa oottaa helmikuulle sitä varmistusta :rolleyes:

@nobelius Pääsitkö sillon neuvolan kautta fysioterapeutille vai? Mä kyselin lääkäriltä tuota fyssari mahollisuutta, mutta oli sitä mieltä, ettei siitä ois apua. Mut ei itellekkään tullu kyllä tommoset teippaukset mieleen. Täytyy nyt pistää korvan taa.

Ihanaa, kun vauvan liikkeitä alkaa tuntua enemmän! Tänäänkin liikuskeli pitkän tovin :love:
 
@nobelius Pääsitkö sillon neuvolan kautta fysioterapeutille vai? Mä kyselin lääkäriltä tuota fyssari mahollisuutta, mutta oli sitä mieltä, ettei siitä ois apua. Mut ei itellekkään tullu kyllä tommoset teippaukset mieleen. Täytyy nyt pistää korvan taa.
Työterveyden kautta kävin, minun työpaikka kustantaa 5krt vuodessa fysioterapiakäynnin. Neuvolasta ei tarjottu eikä puhuttu mitään teippauksista.
 
Moikka!
Kiva kun aktiivista keskustelua täällä! :)
Viimeks valittelin kun ei liikkeitä oikein tunnu niin huolestuttaa mutta varmaan heti seuraavana aamuna heräsin potkuihin ja tuntu ihan kädelle asti. Nyt tuntuu päivittäin monta kertaa ja mieskin jo tuntenut! Onpa helpottavaa! :love:
Saas nähdä miten loppuaika menee kun maanantaina imurointi aiheutti loppu illaksi inhottavia vähän kipeitä supistuksia.. :( esikoisen raskaudessa jouduin jäämään sairaslomalle melkein puoltoista kuukautta ennen äitiyslomaa selkäkipujen ja supistelujen takia.. Nyt ollaan kotona ni pystyy tarvittaessa ottaa hissuksiin!
Liitoskipuja täälläkin tulee jo välillä kovastikkin..
Meillä ei oikee oo nimivaihtoehtoja että saa nähdä mitä keksitään että kelpaa molemmille! :whistle::D
Esikoinen on poika ja nyt on ollut niin erilainen raskaus ni vähän voisin kuvitella tyttöä mutta viikon päästä ulrta ja toivottavasti sitten selviää.. :love:
 
Rakenneultra oli tänään, poikaa ilmeisesti odotellaan :love:. Hän näyttäytyi kyllä tosi hyvin ja normaalilta näytti :LOL:. Syvä helpotuksen huokaus.

Liikkeitä tuntuu, mutta ei nyt kovin paljon. Pientä heilumista ja liikahtelua.

Ihan hyvä kunto ja vointi, mutta 5 km kävelyn jälkeen kyllä jomottaa alapäähän ja pitää lepäillä. Talvipyöräilyäkin on tullut harrastettua, nastarenkailla onneksi.

Salmiakkia tekee ihan hirveesti mieli :cautious:. Verenpaineet on tippunut tosi alas ja välillä on pyörryttänyt. Ostin salmiakkipussillisen ja napsin pari silloin tällöin, tekisi kyllä mieli hotkia koko penteleen pussillinen :LOL:.

Lahja 20+2
 
Onnea kaikille maagisen puolivälin saavuttaneille ja onnea tietenkin kivoista ultrakuulumisista! :) Onpa ihan kummallista olla jo näinkin pitkällä, kun just äsken vasta tuskaili alkuraskauden pahoinvoinnin ja loputtoman hitaasti eteenpäin kuluvien viikkojen kanssa.

Millä mallilla teillä muilla on hankinnat ja muut valmistelut? Meidän beibi omistaa tasan vauvakirjan, johon on sujautettu ultrakuvat väliin talteen... Mielikuvan tasolla oon rymsteerannut makuuhuoneen uudestaan, jotta saadaan sinne vauvan sänky ja vaipanvaihtopiste mahtumaan, mutta vielä kun jaksaisi ryhtyä ihan tositoimiin. Ja vaatehankinnat vähän hirvittää mua. Pelkään ehkä sitä, etten tiedäkään kuinka paljon sillä pitää olla päällä ja palellutan tai (todennäköisemmin) tukehdutan sen väärillä vaatevalinnoilla. Mutta olisko jollain kokeneemmalla antaa arviota, kuinka monta vaatekertaa oikeasti tarvitsee niitä pienimpiä kokoja olla valmiina hankittuna? (Toivottavasti tästä ei ole ollut joulun aikaan keskustelua, mulla jäi ne vähän sivusilmällä luetuiksi...)
 
Meillä riitti 3x 50 kokoisia bodeja ja 3x50 kokoisia housuja, 3x 62 kokoa sama setti ja 68 kokoa ostettiin ehkä 5kpl housuja sekä bodeja. Kiinteitä kun alkoi syömään niin sotkua alkoi tulla enemmän vaatteisiin. Niskakakkoja meillä tuli vaan yhdet, jos niitä tulee useammin niin vois tarvita enemmän vaatteita. Me pidettiin kolmekin päivää samoja vaatteita pojalla, jos ei näkyviä tahroja tullut, toiset taas haluaa joka päivälle uudet vaatteet. Eihän siinä viikossa mennyt siten kun kolme asua :) Nyt ei kesävauvalle tarvitse ulkovaatteita miettiä. Meillä muuten tykätään kietaisubodeista, etenkin mies tykkää pukea pienelle vauvalle kietaisumallia ennemmin. Esikoisella vielä 68 koko oli osittain kietaisumallia. En tiedä tuleeko kesävauvalla tarvetta lyhythihaisille bodeille? Meillä kaikki on pitkähihaisia nyt.

Meillä on vauvalle vauvakirja, 3 uutta bodya ja eipä sitten muuta. Varsinaisesti muuta ei tarvittaisikaan, kaikki löytyy isoveljeltä ennestään :) Hankinnat siis hyvällä mallilla, jos näin voi sanoa :D
 
Kiitos @nobelius kokemuksista! Aika vähäiseltä kuulostaa vaatemäärä, mutta sinänsä hyvä tietää että pienelläkin varustuksella pärjää. Ja saahan sitä kaupasta lisää, jos tuntuu siltä. Mua mietityttää erityisesti kanssa tuo että pitäisikö olla lyhythihaistakin valmiina. Täällä on aika samanlaista kesäisin kuin Suomessa, paitsi helteet iskee usein vähän kovempina, ja vaikka itse olen hirveä vilukissa niin ajatuskin siitä että pukisin vauvalle pitkähihaista ja -lahkeista päälle pahimmilla kesähelteillä tekee vähän huonoa. Mutta kun ensimmäinen on tulossa niin kaikki asiat huolettaa. :cautious:
 
Nimenomaan halusin tuoda esille että vähemmilläkin pärjää. Meillä olisi jäänyt käyttämättä vaatteita jos enemmän olisi noita pieniä ollut. Ja tosiaan kaupasta saa lisää jos tarvitsee, eikä jää harmittamaan jos kaikkia kivoja vaatteita ei ehdi tarpeeksi käyttää. Lahjaksikin saattaa tulla pieniä vaatteita, esim jos jollekin järjestetään babyshowerit tms. :)

Itse toivon että saisin babyshowerit tämänkin raskauden aikana :rolleyes: Olisi kiva juhlia tätä lasta samalla tavalla kun esikoista, fiilistellä kavereiden kanssa tätä raskautta ja arvuutella mittoja, sukupuolta, syntymäpäivää. Järjestän itse jotkut kahvit tai illanistujaiset sitten jos ei vauvakutsuja muuten ilmesty eteen (y)

Täällä on aika hiljaista tämä keskustelu, kaikki taitaa olla siellä facessa (n) Jospa tämä täälläkin vilkastus jossakin vaiheessa
 
Mä kyllä täällä käyn lukemassa päivittäin, mutta en keksi kirjotettavaa.

Stressaan vaan sitä ultraa, onneks nyt voi sanoa sen olevan ensviikolla! Kyllä tää aika vaan nopeasti menee vaikkei välillä tunnukaan siltä.

Liikkeitä odotellessa edelleen!

Nyt töihin... sitte onneks vapaata :)
 
Aika hiljaista on kieltämättä, mutta onhan tää tammikuu aina (ainakin mun mielestä) vähän tällaista talvihorroksen aikaa. Nyt ei myöskään ole mikään erityisen jännä osio raskaudesta menossa, tai itse ainakin pääsen jatkuvasti unohtamaan koko asian kun mihinkään ei akuutisti särje eikä ole huono olo eikä maha ole vielä niin iso että villapaidan alta näkyisi. :)

Millä viikoilla olet nyt @Miaaak ? Mulla ei nimittäin myöskään tunnu kauheasti vielä liikkeitä, ihan pari kertaa vain olen mielestäni onnistunut bongaamaan pienen muljahduksen kun olen oikein kuulostellut iltaruoan jälkeen sohvalla makoillessa... Varmasti rauhoittaisi mieltä tuntea toisen liikkuvan. Tsemppiä joka tapauksessa ultran odotteluun! Tämä jatkuva odottaminen on niin raastavaa välillä, mutta taitaa kuulua raskauden luonteeseen. :LOL:

Mulla iski lauantain ja sunnuntain välisenä yönä aivan järkky mahakipukohtaus (ei liity raskauteen millään tavalla vaan mulla vain välillä tulee tuollaisia ruoansulatusongelmiin liittyviä), ja olo on vieläkin vähän hutera... En uskaltanut eilen kauheasti syödä muuta kuin kauravelliä ja hedelmiä, ja huomaa kyllä olosta että tarve olisi nyt enempään. :unsure: Mahakin jotenkin vetäytyi sisäänpäin, mutta toivottavasti vauvalla on silti kaikki ok... (n)

Vauvakutsut olisivat kyllä aika kivat! Yhdelle kollegalle järjestettiin taannoin, ehkä työkaverit innostuisivat mullekin pitämään. :rolleyes: Täällä kun on niin kaukana niistä läheisimmistä kavereista ja perheestä, jotka varmaan Suomessa mulle juhlat järkkäiskin. Mutta ainahan sitä voi tosiaan ottaa myös ohjat omiin käsiin. :LOL:
 
Nyt on 19+4.

Babyshowereita odotellessa:love: Kovaa kaverit sellaisista puhunut ohimennen mutta kyllä mä imarrun jos joku ne oikeesti saa järjestymään. Mun joillakin kavereilla mennyt välit ihan totaalisesti keskenään joskus kauan sitten niin kyllä mä ihmettelen jos ne tulee samoihin kekkereihin keskenään :ROFLMAO:
 
Mä käyn lukemassa päivittäin, mutta oikeastaan ei oo mitään sanottavaa ku olo on melko normaali. lukuunottamatta sitä, että maha paisuu :p Enemmänki näytän vähän lihonneelta omasta mielestä, mutta kai se alkaa näyttää vauvamasultaki jo.
Liikkeitä on tuntunu nyt muutamana päivänä ihan selkeästi. Ei oo enää mitään hipaisuja tai kuplintaa vaan ihan oikeita tönäyksiä. Päälle päin en kyllä näe vielä liikkeitä.
Perjantaina on ultra ja jännäillen sitä ootan. Siitä viikon päästä on sitten neuvola ja se oli vissiin se kela neuvola, missä saan todistuksen ja sit voin hakea niitä tukia.
Vasempaan pakaraan on tullu jumi :D välillä kipuilee. Mahtaakohan olla iskiais vai mitähän se on..
 
Ehkä tää vaihe on semmoinen ettei tapahdu paljoa oloissa eikä muutenkaan. Olin vähän unohtanut itse että niin se taisi tosiaan ekaa odottaessa ollakin. Nyt kun masu kasvaa koko ajan ja liikkeet tuntuu hyvin, sitä ei meinaa muistaa ettei kaikkien raskaudet etene samalla tavalla.

Mulla oli tuota pakara kipua myös sillon edellisen raskauden aikana, nyt ei vielä ole tullut. Oli minulla ainakin semmosta iskias kivun tyyppistä, aika inhottavaa välillä :(
Sillon oli myös häntäluu kipua, lantion asento muuttui vissiin aikalailla. Nyt ei tuotakaan vaivaa (vielä) ole tullut.

En tiedä onko mun ystävät ajatelleet mulla vauvajuhlia järjestää tällä kertaa. Viimeksi ne oli aika loppuraskaudesta järkännyt juhlat, oisko ollut 36 tai 37. Olisin ehkä toivonut vähän aiemmin, esim rv 32 tienoilla, sillon ois jaksanut paremmin eikä ois vielä synnytys ollut niin mielessä.

Tänään kävin salilla, hyvin sujui suorin jaloin maastaveto, kulmasoutu ja pikku hölkkä juoksumatolla, ylävartaloliikkeissä tuskin muutoksia tuleekaan. Jospa sitä pääsisi tässäkin raskaudessa liikkumaan ihan loppuun asti :)

Tänään poksuu puoliväli, 20+0! ;)
 
POKS 18+0! :p Tänään siis myös täkäläisen laskutavan mukaan lähtee viides raskauskuukausi käyntiin. Lähipäivinä pitäisi töissä epäselvien kuvioiden seljetä ja voisin näin ollen tulla vihdoin kaapista ulos pomolle ja sitä myötä kollegoille. Sitä odotan aika malttamattomana.

Mulla on myös ollut tuota pakarakipua, tosin se tuntui jossain aika syvällä ja ajattelin että liittyy juurikin siihen että lantio vaihtaa asentoa ja siellä on vaikka joku hermopinne. Ei tuntunut ainakaan mulla iskiakselta, mutta silti tosi ikävästi vihloi.

Meillä kävi eilen töissä vierailulla kollegan kaksiviikkoinen vauva, ja voi hyvänen aika että se oli pieni! Alkoi oikein naurattaa, kun olin ostanut viikonloppuna alesta meidän vauvalle sen ekan bodyn kokoa 62 ja olin sitä taivastellut että miten se voi koskaan mahtua noin pieneen vaatteeseen. :LOL: Aion kyllä ostaa pari niitä pienempiäkin kokoja, mutta nyt ei löytynyt mieluisia. Haluaisin pienimmät koot vain kietaisubodeja mutta täällä niitä näemmä harrastetaan vähän vähemmän kun ei tahtonut kaupasta löytyä...

Ai niin, meidän vauva ilmoitetaan huomenna päiväkotijonoon... Jotenkin huvittavaa, etten ole itsekään ihan täysin sisäistänyt, että meille oikeasti tulee vauva, eikä sille ole hankittuna sen bodyn lisäksi kuin vauvakirja, ja sitten se kuitenkin jo ilmoitetaan jonottamaan hoitopaikkaa. :geek:
 
Hiljanen kuukausi kyllä, mut juuriki niin ku moni laittanut, että kun kaikki lähes odottelee rakenneultria minä mukaan lukien, niin ei tuu kirjoteltua kun tuntuu että aiheet uupuu :)

Babyshowereista : Mulle järkättiin viiime raskaudessa, ja oli ihan täys yllätys. Ihan mahtavat! Ja nyt oon järkänny ystävälle babyshowereita joiden ajankohta on pian ja jännittää saadaanko onnistumaan täytenä yllätyksenä :p Ja kohteen ystävä porukka on myös suht sekalainen seurakunta ja en tunne oikeen ketään heistä muuten kun nimiltä,joten toivotaan että kaikki menee hyvin :)

Itse oon lähinnä toivonu ettei tässä raskaudessa järjestettäis , kun vaikea kavereista valita ja jotenki ne oli ihanat kerran ja en usko että toiset onnistuis yllättämään niin täysin :D Ehkä johonki syömään ystäväporukalla vois olla kiva.


Potkut tuntuu selvästi aina rauhottuessa, ja näkyi eilen jo jotkut potkut päällepäinkin makoillessa, mikä onkin hassua näinki pienellä mahalla :D

Supistuksia tulee jos kävelee pitään esim kaupassa tai ulkoillessa. Ja pitkään on vain reilu tunti tai kaksi :D


Hirveästi tekee mieli hedelmiä ja appelsiinimehua, vihanneksia ja possun filee pihvejä :D Ja kaalipatakin maistu ihan liian hyvin toissapäivänä.. söin yksin kattilallisen -_-` Ja voitte arvata jotta seuraavana päivänä vatsa tykkäs :D

Mimma ja puolivälin ylittänyt 20+1 :)
 

Yhteistyössä