Kesäkuun keijukaiset tammikuussa

Ei kyllä vielä ole kauheasti tarvinnut ruokaa lisätä. Vähän päivästä riippuu, välillä on enempi nälkä ja välillä vähempi. Toisinaan iskee kauhea suolaisen ruoan himo, snickers patukat on nyt kova juttu mulla :D

Tuohon vaate juttuun vielä. Pienimmissä vaatteissa meillä meni 3-4vkoa ehkä yks koko ja sitten vaihtui seuraavaan. 2.5-3kk ikäinen käytti muistaakseni 62 koon vaatteita jo. Niitä kietaisubodeja voin lämpimästi kyllä suositella etenkin 50,56 ja 62 kokoisina, kärjellisiä housuja myös, ei tarvii sukkia ja noita löytyy ainakin h&m:ltä. ;) Äitiyspakkauksen puoli puolipotkareita ei tykätty käyttää ollenkaan, eikä niitä ostettu itsekään. Yöpukuna vauvalla oli kapalopussi ja varalla pari vetoketjullista yökkäriä (joissa oli ne jalkaterät osat, pysyy varpaat lämpimänä yön ajan). Raapimisen esto tumppuina meillä oli pienet sukat ja yhdet puuvillalapaset. Mitäs vielä... Netistä jos tilaa niin eri merkeissä saattaa olla eri mitoitus, h&m, lindex, name it, kapp all ja polarn o pyret on kaikki kutakuinkin samalla mitoituksella.

Minkälaista turvakaukaloa ootte ajatellu pikkuiselle? Meillä on maxi cosi peble ennestään ja sillä mennään jatkossakin, saa isofix telakkaan tai vöihin, siitä seuraavana on myös maxi cosin penkki, joka jää isoveljeltä sitten kun hän siirtyy isompaan istuimeen. Ollaan kyllä oltu tyytyväisiä tuohon maxi cosiin, joka on kevyempi kun monet edullisemmat kaukalot, testeissä myös ollut hyvin turvallinen, etenkin isofix kiinnitteisenä.

Ja harsoja kannattaa hankkia useita! Meillä ostettiin 2x 10kpl pakkaukset name it:ltä ja niille on kyllä käyttöä, imetyksessä niitä menee + käteviä pyllyn kuivaamiseen.
Jospa näistä vinkeistä jollekin ois hyötyä taas :)

Mua ei oikein nukuta. Tässä on meneillään joku ihme onnellisuusryöpsäys siitä, että meidän perheeseen on tulossa jo toinen lapsi ja näinkin pian edellisen jälkeen. Ihan uskomattomalta tuntuu :)
 
Kiitos nobelius vinkeistä (y):)

Mulla on ollu kauhee himo nyt piimään ja vihreisiin oliiveihin :ROFLMAO:
Meillä alkoi nyt rv22 :love: onneks aika menee nopeesti ni kohta näkee pikkusen:love: onko teillä ollu jotain kipuja nyt? Täällä selkä ja vatsakipu vähän vaivannut..:unsure:
 
Minulla ne nivuset kipuilee edelleen, etenkin häpyluun seudulta urheilun jälkeen. Eilen oli ensimmäistä kertaa alaselkä oikealta puolelta jumissa, tuntui kumartuessa, oliko sitten raskaudesta vai jostakin muusta johtuvaa.
 
Me oltiin myös harkittu juuri tuota Maxi Cosin Pebbleä (tai mahdollisesti jotain toista mallia samalta merkiltä). Hankitaan varmaan yhdistelmävaunut käytettyinä ja Maxi Cosit tuntuu käyvän tosi monien merkkien kanssa yhteen. Kaukalo halutaan kuitenkin hankkia uutena, ja ajateltiin nyt yrittää hyödyntää vielä alennusmyynnit. Tuo Pebble on ainakin niiden oman nettisivun mukaan sellainen, että sen saa tarvittaessa lennollekin mukaan, mikä on tärkeä juttu meillä, kun kummankin puolen isovanhemmat asuu eri maassa kuin me ja reissuja varmaan väkisinkin tulee jo ihan pienenä tehtyä jonkin verran. Onko kellään muuten kokemuksia vauvan kanssa lentämisestä ja mahdollisesti myös turvakaukalosta lennolla?

@nobelius , saanko udella vielä tuosta kapalopussista. Onko siis eri asia kuin unipussi? Ja pannaanko vauvalle sinne kuitenkin jotain vaatetta alle vai vaippasilleen vain suoraan pussiin? Täällä kai suurin osa vauvoista nukutetaan jonkinlaisessa unipussissa (ainakin synnytyssairaalan muistilistassa oli että vauvalle pitää olla mukana unipussi ja pyjama kun tulee synnyttämään), mutta ohjeistuksen mukaan sinne alle pannaan vielä pyjama. Tuntuu mun mielestä kovin kuumalta ainakin kesäaikaan, mutta enpä sitten tiedä pienen vauvan lämmönsäätelystä...
 
@nobelius , saanko udella vielä tuosta kapalopussista. Onko siis eri asia kuin unipussi? Ja pannaanko vauvalle sinne kuitenkin jotain vaatetta alle vai vaippasilleen vain suoraan pussiin? Täällä kai suurin osa vauvoista nukutetaan nukutetaan jonkinlaisessa unipussissa (ainakin synnytyssairaalan muistilistassa oli että vauvalle pitää olla mukana unipussi ja pyjama kun tulee synnyttämään), mutta ohjeistuksen mukaan sinne alle pannaan vielä pyjama. Tuntuu mun mielestä kovin kuumalta ainakin kesäaikaan, mutta enpä sitten tiedä pienen vauvan lämmönsäätelystä...
Me pistettiin lokakuun lopussa syntynyt vauva kapalopussiin vaipassa ja pipossa, peitto päälle nukkumaan mennessä tai äitiyspakkauksen makuupussiin. Hyvin tarkeni, sisälämpötila meillä 20-21 astetta makkarissa. Nyt kesävauvan kokeilen laittaa vaipassa kapalopussiin, kysyn synnäriltä pitääkö olla myös pipo. (n) Peittoa ei ehkä nyt sitten, jos lämmin on ulkona jo. Meillä on Love to swaddle up original kapalopussi S ja M kokoisina ja L 50/50 hihoilla (hihat saa vetoketjulla irti tuossa mallissa). Rauhoitti kyllä huitomista yöllä, eikä tarvii tumppuja, kun ei ne pysy kuitenkaan koko yötä. Tosi hyvä nukkuja oli meidän poika jo ihan pienestä asti. (y)

Meilläkin Emmaljungan duo edge s vaunut ja adaptereilla saa tuon maxi cosin pebble kaukalon kiinni vaunuihin, näppärä esim kauppaan mennessä. Meillä päin tuo kaukalo mahtuu citymarketin ostoskärryihin hyvin, prisman kärryissä pitää laittaa vähän vinoon pääpuoli ylöspäin että mahtuu. :poop: Prismaan on otettu rattaat mieluumin mukaan.
Matkustettiin 6kk ikäisen kanssa, ei saatu kaukaloa lennolle, poitsu nukkui tyhjällä penkillä ja välillä sylissä :) Vielä hyvin mahtui penkillä pötköttämään tuolloin. Kaukalon kanssa ei olla reissattu lentäen.

Minkälaisia penkkejä teidän 2 vuotiailla on autossa? Me mietitään pojalle seuraavaa istuinta jo ensi syksylle, ei vielä mitään hajua mikä ois hyvä ja kätevä. Poika nyt noin 15kg ja 87cm pitkå ehkä, mitä sitten 2 vuotiaana...
 
Tänään piti olla lääkärineuvola mutta heti aamusta soittivat sieltä että joudumme siirtämään ajan myöhäsemmäksi. Voi luoja mikä pettymys kun olin niin odottanut!Se siellä langan päässäkin naureskeli ettei tässä nyt mitään hätää ole, ens viikolla löytyy jo aikoja mutta itellä meinas tulla itku.. :) *hormonit*

Mullakin useasti tuntunut tosivoimakkaita muljahduksia, pelkäsin jo että jotain vialla ja samalla kovasti odottanut että tuntisin vauvan ekan kerran, mutta kaipa se sitten vauva joka siellä jo kovasti liikuskelee. Ensikertalaisena odotin ehkä vähän varovaisempia liikkeitä :)
Käytiin myös viikonloppuna katselemassa vaunuja yms turvakaukaloita. En oo ees tajunnut että vaihtoehtojahan on ihan loputtomasti!!Siinä sitten "tyhminä" kyseltiin myyjältä kaikenlaista maan ja taivaan väliltä mutta kaipa ne on tottuuneet siihen ettei ekaa vauvaa odotellessa mitenkään voi olla perillä kaikesta. Ei vielä ostettu mitään mutta aika lailla ollaan nyt periillä mitä me ostetaan. Tai ainakin himpun verran viisaammiksi tultiin!Mies odottaa jo kovasti että pääsisi vauvan kanssa maastolenkille, katteli jo niitä reppuja ym siihen..Tovin joutuu vielä odottelee :D eikä ihan pientä muutenkaan voi tietty ottaa mukaan.

Giina 18+6
 
Tänään piti olla lääkärineuvola mutta heti aamusta soittivat sieltä että joudumme siirtämään ajan myöhäsemmäksi. Voi luoja mikä pettymys kun olin niin odottanut!Se siellä langan päässäkin naureskeli ettei tässä nyt mitään hätää ole, ens viikolla löytyy jo aikoja mutta itellä meinas tulla itku.. :) *hormonit*

Giina 18+6
Voi harmi, että lääkäriaika siirtyi! Normaalisti jotain viikon eroa ei niin hirveästi jaksaisi harmitella, mutta kyllä nämä käynnit kivasti rytmittävät loputtoman pitkää odotusta. :) Mullakin on suunnilleen aamukampa rakenneultraa varten! :p

Luulen, että odotan sinne rakenneultran jälkeen ennen kuin kerron töissä. Tässä kohtaa siinä ei ole enää isoa eroa (allekirjoitan ehkä tällä viikolla uuden sopimuksen ja ru on 7.2.) ja sitten on ainakin validi syy esittää pomolle jos tulee sanomista siitä etten kertonut heille jo tässä tehtävienvaihdon yhteydessä raskaudesta. Vitsi että nämä tällaiset kuviot on ihan :poop:.

Vauvan liikkeet on voimistuneet niin, että iltaisin pötkötellessä tunnen ne jo tosi hyvin, ja voisin makoilla tunnustelemassa niitä ihan loputtomiin. :love: Minun oma pieni siellä muksii!
 
Rakenneultra takana, kaikki oli niinkun pitää ja poikaa lupasi :love:
Olo on ihan epätodellinen, en vaan vieläkään käsitä tätä todeksi.

Istukka oli takaseinällä matalalla, siitä vielä kontrolli 28 viikolla. Sain kuitenkin käsityksen ettei oo mitään vaarallista(?) Eli ajattelen positiivisesti, että pääseepähän ylimääräiseen ultraan :p

Kävin shoppailemassa kiitettävästi pojulle vaatetta ultran jälkeen :)
 
Toivottavasti se lääkäri nyt ens viikolla onnistuisi.@Giinamama2be Minä olisin saanut jotkut hormonihepulit jos minun lääkäri tai ultra ois peruttu :D

Onnea poikalupauksesta @Miaaak ! :)
Kuulotaa juuri samanlaisilta nuo sinun fiilikset kuin minulla, onnea pursuaa ja ei huolta nyt :love:

Huomenna ois töihin meno taas. Selvisi että meillä on toinenkin odottaja minun lisäksi :cool: Hän on hyvinkin hissukseen ollut, ei paljon huudellut asiasta vaikka la ilmeisesti ainakin kuukausi ennen minua. No, kukin tavallaan :)
 
Jokos huomasitte, että Kelan mukaan tämän vuoden äitiyspakkaus tulee jakoon vasta aikaisintaan pääsiäisen aikaan? (en saa jostain syystä linkkiä suoraan juttuun, mutta löytyy täältä: http://www.kela.fi/kela-tarpit) Ja pääsiäinenhän on aika myöhään tänä vuonna, vasta joskus huhtikuun puolivälissä. Menee siis aika tiukoille jopa meillä kesäkuun loppupuolella synnyttäville, saako viime vai tämän vuoden pakkauksen. Harmi että viime vuonna on syntynyt niin vähän vauvoja. o_O
 
Minulla tuli toissa vuonna pakkaus parissa viikossa. Ja eihän siinä niitä ihan pienimpiä kokoja taida olla, käytettiin pakkauksen vaatteita 1kk ikäisestä eteenpäin viimeksi. Jos joku siis välttämättä haluaa 2017 pakkauksen niin ehtinee sen saamaan vaikka viime tipassa tilaisi. Toivotaan näin :)
 
No ehkä juuri loppukuiset ehtiikin saada, jos ihan viime hetkellä lähettää hakemuksen, mutta kun se pitää olla kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa haettuna niin aika tiukille menee. Maaliskuussahan se selviää, onko tämä juhlavuoden pakkaus jotenkin merkittävästi edes kivempi kuin edellinen. :p
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Minulla ei ole ruokahalu kasvanut, johtuu varmaan siitäkin kun radin takia yrittänyt pitää ruokarytmin tasaisena ja annokset kohtuullisisna niin ei ole sellasta hirveetä nälkää ehtinyt tulemaankaan.

Minä oon ostellu vauvalle jo vaikka mitä :whistle: 56-senttisiä vaatteita (kietaisubodeja, pöksyjä ja puolipotkareita) on löytynyt ihan muutamalla eurolla kirpparilta. Pyjamia en meinannu hankkia ollenkaan. Löysin pari unipussia niin sinne ei tarvii alle muuta kuin vaipan. Myssyjä en ole vauvalla pitänyt ikinä (siis sisällä) enkä varmaan nytkään. Parit puuvillatumput löysin kirpparilta kun niitä kääntöhihallisia bodeja on tosi vähän saatavana. Mutta hyvin on periaate "ostaa kaikki mahdollinen käytettynä" pitänyt tähän asti. Uutena olen ostanut vain muutaman bodyn alesta ja neulehaalarin Kappahlista ja lämpöpussin Lekmeriltä (y)

Potkuja tuntuu jo selvästi. Pari iltaa sitten tein töissä melusta hommaa niin joka kerta alkoi hirvee potkiminen mahassa, selvästi reagoi ääneen. Joskus kysyinkin ultraavalta kätilöltä miten melutyö vaikuttaa masuvauvaan mutta ei oikein osannut sanoa muuta kuin että lapsivesi ja kudokset vaimentaa paljon. Mut kai sitä ei oo hirveesti tutkittu.

Oma olo on nyt ollut tosi hyvä, supistuksia ja liitoskipujakaan ei pahemmin tuu eikä maha ole vielä suuren suuri niin taipuu ihan hyvin tekemään hommia :)

Ensi maanantaina olis Kela-neuvola, pääsis laittamaan hakemuksen, en ota pakkausta niin laitan paperit saman tien vetämään.

Särö 22+0
 
Täälä ollaan, mitään erityistä ei tapahdu ja aika vilisee silmissä.
Potkut on säännöllistyny ja tulee aikalailla 4h välein jonkun aikaa, ja sitte aina makuulla :) Onko muut huomannu samanlaista säännöllistymistä ?

Vauvan vaatteita tekis mieli ostella, mutta millään ei viitti kun vaatteita on jo kumpaaki sukupuolta. Tuttinauhoja pari pitäis tilata ja tutteja + turvakaukalo ostaa :)

Edelleen tulee oksennus aina sillon tällöin.
Ja hermot ja itku on kovin löyhässä :S

Torstaina olis kans neuvola ja sieltä sais sen todistuksen, edelleenkään ei oikeen oo varmaa otetaanko pakkaus vaiko ei. Jotenki se on tosi ihana ja symboloi vauvan tuloa , mutta mietin kuinka turha se sitte taasen on ku noita vaatteita jo on hur mycket..

Onkos muuten muut kaatuillu liukkailla keleillä? Ite kaaduin selälle sillon ennen 18 vkoa ja jotenki fiksusti ajattelin, että siitä ei oo haittaa kun mahalle ei kaatunu, jälkikäteen kuulin, että istukka voi irrota ja joka kaatumisen jälkeen _pitää_ mennä tarkastettavaksi :O


Mimma ja 22+0 Poks!
 
Ei täälläkään ihmeitä. Masussa kovasti touhua joka päivä, nyt oon alkanut heräilemään kesken unienkin jos mahassa alkaa kovat touhut. Samoin välillä kun poika kiipeilee mahan yli tai tönii mahaa niin alkaa kova jumputus masusta takaisin. Olo on ollut hyvä, ei enää huonoa oloa, väsymystäkään ei oikeastaan enää erityisemmin tule. Ens viikonloppuna lähdetään Helsinkiin moottoripyörämessuille, koko perheen viikonloppua vähän vietetään. Katsotaan miten häpyluun seutu sitten kipuilee, tulee kävelyä varmasti normaalia enemmän.

Meilläkin ois huomenna neuvola :) Isi lähtee myös mukaan sydänääniä kuuntelemaan. Sitten aiotaan käydä pitkästä aikaa grilliltä jotain hyvää evästä, nam nam :D Niin terveellistä...

Täällä ei olla kaatuiltu (vielä ainakaan). Nastalenkkareilla ulkoilen mahdollisimman paljon, välillä kauppaankin menen niillä jos tosi liukkaat kelit on. Minäkin joskus olen kuullut että kaatumisen jälkeen pitäisi käydä tarkastuksessa, istukka voi irrota vaan osittainkin ilmeisesti. Liikkeethän on kyllä hyvä merkki, yleensä silloin kaikki on hyvin :)

Minullakin ois intoa vauvanvaate ostoksille mennä, mutta meillä vähän sama tilanne kun mimmalla, unisex-vaatteita löytyy ennestään jo hyviä. Jotain spesiaalia tälle vauvalle tulee kyllä, mutta ehkä sitten lähempänä kesää kun kaupoissa enemmän kesäisiä kuoseja ja värejä ;)

Minä jo miehelle ehdottelin kesän lomia valmiiksi, vähän aikaisessa vaiheessa :D Meillä kun la maanantai niin toivoin että hän ottaisi sen edellisen vkl:n vapaata ja aloittaisi kesäloman sitten maanantaina 5.6. Hyvällä tuurilla vauva syntyisi sillon viikonloppuna ja isi voisi pitää 3vkoa kesälomaa ja vanhempainvapaata siihen päälle sen 3vkoa (vai minkä verran sitä nyt sai äidin kanssa pitää yhtä aikaa.. ). :) Tuo ois hyvä suunnitelma, ei tarvii enää kun toteutus

Nobelius & rusetti 22+0
 
Moi!
Kävin tänään rakenneultrassa, kaikki hyvin. Sukupuoli ei selvinnyt. Itsellä raskausvaivat jatkuu, välillä alkaa olla epätoivoinen olo, kun kesäkuuhun vielä niin pitkälti matkaa, että missä kunnossa oon sitten silloin kun nyt jo näin huonona.
En luultavasti ota äitiyspakkausta, en ottanut esikoisestakaan. Kirppareilta sitten hankin vaatteita. Meillä esikoinen ainakin kasvoi sellaista vauhtia, että nopeesti jäivät vaatteet pieniksi. Tosin hänellä oli refluksi eli puklaili paljon ja pyykkiä kertyi. Eli jonkin verran kuitenkin hyvä olla vaatevarastoa. Nyt kun tulee kesävauva ei onneksi tarvitse miettiä ulkovaatteita niin paljoa kuin talvivauvalle.
 
Meillä on ollut sen verran touhua taas viime aikoina ihan muiden asioiden kanssa, että on jäänyt tänne kirjoittelu vähän vähemmälle myös. Vauva melskaa mahassa työpalavereissa ja tuntuu erityisesti kiihtyvän mun pomon äänen kuulemisesta. :LOL: Satunnaisesti pötkötellessä saan myös potkut kädelle tuntumaan ihan napakoinakin, mutta mies ei vieläkään. Se ei tosin oikein kovin kärsivällisesti jaksa odotella, yleensä noin puolen minuutin jälkeen toteaa että ei taida tapahtua mitään...

Olkaahan varovaisia siellä liukkaalla, kuulostaa pelottavalta tuollaiset kaatuilut! Täällä on ihan vesikeli, eli ei tuollaisia vaaroja. Jos välillä tuleekin pari milliä lunta niin siihen levitetään heti saman verran suolaa päälle, eli kumisaappaat on täällä kaikkein fiksuin talvikenkäratkaisu...

Me ostettiin lauantaina vaunut vauvalle! Ei pitänyt ihan vielä, mutta löydettiin hyväkuntoiset, tukevat (täällä on yleisiä tosi kevyet ja pienet mutta tosi heppoisen tuntuiset vaunut ja mä halusin nimenomaan sellaiset jotka ei jokaisesta tuulenpuuskasta kaadu kumoon) ja edulliset käytettynä. Kankaat ja renkaat oli tosi siistissä kunnossa ja myyjä sanoikin että olivat olleet heillä vähällä käytöllä kun olivat saaneet lahjaksi kahdet. Kankaat panen toki pesuun, ja vaunupeitto ja joku verhosysteemi täytyy vielä askaroida, mutta onpa aika ihanaa, kun tämä hankinta on tehty! :love: Mies oli sitä mieltä että vaunut vois asua varastossakin, mutta mä haluan nyt vähän aikaa leikkiä uudella lelullani ihan meidän eteisessä. :p

Meillä on vielä viikko rakenneultraan ja lääkärikäyntiin, en millään malttaisi odottaa! Aika osui miehen töiden kannalta huonosti, mutta pidän sormet ristissä että se ehtisi mukaan...

Meidän kesälomasuunnitelmat on vielä ihan auki, mutta luultavasti mies pystyy pitämään vasta elokuussa lomansa. Täällähän myöskin isyysloman pituus on huimat viikon, eli alussa joudun olemaan aika pian ihan yksin vauvan kanssa. Toivoisin kovasti, että mun äiti tulee alkuviikkoina kyläilemään niin olisi joku sitten edes alkuun tukena myös arkipäivisin. Mutta ehtiihän näitä miettiä, ja onneksi on täälläkin kavereita ja kollegoita joilta varmasti saa pyytäessä apua. (y)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja tietenkin onnea ultrakuulumisistä, @AdAstra !
 
Minkä merkkiset/malliset vaunut mannamakaroni hankitte? Mekin vaunuja esikoiselle hankittaessa haluttiin tukevat vaunut joissa on tilava koppa, talvivauvan piti vaatteineen sinne mahtua. Nyt kesävauva varmasti mahtuu samoihin vaunuihin. Meillä Emmaljungan Duo edge s yhdistelmävaunut siis :) Hyvät on talvella lumessakin, kyllä puskee eteenpäin eikä kiiku joka lumikinoksen kohdalla. Näppärät myös kaupungilla, meillä kääntyvät etupyörät.
 
@nobelius Ostettiin Maxi-Cosin Murat, tosin vaunukoppa on Quinny-merkkiä. Autonistuin juurikin tuo Maxi-Cosin Pebble. Tykkäsin, että nämä olivat tukevat ja kuitenkin sen verran kapeat ja näppärästi liikkuvat, että mahtuvat meidän minihissiin ja varmasti myös metroon ja ratikoihin pääsee helposti kyytiin. Täällä ei lumi aseta varsinaisesti esteitä, mutta katukiveys on usein tosi epätasainen ja täällä on paljon mukulakiveä, niin halusin kuitenkin kunnolliset pyörät jotka vähän vaimentaa tärinää. :)
 
Pakko tulla poksumaan puolivälin kunniaksi vaikkei mulla ihmeempää asiaa olekaan: tänään siis vihdoin 20+0! :love:

Toivottavasti kaikilla on asiat hyvin ja hehkeä keskiraskaus etenee. :)

Mä voisin huomenna askaroida meille helmikuun ketjun, jos ei joku muu ehdottomasti halua? Kivaa, että tammikuu on vihdoin takana ja kevät taas askeleen lähempänä!
 
Mannamakaronille kiitos, jos uuden ketjun jaksat tehdä! :) Voisiko sinne alkuun päivittää olot ja lupaukset, eli siis tyttö- tai poikaolo/lupaus.

Meillä oli tänään neuvola. Verenpaine oli parantunut, tänään 117/69. Painoa oli tullut kiitettävästi 700g/vko :D Sf-mitta otettiin koska masu alkaa olla aikamoinen, normaalisti sitä aletaan mittailla vasta 24 viikkojen jälkeen. Nyt sf-mitta oli 24cm, mikä on reilusti käyrän yläpuolella. Nyt aletaan tarkkailemaan mittaa ja sainkin seuraavan neuvolan jo 7.3, tämän neuvolan oisin skipannu toisen odottajana jos sf ois ollu normaali. Nyt sitten tarkkaillaan kaksi seuraavaa mittaa ja jos jatkuu noin reilusti yli keskikäyrän niin lääkäri ultraa noin 32 viikoilla vissiin. Nooh....ei siinä vielä kaikki :D hb oli 93, jota en kyllä usko. Taisi olla nyt terkkarissa vika näytettä ottaessa, ei ottanut tikkua täyteen eikä puristanut kunnolla veritippaa sormesta. Taidan käydä veripalvelussa mittauttamassa uudelleen. Pissa oli sentään puhdas :)

Salilla kävin kunnon kyykkytreenin tekemässä tänään ja tulipas hyvin jalat kipeiksi ;) Ihan perinteinen olo, mikä kunnon jalkatreenin jälkeen kuuluukin tulla. Neuvolasta sain luvan jatkaa treenaamista, kun ei supistele ja olo on hyvä :)

Nobelius & rusetti 22+1
 

Yhteistyössä