Kesäkuun keijut 2017 huhtikuussa

Laskettu aika Kesäkuussa 2017 :love:


Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot punaisella värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

1.6

Kaksinkarkuteillä / 19 / K-SKS / 2
Minimii10 / 27/ KYS / 2


2.6
Mymmykkä / 32 7 P-HKS / 4
Särö78 / 38 / KYS / 3 / poikalupaus
Cätrik33 / 31 / LS tai TYKS / 2

Tinkula / 31 / P-HKS / 4
Ripsi83 / 33 / LKS / 2

3.6
Lahja* / 36 / EKKS /
poikalupaus
Fujin / 27 / NKL / 2. ja 3.
hanmum / 29 / hus / 1
sitruunasorbetti / 39 / - / 3 / poikalupaus


4.6
Murunmami / 30 / - / 3

Papunen84 / 31 / - / 3

5.6

Nobelius / 25 / KYS / 2 / tyttöolo
mimma] / 23 / Seks / 3
mamilis / 27 / KYS / 2


6.6
velmunkikatus / 35 / TAYS / 5

josssunen / 23 / - / 1 / tyttölupaus

7.6
Velmis / 33 / HUS / 1
Sohfia / 32 / P-HKS / 1
Drontti / 20 / KSSHP / 1
Albela / 38 / TYKS / 2

ElliNooraJ / 25 / KOKS / 1
Emiliaksi / 31 / - / 4 / poikaolo

8.6

Anki84 / 32 / NKL / 2
Ruutinen / 35 / KAKS / 3
Miaaak / 21 / VKS / 1 / poikalupaus


9.6
ada amelia / 26 / - / 3

Pikkutassu17 / 30 / TAYS / 2
Murupiltti / 30 / - / 1


10.6
MrsInfelice / 30 / TYKS / 2

11.6
LiinaLiina / 38 / - / 3
nutella / 40 / TYKS / 3
emuliaa / 22 / HYS / 1
mhhoo / 31 / TYKS / 2


12.6

13.6
tiutiia / 25 / - / 1

14.6
Liz85 / 30 / Oys / 1
AdAstra / 37/ TYKS / 2
/ poikalupaus

15.6
mommy85 / 31 / Kätilöopisto / 3
mila1 / 21 / NKL / 1
simpukka16 / 24 / TAYS / 1

16.6
aniara / 31 / HUS alue / 2 lapsi, ensimmäinen raskaus
Machmatin / 28 / - / 1

Skara / 27 / OYS / 2 / poikalupaus
Eveliina90/ 26 / kys / 1


17.6
Eleonoora / 24 / OYS / 2
Malin86 / 29 / - / 1

18.6

Armadillo / 33 / Satks / 2 / tyttölupaus
MerMer / 24 / KYS / 1
merin / 35 / NKL / 3


19.6

Höytyvä / - / Kaks / 2
briitta22 / 38 / OYS / 2
Murunimun / 33 / Tays / 6


20.6
mannamakaroni / 29 / - / 1 / tyttölupaus
Annenna / 26 / JS tai NKL / 2 / tyttölupaus
babyfever87 / 29 / L-PKS / 1


21.6

Hellä84 / 32 / TAYS / 3
Kanelikardemumma / 36 / 2
Nuutti79 / 3.


22.6
Baby_ / 28 / TAYS / 1
Nuu_Nuu / 29 / - / 3
Giinamama2be / 36 / JS / 1 / poikaolo

Hannakau / 25 / EKKS / 1
KesäPerho / 26 / - / 1


23.6
Prinsessa123 / 24 / - / 2
Riida / 32 / KOS / 2
Canela / 34 / - / 1
tinzu83 / 33 / TYKS / 5

Heidilei / 25 / EKKS / 1

24.6
Lumiukko84 / 32 / Koks / 1

Sanna_84 / 32 / TAYS / 4
sassa7 / 28 / VKS / 1


25.6
Tiidula / 31 / Satks / 3

Haaveissavauva / 25 / TAYS / 1
Lila onni / 36 / - / 1


26.6
eejo / 34 / TAYS / 3

27.6

tuikkija / 37 / - / 3

28.6

29.6

30.6


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:

Syys-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-2017.2481976/page-3

Loka-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-2017-lokakuu.2482405/


Marras-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-marraskuussa.2483621/

Joulu-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-joulukuussa.2484763/

Tammi-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-tammikuussa.2486058/


Helmi-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-helmikuussa.2486993/

Maalis-
https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-maaliskuussa.2487996/
 
Viimeksi muokattu:
Sain kuin sainkin tehtyä uuden ketjun meille (y) Olen töissä koneella ja tällä onnistuu aika paljon paremmin, kun kotona kirjoittelen puhelimella aina tänne.

Olen siis töissä nyt taas, eilen olin ekaa päivää saikun jälkeen ja ihan kivasti meni, selkään meinasi alkaa jomottamaan vähän loppupäivästä. Nyt taitaa olla 9 tai 10 vuoroa enää jäljellä, tällä viikolla vielä 3 ja ens viikolla 2, loput sitten kahdelle viimeiselle viikolle. Kyllä tämä aika vaan nopeasti hupenee ;)
Huomenna pitää muistaa tilata se äitiyspakkaus, viimeinen päivä nimittäin minulla kun voi tilata.

Näin se rv 31 tuli vaan vastaan tänään, masukuvaustakin pitäisi varata kun sinne ajattelin taas mennä...:rolleyes:
 
Jee, kiitos uudesta ketjusta @nobelius ! Ihanaa ja hurjaa, että on jo huhtikuu... :p

Teille on kyllä tulossa tosi siro pikkuinen, @Nuutti79 ! Meidän mörssäri painoi vähän yli kilon jo tuossa viikolla 26+1. :oops: Oon ostanut koon 50 vaatteita ihan minimimäärän ja viikonlopun reissulta Saksasta mukaan tarttunut vauvan hellehattukin on kokoa 37cm (siellä määritelty 2-3 kuukautisen kooksi, mutta nämä keskieurooppalaiset vauvat on ihan minipieniä suomalaisiin verrattuna niin en uskaltanut ottaa pienempää). Ja hei kiva kuulla, että sait sairaslomaa. Varmasti helpottaa oloa, kun saa nyt keskittyä olennaiseen!

Mä kävin kans viime viikolla äänestämässä, kun ulkomailla voi vain ennakkoäänestää. :) En koe, että äidiksi tulo olisi mulla vaikuttanut ehdokkaan kriteereihin, mutta toisaalta äänestinkin samaa ehdokasta kuin viimeksikin. Hän on mielestäni tehnyt tosi hyvää työtä oman kaupunkini valtuustossa, joten ei ollut vaikea valinta.

Me oltiin tosiaan viikonloppu kavereiden luona nauttimassa kevätauringosta Saksassa. Kierrettiin vähän kauppojakin, ja totesin, että pitää jatkossakin mennä vauvanvaateostoksille sinne. Siellä on laadukkaita ja tosi kivannäköisiä vaatteita suht edullisesti, ja saa myös sellaisia eksoottisia varusteita kuin kurahousuja ja uv-suojattuja aurinkolätsiä! :LOL:
 
Heippa!
Mä olin tänään ultrassa ja painoarvio oli alakanttiin, 1100 g. Parin viikon päästä uudelleen tarkistamaan tilanne.
En ole vielä äänestänyt, vaikea valinta. Haluaisin äänestää koulutettua naista ja sellaista ei tässä meidän alueella ole tarjolla :/
Kaverit piti mulle eilen vauvakutsut, sain kivoja lahjoja, mm. imetyskorun ja vauvalle vaatetta.
Myykö Mannamakaroni suomalaiset verkkokaupat miten ulkomaille? Tietysti postimaksut voi olla aika isot, mut aattelin, et jos kaipaat just suomalaisia vaatteita.
Ja mun mielestä 37 cm on ihan hyvä koko vastasyntyneen lakille, meillä esikoisen päänympärys oli syntyessä muistaakseni 35 cm ja äkkiä se siitä kasvoi, alakautta tullessahan vauvan pää voi aluksi olla vähän suippo.
AdAstra 29+5
 
Kurkkasin nopsaan Kappahlin ja Lindexin sivut, niistä ainakaan kumpikaan ei toimita ulkomaille... Ollaan kyllä kesällä tulossa Suomeen vierailulle, joten saan siinä samalla hamsteroitua tarpeelliseksi katsomiani vauvanvarusteita sieltä. :) Enkä siis sinänsä koe välttämättömäksi, että vaatteet olis just suomalaisia, mutta tykkään vain enemmän pohjoismaisesta tyylistä (kirkkaista väreistä ja hyvistä materiaaleista jotka on tehty käyttöä varten). Täällä myydään aika paljon halvalla huonolaatuista tai sitten kalliilla designia ja tyyli on turhan hempeää ja hörselöistä ja jopa aikuismaista mun makuun. En halua pukea vastasyntyneelle mitään farkkuja ja neuletta vaan söpöjä vauvamaisia vaatteita.
 
Ai niin, yksi juttu mitä täältä ei tunnu saavan muualta kuin H&M:ltä on ne kärjelliset housut vauvalle. Tai no ihan ylipäätään housuja on tosi vaikea löytää vastasyntyneen koossa. En tajua, mitä ihmiset pitää niiden vauvoilla päällä, kun bodeja kyllä myydään mutta ei housuja! o_O Oletteko kokeneet ne kärjelliset merkittävästi paremmiksi ihan pienellä? Entä tuleeko niissä helposti kuuma? Täällä saattaa olla kesäisin tosi kylmää ja sateista mutta saattaa olla myös +35 ja tukahduttava auringonpaiste ja jälkimmäisessä tapauksessa pelkään läkähdyttäväni vauvaparan liioilla vaatteilla...
 
Kiitos uudesta pinosta Nobelius :)

Ja kiitosvinkistä Nuutti, täytyy huomenna hakia siis karpalo täysmehua litra tolkulla. Ei ollu meinaa tulehdusta edelleenkään..

Neuvola kuulumisista sen verran, jotta hb laskussa edelleen 102,
verenpaineet 115/77 sykkeet vauvalla 140, pää alhaalla paikoillaan, ja vatta kasvaa jonkuverran yläkäyrillä.


mimma 31+0
 
Meillä on kyllä ollut kärjellisiä housuja ja niistä on tykätty, sen verran ohutta materiaalia on ainakin h&m:n puolipotkarit ollut ettei kyllä kuumat ainakaan. Nytkin varmasti jonkun verran kärjellisiä housuja käytetään, sukat kun ei pikkuisella kovin hyvin pysy jalassa ja paksuja nilkkoja saattaa puristaakin.

Piti siirtää neuvola-aikaa, ensi viikolle olisi ollut varattuna mutta se ei sopinutkaan, en muistanut päällekkäistä menoa :whistle: Oli muuten vaikea saada uutta aikaa :devil: Meni sitten parin viikon päähän, 25.4.... No ihan sama minulle, ei tässä nyt mitään kummempaa taas ole ollut oloissa. Katsotaan mihin asti saan sitten sen viimeisen lääkäriajan, se kun ilmeisesti pitäisi olla noin rv 36, jos oikein olen ymmärtänyt. Nythän tuo seuraava neuvola on rv 34 ja sitten kun aletaan sitä lääkäriä varailemaan niin menee jonnekin hamaan tulevaisuuteen :ROFLMAO: Pitää ehkä yrittää olla aktiivinen itse ja soittaa neuvolasta sitä lääkäri aikaa jo ennen sitä seuraavaa neuvola käyntiä.

Parina viime päivänä on tuntunut, että vauva on koko ajan samassa asennossa. Pää ilmeisesti vähän navasta oikeaan alaviistoon kun itse katson ylhäältä. Välillä tuntuu, että vauva tunkee päätä läpi mahasta ja tekee muuten tosi kipeää, välillä pitää painaa kädellä vastaan ettei vatsa repeä :confused: Potkuja ja semmoista hassua nykimistä tuntuu kyllä joka päivä monta kertaa. Kiva olisi tarkemmin nyt tuosta asennosta tietää, miten päin se vauveli viihtyy ja minkä kokoinen suunnilleen tällä hetkellä pikkuinen on. :rolleyes:

Nyt on pikkuiselle keksitty toiset nimetkin, oli sitten tyttö tai poika (y)Molemmille sukupuolille on nyt siis eka ja toka nimi valmiina ja kolmatta pitää vielä miettiä, voiton puolella ollaan kuitenkin näissä nimiasioissa nyt.

Nobelius & rusetti 31+1
 
Mulla on samana päivänä seuraava lääkärikäynti kuin sulla @nobelius !(y) En yhtään tiedä, miten täällä sitten lopussa menee. Vissiin vähän tiheämmin seuraillaan... Meidän pitää ensi kerralla ottaa hinkuyskärokotteet, kun täällä on ilmeisesti sitä ollut hieman enemmän kuin ennen, niin vauva saa sitten paremman suojan ekoiksi kuukausiksi.

Käytiin tänään vierailulla päiväkodissa, ja nyt kyllä vähän masentaa. Käytännössä syksyn ryhmä, johon tulee siis nämä 2017 ensimmäisen puoliskon vauvat, on jo täynnä. Me jonotetaan toki paikkaa vasta maaliskuulle, mutta jos ryhmä on täynnä niin se on täynnä (ottavat siis lapsen tietenkin ikäänsä vastaavaan ryhmään). Paikkoja on 20, jonossa 600... o_O Päiväkoti itsessään oli aivan ihana, tosi tilava ja valoisa ja täynnä tosi kivoja leikkisoppia.

Tänään oon ihan varma että tunnistin vauvan hikan! :love: Hassu tunne...

Ja meidän vauva kyllä myllertää vaikka miten, mutta palaa aina samaan asentoon myöskin: pylly tuossa oikealla puolen kylkeä vasten. Hirveä pungerus käy juuri nytkin, ihan kuin se yrittäisi tunkea takamustaan ulos mahanahan läpi. Liikkeet on viimeisen viikon ajan tuntuneet hirveän voimakkaina, ja maha tosiaan heiluu niin että jopa mies huomaa ne etäämmältä katsottuna. Melkoinen touhureetta taitaa olla tulossa meille. :LOL:
 
Täällä päin viissiin neuvolat on joka viikko rv 36 lähtien. Se lääkärineuvola pitäisi olla muistaakseni rv 36 täällä. Minulla nyt menee aika myöhäiseksi tuo seuraava terkkarineuvola, pitänee jo ennen sitä varailla tuota lääkäriä, että ehtii saada sen ennen synnytystä :D
 
Eipäs oo tullut kirjotettua pitkiin aikoihin mitään. Noi lapset pitä kyllä sen verta kiireisenä ja mulle on iskeny migreeni, joka vie voimia aika lahjakkaasti.

Mitään ihmeempiä ei kuulu. Vauva liikkuu ja kontrolliultraa odotellaan. Aika tuntuu juoksevan kauheaa vauhtia. Migreenin takia nyt seurailen pissaa ja verenpaineita kotona, kun jos ei olisikaan migreeniä vaan raskausmyrkytystä. Mutta neljäs odotus ja ennen ei oo ollu niin en usko siihen ollenkaan. Mutta seuraillaan nyt tädin mieliksi. :D

Toisaalta toivon, että aika hidastuisi mutta jos nämä päänsäryt ei laannu niin saisi kyllä sitten juosta nopeampaa.

Vauvan housuista.. Mie en voi sietää niitä kärjellisiä. Eli meillä mennään normihousuilla plus sukilla.

Mulla on neuvolat ollu nyt parin viikon välein, kun sf-mittaa on seurattu ja nyt sitten migreenien takia. Ei jaksaisi niin usein juosta vaikka vieressä onkin mutta parempi katsoa kuin katua. Täällä ei enää ilmeisesti viikon välein pääse edes lopussa. :eek: Jos siis normiodotus eikä mitään ihmeempiä ole. Lääkärineuvolaa ei ole vissiin enää ollenkaan, ei ole ainakaan sanottu mitään.

Vauva hikkailee ainakin pari kertaa päivässä. Yöllä se on hivenen ärsyttävää, kun kestää ja kestää ja kestää ja kestää... Välissä on öitä, että juoksen vessassa 6 kertaa ja välissä vain yhdesti. Taitaa vauva vaihdella asentoa kovasti ja se sitten vaikuttanee asiaan.

Meillä on muutamat vaatteet kirppikseltä ostettuna, kaukalo hommattu ja miehen mieliksi pinnis (en ois ite halunnu sitä tilaa viemään) ostettu. Äippäpakkaus haettu. Henkisesti tää raskaus on ollu vaikea, kun en oo uskaltanu luottaa elävään vauvaan mutta se ajatus hälvenee hiljalleen. Mikä taas pelottaa, koska mielessö pyörii "nyt kun annan luvan olla onnellinen niin se onni otetaan meiltä pois". :oops:

No mutta nyt täytyy lounasta mennä vääntämään lapsille. Voikaa hyvin! :love:

Emiliaksi ja Hattivatti 31+0
 
Mullakin tämä raskaus on ollut henkisesti raskas, ilmeisesti lapsettomuustausta vaikuttaa niin, että stressaan koko ajan, onko kaikki hyvin. Vauva ei ole vieläpä mikään kovin aktiivinen liikkuja, varsinkaan päivisin, mutta sitten taas näin illalla aina enemmän muljahtelee. Mutta päivä ja viikko kerrallaan maaliin asti (y).

Nyt ehkä pikku hiljaa alkaa tuntua, että on raskaana :LOL:. Jos istun tai makaan pitkään, niin tuntuu etten pääse enää pystyyn ja jalat tuntuvat ihan puutikuilta :eek:. Kolottaa vissiin lonkkiin tai jotain.

Me ollaan mietitty nyt pojalle etunimeä varmaan pari kuukautta eikä mikään tunnu sopivalta.. Siis toinen ja kolmas nimi on kyllä jo valittu, mutta etunimi on nyt jotenkin ihan tosi vaikeeta valita. Meillä ilmeisesti onkin tälle toiselle nimiäiset, vaikka olisin kyllä tahtonut kastejuhlan. Mutta kun ei löydy kummeja ei sitten millään (n). Siis ne, kenet halutaan, eivät kuulu kirkkoon, joten eipä tässä ehkä ole muita mahdollisuuksia. Ehkä pidämme sitten kesäiset grillijuhlat vauvalle ☺.

Lahja 32+0
 
Mannamakaroni - kyllä helpotti saikun saanti!
Oli kiva käydä päiväsaikaan perhekerhossa katsomassa, ketäs nyt on kotona ja pyörii lapsien kanssa noissa kerhoissa. Pienellä paikkakunnalla kun olen niin alkaa nähdä jo äitituttuja vuosien varrelta.

Säikähdin eilen ihan mielettömästi, kun housuihin oli tullut märkää. Onko lapsivettä, kun pissaakaan se ei ollut? Seurailin tilannetta, lisää ei tullut. Mut illalla sattui poikkeuksellisesti vatsaan. Vielä iltayöstä oli pakko soittaa synnärille, kun en uskaltanut alkaa nukkumaan. Arveli, että on vain niin vetistä valkovuotoa, koska ei tullut enempää. Kehotti tulemaan tarkastukseen jos asia liikaa vaivaa. No en sitten mennyt, ellen sit aamusta rynttää paikalle.

Nyt valvon täällä, kun esikoinen pitää hereillä. Möyrii vieressä, näkee pahaa unta ja ei tahdo nukahtaa sikeään uneen.

Samaa henkistä pelkoa täälläkin, et selviääkö raskaudesta "ehjin nahoin". Ehkä se on vaan sitä äidinvaiston omaa kehityskulkuaan tämäkin, pelko jo toisen puolesta on niin suuri.
 
Täällä alkaa myös painaa vähitellen loppuraskaus. Juuri tuossa tuulettelin viikonloppuna miehelle, kun raskaana oleminen on tähän asti alun pahoinvointia lukuunottamatta ollut niin helppoa että vaikka samaan lykkyyn toisen tekisi (no ei todellakaan, ei meillä ole varaa :ninja:), mutta nyt se kostautuu. Ja äkkiä juhannukseen on kamalan pitkä aika. Mulla on samaa kuin Lahjalla, että makuulta ylös könyäminen on ihan toivotonta, varsinkin iltaisin, kun tuntuu että lantioon sattuu joka paikkaan ja maha on tiellä ja jalat puutuneet alta pois. Öisin saan nukuttua ehkä kolmeen, ja sitten herään siihen, että koko lantio ja alempana oleva jalka on lähes tunnottomat ja siitä alkaa kamala pyöriminen kun mikään asento ei ole hyvä. :(

Miten te muut nukutte? Onko teillä jotain hyviä asentokikkoja tai muuta mikä helpottaa? Mulla on imetystyyny selän takana ja jalkojen välissä tukena ja mahan alla vielä toinen pieni tyyny, ja näin saan nukuttua suht hyvin ekan pätkän, mutta aamuyöstä ei sitten enää onnistu. Selällään en pysty olla enää ollenkaan, kun tuntuu että tukehdun...

Tsemppiä, @Emiliaksi migreenin kanssa! Kuulostaa tosi ikävältä, ja sitten vielä ylimääräinen ravaaminen neuvolassa - vaikka hyvä tietenkin että seurataan. Entä kävitkö @Nuutti79 tarkastuttamassa tilanteen? Raskaana oleminen on kyllä hermoja raastavaa, kun koskaan ei voi olla ihan varma, mikä on normaalia ja mikä hälyttävää ja taustalla on koko ajan huoli pienestä...
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Olen aina käynyt lukemassa mutta aika ei oo riittäny enää kirjoittamiseen.

Täällä on ollut ihan ihmeen seesteistä oloa. Olen aihan ihmetellyt missä on harkkasupistukset, yölliset suonenvedot, iskias ja mitä näitä nyt on ollut edellisissä raskauksissa :eek: Nyt ei ole oikeestaan muuta vaivaa kuin se mahapistos kävellessä, jo ruokakaupassa reippaammin käveleminen aiheuttaa kivuliaan pistoksen mahaan. Muuten olen elämäni kunnossa, toki maha alkaa jo olla tiellä ja hankaloittaa pukemista ja autoon/autosta könyämistä :ROFLMAO:

Minä kävin äänestämässä jo ennakkoon. Onneksi oman puolueen riveistä löytyi naisehdokas joka työskentelee MLL:n toiminnassa mukana ja ajaa varmaan lasten ja lapsiperheiden asioita jos valtuustoon pääsee (y)

Minulla olisi enää ensi viikko töitä, on kyllä jo huomannu et motivaatio alkaa olla hakusessa ja sitä vaan laskee päiviä milloin saa hypätä pois oravanpyörästä. Kuopus jää kotiin minun kanssa ja esikoinen käy vielä eskarin loppuun päiväkodissa.

Kaikki tavarat on jo hankittuna, vauvan tavarat, imetysvaatteet ym. Pinnasänky koottuna ja sairaalakassiakin mietitty. Mitähän tässä loppuajan tekee muuta kuin pyörittelee peukaloita? :D

Hyviä vointeja kaikille! :love:

Huomenna poksuu 32+0!

Särö
 
Minulla nukkuminen sujuu vielä ihan hyvin. Peitto vaan on välillä jalkojen välissä ja sillä pärjää. Jompikumpi kylki on hyvä nukkumiseen, selällään en ole tainnut nyt viime viikkoina nukkua. Päiväunia välillä kovasti kaipaan, aina ei vaan ehdi..

Eilen kävin salilla, penkkiä tein ihan entisillä painoilla ja hyvin meni, ei mitään supistuksiakaan. Saunoin vielä perään ja ai miten hyvä olo tuli :) Vähän kävelin ylämäkeen salilla juoksumatolla, taas toistaiseksi on pahimmat kivut nivusessa ohi.

Ens viikolla lähden Tallinnan risteilylle (y) Kiva vielä käydä jossain kun pääsee ilman vauvaa. Työporukalla lähdetään. Katsotaan mikä sillon päivän kunto, että jaksaako lähteä maihin käppäilemään sitten.. Buffetista on koko setti varattu meille, että ruoasta pääsee ainakin nauttimaan ;)

Muistin tilata sen äitiysavustuksenkin :D Näkyi olevan netissä päätökset jo muista tuistakin.

@Lahja* meillä oli esikoisen nimen kanssa sama ongelma, pojalle oli toinen ja kolmas nimi jo jonkin aikaa ennen kun ihan raskauden viimesinä viikkoina keksittiin sitten etunimi. Kyllä se hyvä etunimi sieltä tulee vielä ;) Jonkun aikaa kun pyörittelee ääneen niin kyllä joku sitten kolahtaa
 
Me käytiin tänään illalla tutustumassa synnärillä, ja mulla jäi tosi kiva fiilis käynnistä. Siellä oli remppa käynnissä, mutta sen pitäisi valmistua muutaman viikon sisään ja päästään sitten tuliteriin tiloihin tositoimiin! (y) Tuolla synnärillä oma lääkäri tulee aina mahdollisuuksien mukaan synnytykseen ja koko toimitus aina osastolle siirtymiseen asti tapahtuu samassa huoneessa, mikä tuntui mun mielestä kivalta.

Meidät vastaanottanut kätilö oli vanhempi, tosi leppoisa herrasmies joka luennoi parisen tuntia kaikesta synnytykseen ja pikkuvauva-arkeen liittyvästä tosi kattavasti. Miesparka taisi saada enemmän uutta tietoa kuin mitä pystyy kerralla sulattamaan. :LOL: Hyvä että se ehti mukaan, koska nyt sille alkaa vähitellen oikeasti konkretisoitua vauvan saapuminen ja siihen liittyvät realiteetit.

Luulin muuten alussa että kaikki muut on ihan viimeisillään ja että oltiin hätäisinä tultu liian aikaisin tutustumaan, mutta kävi ilmi että niillä muilla on laskettu aika suht samoihin aikoihin kuin meillä (yhdellä mukavanoloisella pariskunnalla peräti samana päivänä - ehkä törmätään siellä kesäkuussa :)). Mun maha taitaa siis oikeasti olla aika pieni... on tässä vielä aikaa kasvatella, eipä silti! :geek:

Tulipa paljon omaa napaa, sorry! Piti päästä purkamaan tuntoja. :rolleyes:
 
Moi kaikki!
Täällä sitä keskellä yötä kirjoitellaan. Ei vaan tullut enää uni vessareissun jälkeen. Mä niiin tunnen sun fiiliksen, @mannamakaroni ! Tuntuu että kesäkuun alkuun on nyt ihan liian pitkä aika.. Yöt samanlaista pyörimistä aina välillä. Mulla on kans imetystyyny jalkojen alla, peittoa rullaan jalkovälin ja pari muutakin tyynyä siinä vielä, mutta hyvää asentoa ei vaan aina löydy. Kun lähden yöllä liikkeelle, tuntuu kuin olisin noin satavuotias, iskiaskinttu meinaa pettää alta ja ystävämme liitoskivut huolehtii sitten lopusta. Että tuli nekin lopulta, oon tässä hurraillut että tässä raskaudessa niiden suhteen päässyt helpommalla.
Toivottavasti @Nuutti79 oli vaan valkovuotoa, vai kävitkö tarkistuttamassa? Kaikenlaista tuolta alakerrasta voi tässä vaiheessa tupsahtaa, mutta vetisempi säikähdyttää varmasti.
Tsemppiä @Emiliaksi migreenin kanssa! Onko se ärtynyt nyt raskauden aikana vai onko sulla normaalistikin?

@nobelius, kivaa risteilyä! Jaksoin ainakin pari viikkoa sitten hyvin käpsytellä Tukholman risteilyllä ja reissu oli muutenkin tosi kiva. Ainoa mikä harmitti oli kalapöydän antimet, kun en voinut paljon mitään sieltä ottaa. Mutta olihan siellä aika paljon kaikkea muuta hyvää :whistle:
tällä viikolla tuli äitiyspakkaus, vanhan sain. Se oli minusta aivan ihana kuitenkin, kun poikaa odotellaan. Samaan syssyyn myös uudet matkarattaat tuli, niillä nyt olohuoneessa rullaillut :love: Noihin napsahtaa turvakaukalo kiinni, tykkäsin kovasti aiemminkin, et alussa superkätevä kaupungilla ja asioilla. Ehdin jo myydä vanhat, hyvä niin ;) Vaunut onkin sit esikoisen aikaiset, kunnon emmaljungan hyökkäysvaunut, jotka kulkee vaikka missä juurakossa :D

Oon jotenkin ollut melko kaikkivoipaisuuskuvitelmissani tässä raskausaikana ja ajatellut että tässä minuun mikään iske kun kroppa huolehtii nyt vaan vauvasta. No, iski kyllä, en tiedä puskeeko nyt vaan kevään monet huolet ja työstressi läpi, mutta mahan on lyönyt ihan sekaisin jo parin viikon ajan. Tulehdusarvot nousseet ja olo on jo melko surkea kun vessassa joutuu ravaamaan ja mahaa kiertää. Epäilen, olisiko ärtynyt suoli iskenyt. Tänään olin just taas lääkärillä ja kaikenlaisia verikokeita ja viljelystä on otettu, mutta ei nyt vielä ole mitään selvinnyt. No, oon nyt onneksi tämän ja ensi viikon saikulla, että ei haittaa niin vaikka yöllä valvottaa. Toki pomo laittaa jatkuvasti sähköpostia ja puheluita oon joutunut hoitamaan, jotenkin sellainen olo että antakaa nyt prkl mun olla! Kohdunsuukin oli vähän lyhentynyt, lääkäri kehotti lepäilemään, mutta en mä nyt siitä aikonut niin pulttia ottaa, kyllä kai se nyt tässä vaiheessa uudelleensynnyttäjällä aina vähän on.. Oli vähän nuori lääkäri ja aika varman päälle tuntui ottavan, hyvä sinänsä. Vauva kasvaa just keskikäyrää, kuten veljensä joka oli just 3,5kg. Kyllä tietty vähän jännittää, että mikähän mua vaivaa ja tuleeko tästä kuntoon ja ettei olis vakavampaa. Ihana että nyt saa kuitenkin ees hetken levätä ja huolehtia itsestään!

Sellaisia yöllisiä pohdintoja. Voikaahan kaikki olosuhteisiin nähden hyvin :love:
Sitris ja Veli 31+6
 
Kiitos kysymästä @mannamakaroni ja @sitruunasorbetti! Nyt on kaikki hyvin, luotin siihen kätilön jja omaan arvioon että kyllä sen täytyy olla vetisempää valkovuotoa. Kahtena kertana sitä tuli kastellen muuten sellaista normia. Eli en mennyt edes käymään tarkastuksessa.

Torstaina pyysin siivoojan meille ja yhdessä siivottiin pelkkää alakertaa 3 tuntia. Vielä olis yläkerta edessä. Kyllä sen jälkeen osas selkään sattua, aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa. Mut on edes hetken puhdas koti! Ja jos sattuu, että su:na tulee valvottua vaaleja jonkun vieraan kanssa, kun satun olemaan ehdokkaana. Yhtään en ole tehnyt vaalityötä, säkällä mennään... :whistle:

@sitruunasorbetti on sullakin pomo et laittelee niitä hommia saikulle sulle hoidettavaksi! Puhelut on joskus helppo hoitaa, mut jos yhtenään soi ja kysellään. Olet siis tärkeä töissä! :)

@mannamakaroni ai kun kivalta kuulostaa se teidän sairaala! Ja jos siellä on noin kattava tutustuminen ja ohjaus. Ensisynnyttäjälle mahtava tuki.

Ruotsin isku järähti tajuntaan, vuoden aikana olen käynyt ulkomailla muutaman kerran. Kahdessa niistä paikoista, missä olen oleskellut, on tehty terrori-isku hiljattain (Lontoo ja Tukholma). Kolmannen rautatieasemalla joku hullu veitsimies riehui heti reissumme jälkeen ja tappoi ihmisiä. Matka täältä Helsinkiinkin alkaa jo pelottaa, kyllä maalla on mukavaa. Mutta pelolle ei pidä antaa valtaa, sitähän ne hakevat.
 
Kuulostaapa kurjalta tuo sun tauti, @sitruunasorbetti ! Varsinkin jos eivät töistä anna edes rauhassa pitää saikkua. :mad: Toivottavasti menee pian ohi tai edes syy selviää...

Mä muuten äsken kans nauroin että oon kuin mikäkin mummeli kun mies ja kaverit lähti grillaamisen jälkeen vielä kaupungille drinksuille ja meikä meinaa ottaa närästyslääkkeen ja könytä sänkyyn! :LOL:

Uijui, sulla on sit huomenna jännä päivä, @Nuutti79 ! Pidän peukkuja pystyssä. ;)

Kurja sanoa, mutta tuntuu että mitä useammin noita iskuja tapahtuu, sitä vähemmän jaksan niistä enää edes lukea. Ihan hirveitähän ne on, mutta se mediamyllytys menee mun mielestä jo yli (ja pelaa sinänsä suoraan terroristien pussiin). Se toinen niistä Brysselin iskuista kävi ihan mun työpaikan nurkilla ja se otti kyllä koville. :( Mutta elämä jatkuu, eikä pelolle pidä antaa valtaa.

Kävin tänään hamsteroimassa vauvalle hoitotarvikkeita (vaipanvaihtoalusen, kylpypyyhkeen, ison kasan harsoja ja pari kuolalappua), kun satuin saamaan alennuskupongin. Ajoin metrolla suunnilleen suoraan kaupan eteen, tein ostokset ja tulin samoin tein kotiin, mutta olo oli kuin ennen muinoin kympin lenkin jälkeen... vauva ilmeisesti painaa aika pahasti varsinkin keuhkoja (ja närästyksestä päätellen myös mahalaukkua), ja lisäksi kävellessä rupeaa helposti supistamaan. Näytän varmaan vähän kummalta kun maha on tosiaan suht diskreetti mutta köpötän menemään kuin satavuotias mummo... :confused:
 
Kävin labrat ottaas alkuviikosta ja totesivat rautavarastojen olevan lähes tyhjät. Ferritiini arvo 4 ja ilm normi on 35?
Rautaa nestemäisenä tupla-annosta ja 1vkon päästä kokeisiin. Jos ei auta niin tippa kutsuu jälleen.

Iskut. Melkein kyllä osattiin odottaa,että ne lähemmäs alkaa lipua pikkuhiljaa. Aivan liikaa tosiaan mässäilään medias näillä uutisilla. Parit tiedot riittäis ja et onko saatu kiinni. Vähän samajuttu kun koulusurmissa ym.

Musta tuntuu,että kesä on aivan liian pian.. Lähinnä kun mitään ei oo saatu valmiiks ja henkinen valmistautuminen on viä kesken, kun näillä kahdella lapsellaki alkanu jokku 5v ja 3v uhma/ tappelu vaiheet

Onko muuten muut juonu kahvia ihan normaalisti ? Ite juon yleensä pannun päiväs ja nyt vähentäny parin viime vkon aikana 1-2 kuppiin. Vatta myllerrykset on vähentyny huomattavasti ja olo parempi.

Välillä tuntuu että vauva olis kääntyny pois raivotarjonnasta, mutta taitaa se edelleen siä olla. Pään käännöt vihloo ja muljahtelee häpyluun takana välillä ikävästi. Mutta on ne liikkeet jatkuvasta tykityksestä huolimatta ihania
 
@Mimma toivotaan, että rautakuuri auttaa eikä tippaa tarvitsi.

Aika monella tuntuu vaivat nyt olevan päällä, liikkuminen hidasta tai kömpelöä ym. Niin täälläkin ja taitaa olla normaalia ja jopa yleistä näillä viikoilla, raskauden kuuluukin alkaa tuntumaan jo.
Täällä ainakin maha on aikamoinen, pitäisi ihan ympärysmitta ottaa :p Viime raskaudessa en mittaillut.

Yöllä si-nivelet paukkuu kylkeä kääntäessä, seuraavana päivänä sitten koskee tuonne lonkan korkeudelle selän puolelle. Seuraavana yönä saattaa sitten taas paukahtaa ja päivällä ei taas koskekaan. ;)

Huomenna otan projektiksi sen hoitopöydän siistimisen. (y) Viimeksi kerroinkin että hoitoalustalle on kertynyt kaikenlaista roinaa ja ylimääräistä tavaraa. Alusta on ollut paikoillaan esikoisen vauva-ajoista asti, nyt siis 8kk käyttämättömänä. Pitää järjestellä talkit, öljy, pumpulipuikot ym paikoilleen, siinä olisi yksi asia taas eteen päin näissä järjestelyissä.

Ilokseni sain kuulla perjantaina, että kaveri odottaa loppuvuoden lasta :love: Meidän esikoisilla on viikon ikäero ja nyt tulee seuraaville 6kk ikäeroa. Kiva kun on taas sitten joku jonka kanssa jakaa kokemuksia ja kierrättää vauvakamppeita. Sitten kun lapset kasvaa ja kyläillään puolin ja toisin niin kyllä siinä vilinää riittää :LOL: Hassulta alkaa tuntumaan ajatus siitä, että itsellä alkaa olla lapsiluku jo melko lailla "täynnä" ja suurimmalla osalla kavereista ei ole ensimmäistäkään lasta o_O:confused: Iskeeköhän itsellä joku kriisi sitten, kun kaverit alkaa lapsosia tekemään :D

Minä odottelen jo malttamattomana kesäkuun alkua :) Olisi ihana kun nämä viikot vierisi yhtä nopeasti loppuun kuin tässä viime aikoina on tehnyt. Paljon on kaikkea kivaa tekemistä kyllä suunnitteilla, että tuskin tässä ainakaan tekemisen pula tulee. Toivottavasti muille ei tule kesäkuu sitten liian äkkiä eteen, että kaikki ehtii valmistautua myös henkisesti tähän tulevaan ihanaan muutokseen (y)

Nobelius & rusetti 31+6
 
Toivottavasti tosiaan rautakuuri puree, @mimma] ! Kahvin vähentämisen pitäisi kans auttaa (nimim. krooninen aneemikko :rolleyes:). Mä join ennen yhden ison ja yhden pienen kupin päivässä kahvia, mutta alkuraskaudessa tuli täys stoppi varmaan kolmeksi kuukaudeksi kun pelkkä ajatus tai hajukin ällötti niin paljon. Nyt oon varovasti juonut useimpina päivinä yhden pienen kupin aamulla ja aijettä se herättää mukavasti! Mutta oon vissiin aika herkkä kofeiinille, kun noin pienestäkin määrästä tulee helposti huono olo ja kädet alkaa täristä... (Täytyy vielä tarkentaa, että juon kahvin mustana ja keitän sen tosi paljon vahvempana kuin perinteinen suomalainen pannukahvi, siksikin varmaan tekee niin herkästi huonoa.) Täytynee odotella, josko synnytyksen jälkeen sietokyky taas vähän kasvaisi. :p

Meillä miehen nikkarointiprojekti makkarissa venyy ja venyy, kun hänellä on ehkä kuitenkin enemmän intoa ja visiota kuin käytännön kädentaitoa. Annoin vappuun asti armonaikaa saada homman valmiiksi, jotta pääsen laittamaan myös vauvan varusteita sitten paikoilleen. Vähän alkaa ahdistaa makkarin nurkassa seisova muovikassien armeija. o_O

Olitteko muuten kukaan ajatellut askaroida isälle isyyspakkausta? Mun tekisi mieli, kunhan vaan jossain välissä kerkeäisin. Ajattelin hankkia siihen kirjan "papa pour les nuls" eli isyys for dummies (jota miehelle oli suositeltu) ja varmaan jotain evästä/herkkuja synnytystä varten ja sitten niitä vauvanhoitotarvikkeita, jotka kuuluis miehen hoitotehtäviin. Varmaan ainakin kylpyammeen ja -pyyhkeen + muita kylpykamppeita vauvalle, tuttipullon ja varuiksi purkin korviketta jne. Ja jonkun söpön vauvanvaatteen. Onko muita ideoita...?
 
@mimma] :lle tsemppiä raudan puutteeseen.

@mannamakaroni kiitos kannatuksesta, vaalit ohi ja pääsin valtuustoon ekakertalaisena läpi. Vähän huimaa, mihin sitä tuli lähdettyä.

Kysyit myös isäpakkausta, tein sellaisen esikoiselle. Kylpyamme jossa oli kaikkea mahdollista tarpeellista kylvetykseen liittyen sekä vaippapaketti, tuttipullo, tuteja, unilelu/nalle, yms.tavaroita joita vauvan hoitoon tarvitaan. Tavaroita joita muutenkin olisin hankkinut... se oli kiva yllätys hänelle.

Kahvia oon juonut normaalisti. Tämä on siitä ihmeellinen raskaus, ettei mulla ole tullut mitään ruokaa/juomaa kohtaan ällötystä kuten tytöstä tuli. En tiedä kumpi on tulossa, mut olo on erilainen kuin tyttöä odottaessa.

@nobelius mietit sitä ympärysmitan ottamista. En muistanut koko asiaa... aikaisemmissa on tullut mittailtua, uskaltaiskohan edes tarttua mittanauhaan. Vois olla kauhistus itselle.

Liikkeistä, onko teillä alkanut liikkeet rauhoittua? Täällä aikaisemmin napero jyskytti aivan valtavasti ja nyt tuntuu liikkeet huomattavasti rauhallisemmilta. Että joutuu aivan pysähtyä tuntemaan, onkos siellä elämää. Sit tulee joku pieni hento potku, mut sellainen jyskäminen on rauhoittunut. Onko tila jo liian pieni?
 
Isyyspakkaus. Tein esikoisen aikana pakkauksen, jossa oli ainakin proteiinipatukoita, hengitys suojain, korvatulppia, autolehti,ristikoita, tutti, tuttipullo, kaulalappu,energiajuoma olikohan viä jotain. Nuo ny ainaki

Lauantaina tuli illalla ihan järkyttäviä supistuksia useampi. Loppui tunnin päästä. Eilen myös pari kovaa supistusta. En oikeen tiedä pitäiskö käydä nlassa vaiko antaa olla jos ei kauempaa kestä nuo. Ja jos ei kovin usein ala tulla näitä.

Hurjaa ajatella että tämän kk jälkeen enää kuukausi niin alkaa väki jakaantua
 

Yhteistyössä