Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

@nobelius mulla on aika äitipolille, kun 36 viikkoa täynnä, jos silloin vielä perätilassa, niin ehkä sitten käännetään. Luin kyllä netistä, että äidin ylipaino ja istukka etuseinämässä estäis käännösyritykset, mulla siis molemmat. Tänään vauva melskas melkoisesti ja ajattelin, että yritti kääntyä, mutta ei kyllä pää alaspäin kääntynyt mun mielestä. Ehkei mahtunut sitten.

Mulla kanssa jaloissa ehkä vähän turvotusta, viime kesänä ostetut kengät puristi. Toivottavasti ei jää jalankasvu pysyväksi, sillä mulla on jo valmiiksi kengännumero 42 ja sitä isompia on tosi vaikea löytää naistenmallistoista!

Meillä esikoinen kuumeessa, toivottavasti ei enää itse sais tässä vaiheessa mitään flunssaa riesaksi.

Tsemppiä vielä töissä sinnitteleville!
 
@nobelius mulla on aika äitipolille, kun 36 viikkoa täynnä, jos silloin vielä perätilassa, niin ehkä sitten käännetään. Luin kyllä netistä, että äidin ylipaino ja istukka etuseinämässä estäis käännösyritykset, mulla siis molemmat. Tänään vauva melskas melkoisesti ja ajattelin, että yritti kääntyä, mutta ei kyllä pää alaspäin kääntynyt mun mielestä. Ehkei mahtunut sitten.

Mulla kanssa jaloissa ehkä vähän turvotusta, viime kesänä ostetut kengät puristi. Toivottavasti ei jää jalankasvu pysyväksi, sillä mulla on jo valmiiksi kengännumero 42 ja sitä isompia on tosi vaikea löytää naistenmallistoista!

Meillä esikoinen kuumeessa, toivottavasti ei enää itse sais tässä vaiheessa mitään flunssaa riesaksi.

Tsemppiä vielä töissä sinnitteleville!
No toivotaan että kääntö onnistuisi, jos se on itselläsikin toive :)

Minullakin jalka 40, eikä tarvitsisi kasvaa.
 
Toivotaan parasta @AdAstra että vauva vaikka itse vielä käännähtäisi. Turvotusta täällä kans lievästi ruvennut olemaan, kuten Nobelius sullakin, mutta ei mitään pahaa vielä. Mulla jäi esikoisen jälkeen pysyvästi numeroa suuremmaksi kenkä, jotenkin se sen verran levis.

Tuntuu että mun neuroottinen siivoaminen tepsi eikä ehkä sitten saatu tytön kanssa yrjötautia... Vielähän se pirulainen toki ehtii iskeä kun tässä hehkutan.. Esikoinenkin oksensi torstaina vaan puoleen päivään, nukkui 12h yöunet ja tänään ollut jo ihan Ok. Pidin molemmat poissa koulusta ja eskarista kyllä tänäänkin varmuuden vuoksi.
Pääsin sit äitipolille ja sektioaika kourassa lähdin pois. Ei ollut istukka riittävästi siirtynyt, kyllä mä sen arvasin. Toukokuinen tulee tästä vauvasta, 38+4 sektoidaan. Pyysin sterilisaation samalla. Ei tartte sitten enää ehkäisyä murehtia, kun 10v menty rytmimenetelmällä.. Toki on aina ollut se ajatus, että raskaaksi tulo ei olisi ongelma. Meillä tuo on kuitenkin toiminut ihan täydellisesti, oon aina tuntenut ovulaation niin selvästi. Nyt on kuitenkin olo, että perhe on sitten kasassa kun tämä pieni syntyy.

Ja tosiaan mannamakaroni, eipä se mahan koko aina mitään kerrokkaan. Mulla on kuitenkin itsellä olo, että tää olis jopa pienempi kuin tyttö, joka viikon yliaikaisena syntyessään oli 2,8. Ja tää kuitenkin tulee pari viikkoa etuajassa, olisi nyt edes lähellä tuota lukemaa. Musta tuntuu että tää sairastelu on verottanut vauvaakin vaikka aina sanotaankin että vauva omansa ottaa. Tänään oli pa 2,5 joten syntyessään olisi siinä kolmen kilon tietämissä tuon mukaan. Katsotaan nyt ja toivotaan näin!
 
@sitruunasorbetti taidat olla sitten meistä ensimmäisen joka pienen saa syliin, ainakin näillä näkymin :) Millekäs päivälle se sektio sattuukaan?

Täällä odotan kovin ettei ainakaan viikkoa ennen syntyisi, jos kesäkuulle menisi niin kiva (y) Toukokuun viimeinenkin kävisi, 3. hääpäivä on sillon ;)

Onko kukaan muu miettinyt perätilassa olevan vauvan synnyttämistä? Minä olen vähän valmiiksi miettinyt, jos vauva olisikin perätilassa ja luvan saisin synnyttää niin varmaankin kokeilisin. Ens viikolla on se lääkäri, katsotaan nyt missä asennossa bebe siellä on, sen verran liikettä mahassa kuitenkin edelleen on että luulen vauvan vielä mahtuvan kääntymään.

Reilumpi juominen on auttanut tähän turvotukseen, aamulla heti herättyä 0,5l vettä ja sitten pitkin päivää yhteensä n. 2litraa vielä ja on riittänyt nyt ainakin.
 
Oi, teillä on siis deadline tiedossa @sitruunasorbetti ! Jännää. :) Toivottavasti pienen painoarvio pitää!

Mua ei olisi haitannut yhtään, että tulis toukokuinen. Oon aina tykännyt että toukokuu on hyvä kuu syntyä (en todellakaan tiedä mistä näitä hassuja mieltymyksiä tulee), mutta kyllä meidän pieni sais vähän pidempään kuitenkin pysyä mahassa kasvamassa... Heinäkuu on toinen suosikkini, mutta sinne asti ei myöskään tarvis mennä, kun muutenkin on pelko isosta vauvasta.

Luin muuten netistä, että varsinkin pitkillä äideillä (täällä yksi jättiläinen...) on suurempi todennäköisyys saada isoja vauvoja jos eivät harrasta tarpeeksi liikuntaa raskauden aikana. :unsure: Itehän hylkäsin lenkkeilyharratuksen melkein alkuunsa, kun oli vaan niin huono ja heikko olo. Kävelen kyllä joka päivä tunnin verran ja teen kerran pari viikossa joogaa tai jotain pientä lihaskuntojumppaa kotona, mutta en todellakaan ole kovin paljon urheillut koko raskauden aikana. Oon ajatellut, että tämä pienempikin riittää, kun paino on pysynyt maltillisena itellä, mutta ehkä olisi kannattanut kuitenkin pakottaa itseään johonkin rankempaan? Kamala morkkis iski tästäkin. :(

Luin myöskin tuosta kengännumeron kasvamisesta, että se johtuisi jalkaholvin madaltumisesta, kun paino kasvaa. Joillain kai jalka palautuu lopulta ja asiaa voisi auttaa jalkapöydän jumpalla, mutta monilla jää pysyväksi. Mulla on kans jalka siroa kokoa 40, eli pelkäsin tätä leviämistä, mutta mun räpylä on myöskin niin littana jo valmiiksi, että ei ole enää mitään mistä madaltaa! :LOL:

Mä mielellään synnyttäisin alakautta, vaikka vauva olisi perätilassa (tai ainakin yrittäisin), mutta täällä tunnutaan suhtautuvan asiaan vähän nihkeästi. Yritän vielä ensi kerralla jutella mun lääkärin kanssa... Mua pelottaa sekä pidempi toipumisaika sektion jälkeen että mahdolliset vaikeudet imettämisessä... Ja pelkään kyllä itse asiassa ihan sitä itse toimenpidettäkin vähän. Mut on leikattu vain joskus ihan pienenä, enkä muista asiasta oikein mitään, joten aika hurjalta tuntuu tuollainen mahan auki viiltäminen (vielä tajuissaan!).
 
@nobelius Mä ajattelen, et jos perätilassa pysyy, niin sitten ehkä sektio. Mulla on kyllä leveä lantio eikä esikoisen kanssa ollut mitään vaikeuksia saada ulos, tuli toki nätisti pää edellä. Mutta kun tää on meidän viisi vuotta toivottu kuopus ja viimeinen vauva, niin en halua ottaa riskiä esim. hapenpuutteesta synnytyksen aikana. Ymmärrän kyllä, että jos toiveissa on vielä lisää lapsia, niin sitten kannattaa ehkä yrittää alakautta. Maidontulosta en ole huolissani, pikemminkin toivon, että vähän vähemmän suihkuaisi tällä kertaa. Kivuliaitahan ne molemmat synnytystavat on. Itse en oo vielä kivuttomasta synnytyksestä kuullut ja vaikka mullakin meni esikoisen syntymä siististi kolmella työnnöllä ulos, niin sattuihan se niin pirusti.

@sitruunasorbetti vielä on reilu viikko aikaa kääntyä. Onko sulla nyt eka sektio tulossa? Saitko sen sterilisaation ihan ongelmitta? Kun aina välillä kuulee, ettei lääkärit mielellään niitä myönnä.

@mannamakaroni ei tosiaan vauvan iso koko aina korreloi ison vatsan kanssa, mullakin nyt isompi vatsa kuin viimeksi, mutta ultrien mukaan pienempi vauva tulossa. Pitkillä naisilla tietysti geenitkin vaikuttaa vauvan kokoon ja lantiot leveämpiä, niin mahtuvat kyllä ulos. Meillä nyt vauva jostain syystä kasvaa alakäyrällä, vaikka itse olen 170 cm ja mies 188 cm, joten kovasti ihmettelin, jos meidän lapsi pysyvästi kitukasvuiseksi jäisi. Esikoinen on parhaimmillaan kasvanut +3-käyrällä pituudessa.
 
En ole tosiaan yhtään perehtynyt tuohon perätila /sektio asiaan vs normi pää edellä synnytys. Voihan se olla että mikäli tarvetta tulisi ottaa selvää niistä asioista niin mieli muuttuisi... Katsotaan nyt taas ylihuomenna lääkärineuvolassa mitä beben asennosta siellä sanotaan.

Tuosta sterilisaatiosta on ollut nyt julkisuudessa jonkin verran keskustelua, eivät vissiin alle 30 vuotiaille niitä tee, oli lapsia tai ei ja vaikka ei haluaisikaan lapsia. Nyt on se adressi netissä jossa ajetaan ikärajan laskua 25 vuoteen.

Minullakin nyt isompi vatsa kun edellisessä ja ultrissa ollut pienempää kokoa tämä vauveli. Niin paljon omista rakenteista, vatsalihaksista ym riippuu masun kasvu, ei voi oikein eri ihmistenkään välillä vertailla.
Minä ja mies ollaan molemmat 175cm pitkiä, jättiläisvauvaa ei ole luvattu. Esikoinenkin alkoi kasvaa vasta synnyttyään yläkäyrillä, nyt 1.5v neuvolassa oli 87cm pitkä ja menee yläkäyrän yläpuolella, syntyessään oli 51cm.

Me varattiin matka lokakuun alkuun Kreikan Samokselle (y) Ollaan käyty kerran aiemmin samassa paikassa ja nyt kahden pienen kanssa helpompi lähteä, tietää mitä missäkin on ja minkälainen hotelli :) Nyt on syksylle muutakin odotettavaa kun vauva-aika ja ristiäisten ja 2v synttäreiden järjestelyä. Kiva päästä lämpimään jatkamaan vähän kesän viettoa. Otettiin perhehuone kahdella makkarilla, all inclusive ja kaikki lasten kanssa matkustamista helpottavat palvelut :D Hyvät peruutusturvatkin on (y) mikäli sattuisi niin huono tuuri että joku sairastaa ja jouduttaisiin siirtämään tai perumaan koko matka.

Ristiäisistä puheen ollen, onko muut yhtään miettinyt asiaa, ajankohtaa tai muuta? :LOL: Minä jo melkein korttitarpeet oon ostanut ja tarjoilutkin pyörii mielessä, samoin kukka-asetelmat. Tämä on jotain loppuraskauden hössötysvaihetta taas :D Toivottavasti tämä suunnittelu ei tuo vaan mitään huonoa onnea vielä :unsure: En kyllä yleensä usko mihinkään taikauskoon, nyt hormonit pistää miettimään kaikkea.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se tietty totta, että kun itse on melkein 180cm ja mies vielä kymmenen senttiä pidempi niin ei voi mitään ihan miniä vauvaa odottaa. :rolleyes: Nyt vain viime päivinä ja viikkoina tuntuu, että hormonit on vieneet mua ihan kuus-nolla ja järkiajattelu on jäänyt jonnekin taka-alalle. Toivottavasti pian hellittää, en jaksaisi olla tällainen hermokimppu ihan kauhean kauaa... Pelkäsin etukäteen, että raskausajasta tulisi ihan hirveän raskas, koska mulla myös menkat ja hormoniehkäisy vaikuttaa juuri tällä tavalla että mieliala ja tunteet seilaa ihan hallitsemattomasti. Mutta oon itse asiassa ollut tosi tyynellä ja positiivisella mielellä - tähän asti. :)

Meillä on vähän tuota ristiäisasiaa pyöritelty mielessä, mutta ensin pitäisi päättää, kumpaan kirkkoon (ev. lut. vai katolinen) kastetaan ja missä itse toimitus järjestetään. Meidän perheet asuu keskenään eri maissa, eli voi tulla vähän hankalasti järjestettävä tästäkin asiasta, tai sitten pitää järkätä kahdet bileet... Nimi on sentään nyt (lähes varmaksi) päätetty, hurraa! :LOL:

Mulla on nyt vika työviikko korkattu, ihanaa. :barefoot: Aika paljon kaikkea hulinaa vielä tiedossa ja läksiäiskakut pitäis tietenkin järkätä, mutta eiköhän tästä kaikesta selvitä. Ensi viikolla voi sitten olla jo vaikeampaa asennoitua siihen, että olen vain kotona ilman valmista päiväohjelmaa...
 
@nobelius ihana matka teillä tiedossa! Miten pystyitte varaamaan syntymättömälle lapselle loman?
Ilmoitatte sit passin jossain vaiheessa? Italia on ollut meillä haaveena tulevan syksyn lomaksi, katotaan onnistuuko.

@mannamakaroni :lle tsempit vielä loppu rutistukseen töissä. Itse kun on ollut jo 6 vkoa poissa niin aika on lentänyt siivillä ja mitään en ole ehtinyt suunnitella vauvan juttuja. Mihin mä oon aikani käyttänyt? Ihana kun olette suunnitelleet jo ristiäisiä! (y) Minä kattelin instasta eilen jotain ristiäiskuvia ja haaveilin kauniista juhlista. Pitäis vain saada aikaiseksi harjoitella leipomuksia.
Ja nimiasia - tytölle on nimi mut pojalle ei mitään hajua. Ja kun mä niin aattelen tän olevan poika.

Eilen neuvolassa käydessä mittausten perusteella ei ollut tullut kk:teen yhtään painoa, 100g laskenut.? Ihmeellistä, nyt on tullut se 10 kg.
 
Paino ei ollu noussut mullakaan tällä kertaa edes kiloa. Eli edelleen pysytään +10kg tietämillä ☺

Ens tiistaina ois painoarvio ja lri neuvola.
Onko täälä muita joille tuleva synnytys aiheuttaa paniikkireaktioita? Kaks lasta synnyttäneenä en oo koskaan synnytystä pelänny ja nyt oon ihan hermoraunio ja olo on suorastaan kuvottava kun edes sitä ajattelen.
Ja toisaalta haluaisin jonkun käynnistys ajan/arvion niin helpottais että sais ns. Suunnitella valmiiks vahdit lapsille ja kattoa että mies pääsee mukaan.

Ristiäisiä ei hirveästi olla ajateltu, isot niistä tulee pakosti kun molemmilla sisaruksia paljon. Kummeja on mietitty mutta silti ihan epävarmaa ketkä siihen tehtävään tulee. 2-3 pitäis keksiä.
Nimi olis kans tytölle, mutta epäilen silti pojan tulevan ja hän jää sitten nimettömäksi

Tuntuu ihan hassulta, että meidän ketju on sitte seuraava missä alkaa tapahtua, kun tähän mennessä oon lukenu niistä jännityksellä kuinka synnytykset menee

Onko muuten täälä sellasia jotka ei halua julkaista mitään tietoja syntyvästä vauvasta ? Ei siis painoa/pituutta/ sukupuolta ? Tuli vaan mieleen edellisestä ketjusta

Mimma ja babsy 36+1
 
@nobelius ihana matka teillä tiedossa! Miten pystyitte varaamaan syntymättömälle lapselle loman?
Ilmoitatte sit passin jossain vaiheessa? Italia on ollut meillä haaveena tulevan syksyn lomaksi, katotaan onnistuuko.

@mannamakaroni :lle tsempit vielä loppu rutistukseen töissä. Itse kun on ollut jo 6 vkoa poissa niin aika on lentänyt siivillä ja mitään en ole ehtinyt suunnitella vauvan juttuja. Mihin mä oon aikani käyttänyt? Ihana kun olette suunnitelleet jo ristiäisiä! (y) Minä kattelin instasta eilen jotain ristiäiskuvia ja haaveilin kauniista juhlista. Pitäis vain saada aikaiseksi harjoitella leipomuksia.
Ja nimiasia - tytölle on nimi mut pojalle ei mitään hajua. Ja kun mä niin aattelen tän olevan poika.

Eilen neuvolassa käydessä mittausten perusteella ei ollut tullut kk:teen yhtään painoa, 100g laskenut.? Ihmeellistä, nyt on tullut se 10 kg.
Varattiin TUIn kautta ja siellä neuvottiin vaan ilmoittamaan Vauva Sukunimi, muut tiedot ilmoitetaan sitten nimen selvittyä ja kun passi saadaan (y) Italia ois myös ihana! Sinnekään ei pitkään lennä. Ainakin toimiston kautta varatessa on tosi tyhmää, että alle 2v lapsesta menee se 60-80€ maksu, lentovero tms ja sitten yli 2v on heti sen puolet aikuisen matkan hinnasta. Sen takia otettiin matka syksylle juuri pari viikkoa ennen esikoisen 2v synttäreitä. Seuraava matka etelään tehdään varmaan juuri ennen tämän toisen lapsen 2v synttäreitä, ennen sitä ehkä joku Euroopan matka vois olla kiva :)

Meilläkin on ollut tuo tytön nimien keksiminen koko ajan helpompaa kuin pojan. Katsotaan nyt mikä on lopputulos, tytölle meillä on vielä eri suosikit etunimeksi miehen kanssa ja pojalle ei kumpikaan osata päättää etunimeä :D Samat hyvät vaihtoehdot on kyllä molemmilla mielessä pojan nimeksi.

Eikös tuo 10kg ole kuitenkin ihan hyvä painonnousu, jos sinun oma paino on vaikka laskenut ja vauva kasvanut niin sittenhän se on +/-0. Kai se on pääasia että jotakin painonnousua on tullut yhteensä. Mitä olen tuolta muista ketjuista käynyt lueskelemassa niin aika maltillisia 4-7kg:n nousujakin sieltä löytyy, siis koko raskauden ajalta on nuo lukemat. Itsellä taas on ainakin tarpeeksi, ehkä liikaa(?) tämä 20kg jo tässä vaiheessa.. :D Tänään on lääkärineuvola, katsotaan mitä vaaka näyttää ;)
 
Paino ei ollu noussut mullakaan tällä kertaa edes kiloa. Eli edelleen pysytään +10kg tietämillä ☺

Ens tiistaina ois painoarvio ja lri neuvola.
Onko täälä muita joille tuleva synnytys aiheuttaa paniikkireaktioita? Kaks lasta synnyttäneenä en oo koskaan synnytystä pelänny ja nyt oon ihan hermoraunio ja olo on suorastaan kuvottava kun edes sitä ajattelen.
Ja toisaalta haluaisin jonkun käynnistys ajan/arvion niin helpottais että sais ns. Suunnitella valmiiks vahdit lapsille ja kattoa että mies pääsee mukaan.

Ristiäisiä ei hirveästi olla ajateltu, isot niistä tulee pakosti kun molemmilla sisaruksia paljon. Kummeja on mietitty mutta silti ihan epävarmaa ketkä siihen tehtävään tulee. 2-3 pitäis keksiä.
Nimi olis kans tytölle, mutta epäilen silti pojan tulevan ja hän jää sitten nimettömäksi

Tuntuu ihan hassulta, että meidän ketju on sitte seuraava missä alkaa tapahtua, kun tähän mennessä oon lukenu niistä jännityksellä kuinka synnytykset menee

Onko muuten täälä sellasia jotka ei halua julkaista mitään tietoja syntyvästä vauvasta ? Ei siis painoa/pituutta/ sukupuolta ? Tuli vaan mieleen edellisestä ketjusta

Mimma ja babsy 36+1
Vai nimetön poika teille sitten tulee :D Jospa sitten vaikka sattuisi joku mies kätilö tai lääkäri jossakin vaiheessa ja voisitte nimetä sen mukaan (y) ;)

Minäkin oon lukenut noita synnyttäneitä :) Ja tosiaan ei kauaa mene kun luetaan jo oman ketjun synnyttäneitä, aamuisin saa jännittää onko yön aikana tapahtunut jotain täällä ketjussa.
 
Voi ei, @mimma] , etteköhän te keksi pojallekin jonkin nimen! :ROFLMAO: Meillä ei kyllä ole mitään valmiina siltä varalta, jos tuleekin ennusteista huolimatta poika. Pitäisi ehkä joku hätävaranimi keksiä!

Mua ei alatiesynnytys oikein pelota, kun en vaan yhtään tiedä, miltä se tuntuu. Ja sitten toisaalta siihen on valmistauduttu henkisesti ja siihen on saatu neuvoja koko raskauden ajan. Sektio pelottaa paljon enemmän...

Meillä oli eilen synnytysvalmennuksessa isä-kerta. Eli miehet oli mukana ja siellä fysioterapeutti antoi mm. ohjeita jalkojen hierontaan (tarkoituksena poistaa nestettä, bonuksena tuntuu tosi kivalta (y)), supistuskivun helpottamiseen ja miehen apuna olemiseen ponnistusvaiheessa. Oli tosi mukava kerta ja varmasti kummallekin hyödyllinen! Mulla kyllä niistä hengitysharjoituksista aina vauva villiintyy täysin... Lähdin illalla vielä kävelemään, kun oli niin ihana ilma, mutta oli yhtä supistusta ja liitoskipua se koko retki. Meni tunti kävellä normaalisti 35-40 minuutin reitti. :eek:

Mä toivoisin, että paino pysyisi nyt loppuajan maltillisena. Täällä rupeaa pian olemaan aika lämmin, ja huomaan jo nyt että olo on välillä (varsinkin öisin) aika hikinen, vaikka yleensä olen kauhea vilukissa. Muutenkin kivempi sitten olla kesähepeneissä, jos ei ihan kaikista vaatteistaan tursua yli äyräiden. Nyt mun mielestä on viime viikkoina tullut ihan vaan läskiäkin, esim. takamukseen ja käsivarsiin, eli enää ei voi kaikkea painonnousua voi vauvan piikkiin panna. :poop: Onneksi ei kuitenkaan vielä ole tullut kuin noin 8 kiloa kaikkineen...
 
Ja on kyllä tosi jännää odottaa, kuka jakautuu ensimmäisenä ja milloin! Ei enää monta viikkoa varmasti mene. :barefoot:

Mua ei haittaa tuollaisia "yleisiä" tietoja kuin painot ja pituudet ym ilmoittaa täällä, niitä on niin kiva muiltakin lukea. Mitään henkilökohtaisia en tietenkään laittaisi (vaikka nimeä tai kuvaa).
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Kävin just salilla ja sitä ennen neuvolalääkärillä. Oli lääketieteen opiskelijakin mukana :LOL: Ja tää opiskelija oli siis mies. Nyt olikin sitten eka kerta kun gynen tutkimuksen on tehnyt minulle mies. Eipä siinä mitään ollut, meni ihan mallikkaasti :D
Painoarvio vauvasta nyt n.3kg ja syntymäpainoksi veikkasi vähän isompaa kun esikoinen, eli ehkä n. 3.7-3.9kg. Lääkäri sanoi vielä loppuun että "tämä on nyt valmis syntymään koska vaan ja niin voi lähteä syntymäänkin". Kannattaa kuulemma varautua että lähtee aiemmin kun mitä la on. Kanavaa oli kuitenkin 3cm jäljellä eikä supistuksia ole ollut, mutta ei niitä ollut ennakkoon viimeksikään :)

Verenpaineet oli koholla, pissa puhdas ja hb hyvä 119 (y) Painoahan on tullut ihan kiitettävästi edelleen....tähän mennessä 22kg. Ihan kannustava oli lääkäri kuitenkin painon suhteen, uskoi hyvin siihen että pääsen kiloista samoin kun edellisenkin jälkeen, niin uskon minäkin ;)
Mitäs muuta, niin KYSissä on kuulemma uutena tullut "perhepesä" niminen projekti, toimii siis perhe huoneen tavoin ja kannustetaan alusta asti itsenäiseen vauvan hoitoon ja toimimiseen. Sopii uudelleen synnyttäjille, perusterveille äideille ja vauvoille, nopeaa kotiutumista toivoville, etenkin sellaisille jotka tahtovat päättää oman lapsen hoidosta mahd.paljon heti alusta asti, eli minä :D Terkkari suositteli toivomaan mukaan tuohon projektiin. Heti aionkin toiveen lisätä sähköiseen järjestelmään.

Nobelius & "rusetti" 36+1
 
Pikaisesti kirjoittelen...
Käytiin polilla kokoarviossa, nyt poikanen 3,3 kg. Ja hän on todellakin poika todettiin. Huomasivat, että perätilassa ja tekivätkin käännön sitten heti. Hyvin saivat käännettyä ja nyt sitten toivotaan, että pysyy. Itselleni hieman jo stressiä tein tästä, että jos kääntyykin vielä perätilaan että mitä sitten, mutta katsotaan nyt.

Paremmalla ajalla lisää. Viikon päästä terkka, että siinä sitten katsotaan missä asennossa on...

Lahja 37+0
 
Hyvä Lahja, että saatiin käännettyä. Mullahan oli aika varattuna ens viikolle, mutta eilen todettiin vauvelin kääntyneen ihan itse oikeinpäin eli ei tarvi mennä. Toivotaan, että vauvat pysyy pää alaspäin loppuun asti!
AdAstra 35+0
 
Kiva kuulla, että kääntö on onnistunut @Lahja* ja tosi hyvä että vauva oli itsekseen kääntynyt lähtökuoppiin @AdAstra ! Tuo toivoa omaankin tilanteeseen. :) Toivottavasti myös pysyvät nyt, mutta eiköhän ne kohta rupea olemaan jo sen kokoisia, että eivät ihan huvikseen enää kääntyile väärin päin...

Me lähdetään lounastunnilla miehen kanssa pankkiin avaamaan vauvalle tiliä, jotta saadaan paikalliset lapsilisät ja muut tuet haettua. Taas yksi pieni asia hoidossa sen jälkeen. Äitiyspakkaus on myös tulossa näinä päivinä, jee! Äitiysloman ekan viikon suunnitelmissa onkin sitten kartoittaa loput hoitamattomat asiat, siivota kotona ja laittaa kamppeet mahdollisimman pitkälle omille paikoilleen, jotta oltaisiin valmiita vauvan tuloon jo vähän etukäteen. Ja sairaalakassin ajattelin pakata kans lähiviikkoina. (y) Ihanaa päästä ajan kanssa laittamaan! (Ja ihanaa saada jäädä aamuisin köllimään kissa kainalossa sänkyyn... Viime viikkoina on todella ollut työn ja tuskan takana saada itsensä kammettua ylös seiskalta, kun uni olisi makeimmillaan!)
 
Mulle on painoa tullut joku 4-5kg nyt ja viikkoja siis 35+2..

Kiva että kääntöyritys ja itsestään kääntyminen on onnistuneet! Itsellä vauva ollut pääalaspäin jo jostain viikolta kakskytjotain, toivottavasti pysyy..

Parisen viikkoa sitten kärsin aivan järkyttävistä kipukohtauksista ylämahan keskellä, piti sitten ihan päivystyksen kautta pyörähtää.. ja seuraavana yönä uudestaan synnytyssairaalaan samojen kipujen takia. Vauvalla todettiin kaikki olevan hyvin, eikä itsestäkään löytynyt vikaa, että ilmeisesti närästystä oli! Viikko meni saikulla ja käytännössä parilla kaurapuurolusikallisella päivässä (vesikin pahensi kivun heti), mutta sitten se loppui kuin seinään. Liekö somac kuuri vai aika vai mikä auttanut.. mutta oli tuskaa, huh! Samalla reissulla todettiin, että vauvan vartalonympärys vastaa paria viikkoa pienempää (ei siis huh taaskaan pitäis olla iso radivauva tulossa) niin huomenna pääsen kontrolliultraan! Esikoinenkin oli kyllä siro, niin en oo huolissani. Mieluummin ehkä näin kuin että olis "liian" iso. Oon varmaan hölmö, mutta panikoidun melkein pelkästä ajatuksesta, että vauva olis yli 3,5kg vaikka sekin olis kyllä täysin normaali paino.. synnytystä en ekalla kerralla enkä nytkään paljoa oo pystynyt miettimään saati suunnittelemaan mitä siltä toivon, kun jotenkin ahdistaa liikaa vaikka en koekaan toisaalta pelkääväni liikaa. Eli mennään täysin tilanteen mukaan..

Ollaan miehen kanssa lähdössä reilun viikon päästä kahdestaan KAHDEKSI yöksi (esikoisen syntymän jälkeen olen tosiaan vaan yhden yön suostunut kerrallaan olemaan pois, hän nyt noin 3,5v) että ehkä ihan ansaittu irtiotto. Vikat vauvakamat ja rentoutumista

Oon tässä raskaudessa muutenkin hurahtanut ihan eri lailla kaikkeen vauvajuttuun.. halusin uudet yhdistelmävaunut ja olihan se uusi kaukalokin ostettava että saa suoraan vaunurunkoon kiinni. Tripp trapp new born setteineen, varmaan tulan se free to grow ja mitähän vielä meille tulee. Lieneekö alitajunnassa se, että luulen et tää on nyt meidän toka ja vika lapsi, niin pakko kokeilla kaikkea Rahaaaaaa menee..

Ja lisäks mistä tätä energiaa riittää En varmaan koskaan elämässäni oo ollu näin aikaansaava. Alkaa olla joka kaappi ja nurkka läpikäytynä, pari sisustus/maalausprojektia aluillaan ja kaikki vauvan kamat paikoillaan. Haravoitavakin loppui kesken (ja meillä ON iso piha) niin oon siistinyt suunnilleen metsiäkin jo Nukun myös ihmeen hyvin, vaikka paristi saa ravata vessassa ja aina herään samasta asennosta ku mihin oon nukahtanu

Huomenna pääsen kattomaan työkaverin pariviikkoista vauvelia Jajaja sit kaveriperhe tulee pe kylään ja on äitienpäivä ja kaikkee kivaa! Mitä toivotte muuten lahjaksi? Mä pyysin pioneja ja aamupalan sänkyyn. Mummoille ja isomummolle pitää pojan kanssa askarrella kortit, omalle äidille teen kakun ainakin lisäks ja varmaan ostetaan kukkia perinteisesti..
 
Heips,
Meillä oli tänään se perhetyöntekijän kotikäynti. :LOL: hää oli ehkä jonku 45 min meillä, juotiin kahvit, istuttiin ja juteltiin.. Käytiin läpi sellanen kysely mikä täytettii raskauden alussa, missä kyseltii just molempien voimavaroja, parisuhteesta jne. Muuten sitte yleistä keskustelua synnytyksestä ja elosta sitte vauvan kanssa. Ja tietysti muistutteli joka väliin että ei oo tyhmiä kysymyksiä ja aina saa ottaa häneen yhteyttä :ROFLMAO: ei siis mikään erikoinen visiitti :ROFLMAO:

Muuten menny ihan kivasti, kaikennäköstä projektia täälläkin, esim yks päivä siivosin tunti tolkulla vessaa, aivan siis katosta lattiaan:D mut aika terapeuttista hommaa omalla tavallaan keskittyä oikein kunnolla tollasiin hommiin.
Aattelin kohta alottaa vauvan vaatteiden pesun. Meiltä puuttus vielä jonkun näkönen hoitotaso mut en oikein tiiä millasen hommais(n):D

Kiva et vauvoja on saatu oikeisiin asemiin, eiköhän hyö pysy nyt niin päin(y) meilläkin rupee oikeesti jo aika käymään vähiin:rolleyes:
 
Ihanaa pöhinää täällä :love: Vauvelit kaivautuu oikein päin lähtökuoppiin odottamaan sitä oikeaa hetkeä syntyä :love:
@uutsimam, hyvä kun olo helpotti!! Olisko se voinut olla jotain sappivaivaa? Mäkin oon katsonut tota tulan free to growta, vaikuttaa tosi kätsältä. Voi olla että joutuu hommaamaan.. Muuten oon saanut pidettyä itteni ihmeen hyvin, vaikka meillä tää on kans viimeinen. Voi olla että sitten tulee enemmän osteltua kun vauva on maailmassa, että tää söpöliini tarvii uusia asioita...!! Äitienpäivänä ollaan reissussa, siellä on mukana lapset, omat vanhemmat ja siskon ja veljen perheet, joten vähän erilailla menee tänä vuonna. En ole toivonut mitään, jotain kivoja askarteluja varmaan saan lapsilta :love: Mulla lähestyy omat synttärit myös, sinne oon sitten toivonutkin yhtä ja toista :D

Kiva @Hannakau, että tuollaisen perhetyöntekijän käynnin saa jo etukäteen! Jos sit tarviikin jossain vaiheessa, niin on ainakin tuttua juttua. Mä oon kans siivoilua harrastanut ja lipasto jo täynnä pestyjä pikkuvaatteita. Ostin lisäksi vielä lisää 50-senttisiä, kun musta tuntuu että tämä vauva tulee olemaan kovin pieni.. Jos kaikki menee suunnitellusti, niin kahden viikon päästä tähän aikaan hän on jo sylissä :love: eikä tule varmana kolmekiloseksi ehtimään.
 
Täällä tuntuu mammoilla energiaa riittävän (y) Hyvä juttu. Kenelläkään ei taida olla isompia vaivojakaan :)

Minä toivoin uusinta muumimukia äitienpäivälahjaksi, se on niin kesäinen ja kuva, vaikken muuten niitä keräilekään. Saan aamiaista valmiina varmasti, sen on isi jo luvannut ;) Croisantteja, tuoremehua ja jotain hedelmää varmaankin.
Omalle äidille leivon kakkua ja kukat on jo tilattu, äitipuolelle kukka ja mummolle kukka :)

Tänään tuli kyllä lantio kamalan kipeäksi :( Liikaa kävelyä ja pojan kantamista, mies töissä koko päivän niin ei tullut kauheasti varottua nyt eikä apujakaan saanut... Pitää varmaan särkylääkettä kohta harkita, jos huomenna ei pääse sängystä ylös. Äsken siivoilin pojan jälkiä tässä olohuoneessa, leluja koriin jne. Koko ajan tuntuu että vauvan pää on ihan haarovälissä ja kaikki vauvan liikkeetkin sattuu jotenkin enemmän. Pitää vissiin lepäillä enemmän jatkossa, ei ole kivoja nämä kivut.
Perjantaina olis yhdet bileet ja sinne ajattelin mennä käymään, ruokailua ja semmosta illan istujais meinikiä ois :) La mennään sitten kaveri pariskunnan kanssa syömään ja stand uppia katsomaan, kiva viettää vielä parisuhde aikaa ennen vauvaa. Jos suunnitelma täysimetyksestä onnistuu niin kahden keskistä parisuhdeaikaa kodin ulkopuolella on seuraavan kerran joulukuussa :D

Tänään rupesin ekaa kertaa katsomaan netistä lasten vaatteita jotka ois unisex ja saisin samaa kuosia ja ehkä samaa väriäkin taaperolle ja vauvalle sit :) En ois uskonut että höyrähdän näin :LOL: Mitähän vielä keksis? ;)
 
Kävin tänään äpolilla. Vauva on pieni mutta kasvaa omilla käyrillään, ei ehdi saavuttaa 3 kg:n painoa ennen sektiota. Sitten lisäksi lapsivettä on vähän. Mua alkoi huolestuttamaan. Onneksi sain kontrolliajan 1,5 vkon päähän.
 
Tuon kääntämisen jälkeen ainakin mun vaivat on vaan lisääntyneet :eek:. Toisaalta voisi ajatella, että se poika on nyt siellä edelleen pää alaspäin, kun vihloo, painaa, pistelee haaroväliin ja viiltää nivuseen, mutta toisaalta koko ajan pelkään, että on taas kääntynyt toisinpäin ja pitää alkaa miettiä tätä perätilasynnytys- vai sektioasiaa.
Oikeastaan naurettavaa, että mua on pelottanut se normisynnytys hirveästi ja siksi kävin siellä pelkopolillakin, mutta nyt sitten kun siitä pelosta pääsin jo suht eroon, niin onkin mahdollista joku ihan joku muu ratkaisu :cautious:. Ei reiluu! Kummatkin vaihtoehdot kuulostavat kauheilta, ehkä sitten sektioon kuitenkin päätyisin, jos just nyt pitäisi päätös tehdä :unsure:. Etenkin jos perätilasynnytykseen pitää vauva olla alle 4 kg ja siinä rajoilla ollaan. No, siis tiistaina on terkkari, pitää pitää peukkuja pystyssä, että on raivotarjonnassa.

Mullakin on ollut nyt ihme siivousinnostusta ilmassa :LOL:. Tein tänään vessoihin suursiivouksen eli raivasin kaikki turhat pönikät roskiin, kun "ei sitten kyllä ehdi pitkään aikaan kun vauva syntyy" :LOL:. Ihankuin ne vessojen kaapit sitten kiinnostaisi. Oon myös miettinyt, pitäisikö tehdä jotain ruokia valmiiksi pakkaseen...vai onko ihan turhaa :whistle:.

Kotiinlähtövaatteet on nyt vauvalle valmiina valittuna, omaan synnärikassiin en oikein tiedä, mitä pakkaisin. Synnytystohvelit on kyllä jo valmiudessa :p. Ihan pihalla mitä siellä taas tarvitsisi. No, jotain musiikkia tulee kyllä mukaan, jos vaikka tarvitsisi siihen normisynnytykseen (y).

Lahja 37+2
 

Yhteistyössä