Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

Lahja*, miulla oli sama noitten vessan purnukoitten kanssa, älytön määrä kaikkea lähti suoraan roskiin :ROFLMAO: hyvä kyllä et tulee joskus noitakin käytyy läpi.. :ROFLMAO:

Miullekin alkaa vissiin todellisuus iskee, että alle 6vk päästä laskettu aika. Ja miulla se on loppukuun puolella "vasta" :D oon ruvennu näkemään tosi outoja unia liittyen kaikkiin näihin hankintoihin ja öisin tietysti tulee hereillä ollessa mietittyä kaikkea babyyn liittyvää. (n):ROFLMAO:

Kävin ystävän kanssa kaupoilla kiertelemässä torstaina ja sen kyllä tunsi sitten illalla :ROFLMAO: sohvalta nousu ja liikkuminen teki niin kipeetä että huhhuh. Vähän vissiin joutuu valikoimaan jo että mihin voimavaransa käyttää :LOL:

Mutta se sairaalakassi ois varmaan ihan hyvä pakata kohta, en tiiä mitä sinne pitäis laittaa. Mietin myös, että imetysliivejä, suojuksia ja pumppu pitäis metsästää valmiiksi..?

Sitruunasorbetti, miulla lähestyy kanssa omat synttärit (y):ROFLMAO: ensviikonloppuna tulee perjantaina ystäviä juhlistamaan ja sunnuntaina vähän sukulaisia kyläilemään.
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
@Hannakau mulla sama homma, paikat kipeenä jos liikaa kävelee tai touhuaa muuten. Välillä pitää ennakoida seuraavaa päivää, että voiko makoilla paikat kipeinä kotona.

Minä ajattelin pakata sairaalakassiin hammasharjan, matkakokoiset pesuaineet, alusvaatteet (alushousut joihin mahtuu iso, paksu side jälkivuotoa ajatellen ja imetysliivit), hiusharja, pompulat, kamera/kännykkä, kännykän laturi, suklaata :D Kotiutumisvaatteet itselle.
Vauvalle tutti, pipo, sisävaatteet, ulkovaatteet, pehmolelu, harso, sukat, lapaset/sukat käsiin. Otan vauvan sisävaatteita kahdet, 50 ja 56, kun ei tiedä minkälainen pötkylä sieltä tulee :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Mulla alkoi vihdoin äitiysloma! Eilen oli vika päivä, ja sen kunniaksi olin sitten kahdeksaan illalla toimistolla tekemässä kaiken keskeneräisen loppuun, jotta sijaisen on hyvä maanantaina aloittaa... o_O Koko vika viikko oli muutenkin tosi kiireinen, enkä oo kerennyt oikeasti muuta tehdä kuin töitä ja parina iltana vielä leipoa läksiäiskahveille kakkuja. Jäi kuitenkin kiva fiilis, että sain kaiken "valmiiksi" ja hommat asiallisesti pulkkaan. (y) Kamoja pakkaillessa iski sitten kumma haikeus ja koko kotimatkan itkeä pillitin sitä etten maanantaina saa mennä töihin. :LOL::ROFLMAO: Typerät raskaushormonit.

Vauva on muutaman päivän paukutellut ihan urakalla mahanahkaa ja tuntuu rauhoittuvan vasta, kun illalla vihdoin ehdin silitellä mahaa ja jutella sille. Hän kaipaa huomiota. :love:

Mulla on kans suunnitelmissa tehdä ekalla äitiyslomaviikolla suursiivous ja käydä kaapit läpi. Tuskin vauvaa kiinnostaa, onko meillä siivouskomero järjestyksessä ja paperit arkistoitu, mutta oma mielenterveyteni ei kestä kymmentä kuukautta kamalan kaaoksen keskellä! Tuleepahan kerrankin tehtyä.:)
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Mulle järjestettiin tänään ihanat babyshowerit! :love: Pääsin jalkahoitoon ja niskahieronta oli samalla. Kotiin kun tuotiin niin oli brunssi järjestetty ja kukkia :) Illalla mentiin ravintolaan syömään ja stand uppia katsomaan. Oli kyllä kiva päivä, just ihanaa rentoutumista tähän väliin. Maanantaille olen varannut kampaajan itselleni ja loppuviikosta meen sinne säärten sokerointiin.

Nyt leivon loppuun huomista äitienpäiväkakkua. Tulee suklaakakkupohja, väliin alimmaiseen kerrokseen mustikkahilloa ja suklaatuorejuusto-rahkaseos, toiseen väliin vadelmahillo ja vadelma-vaniljatuorejuustoseos, päälle ehkä vähän vaniljakerma-tuorejuustoseos ja vadelmia iso keko päälle ;) Onneksi on kotimaisia marjoja pakastimessa vielä, ei tarvitse kuumennella, paitsi nuo hillot teen itse ja siinähän ne kuumenee samalla jonkun aikaa. Tulee semmonen naked cake, en ole ennen tehnytkään.

Onnea @mannamakaroni äitiysloman alkamisesta! (y) Samanlaiset hormonitunnemyrskyt oli minullakin viimeksi kun äitiyslomalle jäin, oli ihan outoa kun ei tarvinnut töihin mennä enää. Tällä kierroksella oli helpompaa ;)
 
Ihanaa äitienpäivän iltaa kaikille meille toivoville, tuleville ja oleville äideille :love: Mitäs teillä on päivään kuulunut? Nobeliuksen kakku kuulosti ihanalta, mä en nyt ehtinyt leipoa. Sulla myös hemmottelua ollut ja tulossa, just oikein tässä kohtaa!

Meillä oli oikein kiva äitienpäivä. Oltiin eilen illalla tosi myöhään kotona, rippijuhlissa oltiin siskon luona ja 400km ajomatkaa, yksi yö oltiin perillä. Tänään sit sain aamulla sänkyyn hienoja askarteluja ja aamupalaakin oli tehty. Täytyy kyllä sanoa, että nämä äitienpäivät on parantuneet, ensimmäisestä mulla oli oli kovat odotukset ja raskas pettymys kun ei mies huomioinut sitä mitenkään.. Mutta oppimiskykyisenä yksilönä on nyttemmin valmistellut sitä lasten kanssa oikein kivasti. Ja nyt tietysti lapset on jo isompia ja osaavat ja haluavat itse ilahduttaa, sehän sitä parasta on.

Ihanaa Mannamakaroni että säkin pääsit vihdoin äippälomalle :love: Muistan kans ekalla kertaa että se oli ihan outo tunne. Nyt olin ihan vain onnessani kun sain painaa oven kiinni, vaikka tykkäänkin työstäni tosi paljon. Äsken tuossa touhutessani (vieläpä pinnasänkyä putsatessa!!) mulle tuli kyllä ihan tosi outo tunne, että voi mitähän huomenna töissä ja mitä mä paan päälle yms :LOL: Sitten vaan palauttelemaan mieleen, että joo, niin, en tosiaan ole menossa..!

Meidän vauvan syntymään on kymmenen yötä:barefoot: Kun mä oikein ajattelen sitä, mä oon välillä aivan täysin kauhuissani. Sektiosta, selviääkö siitä vai heitänkö henkeni, mutta myös siitä, että sitten meillä tosiaan on Vauva. Elämä muuttuu täysin ja peruuttamattomasti. Aaaapuaaa.. Niin paljon kun sitä odottaa ja toivoo ja rukoilee että kaikki sujuisi hyvin ja että näkisi jo pienen pian, niin sitten on tämä toinen puoli ja paniikkiajatukset. Kaippa se tästä. Ens viikko on buukattu umpitäyteen asioiden hoitoa ja kavereiden näkemistä, eipä sitten hetkeen tule kotoa poistuttuakaan...
 
Täälä on erikoisesti supistellut eilisestä klo 12 -20.00 20min välein ja 20 -21.30 10min välein ja 21.30-koko yön 5min molemmin puolin.supistukset särki selkää kolmesta eteenpäin ja pyysin panadolin ja haudepussin kolmen jälkeen jotta voisin nukkua. Nukuttua en saanu kyllä, edelleen supistelee samallalaills.

Tultiin siis miehen kanssa näytille kun on tota ajomatkaa ja kun kestivät niin kauan. Yöksi jättivät ja aamulla lääkäri tutkii mikä tilanne, edistyykö yhtään vai lähdetäänkö vain kotia odottelemaan viä muutamaksi viikoksi ☺
Itse oon kyllä koko ajan hokenut, kyllä tästä viä ehjänä kotiin mennään mantraa.ei vaan tunnu siltä että voi vielä syntyä.

Omanapa päivitys siis.
37+0
 
Täälä on erikoisesti supistellut eilisestä klo 12 -20.00 20min välein ja 20 -21.30 10min välein ja 21.30-koko yön 5min molemmin puolin.supistukset särki selkää kolmesta eteenpäin ja pyysin panadolin ja haudepussin kolmen jälkeen jotta voisin nukkua. Nukuttua en saanu kyllä, edelleen supistelee samallalaills.

Tultiin siis miehen kanssa näytille kun on tota ajomatkaa ja kun kestivät niin kauan. Yöksi jättivät ja aamulla lääkäri tutkii mikä tilanne, edistyykö yhtään vai lähdetäänkö vain kotia odottelemaan viä muutamaksi viikoksi ☺
Itse oon kyllä koko ajan hokenut, kyllä tästä viä ehjänä kotiin mennään mantraa.ei vaan tunnu siltä että voi vielä syntyä.

Omanapa päivitys siis.
37+0
Onpas jännittävää, jospa ne ois vasta jotakin ennakoivia supistuksia ja loppuisi vaikka ihan kokonaan vielä :) Uhan valmistajan siellä masussa kyllä jo on (y) jos nyt päättäisikin pikkuinen syntyä. Kiva seurata etenkin sinun matkaa tässä, kun samoilla viikoilla ja päivillä mennään ;)
Ihan hyvä ratkaisu oli kyllä varmaan mennä näytille tuossa tilanteessa, selviää käyrillä ja lääkärin kanssa tilanne paremmin.

Onko siellä facebookissa miten aktiivista ollut? Itse kun en siellä ole ja täällä keskustelussa on aika samat tyypit ollut alkua lukuunottamatta koko ajan.

Äitienpäiväkakku onnistui hyvin ja maistui kaikille. Oli raikkaan makuinen kun sokeria oli lisätty vaan kermavaahtoon ja muuten makeutta toi oman pakastimen marjat. Suklaakakkupohja kävi oikein hyvin noihin täytteisiin, jonkinlaisella appelsiinitäytteellä olisi myös saattanut toimia hyvin ;) Sitten en van tiedä miten olisin päällisen koristellut...ehkä kermaa ja siihen päälle raastettua suklaata tai sitten sokeroituja appelsiinisiivuja.

Tänään ois hammaslääkäri ja kampaaja :) Pääse vielä omiin menoihin ja hiuksetkin saadaan kuosiin.
Uusi viikko lähti taas käyntiin, tänään rv 37+0, kuten @mimma] lla myös
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Onpa jännää Mimma, sulla on kyllä jo hyvät viikot synnyttää, jos niin käy. Kukakohan meistä ekana vauvan saa?
Itse en kyllä tällä hetkellä jaksais synnyttää, oon kuumeessa kolmatta päivää ja voimat täysin pois. Kunhan tästä tervehdyn, niin sitten saisikin vauva jo mun puolesta tulla!
 
Noniin kotona jälleen.Supistukset aukoi paikkoja yhelle sormelle ja pehmitti kanavan kunnolla. supistukset ei missäään vaiheessa oo loppunut ja nauroivatkin ettei takas tarvi tulla enää lri neuvolaan/painoarvioon huomenna, mutta katotaan nähdäänkö muissa merkeissä lähipäivinä :)
Painoarvio tälle hetkelle oli 3300g ja lasketulle ajalle meinasivat sitä +4kg. ja antoivt jo varmuuden vuoksi kontrolliajan lasketullepäivälle:p

Edelleen siis supistelee jatkuvalla syötöllä n.7min välein semmosia tuntuvia supistuksia. Mutta tuntuvat edellisistä poikkeavasti alaselässä/reisissä ja vatsa vetäytyy tavallaan sisäänpäin .D

mimma ja täysaikanen :)
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Tsemppiä nyt hurjasti @mimma] !
Kyllä se alkaa olla jo lähellä. Jännittävää!

Minäkään en ole faceeyhmässä, täällä on ollut mielestäni hyvä porukka keskustelemassa. Kiitos siitä kaikille osallistujille.

Nyt kun olen toipunut niistä keskiraskauden "vaikeuksista" niin tuntuu, että olis tuhat ja sata hommaa tekemättä ja työn alla. Yhtään en ole silti ehtinyt keskittyä vauvan tulemisen laittamiseen. Tätä tämä kesäyrittäjän elämä on.

Kohta alkaa jo kaikki päästä äitiyslomallekin! Mulla oli myös ensimmäisen äloman yhteydessä vaikea ja haikea jäädä pois. Jotenkin konkretisoitui se, et oot yksin päivät lapsen kanssa, muut "saavat" olla töissä sosiaalisissa ympyröissä. Samalla muutin kaupungista maalle, joten uusia kontakteja ei ollut. Se oli haastava aika minulle. Nyt nautin kun sain jäädä, tosin olin niin sairaslomakunnossa, että senkin takia tuntui hyvältä jäädä. Tänään virallisesti ensimmäinen äloma päivä! Juhlat pystyyn!

@mannamakaroni onko teillä siellä vastaavaa mll:n äiti-lapsipiiri tms. toimintaa kuin täällä Suomessa? Kertovatko neuvolassa näistä piireistä odottajille? Meillä on neuvolan ilmotustaululla laput, mut ei niitä täällä ainakaan mainosteta neuvolatätien puolelta. Olisi kiva, että vähän enemmän haarukoisivat sosiaalista elämää ja kannustaisivat lähtemään mukaan noihin piireihin. Siellä on mieletöntä vertaistukea tarjolla kaikille!
Kannustan kaikkia Suomessakin ottamaan selvää niistä ja osallistumaan.

Huomenna saan ensimmäiset kesätyöntekijät meille, voin helpottaa omia hommiani ja toimia vain "pomona" :p.
 
Täällähän on mielenkiintoiset ajat meneillään, mitä vaan voi tapahtua (y). Mimmalle tsempit, jännittävää! Ja sitruunasorbetilla ei todellakaan ole enää kauaa, hui!

Itsellä nyt parempi olo, tänään oli terkka ja kerroin sitten tästä perätilastressistä ja kaikesta. Onneksi, itseasiassa, oli sijainen ja hän oli oikein ymmärtäväinen ja mukava, sanoi, että ei tässä jätetä sua nyt yksin. Käytti aikaa tunnusteluun, pyysi toisenkin tsekkaamaan ja lopuksi lääkärin, joka yllätyksekseni ultrasi - ja poika on pää alaspäin (y):). Siis valtava helpotuksen aalto pyyhkäisi ylitseni :LOL:. Pinna on ollut niin hemmetin kireällä tässä jo vähän aikaa eikä tuo perätilastressi sitä ole yhtään vähentänyt...

Nykyään supistelee iltaisin tosi paljon, eipä ne niitä "oikeita" vielä ole, mutta tuntuu vähän huonolta + särkee selkää jokainen ilta. Piti ihan yhtenä iltana alkaa miettiä, että "öö miltäköhän se synnytyksen alku tuntuikaan...?", mutta joo eipä siinä paljon bacheloria katella, kun ne alkaa :LOL:. Viimeksi keskityin ravaamaan kämppää vissiin ees taas...

Tsemppiä kaikille!

Lahja 37+6
 
Huh, alkaa kyllä olemaan jännät paikat monella! Ja täysaikaisia vauvojakin jo. :barefoot: Mun on edelleen vaikea tajuta, että ihan kohta olen jonkun äiti, ja nämä ekat äitiyslomapäivät onkin ollut vähän puusta pudonnut olo. Aamukahvin jälkeen pitää ihan miettiä, että mihin sitä sit ryhtyis! :LOL: Kohta onneksi on sitten pieni järjestämässä päivään touhua...

Ihanaa, että olet päässyt vielä hemmoteltavaksi @nobelius ! On aina niin mukavaa kun muut muistavat. :) Tsemppiä kuumeen selättämiseen, @AdAstra ! Ja onkos @mimma] vielä yhtenä kappaleena? Kuulostaa, että beibillä olis jo kiire maailmaan. (y)

Täällä on kyllä ollut mukavan aktiivinen keskustelu, hyvä me! Joidenkin kuukausien ketjuissa näyttäisivät ihmiset vain käyvän ilmoittautumassa facebook-ryhmään... Mun mielestä on ollut täällä kivampi turista anonyyminä.

@Nuutti79 Täällä on ainakin suomalaisella kirkolla jotain äiti-lapsikerhoa ja sitten muistelisin bonganneeni oman kotikuntani nettisivuilta joitain avoimia päiväkerhoja. Täytynee käydä kummatkin katsastamassa syksymmällä, kun on miehen lomat ohi ja muutenkin elämä asettunut uomiinsa. Huomaan kyllä jo kahden päivän jälkeen kaipaavani sosiaalisia kontakteja ihan eri tavalla nyt kun en enää näe työkavereita jatkuvasti... Onneksi tutustuin toiseen tulevaan äitiin yhden kaverin kautta, ja oltiin tänäänkin puistossa hellettä paossa koko iltapäivä. Saa kerrankin höpistä raskausjuttuja sydämensä kyllyydestä ilman että pelkää kyllästyttävänsä keskustelukaverin ihan kuoliaaksi! :p

Tosi hyvä @Lahja* että huolesi on otettu neuvolassa tosissaan ja kurkkasivat ultralla. Ja fiksu vauva kun oli oikein päin. Toivon omaltani yhtä esimerkillistä käytöstä. ;)

Tänne iski pariksi päiväksi ihan kunnon lämpöaalto, mutta onneksi loppuviikosta taas viilenee ja sataa! Meillä on ylimmässä kerroksessa asunto ja aurinko paistaa sisään lähes koko päivän, joten tänään lounasaikaan rupesi jo olemaan melko tukala olo sisällä... Täytyy toivoa, että vauvan kanssa päästään nopsaan liikkeelle synnytyksen jälkeen, jotta ei paistuta eläviltä tänä kesänä!
 
Nyt on väsymystä kyllä. Tänään nukuin kahdet 2 tunnin päikkärit yhdessä taaperon kanssa (y) onneksi on hyvin nukkuva lapsi tässä vaiheessa.
Tukalaa on välillä istua, kun tuntuu että henkeä ahdistaa. Vauva painaa johonkin ja potkii kylkiluihin. Pariin kertaan on myös tullut vähän etova olo, mistä lie sekin johtuu? Samanlainen kun alkuraskaudessa.

Hyvä @Lahja* että sait varmistuksen tarjonnasta :) Helpottaa mieltä varmasti!

Nyt on uusi tukka, lyhennettiin aika reilusti, nyt hartioille. On sitten nopeampi pestä ja kuivata kun vauva saapuu taloon :D Näitä käytännöllisiä ajatuksia.
Hammaslääkärissä meni hyvin, yksi reikä piti paikata ja meni ilman puudutuksia poraus. En jotenkin halunnut sitä puudutetta, kun ensimmäinen reikä ikinä enkä tiedä miten nuo puudutteet vauvaan vaikuttaa.

Huomenna mies on vapaalla ja saan jakaa tätä lapsenhoitoa hänelle, helpottaa omaa oloa, nyt kun tuo vauva tuntuu jo aina jytkyltä mahassa. Tänään muuten mittasin mahan ympäryksen ja sieltä tulikin 111cm, ihan kohtuullinen mitta siis :LOL: Viime raskaudessa en muistanut koko mittaa ottaa.

Nobelius & "rusetti" 37+1
 
Kokonaisena ollaan toistaiseksi. Supistuksia tuli eilis illan hyvinki säännöllisesti, loppu yöksi. Aamulla tullu ensimmäiset kovemmat supistukset ja autolla ajaessa supistelee hyvinki tiuhaan. Nyt tulee hiljakseen pitkin päivää. Saa nähdä onko se tätä vielä viimiset viikot.

Nobelius: se on ihanaa kun ystävät muistaa ja saa hemmottelua, ja parturista oon vähän kateellinen. Tarkotus olis leikata kans olkapäille ulottuvat takaa lyhemmät.

Täälä toimii tosiaan tuo perhetupakahvila jpka avoin kaikille äideille ja lapsille.se on ihan the best ☺

Mimma
 
Nytpäs täällä ollaan kakkataudissa, ei okseta kuitenkaan... Poika sai päiväkodista taudin ja maanantaina alkoi hänellä, itse sitten eilen illalla sain saman. Viime yönä juoksutti vessaan kahden tunnin välein :( Tää on kyllä aika kauheeta, tänään oon juonu 5dl mehua ja syönyt yhden soya jogurtin. Pitää vaan koittaa olla paikoillaan ja levätä, ettei vaan mitään synnytystä edistävää tapahtuis ennen kun paranen tästä
 
Pikaista paranemista nobeliukselle ja pojalle! Ei kivaa tollanen. :censored:

Mannamakaroni, miulla sama tilanne kun jäin töistä pois. Kun töissä oot niin paljon työkavereiden sekä asiakkaiden kanssa tekemisissä niin tää kotiin jäänti on niin erilaista. (n) miulla on kans onneks yks kaveri tammivauvan kanssa niin saa näitä vauvajuttuja hänen kans käyä läpi (y) aika paljo oon kyl sit muitakin kavereita treffannu etten tuu mökkihöperöks. :ROFLMAO:

Taas oli neuvolassa pissassa proteiini +1 ja kotitesteissä myös. Tänä aamuna vein sitte labraa näytteet ja vähä jo panikoin raskausmyrkytystä... Oli kuitenkin puhtaat näytteet. Neuvolasta neuvoi sitten ensviikolla ite vielä testailee ja mittailla verenpainetta kun porukoilta löytyy mittari. Lääkäri ois sitten seuraavalla viikolla.

Näinköhän vauva alkaa siirtyä tonne alemmas kun ilman sen suurempia liikuntasuorituksiakin välillä särkee alavatsaan ja selkään..? Saa jo vähän puhista kun käy koskemaan :LOL: mutta edelleen väittäisin että supistuksia en oo tuntenut, mutta en kyllä tiiä miltä ne pitäisi tuntua :whistle:

Tänään ois vissiin 35+0. Huh!
 
Voi ei, paranemista @nobelius ! Toivottavasti menee pian ohi...

Mulle tuli viiihdoin äitiyspakkaus tänään! :) Ja on vielä tämän vuoden mallia, kuten toivoin. Itse asiassa se oli tullut jo eilen, mutta posteljooni ei ollut viitsinyt soittaa ovikelloa (olin koko aamun kotona nimenomaan postia kyttäämässä) vaan jättänyt vaan suoraan lapun että paketti noudettavissa toimistosta. Törmäsin vielä häneen tänään alaovella, kun tulla puhisin jättiläislaatikko kainalossa naama punaisena ja hiki virraten kotiin postinhakumatkalta, ja kehtasi toivottaa hyvää päivää. Saatoin mulkaista hieman pahasti. :whistle:

Mutta siis ihana laatikko ja tosi kivat vaatteet ja EN KESTÄ! :barefoot: Kauhean isoilta vaan tuntuvat, varsinkin nuo isoimmat koot. Tuntuu että se lapsihan vähintään kävelee ja menee kouluun ennen kuin ne on sille sopivia. Ja sitten toisaalta alkoi pelottaa, että nuo täältä ostamani pikkukoon vaatteet ei mahdu sille edes synnärillä päälle...

Kävi myös klassinen raskausaivohetki, kun olin ennen postia poikennut apteekkiin ostamaan lanolinia. Sitähän on mukana äitiyspakkauksessa! Ja tiesin asian, siksi en toistaiseksi ollut ostanut. Viime aikoina on ollut vähän aivot jumissa. Lauantaina en saanut millään päähäni, milloin olen viimeksi pessyt hiukset, joten pesin varmuudeksi uudestaan. Nyt olen kirjannut tämän viikkoni kohokohdan kalenteriin, koska muuten varmaan taas parin päivän päästä mietin että milloin se olikaan. :ninja:o_O

Mulla on kans alkanut painaa alapäätä siihen malliin, että käveleminen on jo vaikeaa. Tein eilen jotain "lantiota avaavaa" raskausjoogaa ja sen jälkeen on toinen nivunen ollut tulessa. Illalla tuntui jo, että vauveli olisi kaivellut ulostuloreittiä itselleen, mutta rauhoittui onneksi vielä. Yön nukuin tunnin pätkissä, osittain siksi että lantio oli niin kipeä ja osittain siksi että täällä oli eilen +28 lämmintä ja mulle tuli siitä tosi heikko olo. Tänään en ole sitten saanut postinhakua kummempaa aikaiseksi, ja jotenkin ahdistaa, etten ehdikään hoitaa suunnittelemiani suursiivouksia ennen vauvan saapumista...
 
Voi @mannamakaroni :LOL::LOL: Todella tuttua tuo raskausaivoisuus :LOL: Mulla on ilmennyt viime aikoina auton ratissa.. Kaikkihan on (mutta mä olen oikeasti ;) ) keskimääräistä parempi kuski, siis omasta mielestäni ainakin.. ajan tosi paljon ihan pakostakin, missä kelissä vaan, reippaasti, työmatka on pitkä jne ja enkä ole ikinä mitään tötöillyt. Niin yhtenä päivänä tässä ajoin miehen autolla seinään, ihan rennosti vaan ja eilen ajoin omallani ojaan!!! En siis vaan jotenkin hahmottanut sitä seinää niin lähellä, hiljaa tietty ajoin kun olin parkkeeraamassa ja tuota ojaa en huomannut ollenkaan :eek:. Pääsin sieltä luojan kiitos ihan itse pois eikä autoonkaan tullut mitään muuta kun isänmaata puskuriin. Että silleen. Edellisistä muistan, että vauvan ollessa kyydissä oli Vielä enemmän keskittymiskyky täysin hukassa, että mun on varmana parhainta pysytellä kotosalla tästedes... Mulla on muuten samaa että tuntuu että vauva lapioi itselleen ulostuloreittiä, varsinkin just autolla ajaessa poraa päätä lantioon niin että hyvä kun itse henkeä saa välillä.

@mimma] vielä kasassa?! Kyllä sua nyt supistuksilla valmistellaan.. Eipä varmaan itse toimitus sitten hirmu kauaa kestä.
Toivottavasti olette Nobelius jo parantuneet!?

Mä olin tänään taas labroilla, esikoisen aikana kun sain verensiirtoja niin jotain vasta-aineita katsotaan. Maanantaina sitten sektioverikokeet, kun ne ei oo kun viis päivää voimassa. Sain muuten sen st:n ihan vaivattomasti, kun joku sitä kysyi, mulla kun on tuota ikää ja muutenkin kaikki kriteerit täyttyy. Ihana ettei tarvi sit enää sitä pähkäillä kun mulle ei hormonaaliset ole ikinä sopineet. Olin kanssa tänään jalkahoidossa, jonka sain kavereilta etukäteissynttärilahjaksi, oli taivaallista! Sitten pinnasängyn patjan kävin ostamassa, viikonloppuna pitäis vielä muuttaa makkari alakertaan isompaan huoneeseen kun saadaan vihdoin kunnon kantoapua. Tyttö 6v on hivenen järkyttynyt nyt tästä tiedosta että ei voi nukkua äidin kainalossa enää kun äidin pitää vauvaa syöttää "no syötät sen ja laitat sen sitten omaan sänkyyn?!" ... että olisko voinu vähän ennemmin näitä nukkuma-asioita alkaa järjestellä... No, näilläkin asiollla on taipumus järjestyä sitten omalla painollaan ja katsotaan mikä nukkumajärjestely nyt vakiintuu.

Sitruunasorbetti ja "Veli" 37+6. Tapaamiseemme on enää VIISI päivää ..
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Vielä se piti sanomani, että kun olin eilen myös viimeisessä neuvolassa, niin oli eri tätsy kun yleensä ja mittasi myös multa tuon mahan ympäryksen, oliko se 106 ja sitten teki jonkun laskutoimituksen jolla arvioi vauvan painoa. Olisko se voinut olla sf-mitta ja sitten tuo ympärysmitta kerrottuna ja jaettuna jollain.. sen mukaan syntymäpaino lasketussa ajassa tulisi jotain 3,5kg pintaan, mutta tämähän ei täysiaikaiseksi pääse, ja yhdessä oltiin sitä mieltä että nyt on alle kolmen kilon.
 
Nyt alkaa tauti helpottamaan, poika on jo täysin parantunut onneksi. Vielä tulee pahanolon tunnetta välillä, eikä ruoka maistu, vessassa ei tarvitse ä enää juosta kuitenkaan. Vauvan liikkeet on ollut koko ajan hyvät, ei ole niitä tarvinnut alkaa laskemaan. (y)

Ens viikolla olis neuvola vielä, voikin olla ettei seuraavaa sitten tulekaan, ennenkuin vauvan kanssa sitten ;) Paitsi jos viikon päähän saan uuden ajan niin voi olla että ennätetään vielä käymään. Jännää! :D

Vauvalle on nyt tutit (Ainu 0-2kk) ja 1x tuttipullo ostettu (Ainu anti-colic), itselleni pakkasin sairaalakassiin sitä pähkinäsuklaata (jonka mies jo yritti kähveltää :D ), 1&2 koon vaippoja on pari pakettia valmiina kotona. Alkaa olla ihan hyvällä mallilla. Ensi viikon ma tulee se vaavisänky myös :)

Joku puhui niistä vaatteista, miten ne 50 kokoiset näyttää kauhean pieniltä. Niin ne kyllä näyttää, eikä uskoisi että vauva niihin mahtuu edes! :love: Eikä kaikki toki mahdukaan, mutta suurin osa kuitenkin (y) Me ihan kaiken varalta otetaan toinen setti vaatteita sitä 56 kokoa, jos tuleekin iso pötkylä.
Vinkkinä muuten ensikertalaisille että ne kosteuspyyhkeet on tosi näppäriä, ei aina tarvitse pestä pissipyllyä, voi välillä vaan pyyhkäistä kostealla. Vähän hellempi ohuelle iholle. Talkkia kannattaa myös olla jo valmiina, on helpompi pitää iho hyvänä kun sitten alkaa hoitamaan rikki mennyttä tai hautunutta ihoa. Niin ja liivinsuojat sairaalakassiin myös mukaan, itseltäni vielä uupuu ne kassista. Ne äitiyspakkauksen kestosuojat on hyvät
 
Viimeksi muokattu:
Vielä ehjänä. Kipuja on ja supistuksia edelleen. Vannoutuneesti silti pysyn ajatuksessa, ettei tämä tule ulos ennen laskettua ja käynnistystä.
Tekemistäki vielä olis.

Ulkona on aivan ihanat ilmat ja sielä on nyt aikaa vietetty urakalla. Pihaa siistitty ja pensaita poisteltu.

Sitruunasorbetti; ajele ny varovasti jottei satu mitään samaa hajanielisyyttä on kyllä havaittavissa, mitään ei muista ja asiat menee ihan pyllylleen vähän väliä, leivät on jääkaapissa ja voit kuivakaapeissa ym..

Sairaalakassit on pakattu ja odottelee lähtöä, vauvan tavarat on pääosin kaikki hommattu. Tutit puuttuu, mutta mies saa ne hankkia jälkikäteen tulevan pienen mukaan.

Onko muilla ruokahaluttomuutta? Jostain syystä ei oikeen tee ruokaa mieli, varmaa just sen itelle normi kalorimäärän verran saan alas. Vettä menee ja paljon.

Meillä vaatteet on kaikki lähinnä 56-> äpakkauksesta tuli muutama 50cm. Tosin en hetkeäkään epäile tämän koon jäävän 50cm.

Mitähän vielä. Yrittäkää nyt ainaki pysyä terveenä kaikin, synnyttäminen sairaana ei kuullosta kivalta

Mimma 37+4
 
Voi apua noita autoilukokemuksia, @sitruunasorbetti ! :ROFLMAO::LOL: Mä en normaalistikaan koe olevani mikään järin varmaotteinen kuski, vaan puristan pikemminkin rattia rystyset valkoisena, joten saa nähdä uskallanko vauva kyydissä autoilemaan ollenkaan...

Mulla on myös tuota ruokahaluttomuutta ilmassa, @mimma] . Osin johtuu varmasti lämpimästä ilmasta ja taas aika matalaksi livahtaneesta verenpaineesta, kun olo on kaikin puolin niin veltto ja voimaton. Eilen en keksinyt mitään mitä olis tehnyt mieli syödä, mutta suolaa himoitsin, joten tilattiin sushia (mulle toki vegeversiot). Kauhea morkkis iski tästäkin, ja yöllä vielä heräsin ihan kamalaan oloon. Olin ihan varma että nyt iski vatsatauti ja vauva kuolee tai vähintäänkin syntyy, mutta sitten älysin ottaa närästyslääkkeen ja nukahdin melkein heti uudestaan...:geek:

Minkälaiset nukkumisjärjestelyt teillä on tiedossa vauvalle ensi alkuun? Nukkuuko vauva perhepedissä, pinnasängyssä, äp-laatikossa, unipesässä jne? Ja minkälaiset vuodevaatteet + vaatteet sille pitää laittaa, että tarkenee, jos peittoa ei kerran ihan pienelle suositella? Mä ajattelin pedata tuon äitiyspakkauksen tyypille ensihätään, mutta en saanut edes sitä muovifroteeta nätisti patjan ympärille ja aloin tuntea itseni ihan uunoksi... Riittäiskö se äp:n unipussi pyjaman kanssa kesällä, jos on kauhean kuuma öisin? Vai onko jopa liikaa se pyjama alla. Voi apua, miten mä voin olla kenenkään äiti kun oon näin pihalla! :oops:

Ai niin, ostin myös sitä Weledan synnytykseen valmistautumiseen tarkoitettua öljyä. Onko kellään kokemuksia? Oon pari iltaa öljyn kanssa hieronut välilihaa (voi kyllä...) ohjeiden mukaan, ja se tuntuu aika ilkeältä. Ajattelin varmuuden vuoksi jatkaa, mutta olisi kiva kuulla jos jollain on jotain menestystarinoita kerrottavana, koska ei se nyt mitään lempparipuuhaani ole kuitenkaan. :ninja::p
 
Meillä oli tänään mun synttäri"bileet", ihanaa oli nähdä tähän väliin kaikki läheiset, vaikka meinasi vähän kovillekkin ottaa. Supisteli ja lantiota särki niin että särkylääkkeen jouduin ottaa. No, nyt saa relata ja laskeutua ensi viikkoon..

@mannamakaroni, ei se niin yksinkertaista olekaan pähkiä miten nukutaan, vaan ne käytännöt muotoutuu sitten senkin mukaan, minkälainen vauva on. Mä en ole koskaan jaksanut nousta yöllä imettämään mihinkään tuoliin, vaan vauva on sitten aina nukkunut vieressä. Monesti itse sitten seuraavalla syötöllä vasta havahtunut, että jaahas, vaihdetaas puolta. Käytännössä kahdestaan vauvan kanssa parisängyssä on nukuttu, mies on siirtynyt sohvalle vähin äänin ainakin isyysloman loputtua kun ei ole saanut nukuttua. Sivuvaununa on ollut pinnasänky ja sielläkin vauva välillä nukkunut. Unipussi saatiin esikoisesta, mutta ei oikein opittu sitä käyttämään. Äitiyspakkauksen peitto oli omassa sängyssä vauvalla ja sellainen yökkäri, missä lavat. Jos mun vieressä, oli mun peiton alla.
 
Meillä vauva tulee nukkumaan siinä vaavisängyssä tai/ja äp-laatikossa. Esikoisen imetysaikana näin joka yö painajaisia että olin hukannut vauvan viereen ja etsin paniikissa vauvaa peiton seasta. En yhtään saanut nukuttua kun pelkäsin vauvan jäävän alle tai putoavan meidän sängystä. Hormonit sai näkemään niitä painajaisia. Meillä poika nukkui alusta asti omassa pinniksessä meidän sängyn vieressä, nostin 2-3x yössä viereen syömään. Nyt korkeampi vaavisänky säästämään minun selkää, yöllä voi nostaa korkeammalta sitten ja vauva on esikoisen tavoittamattomissa unien aikaan.

Unipussiin aion vauvan pukea ja äp:n makuupussia käytetään sitten tarvittaessa. Varmaan pussilakana voisi toimittaa myös ohuen makuupussin tai peiton virkaa...
En minäkään tajunnut mitään vauvoista ennen esikoista, siihen yöpukemiseenkin harjaantuu, yölläkin voi vaipanvaihdon yhteydessä lisäillä tai vähentää vällyjä tarvittaessa.

Minä sain myös ohjeet siihen välilihan hieromiseen öljyllä, vielä en kyllä ole saanut aikaiseksi sitä aloittaa. Itseäni saan sitten osittain syyttää jos vauva yt syntyykin ja eppari joudutaan taas tekemään.

Nyt alkaa ruoka maistumaan jotenkin (y) Kaikki tulee kyllä pari kertaa päivässä "vetenä" pois, että vähän huimausta meinaa olla kun mikään ei ilmeisesti vielä imeydy. Pahin tauti taitaa olla kuitenkin takana päin.
Tänään on tuntunut vauvan liikkeiden aikana kovaa painetta selässä ja lantion alueella, jos liikkeitä ei tuntuis niin näitä vois luulla suppareiksi. ;)
 
Moikka!
Meillä esikoinen nukkui alusta asti pinnasängyssä, imetyksen jälkeen nostin sinne aina nukkumaan. Nukkui 2 kk ikäisestä kokonaiset yöt, niin ei kovin kauaa tarvinnut öisin nostella. Nyt sama tavoitteena, unipesän oon hommannut, esikoiselle tehtiin peitoista aikoinaan vähän samanlainen tuki. Yöpukuja oon hommannut, unipusseista en niin välitä.

Mulla kanssa ollut hajamielisyyttä, unohdin kahtena aamuna pistää insuliinit. Ja ruokahaluttomuutta myös, painokin oli taas neuvolassa pudonnut. Voi johtua kyllä tästä sairastelustakin.

Mäkin talvella ajattelin, että ehdin sitten alkukesästä pestä matot ym. huushollauspuuhaa, mutta aikeeksi taitaa jäädä. On tää liikkuminen jo sen verran kankeeta ja kipeetä. Ikkunat oon saanut lähestulkoon pestyä, mies saa pestä noi kiipeilyä vaativat kahden kerroksen korkuiset.

Ajattelin myös pikkuhiljaa alkaa pakata sairaalakassia, täytyy tänään käydä vähän ostoksilla. Imetysliivit pesin jo eilen valmiiksi. Juotavaa ja suklaata täytyy ainakin muistaa tällä kertaa pakata riittävästi mukaan :)

Ihanaa, kun nyt on ollut pari päivää kesäistä! Syötiin eilen ekaa kertaa terassilla ja grillattiin. Ehkä ne kesäisemmät vaatteet riittää vauvallekin, aloin jo miettiä windfleecehaalarin tai jonkun muun paksumman vaatteen hankkimista, kun niin kylmää vaan oli.
 

Yhteistyössä