Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

Onnea hurjasti @nobelius ! Vauhdikas synnytys tosiaan. Taisi tuliset quesadillat auttaa (pitäisköhän itsekin kokeilla... :rolleyes:)? :LOL: Nauti pienestä ja totta kai kesäkuisissa saat jatkaa, eipä tuohon mitään lupaa tarvitse pyytää. :)

Juttelin eilen vikassa synnytysvalmennuksessa vielä tuosta sairaalalaukusta ja muiden mammojen mielestä oli ihan normaali vaatimuslista. Eli täytynee varmuudeksi pakata niitä pyyhkeitä ja vaihtovaatteita ja muuta härpäkettä tarpeeksi! Sen laukun pakkaamisen lisäksi meillä on enää pinnasänky noutamatta (järjestynee ensi viikon aikana) ja sitten vaan odotellaan. Vähän kumma ja levoton olo, mutta juuri nyt oon kyllä myös niin vetelä tämän loputtoman helteen vuoksi, että muutaman viikon lepoloma ennen vauvan saapumista tekee varmaan oikein hyvää.

Mikäs olo muilla on, kuka seuraavaksi pyöräyttää pienen maailmaan? :barefoot:
Kiitos! Nautitaan kyllä! :love:

Näin ajattelinkin mielessäni, ettei lupaa tarvitse (y)

Kannattaa kokeilla tosiaan oikein tulista ruokaa, täällä toimi jo toistamiseen :D
 
Onnea hurjssti @nobelius!
Näköjään ruoka teki tehtävänsä...

Miten teillä muilla? Saatteko apuja puolisolta/sukulaisilta vauvan hoitoon tai muihin arkiaskareisiin? Mulla on niin onneton tilanne, ettei apujoukkoja juuri ole. Miehellä vuoden kiireisin vaihe kaikkien töiden puolesta, just laitokselle ehtinee mukaan.
Nyt en enää voi tehdä kotihommiakaan, kun supistuksia ei saa tulla. Onneksi esikoinen tällä vkolla 4 pvää hoidossa. Vauvan syntymän jälkeen äiti voi tulla ehkä hetkeksi, mutta isä ei malta olla kuin max.kaks yötä ja vie äidin mennessään. Sektion jälkeen apuja tarttisin kyllä pitempään...
 
Onnea @nobelius ! Sehän kävi sutjakkaasti :) Itse en taida tulista ruokaa uskaltaa kokeilla, oon sen verran maha/suolivaivainen, että lentäisi kyllä jotain muuta kuin lapsi ulos.

Pitääkö @mannamakaroni niiden pyyhkeiden olla vauvan huppupyyhkeitä vai käykö ihan tavalliset käsipyyhkeet? Itse ostin Ikeasta yhden huppupyyhkeen ja neljä käsipyyhettä +kymmenen pikkupyyhettä vauvan käyttöön, niillä aattelin pärjätä. Pyjama kannattaa kyllä ottaa puhdas joka päivälle, itse ainakin hikoilin maidon noustessa kuin pieni eläin. Hyvä, että helteet helpottaa, oon itsekin asunut ulkomailla, tosin vähän etelämpänä kuin sinä ja kärsin kyllä kaupungissa helteistä. Täällä Suomessa on nyt sateista ja raikasta.

@Nuutti79 meillä sama juttu, apujoukkoja ei ole. Oma äiti ja anoppi ovat molemmat kuolleet, joten siltä suunnalta ei apua ole tulossa. Sisko ottaa esikoisen synnytyksen ajaksi ja mun isä ottaa koirat varmaan koko ekaksi viikoksi, niin ei tarvi niiden ulkoilutuksesta stressata. Mulla mies onneksi auttaa paljon kotitöissä ja on nyt kesällä kotona koko isyysloman ja kesäloman, senkin jälkeen tekee tarvittaessa etänä. Esikoinen on tänään vikaa päivää hoidossa, sitten onkin koko kesän kotona. Ja onneksi on jo 5-vuotias järkevä tyttö, hänet voi päästää omalle pihalle yksin leikkimään ym., taaperon perässä en jaksaisi juosta samaan aikaan vauvan hoidon kanssa, nostan hattua kyllä kaikille, joilla lapset pienellä ikäerolla!

Mä lähden tästä vielä kampaajalle laittamaan tukan kuntoon kesäksi ja huomenna meen taas tyksiin tyrkylle, josko ottaisivat jo sisään :)

Tsemppiä kaikille loppusuoralle!

AdAstra 38+0
 
Paljon onnea nobelius! :love:
Pitäisköhän itekin kokeilla tulista ruokaa:whistle: tosin ei miulla kyl mikään kiire oo, parikymmentä päivää tässä ois vielä laskettuun. Sit ku saisin sen sairaalakassin pakattua nii miun puolesta tulkoon vaikka heti :LOL: kovasti oon suunnitellu pakkaamista mut siihen se sit on jääny.. :D jos tän viikon aikana kummiskin.
Miulla oli lääkärin tarkastus tällä viikolla mut en oikein mitään saanut irti siitä (n)

Niistä sairaalavaatteista aattelin, että pakkaan jotain omia vaatteita mukaan mutta voisin myös käyttää niitä sairaalan. Että voi sitten vähän valita :LOL: omia sukkia ja alushousuja haluun kyllä käyttää.

Meilläkin mies pitää kesälomat ja isyyslomaa putkeen, että saadaan varmaan 7 viikkoa kahestaan totutella uuteen tulokkaaseen :) meillä myös molempien äidit asuu todella lähellä, heiltä varmasti saa myös apuja. Meidän vauva on vielä molempien porukoiden ensimmäinen lapsenlapsi. :ROFLMAO:

Supistuksia en oo tuntenut niin minkäänlaisia, jonkin verran vihlaisuja alapäässä ja alavatsalla...

Tsemiä kaikille viimeisiin päiviin ja viikkoihin (y)
 
Lupaukseni mukaisesti, tässä kesäkuun ketju: https://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-2017-meidaen-kuu.2491098/

Lisäsin sinne jo synnyttäneet, toivottavasti tämä kaikille asianosaisille ok? Ja jos huomaatte tiedoissanne jotain häikkää niin ilmoitelkaa, jotta tiedän korjata.

Tervetuloa turisemaan meidän kuun alle! Itse kirjoittelen paremmin joskus myöhemmin. Heräsin aamulla siihen, että mun kissa puuttuu - se oli pudonnut yön aikana parvekkeelta ja suru on suuri juuri nyt...
 

Yhteistyössä